Adam Beniowski

Dyrektor Operacyjny
Grodzisk Mazowiecki, mazowieckie

Języki

angielski
biegły
niemiecki
dobry

Doświadczenie zawodowe

Logo
Właściciel
Pro Business Solutions, Warszawa
• Stworzenie i przeprowadzenie programu szkoleniowego dla firm takich jak Kompania Piwowarska, Atlas, Henkel, Tesco, Electroworld, Praktiker, Sephora, Knauf, Apator.
• Stworzenie modułowego programu szkoleniowego „Akademia Managerów – Praktycy dla Praktyków”.
• Konsulting w zakresie tworzenia nowego programu szkoleń dla działu B2B TP - Orange.
• Przeprowadzenie szkolenia dla trenerów grupy TP – Orange między innymi z zakresu Coachingu, w ramach europejskiego projektu grupy France Telecom.
• Przeprowadzenie serii szkoleń oraz wsparcie programu ukierunkowanego na wprowadzenie nowych standardów pracy i rozwoju kompetencji w Atlas,
• Coachingi w zakresie rozwoju umiejętności osobistych, z wykorzystaniem metod International Coach Federation,
• Coachingi ukierunkowane na wdrożenie nowych standardów pracy w działach sprzedaży (miedzy innymi Atlas, Orange, Tchibo),
• Rewizja standardów ekspozycyjnych i dystrybucyjnych (Tchibo).
Logo
Dyrektor Operacyjny
fplsales.com Sp. z o.o., Łódź
• Zarządzanie organizacją - odpowiedzialność za P&L,
• Stworzenie strategii dla nowego narzędzia, objętego patentem wspierającego działania działów sprzedaży,
• Egzekucja strategii, wprowadzenie działających systemów, ukierunkowanych na wsparcie sprzedaży wykorzystujących nowoczesne technologie IT i GSM,
LU Polska S.A.
National Account Manager
• Zarządzanie zespółem 5 Key Account Managerów współpracujących z 22 klientami generującymi 40% obrotu LU Polska, w ramach zespołu odpowiedzialność za kanał Direct Export – zajmujący się dostarczaniem produktów LU do krajów Ameryki Północnej i Europy (dodatkowo 6% obrotu LU Polska),
przygotowanie strategii i negocjacje z kluczowymi klientami,
• Rewizja i wprowadzanie nowej struktury działu,
• Opracowanie systemu premiowego dla działu i współtworzenie systemu premiowego dla całego działu sprzedaży,
• Opracowanie strategii dla subkanałów w ramach Modern Trade,
planowanie rozwoju współpracowników (tworzenie planu szkoleń
i karier),
• Opracowanie zadań dla Działu Sprzedaży ds. sieci w terenie i kontrola ich wykonania,
• Współpraca z Działem Marketingu przy kreowaniu nowych rozwiązań i sposobów dotarcia do konsumenta za pośrednictwem sklepów sieciowych,
• Koordynacja współpracy z Działem Trade Marketingu.
Logo
Key Account Manager, koordynator kategorii Karma dla Zwierząt w zespole KA.
Masterfoods Polska Sp. z o.o., Kożuszki Parcel
(Ta kategoria stanowi ponad 65% udziału w obrocie KA).
Zakres obowiązków:
(ponad te wymienione na stanowisku Key Account Manager)
• Koordynowanie współpracy zespołu Key Accounts z Marketingiem, Trade Marketingiem,
• Launch nowych produktów – szczegóły wprowadzeń takie dystrybucja nowych produktów, czas ich wprowadzenia, ilość linii w zależności od formatu sieci,
• Koordynacja budżetu – ustalanie budżetu w ramach zespołu na akcje specjalne,
• Ekspozycja – ustalanie standardów ekspozycyjnych wspólnie z działami Trade Marketing i Marketing,
• Zarządzanie Stockiem produktów promocyjnych w ramach zespołu oraz ustalanie podziałów między kanałami (KA i Handlu Tradycyjnego),
• Estymacje wzrostów obrotu, wsparcia dla aktywności na poziomie kanału,
Logo
Key Account Manager
Masterfoods Polska Sp. z o.o., Kożuszki Parcel
• Koordynowanie współpracy z klientem
• Dystrybucja – ilość linii w zależności od formatu klienta i kategorii, wprowadzanie nowych linii w zależności od strategii firmy
• Ekspozycja – odpowiednia ekspozycja produktów Masterfoods,
• Promocja – dobranie ilości, czasu oraz produktu do promowania u klienta,
• Logistyka – przepływ informacji, między osobami odpowiedzialnymi u klienta i w Masterfoods
• Finanse - płatności, rozliczenia bonusów, rabatów, etc.
