Umiejętności
B2C
CRM
Dynamika grup
Interim Management
Mentoring
On the Job Training
Work Life Balance
Negocjacje
zarządzanie zmianą
Zarządzanie zespołem
Sprzedaż
Negocjacje kontraktu
przywództwo w zespole
Obsługa klienta
Rozwój osobisty
Komunikacja
Zarządzanie
asertywność
Zarządzanie Sprzedażą
customer relations
Zarządzanie produktem
Motywacja
Motywowanie zespołu
Zarządzanie Zmianą - Change Management
Zarządzanie przez cele (MBO)
MB Cad
prowadzenie szkoleń i warsztatów
Zarządzanie zasobami ludzkimi - Human Resources
Coaching i motywacja
Autoprezentacja i sztuka wystąpień publicznych
zarządzanie sobą i podwładnymi w czasie
B2B Sales
Prowadzenie spotkań
Języki
polski
ojczysty
angielski
biegły
niemiecki
podstawowy
rosyjski
podstawowy
Doświadczenie zawodowe
Trener/Coach
Współpraca w ramach własnej działalności w Aspen Consulting.
Projektowanie i przeprowadzanie szkoleń, wsparcie w tworzeniu i realizacji projektów rozwojowych, coaching i mentoring indywidualny.
Osiągnięcia: Prowadzenie warsztatów szkoleniowych m.in. dla: Multimedia, Enea, Polkomtel, Nowa Era, CRIDO, DiaSorin, WONGA, Quantel Medical, Profim, AG, team Hillway, Lava Group, 3R, PSG, PGE, Infosys.
Projektowanie i przeprowadzanie szkoleń, wsparcie w tworzeniu i realizacji projektów rozwojowych, coaching i mentoring indywidualny.
Osiągnięcia: Prowadzenie warsztatów szkoleniowych m.in. dla: Multimedia, Enea, Polkomtel, Nowa Era, CRIDO, DiaSorin, WONGA, Quantel Medical, Profim, AG, team Hillway, Lava Group, 3R, PSG, PGE, Infosys.
Trener / konsultant biznesowy / ekspert
Współpraca w ramach własnej działalności w Aspen Consulting.
Projektowanie i przeprowadzanie szkoleń, wsparcie w tworzeniu i realizacji projektów rozwojowych, coaching i mentoring indywidualny.
Osiągnięcia: Prowadzenie warsztatów szkoleniowych m.in. dla: Play P4, GeoKat, Expondo, RELPOL, Soprema, Kent Pak, PGE, PGE Energia, Jars, Selve, Jantex, Infor, Instytut Lotnictwa, POLARGOS, CIECH, Nestle, Loginex, PGNiG, Ambra, ENEA, Toyota Wałbrzych, Karcher, Stora Enso, Veolia, FRANKE, WARBUD, PZU, KONKOL, Arhelan, Manitou, MIiR, KOMEX, Strabag, SealedAir, Ergis, mBank, Totalizator Sportowy, PORR, BGK, Eurobox, Tytanium, Scorpio, Emitel, PARAGON MEDICAL, Polomarket, IGUS, JTI, Tchibo.
Projektowanie i przeprowadzanie szkoleń, wsparcie w tworzeniu i realizacji projektów rozwojowych, coaching i mentoring indywidualny.
Osiągnięcia: Prowadzenie warsztatów szkoleniowych m.in. dla: Play P4, GeoKat, Expondo, RELPOL, Soprema, Kent Pak, PGE, PGE Energia, Jars, Selve, Jantex, Infor, Instytut Lotnictwa, POLARGOS, CIECH, Nestle, Loginex, PGNiG, Ambra, ENEA, Toyota Wałbrzych, Karcher, Stora Enso, Veolia, FRANKE, WARBUD, PZU, KONKOL, Arhelan, Manitou, MIiR, KOMEX, Strabag, SealedAir, Ergis, mBank, Totalizator Sportowy, PORR, BGK, Eurobox, Tytanium, Scorpio, Emitel, PARAGON MEDICAL, Polomarket, IGUS, JTI, Tchibo.
właściciel, konsultant, trener
Aspen Consulting
www.aspenconsulting.pl
Praktyk zarządzania, wykładowca, trener i konsultant. Realizuję projekty szkoleniowe i doradcze, które koncentrują się wokół rozwoju kompetencji menedżerskich w nowoczesnym, wysoce zmiennym środowisku biznesowym.
Ekspert z dziedzin; zarządzania zespołami, przywództwa, sprzedaży i obsługi klienta, negocjacji, rozwoju osobistego, prowadzenia spotkań - wystąpień, organizacji pracy i czasu, coachingu i On the Job Training.
Odpowiedzialność: Współpraca z klientami instytucjonalnymi w zakresie organizacji i prowadzenia konsultacji i szkoleń. Prowadzenie szkoleń, konsultacji oraz coachingu z szeroko rozumianego zarządzania; sprzedażą, organizacją, zarządzania strategicznego, zarządzania ludźmi, zespołami, sobą w czasie, negocjacji, marketingu i wielu innych, m.in., wymienionych na www.aspenconsulting.pl.
