Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Centrum Rozwoju Kadr Biznesowych (nazwa robocza)

Opis projektu:
Celem projektu jest pomoc początkującym przedsiębiorcom z obszaru Polski w stawianiu pierwszych kroków w biznesie. Pomoc świadczona będzie nieodpłatnie, osoby świadczące usługi nie będą pobierały za swoją działalność wynagrodzenia.

Slogan:
Twój pomysł. Nasze wsparcie.

Misja:
Naszą misją jest rozwój polskiej kadry biznesowej.

Oferta (3 obszary):
I. Human Resources Development (podnoszenie jakości kapitału ludzkiego)

1. Mentoring
2. Szkolenia
3. E-learning
4. Konferencje

II. Consulting (doradztwo biznesowe, tworzenie i archiwizacja wiedzy)

1. Rozwiązywanie problemów (metodą pytanie => odpowiedź)
2. Baza wiedzy (case studies)
3. Dokumentacja działalności
4. Identyfikacja i analiza pomysłów biznesowych
5. Pomoc w stworzeniu biznesplanu

III. Public Relations (nawiązywanie i utrzymywanie wzajemnie korzystnych stosunków z otoczeniem, w szczególności tymi jego grupami, od których zależy sukces organizacji)

1. Wsparcie inwestycyjne (+docieranie do inwestorów)
3. Uwiarygodnianie przedsiębiorców (i ich biznesplanów)

Dodatkowe funkcje CRKB:
1. Forum komunikacji biznesowej
2. Wzajemne wsparcie merytoryczne i integracja członków CRKB
3. Działalność badawcza skoncentrowana badaniach rynku, jego sektorów i trendów w nich zachodzących (działania na rzcecz zwiększenia transparentności rynku)
4. Promocja przedsiębiorczości jako atrakcyjnej ścieżki rozwoju zawodowego i samorealizacji.

Platforma wymiany informacji:
Większość działań CRKB będzie agregowanych na portalu stworzonym specjalnie pod nasze potrzeby. Portal będzie miejscem komunikacji między osobami z CRKB oraz biznesmenami potrzebującymi wsparcia.

Podstawowe funkcjonalności portalu:
1. Fora dyskusyjne otwarte
2. Fora dyskusyjne zamknięte
3. Rozbudowane profile użytkowników
4. Możliwość tworzenia zamkniętych grup dyskusyjnych dotyczących konkretnego problemu lub firmy
5. Generowanie raportów w .pdf
6. Interfejs do umieszczania plików przez użytkowników oraz osób z CRKB
7. Narzędzia do tworzenia i prowadzenia szkoleń e-learningowych
8. Dział eventy (szkolenia, konferencje itp.)
9. Baza artykułów
10. Q&A (Pytania i odpowiedzi)
11. Skrzynki pocztowe i wiadomości prywatne
12. Powiadomienia e-mail (nie spam jak na GL, tylko normalne powiadomienia)

Źródła finansowania działalności:
- Składka akcesyjna (100zł)
- Fundusze Unii Europejskiej
- Reklamy na stronie
- Mecenat
- Jeśli będzie konieczność – składka uczestników projektu (jest potrzeba, robimy „zrzutkę”)
- Beneficjenci, którzy rozwinęli skrzydła dzięki naszej pomocy (składka dobrowolna)

Kamienie milowe:
1. Stworzenie zespołu
2. Zebranie składek akcesyjnych
3. Spotkanie zespołu we Wrocławiu i określenie strategii działania
4. Stworzenie portalu CRKB
5. Nawiązanie współpracy z organizacjami wspierającymi przedsiębiorczość
6. Promocja w internecie
7. Zorganizowanie konferencji inauguracyjnej CRKB

Plus napisanie statutu organizacji i dążenie do uzyskania osobowości prawnej (gdzieś między 3-7)

Wydatki CRKB:
1. Utrzymanie portalu CRKB
2. Organizacja szkoleń i konferencji
3. Inwestycje w start-up’y
4. Promocja CRKB

Wstępna struktura organizacyjna:
KAŻDY CZŁONEK ZESPOŁU w DOWOLNYM momencie może włączyć się do: doradztwa, mentoringu, e-learnigu, prowadzenia szkoleń, konferencji, pomocy w tworzeniu biznesplanów, pisaniu artykułów itd.

Poniżej propozycja struktury - jeśli Cię umieściłem, a nie chcesz się angażować, daj znać, jeśli widzisz dla siebie miejsce w zespole, też daj znać.