• Inicjowanie dodatkowych aktywności u klienta, takich jak promocje Tailor Made (przygotowane specjalnie dla danego klienta), procesy Category Management, testy nowych pomysłów / sposobów sprzedaży,
• Kontrolowanie budżetu dedykowanego do klienta oraz ewaluacja jego profitowości,
• Dzielenie się wiedzą w Masterfoods o kliencie, jego potrzebach
i oczekiwaniach,
• Negocjowanie rocznych umów / warunków handlowych,
• Odpowiedzialność za takie sieci jak: Biedronka, Eurocash, Intermarche, Selgros, Tesco, Savia, Carrefour, Champion.
Logo
Category Manager
Masterfoods Polska Sp. z o.o., Kożuszki Parcel
(ponad te wymienione na stanowisku Category Management Specialist)
• Zarządzanie zespołem Category Management,
• Planowanie i rozwijanie struktury działu Category Management,
• Zarządzanie ponad 20 projektami Category Management we wszystkich kanałach rynkowych (Sieci Międzynarodowe, Handel Niezależny, Stacje Benzynowe, Punkty Impulsowe), we wszystkich kategoriach (Karma dla zwierząt, Słodycze, Dania gotowe),
• Rozwijanie współpracy między Category Managementem a innymi działami firmy (Marketing, Trade Marketing, Sales Training, Sales),
• Prowadzenie wykładów z zakresu Category Management na spotkaniach organizowanych przez klientów MFP,
• Zarządzanie i dystrybucją danych rynkowych w dziale sprzedaży,
• Współtworzenie strategii ekspozycyjnych i dystrybucyjnych,
• Rekomendowanie asortymentu przed negocjacjami z klientami kluczowymi,
• Ewaluacja promocji.
Logo
Category Management Specialist
Masterfoods Polska Sp. z o.o., Kożuszki Parcel
• Wdrożenie Category Management w Masterfoods,
• Implementacja programu zarządzającego powierzchnią ekspozycyjną sklepów (Space Management),
• Wdrożenie nowych strategii ekspozycyjnych w kategoriach: Karma dla zwierząt, Słodycze, Dania gotowe,
• Wyznaczanie standardów ekspozycyjnych dla handlu niezależnego,
• Inicjowanie i prowadzenie współpracy z klientami sieciowymi,
• Współpraca z agencjami BTL przy projektowaniu materiałów POS,
• Współpraca z managerami ds. kluczowych klientów (Key Account Managers),
• Współpraca z głównymi managerami działu sprzedaży (Sales Management),
• Współpraca z działem marketingu i trade marketingu,
• Rekomendowanie pozycjonowania nowych produktów w punktach sprzedaży,
• Okresowe prezentacje dotyczące aktualnej sytuacji Category Management przed zarządem.
Logo
Key Account Sales Representative
Masterfoods Polska Sp. z o.o., Kożuszki Parcel
• Współpraca z klientami sieciowymi na terenie województwa wielkopolskiego (sieci międzynarodowe i lokalne sieci niezależne),
• Współpraca z największymi hurtowniami FMCG na rynku wielkopolskim,
• Dbanie o odpowiednią dystrybucję, ekspozycję i poziom zapasów produktów Masterfoods,
• Przeprowadzenie promocji trade marketingowych organizowanych przez Masterfoods,
• Przeprowadzenie własnych aktywności trade marketingowych, korzystając z przyznanego budżetu.
Logo
Sales Representative
Masterfoods Polska Sp. z o.o., Kożuszki Parcel
• Utrzymywanie stałej współpracy z 150 klientami w kanale handlu niezależnego w obszarze byłego województwa nowosądeckiego,
• Dbałość o ekspozycję, dystrybucję, poziom zapasów, przeprowadzanie promocji towarów Masterfoods.

Edukacja

Logo
Industrial Policy and Corporate Strategy, MBA
Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University w Nowym Saczu
Logo
Zarządzanie i Przedsiębiorczość, licencjackie
Wyższa Szkoła Biznesu - National Louis University w Nowym Saczu

Specjalizacje

Sprzedaż
Zarządzanie sprzedażą

Inne

Obsługa programów służących do optymalizacji miejsca na półce (Category Management), w szczególności Pro Space.
Obsługa programów MEMRB i AC Nielsen do generowania i analiza danych rynkowych.
Pakiet Microsoft Office, System Microsoft Windows,
Dobra znajomość innego oprogramowania, sprzętu komputerowego i urządzeń peryferyjnych.
Ważne prawo jazdy kat.B.