Osiągnięcia:
Łącznie, w warsztatach prowadzonych przeze mnie, uczestniczyło ponad 21 000 osób w trakcie ponad 3100 dni szkoleniowych. Klienci polecają moje usługi – większość zleceń z polecenia / rekomendacji.
Ze szkoleń i warsztatów prowadzonych przeze mnie (2005-2022) skorzystały:
• Administracja i Urzędy Państwowe
• Firmy z udziałem Skarbu Państwa
• Branża finansowa, ubezpieczeniowa
• Branża Automotive
• Sieci/hurt/detal, handel
• Sieci Multimedia/AGD/RTV
• Operatorzy GSM
• Przemysł - produkcja
• Branża spożywcza (przemysł)
• Dystrybucja leków, farmacja, ochrona zdrowia, przemysł medyczny
• Usługi; szkoleniowe, turystyczne, marketingowe, prawne, nowe technologie, IT, logistyka, utrzymanie ruchu, catering, architektoniczne, projektowe, wykończenia wnętrz, edukacyjne, consulting, laboratoria dla przemysłu
• Branża wydawnicza, gry komputerowe
• Usługi HR
• Rolnictwo
• Inne, szkolnictwo wyższe, NGO
Współpraca z innymi firmami szkoleniowymi. Szkolenia są wówczas organizowane poprzez w.w. firmy.
Praktyk zarządzania, wykładowca, trener i konsultant. Realizuję projekty szkoleniowe i doradcze, które koncentrują się wokół rozwoju kompetencji menedżerskich w nowoczesnym, wysoce zmiennym środowisku biznesowym.
Ekspert z dziedzin; zarządzania zespołami, przywództwa, sprzedaży i obsługi klienta, negocjacji, rozwoju osobistego, prowadzenia spotkań - wystąpień, organizacji pracy i czasu, coachingu i On the Job Training.
Odpowiedzialność: Współpraca z klientami instytucjonalnymi w zakresie organizacji i prowadzenia konsultacji i szkoleń. Prowadzenie szkoleń, konsultacji oraz coachingu z szeroko rozumianego zarządzania; sprzedażą, organizacją, zarządzania strategicznego, zarządzania ludźmi, zespołami, sobą w czasie, negocjacji, marketingu i wielu innych, m.in., wymienionych na www.aspenconsulting.pl.
Osiągnięcia:
Łącznie, w warsztatach prowadzonych przeze mnie, uczestniczyło ponad 21 000 osób w trakcie ponad 3100 dni szkoleniowych. Klienci polecają moje usługi – większość zleceń z polecenia / rekomendacji.
Ze szkoleń i warsztatów prowadzonych przeze mnie (2005-2022) skorzystały:
• Administracja i Urzędy Państwowe
• Firmy z udziałem Skarbu Państwa
• Branża finansowa, ubezpieczeniowa
• Branża Automotive
• Sieci/hurt/detal, handel
• Sieci Multimedia/AGD/RTV
• Operatorzy GSM
• Przemysł - produkcja
• Branża spożywcza (przemysł)
• Dystrybucja leków, farmacja, ochrona zdrowia, przemysł medyczny
• Usługi; szkoleniowe, turystyczne, marketingowe, prawne, nowe technologie, IT, logistyka, utrzymanie ruchu, catering, architektoniczne, projektowe, wykończenia wnętrz, edukacyjne, consulting, laboratoria dla przemysłu
• Branża wydawnicza, gry komputerowe
• Usługi HR
• Rolnictwo
• Inne, szkolnictwo wyższe, NGO
Współpraca z innymi firmami szkoleniowymi. Szkolenia są wówczas organizowane poprzez w.w. firmy.
CEO i BDM
W ramach własnej działalności w Aspen Consulting współpraca z firmą klienta. Interim management.
Analiza sytuacji bieżącej w firmie. Przygotowanie organizacji do zmian personalnych oraz nowej lokalizacji i ich przeprowadzenie. Rekrutacja na nowo stworzone stanowiska, zbudowanie nowej struktury organizacyjnej. Aktywne poszukiwanie i zarządzanie relacjami z klientami B2B.
Osiągnięcia: Stworzenie zespołu sprawnie działającego i rozwijającego biznes, zapewnienie zatrudnienia fachowców, eliminacja słabych punktów i wzmocnienie potencjału rynkowego firmy. Pięciokrotny wzrost wartości i ilości zapytań/ofert dla klientów (500%) i trzykrotny wzrost wartości zleceń produkcyjnych (300%) - rok do roku
Analiza sytuacji bieżącej w firmie. Przygotowanie organizacji do zmian personalnych oraz nowej lokalizacji i ich przeprowadzenie. Rekrutacja na nowo stworzone stanowiska, zbudowanie nowej struktury organizacyjnej. Aktywne poszukiwanie i zarządzanie relacjami z klientami B2B.