1.Księgowa - Małgorzata Owsianka
- nadzoruje księgowość
- prowadzi rachunkowość
- jest skarbnikiem

2. Finansista -
- buduje budżety
- kontroluje wydatki
- zarządza zasobami

3. Specjalista ds. funduszy UE - Paweł Cyganek
- identyfikuje szanse pozyskania kapitału z UE
- konstruuje wnioski o dofinansowanie

4. Prawnik - Joanna Miziuła
- pomaga w stworzeniu formalnej organizacji (osoba prawna)
- rozwiązuje problemy prawne CRKB

5. Marketingowiec -
- tworzy strategię marketingową
- wprowadza strategię w życie

6. Specjalista ds. HR - Anna Płońska+Małgorzata Grelich
- rekrutuje doradców i sprawdza ich kompetencje
- dba o odpowiedni poziom motywacji i rozwój członków organizacji

7. Grafik -
- tworzy projekty graficzne na potrzeby organizacji

8. Webmaster - Sebastian Pienio
- zajmuje się techniczną stroną działania portalu

9. Specjalista ds. PR - Eliza Malewicz
- dba o PR wewnętrzny (kultura organizacyjna)
- dba o PR zewnętrzny (relacje z innymi organizacjami, mediami, władzami samorządowymi i administracją, firmami)

10. Specjalista ds. badań rynkowych - Dagmara Dłużniewska
- opracowywanie badań rynkowych

11. Specjalista ds. e-learngingu - Darek Świerk
- opieka nad działem e-learnigu
- tworzenie i przeprowadzanie szkoleń e-learnigowych
- szkolenie z zakresu przeprowadzania e-learnigu

12. Moderator portalu - Łukasz Przekaza
- rozwiązuje problemy, łagodzi konfilkty powstałe podczas komunikacji w obrębie portalu

13. Specjalista ds. bazy wiedzy -
- dba o tworzenie i odpowiednią jakość bazy wiedzy

14. Specjalista ds. szkoleń i konferencji (troszkę odciążając PR) - Paweł Pieniążek + asystent: Anna Płońska+Małgorzata Sitko
- określa potrzeby szkoleniowe, zajmuje się organizacją szkoleń i konferencji

15. Specjalista ds. Inwestycji i kontaktu z inwestorami -
- określa możliwości inwestowania w start-up'y przez CRKB
- nawiązuje kontakty z inwestorami
- przedstawia pomysły inwestorom

16. Dyrektor zarządzający - Bartosz Kramek
- funkcja zarządcza (kombajn multizadaniowy)

17. Prezes - Michał Ksiądzyna
- funkcja zarządcza (kombajn multizadaniowy)
- formułowanie wizji rozwoju organizacji
- strategia

Dlaczego tak rozbudowana struktura? Bo nie chcę, żeby kilka osób musiało pracować na etat. Lepiej jeśli więcej osób poświęci 1-3h dziennie. Dodam, że nikt nie zostanie sam ze swoimi zadaniami, nakreśliłem jedynie za co, kto odpowiada.

Planujemy spotkanie zespołu raz na miesiąc/2 miesiące.

Role doradców:
1. Mentor
- opiekuje się przedsiębiorcą

2. Doradca
- rozwiązuje problemy beneficjentów
- doradza przy tworzeniu i udoskonalaniu biznesplanu beneficjenta

3. Szkoleniowiec e-learningowy
- tworzenie i przeprowadzanie szkoleń e-learnignowych

4. Trener
- przeprowadzanie szkoleń

5. Prelegent
- wystąpienia podczas konferencji

6. Redaktor
- pisze artykuły na tematy związane z prowadzeniem biznesu

7. Inwestor
- osoba zainteresowana ulokowaniem własnego kapitału w start-up'ie

Mam nadzieję, że przynajmniej po części rozwialiśmy wątpliwości. Proszę o pomysły, uwagi, konstruktywną krytykę.