Osiągnięcia: Stworzenie zespołu sprawnie działającego i rozwijającego biznes, zapewnienie zatrudnienia fachowców, eliminacja słabych punktów i wzmocnienie potencjału rynkowego firmy. Pięciokrotny wzrost wartości i ilości zapytań/ofert dla klientów (500%) i trzykrotny wzrost wartości zleceń produkcyjnych (300%) - rok do roku
Doradca Prezesa ds. Sprzedaży
W ramach własnej działalności w Aspen Consulting współpraca z firmą Yawal i Final. Prowadzenie projektu wsparcia dyrektorów i służb handlowych w Yawal S.A. i Final S.A.
Koordynacja działań w zakresie wdrażania strategii firmy, komunikacji, rozwoju efektywności działów handlowych w Yawal S.A i Final S.A. Współpraca z działem finansowym, marketingu, Zarządem. Rozwój sprzedaży na rynkach eksportowych. Organizacja działu.
Osiągnięcia: opracowanie polityk handlowych dla obu firm, indywidualny coaching obu dyrektorów handlowych, szkolenia i doradztwo dla działu handlowego i marketingu.
Koordynacja działań w zakresie wdrażania strategii firmy, komunikacji, rozwoju efektywności działów handlowych w Yawal S.A i Final S.A. Współpraca z działem finansowym, marketingu, Zarządem. Rozwój sprzedaży na rynkach eksportowych. Organizacja działu.
Osiągnięcia: opracowanie polityk handlowych dla obu firm, indywidualny coaching obu dyrektorów handlowych, szkolenia i doradztwo dla działu handlowego i marketingu.
wykładowca
Wyższa Szkoła Zarządzania – Polish Open University – Oxford Brookes University
W ramach własnej działalności w Aspen Consulting współpraca z uczelnią.
Zajęcia prowadzone w: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu
Osiągnięcia: opracowanie autorskich warsztatów z różnych obszarów zarządzania strategicznego, dla każdego poziomu studiów Executive MBA.
• Międzynarodowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
• Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
• Rozwój Kompetencji Psychospołecznych
o Twórcze rozwiązywanie problemów
o Inteligencja emocjonalna
o Stres w organizacji
o Wywieranie wpływu
o Asertywność
• Warsztaty Strategiczne:
o Zarządzanie przez cele
o Etyka w biznesie
o Zarządzanie Talentami
o Kultura organizacyjna – wartość nie na sprzedaż
Zajęcia prowadzone w: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu
Osiągnięcia: opracowanie autorskich warsztatów z różnych obszarów zarządzania strategicznego, dla każdego poziomu studiów Executive MBA.
• Międzynarodowe Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
• Zarządzanie Zasobami Ludzkimi
• Rozwój Kompetencji Psychospołecznych
o Twórcze rozwiązywanie problemów
o Inteligencja emocjonalna
o Stres w organizacji
o Wywieranie wpływu
o Asertywność
• Warsztaty Strategiczne:
o Zarządzanie przez cele
o Etyka w biznesie
o Zarządzanie Talentami
o Kultura organizacyjna – wartość nie na sprzedaż
Trener / konsultant / ekspert
W ramach własnej działalności w Aspen Consulting współpraca z FIG.
Osiągnięcia: Prowadzenie seminariów otwartych i zamkniętych dla kadry zarządzającej z ponad 100 firm:
• Komunikacja strategii firmy
• Zarządzanie zmianą
• Przywództwo - w procesie wdrażania strategii
• Negocjacje w biznesie
• Zarządzanie przez cele – MBO
• Pricing – zarządzanie cenami
Prowadzenie warsztatów szkoleniowych m.in. dla: ZPUE, PZL Sędzieszów, PLAY, Neuca, AGIS, ORTIS, zespół FIG, G.P.Wodociągów, OSADKOWSKI, PSE, PCO, PPL, Lesaffre, Atende, WERNER KENKEL, Tramwaje Warszawskie, Progressarch Kielce, Provident, EFL, ZAP Puławy, NEUCA, BGŻ, ZPC, Yawal, PCM.
Szkolenia: Francuski Instytut Gospodarki Polska
-Marketing Strategiczny
-Pricing – Zarządzanie Cenami
-Zarządzanie Projektami
-Balance Score Card – Budowa i wdrażanie strategii w oparciu o system kart wyników KPI
Osiągnięcia: Prowadzenie seminariów otwartych i zamkniętych dla kadry zarządzającej z ponad 100 firm:
• Komunikacja strategii firmy
• Zarządzanie zmianą
• Przywództwo - w procesie wdrażania strategii
• Negocjacje w biznesie
• Zarządzanie przez cele – MBO
• Pricing – zarządzanie cenami
Prowadzenie warsztatów szkoleniowych m.in. dla: ZPUE, PZL Sędzieszów, PLAY, Neuca, AGIS, ORTIS, zespół FIG, G.P.Wodociągów, OSADKOWSKI, PSE, PCO, PPL, Lesaffre, Atende, WERNER KENKEL, Tramwaje Warszawskie, Progressarch Kielce, Provident, EFL, ZAP Puławy, NEUCA, BGŻ, ZPC, Yawal, PCM.
Szkolenia: Francuski Instytut Gospodarki Polska
-Marketing Strategiczny
-Pricing – Zarządzanie Cenami
-Zarządzanie Projektami
-Balance Score Card – Budowa i wdrażanie strategii w oparciu o system kart wyników KPI
dyrektor sprzedaży krajowej
Odpowiedzialność: zarządzanie sprzedażą krajową - sprzęt AGD - wolnostojący oraz do zabudowy meblowej. Zarządzanie działem sprzedaży - 50 osób. Współ-zatwierdzanie strategii marketingowej oraz promocji sprzedaży. Ustalanie; rocznego budżetu sprzedaży na poziomie kraju - 700 milionów złotych, kanałów dystrybucji, regionów, klientów. Współpraca z kluczowymi klientami. Ustalanie polityki kredytowej/finansowej działu. Ścisła kontrola należności. Raportowanie do członka zarządu odpowiedzialnego za sprzedaż (kraj + eksport) oraz do prezesa zarządu (właściciela).
Osiągnięcia: rok 2003 (od maja): wykonanie założeń budżetu sprzedaży, zmiana mix-u produktów oraz wprowadzenie nowych klientów, co przyniosło pokrycie straty z pierwszego półrocza (-17mln zł) i wygenerowanie zysku netto, za rok 2003, w wysokości +2,8mln zł. Wzrost procentowego udziału firmy w rynku. Stworzenie nowoczesnego działu sprzedaży (nowe stanowiska, kompetencje, podział na regiony). Wzrost ceny akcji Spółki z 17 zł w maju ’03 do ponad 40 zł (najwięcej 51 zł) w grudniu. Sześciomiesięczna, stała, bliska współpraca z Mc Kinsey Company.
Rok 2004: osiągnięcie najwyższych w historii firmy przychodów ze sprzedaży. Wypracowanie - pierwsze półrocze - zysku netto w wysokości 11 milionów złotych. Kurs akcji utrzymuje się na poziomie ponad 38zł. Drugie półrocze - zysk netto 9,6 mln zł.
Wartościowy, roczny, wzrost sprzedaży wyrobów Amiki w Polsce o 15,9% (2004 vs 2003), podczas gdy wzrost wartości rynku konsumenckiego AGD w Polsce – 2004 w porównaniu do 2003 (za okres luty – listopad) wyniósł 3,9% (wg Gfk Polonia). Wzrost udziałów rynkowych Amiki w Polsce (łącznie, za okres luty - listopad) w roku 2004 w stosunku do 2003 z 18,3% do 18,9% (wg Gfk Polonia) Wg CECED Polska nastąpił wzrost udziałów rynkowych Amiki z 21,7% do 21,9% (luty – listopad). Amika postawiła sobie cel aby jej udziały w Polsce, do roku 2007, nie spadły poniżej 20%.
Rok 2005: utworzenie w ramach Działu Sprzedaży Krajowej, nowego działu – sprzedaży sprzętu do zabudowy meblowej (9 osób) oraz stworzenie dwóch nowych stanowisk; Z-ca Dyrektora Sprzedaży Krajowej ds. Sprzętu Wolnostojącego oraz Zastępca ds. Sprzętu Do Zabudowy celem poprawy efektywności zarządzania procesem sprzedaży w dziale i firmie, w tym doskonalenia zarządzania relacjami z klientami (CRM).
Szkolenia: dyplom III stopnia w ramach programu Akademia Sukcesu Amiki z zakresu Lider Sprzedaży – grudzień 2004 – prowadzone przez prof. dr hab. Henryka Mruka z Katedry Strategii Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, „Inspirujące Przywództwo” – styczeń i czerwiec 2004 – prowadzone przez firmę szkoleniową Door Poland, „System Oceny i Rozwoju Pracownika” – styczeń 2004 – prowadzone przez Door Poland.
Osiągnięcia: rok 2003 (od maja): wykonanie założeń budżetu sprzedaży, zmiana mix-u produktów oraz wprowadzenie nowych klientów, co przyniosło pokrycie straty z pierwszego półrocza (-17mln zł) i wygenerowanie zysku netto, za rok 2003, w wysokości +2,8mln zł. Wzrost procentowego udziału firmy w rynku. Stworzenie nowoczesnego działu sprzedaży (nowe stanowiska, kompetencje, podział na regiony). Wzrost ceny akcji Spółki z 17 zł w maju ’03 do ponad 40 zł (najwięcej 51 zł) w grudniu. Sześciomiesięczna, stała, bliska współpraca z Mc Kinsey Company.