Lista osób, które jak dotąd zgłosiły akces (wpisowe 100zł).
1. Michał Ksiądzyna
2. Bartosz Kramek
3. Dagmara Dłużniewska
4. Paweł Schmidt
5. Grzegorz Skuza
6. Łukasz Krzysztof Przekaza
7. Eliza Malewicz
8. Łukasz Machciński
9. Piotr Krauze
10. Anita Klimek-Jezierska
11. Marek Kubiś
12. Anna Płońska
13. Agnieszka Piechowska
14. Andrzej Pieniazek
15. Katarzyna Gonciarz
16. Damian Hajduk
17. Piotr Gołoś
18. Rafał Wójtowicz
19. Anna Wilhelmi
20. Waldemar Kochanek
21. Mariusz P. Duszczyk
22. Marcin Frączek
23. Karolina Piekarczyk
24. Małgorzata Konowałek
25. Mariusz Mastalerek
26. Magdalena Tabaka
27. Tomasz Rzeźnik
28. Janusz Gryziecki
29. Małgorzata Grelich
30. Marcin Wierzbicki
31. Magdalena Marta Sikorska
32. Małgorzata Sitko
33. Marcin Kubik
34. Darek Świerk
35. Sebastian Pienio
36. Robert Kubalski
37. Aleksandra Kalinowska
38. Paulina Podgórska
39. Urszula Aleksandrowicz
40. Leszek J. Olejniczak
41. Adam Orlik
42. Joanna Miziuła
43. Dariusz Piwowarczyk
44. Przemysław Hermański
45. Tomasz Gracki
46. Michał Galant
47. Paweł Cyganek
48. Łukasz Strzelec
49. Irek Trąbiński
50. Irek Krajewski
51. Małgorzata Filipek
52. Piotr Korolko
53. Edyta Miodonska-Kubiesa
54. Hanna, Krystyna Kapko
55. Arkadiusz Kalisiewicz
56. Paweł Pieniążek
57. Karolina Aneta Ostrowicka-Feluś
58. Rudolf Lauer
59. Maciej Karpowicz
60. Mariusz Augustyniak
61. Iwona Tokarska
62. Rafał Siuda
63. Elżbieta Brzezowska
64. Ryszard Jaklewicz
65. Beata Urbańczyk
66. Hubert Dąbrowski
67. Patrycja Hrabiec
68. Marzena Jamroziewicz - Śmiech
69. Monika Adamczyk
70. Karolina Zakrzewska
71. Bartek Knop
72. Jakub Połeć
73. Gabriela Pietrzak
74. AGNIESZKA DEC
75. Agnieszka Michalak
76. Justyna Kamila Przybysz
77. Radosław Janicki
78. Maciej Wróbel
79. Adam Prawdzik
80. Łukasz Kondej (Coroprate Identity)
81. Jakub Gospodarczyk
82. Artur Kucharski
83. Beata Katarzyna Markiewicz
84. Dominik Onyszko
85. Kamila Wodnicka
86. Barbara Kiełt-Wielgosz
87. Tomek Kowalski
88. Tomek Usarek
89. Artur Chyła
90. Małgorzata Owsianka
91. Kamila Walęcka
92. Monika Popławska
93. Piotr Pawliszyn
94. Marcin Tarka
95. Bartłomiej Bielawski
96. Robert Chrobak
97. Sebastian Pielach
98. Agata Kasprzak
99. Aneta Sotoła
100. Urszula Małysiak
101. Katarzyna Szymkowiak
102. Dariusz Marczak
103. Wojciech SzymańskiMichał Ksiądzyna edytował(a) ten post dnia 10.06.08 o godzinie 12:13
Mariusz Mastalerek

Mariusz Mastalerek Agencja Reklamowa
Hit Home -
właściciel

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Muszę wyprostować drobną nieścisłość, otóż... nie jestem grafikiem ;) Zaoferowałem przygotowanie logo, na któe albo namówię współpracującego ze mną grafika za free, albo za nie zapłacę. Kolejne projekty graficzne nie wchodzą w grę z powodów wymienionych wyżej. Niemniej nadal podtrzymuję chęć służenia swoim doświadczeniem (opisuje je mój profil).
Ania C.

Ania C. "Człowiek może
osiągnąć sukces
prawie we wszystkim,
do cz...

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

bardzo chętnie zajmę się rekrutacjami. Co prawda niesamowicie pociąga mnie organizacja szkoleń i konferencji, jednak nie mam na tym polu doświadczenia-dopiero je zdobywam, więc chętnie też nauczę się od kogoś, kto się na tym zna:) mogę wspomagać specjalistę ds. szkoleń i konferencji:)

ciesze się, że mamy ramy działania.

pozdrawiam!
Paweł P.

Paweł P. Human Resources

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Co do poniższego stanowiska - przydałoby się troszkę więcej informacji - np. gdzie miałyby się odbywać szkolenia i konferencje.
Jeśli Warszawa - nie dam rady ze względów logistycznych. Jeżeli natomiast miałby to być Dolny i Górny Śląsk - można na mnie liczyć.

14. Specjalista ds. szkoleń i konferencji (troszkę odciążając PR) - _ + asystent: Anna Płońska
- określa potrzeby szkoleniowe, zajmuje się organizacją szkoleń i konferencji
Ryszard J.

Ryszard J. Informatyk,
wdrożeniowiec
oprogramowania,
szkoleniowiec

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Witam :-)

Zgłaszam swoją chęć uczestnictwa w projekcie.