Rok 2004: osiągnięcie najwyższych w historii firmy przychodów ze sprzedaży. Wypracowanie - pierwsze półrocze - zysku netto w wysokości 11 milionów złotych. Kurs akcji utrzymuje się na poziomie ponad 38zł. Drugie półrocze - zysk netto 9,6 mln zł.
Wartościowy, roczny, wzrost sprzedaży wyrobów Amiki w Polsce o 15,9% (2004 vs 2003), podczas gdy wzrost wartości rynku konsumenckiego AGD w Polsce – 2004 w porównaniu do 2003 (za okres luty – listopad) wyniósł 3,9% (wg Gfk Polonia). Wzrost udziałów rynkowych Amiki w Polsce (łącznie, za okres luty - listopad) w roku 2004 w stosunku do 2003 z 18,3% do 18,9% (wg Gfk Polonia) Wg CECED Polska nastąpił wzrost udziałów rynkowych Amiki z 21,7% do 21,9% (luty – listopad). Amika postawiła sobie cel aby jej udziały w Polsce, do roku 2007, nie spadły poniżej 20%.
Rok 2005: utworzenie w ramach Działu Sprzedaży Krajowej, nowego działu – sprzedaży sprzętu do zabudowy meblowej (9 osób) oraz stworzenie dwóch nowych stanowisk; Z-ca Dyrektora Sprzedaży Krajowej ds. Sprzętu Wolnostojącego oraz Zastępca ds. Sprzętu Do Zabudowy celem poprawy efektywności zarządzania procesem sprzedaży w dziale i firmie, w tym doskonalenia zarządzania relacjami z klientami (CRM).
Szkolenia: dyplom III stopnia w ramach programu Akademia Sukcesu Amiki z zakresu Lider Sprzedaży – grudzień 2004 – prowadzone przez prof. dr hab. Henryka Mruka z Katedry Strategii Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, „Inspirujące Przywództwo” – styczeń i czerwiec 2004 – prowadzone przez firmę szkoleniową Door Poland, „System Oceny i Rozwoju Pracownika” – styczeń 2004 – prowadzone przez Door Poland.
dyrektor sprzedaży
Odpowiedzialność: zarządzanie sprzedażą firmy Electrolux w Polsce odnośnie marek Electrolux, AEG, Zanussi – biały sprzęt AGD – wolnostojący, odkurzacze oraz drobny sprzęt AGD. Kreowanie polityki cenowej oraz asortymentowej. Zarządzanie zespołem sprzedaży (24 osoby). Zatwierdzanie strategii marketingowej ATL/BTL działu. Ustalanie; rocznego budżetu sprzedaży w wysokości 300 milionów złotych. Ustalanie warunków oraz współpraca z kluczowymi klientami. Ustalanie polityki kredytowej/finansowej działu. Ścisła kontrola należności. Kontrola rynku AGD w Polsce. Raportowanie bezpośrednio do dyrektora generalnego.
Osiągnięcia: w roku 2000: (wykonanie założeń budżetu) wzrost procentowego udziału firmy w rynku mimo kurczącego się rynku AGD
(-5% za rok 2000 vs 1999, dane Gfk Polonia). Restrukturyzacja działu (nowe kompetencje, pozycje, podział na regiony). Wydanie pierwszego w historii firmy w Polsce leafletu promocyjnego – jeden z projektów autorskich (skuteczność: stosunek sprzedaży produktów z gazetki do reszty asortymentu 50%/50%) nakład 2 miliony egzemplarzy.
Rok 2001: wzrosty sprzedaży (o 27% vs 2000) i realizacja budżetu w I i II półroczu (mimo utrzymującego się spadku wielkości rynku AGD w Polsce; -4,2% (Gfk Polonia; 02-05’01 vs 02-05’00), oraz -2,4% w drugiej połowie roku (09-11’01 vs 09-11’00). Osiągnięcie największej wśród wszystkich obecnych na rynku AGD dynamiki wzrostu udziału w rynku (Zanussi +36,5%, Electrolux +33,6%, AEG +400%) Łącznie przesunięcie pozycji koncernu z 5,5% udziału w rynku AGD na 10,7% (dane AMAR Polska). Kolejne trzy edycje leafletów promocyjnych – nakład łączny 6 milionów egzemplarzy (średni udział w całości sprzedaży 35-40%). Praca nad wprowadzeniem systemu monitoringu pracowników działu handlowego poprzez telefony komórkowe (trasy przejazdu, postoje, długość wizyt, raporty).
Rok 2002: realizacja budżetu sprzedaży, ilościowo i wartościowo. Wzrost sprzedaży wartościowo o 7% vs 2001.
Szkolenia: Creating Customer Relations, maj 2001, Brno – prowadzone przez Mercuri International. Electrolux Business Seminar, czerwiec 2001, Wiedeń – prowadzone przez BTS Catalysts for Profitability and Growth - Szwecja oraz Electrolux University. Business Advantage lipiec-październik 2001 – prowadzone jw.
Osiągnięcia: w roku 2000: (wykonanie założeń budżetu) wzrost procentowego udziału firmy w rynku mimo kurczącego się rynku AGD
(-5% za rok 2000 vs 1999, dane Gfk Polonia). Restrukturyzacja działu (nowe kompetencje, pozycje, podział na regiony). Wydanie pierwszego w historii firmy w Polsce leafletu promocyjnego – jeden z projektów autorskich (skuteczność: stosunek sprzedaży produktów z gazetki do reszty asortymentu 50%/50%) nakład 2 miliony egzemplarzy.
Rok 2001: wzrosty sprzedaży (o 27% vs 2000) i realizacja budżetu w I i II półroczu (mimo utrzymującego się spadku wielkości rynku AGD w Polsce; -4,2% (Gfk Polonia; 02-05’01 vs 02-05’00), oraz -2,4% w drugiej połowie roku (09-11’01 vs 09-11’00). Osiągnięcie największej wśród wszystkich obecnych na rynku AGD dynamiki wzrostu udziału w rynku (Zanussi +36,5%, Electrolux +33,6%, AEG +400%) Łącznie przesunięcie pozycji koncernu z 5,5% udziału w rynku AGD na 10,7% (dane AMAR Polska). Kolejne trzy edycje leafletów promocyjnych – nakład łączny 6 milionów egzemplarzy (średni udział w całości sprzedaży 35-40%). Praca nad wprowadzeniem systemu monitoringu pracowników działu handlowego poprzez telefony komórkowe (trasy przejazdu, postoje, długość wizyt, raporty).
Rok 2002: realizacja budżetu sprzedaży, ilościowo i wartościowo. Wzrost sprzedaży wartościowo o 7% vs 2001.
Szkolenia: Creating Customer Relations, maj 2001, Brno – prowadzone przez Mercuri International. Electrolux Business Seminar, czerwiec 2001, Wiedeń – prowadzone przez BTS Catalysts for Profitability and Growth - Szwecja oraz Electrolux University. Business Advantage lipiec-październik 2001 – prowadzone jw.
dyrektor sprzedaży
Odpowiedzialność: zarządzanie sprzedażą firmy Merloni w Polsce odnośnie marki Ariston – sprzęt do zabudowy. Tworzenie cen oraz asortymentu produktów. Stworzenie działu oraz zarządzanie zespołem sprzedaży. Tworzenie polityki marketingowej oraz sprzedażowej działu. Utworzenie bazy danych 1200 firm klientów. Ustalanie warunków oraz współpraca z kluczowymi klientami. Budowanie dystrybucji i polityki handlowej we wszystkich kanałach sprzedaży. Tworzenie i utrzymywanie sieci sprzedaży. Kontrola płatności. Kontrola rynku AGD w Polsce. Raportowanie do dyrektora generalnego.
Osiągnięcia: sukces we wprowadzeniu marki na rynek. Stworzenie działu sprzedaży. Sukces w sprzedaży – druga pozycja na rynku wśród wszystkich (10) producentów AGD do zabudowy obecnych na polskim rynku w roku ’98 i druga/trzecia w roku ’99. Zredefiniowanie obecności Ariston do zabudowy w wydawnictwach masowych – leaflet ’99 (wzrost sprzedaży o 70%) oraz leaflet 2000 (wzrost sprzedaży o 40%).
Szkolenia: Coaching, zarządzanie sprzedażą, zarządzanie personelem, rozmowy ewaluacyjne, oceny okresowe, zarządzanie czasem. Regional Sales Management, wrzesień 1997, Moskwa – prowadzone przez Chris Moore Associates – International Training and Marketing Consultants.
Osiągnięcia: sukces we wprowadzeniu marki na rynek. Stworzenie działu sprzedaży. Sukces w sprzedaży – druga pozycja na rynku wśród wszystkich (10) producentów AGD do zabudowy obecnych na polskim rynku w roku ’98 i druga/trzecia w roku ’99. Zredefiniowanie obecności Ariston do zabudowy w wydawnictwach masowych – leaflet ’99 (wzrost sprzedaży o 70%) oraz leaflet 2000 (wzrost sprzedaży o 40%).
Szkolenia: Coaching, zarządzanie sprzedażą, zarządzanie personelem, rozmowy ewaluacyjne, oceny okresowe, zarządzanie czasem. Regional Sales Management, wrzesień 1997, Moskwa – prowadzone przez Chris Moore Associates – International Training and Marketing Consultants.
kierownik sprzedaży (Meble) na Polskę, szef działu - sklep Janki
Odpowiedzialność: tworzenie cen detalicznych dla sklepów IKEA w Polsce, badania rynku, analizy, zarządzanie zespołem 28 pracowników, rekrutacja, selekcja, treningi dla załogi – obsługa klienta – praca z asortymentem, kontrola poziomu sprzedaży, wprowadzanie akcji promocyjnych, planowanie poziomu sprzedaży, zamawianie towarów, planowanie dostaw (częstotliwość i ilości). Równolegle - druga funkcja trenera wewnętrznego w firmie - ponad 500 przeszkolonych.
Osiągnięcia: Wzrost zaangażowania i motywacji pracowników (w tym praca z talentami i awansowanie), co przekładało się na znaczne zwiększenie sprawności procesów i jakości obsługi klientów oraz wyraźny spadek fluktuacji, co przekładało się na zwielokrotnione obroty firmy.
Szkolenia: 1990-1996 teoretyczne i praktyczne treningi w IKEA; wielki sklep, ekspozycja towarów, sterowanie sprzedażą, struktura asortymentu, promocje, tworzenie cen i ich oznaczenie, organizacja działu obsługi klienta, planowanie dostaw, kontrola zapasów magazynowych, zarządzanie nadmiernymi zapasami, metody kontroli jakości, koncepcja sklepu samoobsługowego, rekrutacja i selekcja personelu, systemy płac. Szkolenia miały miejsce w Warszawie, Budapeszcie, Wiedniu, Holandii, Szwecji, Szwajcarii. Department Head Training, 1994 – 1995 ponad roczne szkolenie kierowników działów – przygotowujące do funkcji kierownika sklepu, Sztokholm, Sigtuna, Alhmult, prowadzone przez IKEA przy współpracy ze szwedzkimi agencjami reklamowymi, firmami szkoleniowymi oraz Akademią Sztuk Pięknych w Sztokholmie. Train The Trainers, maj 1995, szkolenie dla prowadzących szkolenia personelu dotyczące doskonalenia technik trenerskich podczas seminariów z zakresu obsługi klienta, technik sprzedaży, negocjacji, przyjmowania zastrzeżeń i innych.
Osiągnięcia: Wzrost zaangażowania i motywacji pracowników (w tym praca z talentami i awansowanie), co przekładało się na znaczne zwiększenie sprawności procesów i jakości obsługi klientów oraz wyraźny spadek fluktuacji, co przekładało się na zwielokrotnione obroty firmy.
Szkolenia: 1990-1996 teoretyczne i praktyczne treningi w IKEA; wielki sklep, ekspozycja towarów, sterowanie sprzedażą, struktura asortymentu, promocje, tworzenie cen i ich oznaczenie, organizacja działu obsługi klienta, planowanie dostaw, kontrola zapasów magazynowych, zarządzanie nadmiernymi zapasami, metody kontroli jakości, koncepcja sklepu samoobsługowego, rekrutacja i selekcja personelu, systemy płac. Szkolenia miały miejsce w Warszawie, Budapeszcie, Wiedniu, Holandii, Szwecji, Szwajcarii. Department Head Training, 1994 – 1995 ponad roczne szkolenie kierowników działów – przygotowujące do funkcji kierownika sklepu, Sztokholm, Sigtuna, Alhmult, prowadzone przez IKEA przy współpracy ze szwedzkimi agencjami reklamowymi, firmami szkoleniowymi oraz Akademią Sztuk Pięknych w Sztokholmie. Train The Trainers, maj 1995, szkolenie dla prowadzących szkolenia personelu dotyczące doskonalenia technik trenerskich podczas seminariów z zakresu obsługi klienta, technik sprzedaży, negocjacji, przyjmowania zastrzeżeń i innych.
Szkolenia i kursy
Francuski Instytut Gospodarki Polska
-Marketing Strategiczny
-Pricing – Zarządzanie Cenami
-Zarządzanie Projektami
-Balance Score Card – Budowa i wdrażanie strategii w oparciu o system kart wyników KPI
Dyplom III stopnia w ramach programu Akademia Sukcesu Amiki z zakresu Lider Sprzedaży – grudzień 2004 – prowadzone przez prof. dr hab. Henryka Mruka z Katedry Strategii Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, „Inspirujące Przywództwo” – styczeń i czerwiec 2004 – prowadzone przez firmę szkoleniową Door Poland, „System Oceny i Rozwoju Pracownika” – styczeń 2004 – prowadzone przez Door Poland.
Creating Customer Relations, maj 2001, Brno – prowadzone przez Mercuri International. Electrolux Business Seminar, czerwiec 2001, Wiedeń – prowadzone przez BTS Catalysts for Profitability and Growth - Szwecja oraz Electrolux University. Business Advantage lipiec-październik 2001 – prowadzone jw.
Coaching, zarządzanie sprzedażą, zarządzanie personelem, rozmowy ewaluacyjne, oceny okresowe, zarządzanie czasem. Regional Sales Management, wrzesień 1997, Moskwa – prowadzone przez Chris Moore Associates – International Training and Marketing Consultants.
1990-1996 teoretyczne i praktyczne treningi w IKEA; wielki sklep, ekspozycja towarów, sterowanie sprzedażą, struktura asortymentu, promocje, tworzenie cen i ich oznaczenie, organizacja działu obsługi klienta, planowanie dostaw, kontrola zapasów magazynowych, zarządzanie nadmiernymi zapasami, metody kontroli jakości, koncepcja sklepu samoobsługowego, rekrutacja i selekcja personelu, systemy płac. Szkolenia miały miejsce w Warszawie, Budapeszcie, Wiedniu, Holandii, Szwecji, Szwajcarii. Department Head Training, 1994 – 1995 ponad roczne szkolenie kierowników działów – przygotowujące do funkcji kierownika sklepu, Sztokholm, Sigtuna, Alhmult, prowadzone przez IKEA przy współpracy ze szwedzkimi agencjami reklamowymi, firmami szkoleniowymi oraz Akademią Sztuk Pięknych w Sztokholmie. Train The Trainers, maj 1995, szkolenie dla prowadzących szkolenia personelu dotyczące doskonalenia technik trenerskich podczas seminariów z zakresu obsługi klienta, technik sprzedaży, negocjacji, przyjmowania zastrzeżeń i innych.
-Marketing Strategiczny
-Pricing – Zarządzanie Cenami
-Zarządzanie Projektami
-Balance Score Card – Budowa i wdrażanie strategii w oparciu o system kart wyników KPI
Dyplom III stopnia w ramach programu Akademia Sukcesu Amiki z zakresu Lider Sprzedaży – grudzień 2004 – prowadzone przez prof. dr hab. Henryka Mruka z Katedry Strategii Marketingowych Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, „Inspirujące Przywództwo” – styczeń i czerwiec 2004 – prowadzone przez firmę szkoleniową Door Poland, „System Oceny i Rozwoju Pracownika” – styczeń 2004 – prowadzone przez Door Poland.
Creating Customer Relations, maj 2001, Brno – prowadzone przez Mercuri International. Electrolux Business Seminar, czerwiec 2001, Wiedeń – prowadzone przez BTS Catalysts for Profitability and Growth - Szwecja oraz Electrolux University. Business Advantage lipiec-październik 2001 – prowadzone jw.
Coaching, zarządzanie sprzedażą, zarządzanie personelem, rozmowy ewaluacyjne, oceny okresowe, zarządzanie czasem. Regional Sales Management, wrzesień 1997, Moskwa – prowadzone przez Chris Moore Associates – International Training and Marketing Consultants.
1990-1996 teoretyczne i praktyczne treningi w IKEA; wielki sklep, ekspozycja towarów, sterowanie sprzedażą, struktura asortymentu, promocje, tworzenie cen i ich oznaczenie, organizacja działu obsługi klienta, planowanie dostaw, kontrola zapasów magazynowych, zarządzanie nadmiernymi zapasami, metody kontroli jakości, koncepcja sklepu samoobsługowego, rekrutacja i selekcja personelu, systemy płac. Szkolenia miały miejsce w Warszawie, Budapeszcie, Wiedniu, Holandii, Szwecji, Szwajcarii. Department Head Training, 1994 – 1995 ponad roczne szkolenie kierowników działów – przygotowujące do funkcji kierownika sklepu, Sztokholm, Sigtuna, Alhmult, prowadzone przez IKEA przy współpracy ze szwedzkimi agencjami reklamowymi, firmami szkoleniowymi oraz Akademią Sztuk Pięknych w Sztokholmie. Train The Trainers, maj 1995, szkolenie dla prowadzących szkolenia personelu dotyczące doskonalenia technik trenerskich podczas seminariów z zakresu obsługi klienta, technik sprzedaży, negocjacji, przyjmowania zastrzeżeń i innych.
Edukacja
Specjalizacje
Edukacja/Szkolenia
Szkolenia
Obsługa klienta
Usługi profesjonalne
Sprzedaż
Usługi profesjonalne
Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą
Zarządzanie jakością
Zapewnienie jakości
Zainteresowania
Zainteresowania: praca nad doskonaleniem skuteczności menedżera w życiu zawodowym i prywatnym a także analiza zależności występującch między jakością pracy i relacji międzyludzkich a efektywnością ekonomiczną organizacji.
Ponadto; fotografia - wraz z obróbką obrazu, tworzenie filmów – obróbka cyfrowa, edycja HD, DVD, malarstwo – akwarela, techniki mieszane (gwasz), architektura wnętrz i ogrodów.
Ponadto; fotografia - wraz z obróbką obrazu, tworzenie filmów – obróbka cyfrowa, edycja HD, DVD, malarstwo – akwarela, techniki mieszane (gwasz), architektura wnętrz i ogrodów.
Inne
Lista referencyjna: dostępna na życzenie.
Referencje i rekomendacje (ponad 70, 2003-2022 - firmy i klienci) tu: https://www.aspenconsulting.pl/lista-referencyjna
Referencje i rekomendacje (ponad 70, 2003-2022 - firmy i klienci) tu: https://www.aspenconsulting.pl/lista-referencyjna
Grupy
Wyższa Szkoła Zarządzania / Polish Open University
W POU nie dajemy recept. Uczymy jak nawigować wśród praktyki i teorii zarządzania oraz jak sprostać wyzwaniom, które stoją przed współczesnymi menedżerami.