Pomoc jaką mogę zaoferować:

Doradztwo organizacja i przeprowadzanie szkoleń w zakresie m. in. technologii informatycznych takich jak:

-Tworzenie internetowego serwisu firmy (wybór rozwiazań, wybor CMSa, wdrożenie wybranych rozwiązań).

-Oprogramowanie windows na potrzeby firmy (np. wybór, wdrożenie oprogramowania magazynowego czy ERP).

-Procedury związane z prowadzeniem działalności gospodarczej (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą).

Ryszard Jaklewicz

Wrocław
Paweł Cyganek

Paweł Cyganek osiąganie celów

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Witam

Bardzo chętnie zajmę się funduszami UE.

Obecnie rozpoczynam związaną z tym zagadnieniem działalność i mam doświadczenie z działaniem fundacji.

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Opieka,
mentoring
szkolenia dla beneficjentów

HD
Paweł S.

Paweł S. Grupa PM, PRINCE2(R)
approved trainer,
Project Manager -
...

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Witam,
No to mamy już Project Mandate :-)
Mogę zając się organizacją naszego projektu pełniąc funkcję kierownika projektu, czyli na początek (przygotowanie projektu):
- zbudowanie zespołu zarządzania projektem
- analiza projektu (cele, środowisko)
Później (inicjowanie projektu):
- komunikacja
- ryzyko
- plan projektu, podział na etapy zarządcze
No i potem po uzyskaniu zgody na rozpoczęcie prac, ich planowanie na poziomie etapów, koordynacja, monitorowanie i raportowanie wykonania.

Po zakończeniu projektu mogę partycypować w consultingu i szkoleniach z zakresu zarządzania projektami
Wioletta B.

Wioletta B. strategia
marketingowa

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Witam,
mam pytanie czy jest jakis deadline akcesyjny. Cały czas sie bowiem waham, gdyz mam jeszcze dwa projekty oprócz pracy zawodowej, w których pomagam i boję się ze doby mi nie starczy, a nie lubie robic nic na pół gwizdka:)

konto usunięte

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Pomoc początkującym przedsiębiorcom z obszaru Polski w stawianiu pierwszych kroków w biznesie - świadczona nieodpłatnie???

Ciekawe i dosyć pomysłowe założenie , jednak przez wielu wcześniej juz było praktykowane. Pierwotnie pomysł ten był wdrożony w życie przez banki w latach 90-siątych XX-ego wieku kiedy to banki zaczęły oferować „kredyty dla przedsiębiorców”. Warunkiem otrzymania takiego kredytu było przedstawienie biznesplanu,który następnie miał być poddany ocenie analityków danego banku. Jeśli analiza wypadała pozytywnie wówczas 'jegomość” ubiegający się o kredyt otrzymywał go. To jednak działo się sporadycznie. Rzeczywistym celem pozyskiwanie od osób inteligentnych( przedsiębiorczych) pomysłów dla siebie tzn. członków kierownictwa banku i rodziny lub „kumpli”. W efekcie pomysłodawca pozostawał z niczym a osoby z „bliskiego otoczenia” rozwijały lukratywne „biznesy” . Innymi słowy – rolowanie ludzi. Tak wiec hasło „Twój pomysł. Nasze wsparcie” z tym mi się kojarzy.
No i oczywiście rozwiązywanie problemów metodą „ pytanie => odpowiedź” jest tutaj bardzo wymowne – ot,mam problem ,wysyłam zapytanie a ludzie z „klubu”dają mi gotowce.
No i oczywiście formy dyskusyjne:
1.Fora dyskusyjne otwarte
2. Fora dyskusyjne zamknięte Wiadomo – do prowadzenia biznesu potrzebna jest grupa (a więc forma dyskusji zamknięta) która po otrzymaniu informacji od „grupy otwartej” zrobi z niej właściwy użytek.
Reszty juz nie będę komentował gdyż jest pozostała część projektu jest niczym innym jak kontynuacją pierwotnego założenia.

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Andrzej Lucht:
Wiadomo – do prowadzenia biznesu potrzebna jest grupa (a więc forma dyskusji zamknięta) która po otrzymaniu informacji od „grupy otwartej” zrobi z niej właściwy użytek.
Reszty juz nie będę komentował gdyż jest pozostała część projektu jest niczym innym jak kontynuacją pierwotnego założenia.

Naświetlił Pan dość ciekawy problem. Otóż grupa zamknięta dotycząca beneficjenta będzie zamknięta właśnie z powodów, o których Pan pisał. Beneficjent będzie miał dostęp do takiej grupy.

Nie można wyeliminować tego typu ryzyka w 100%, jednak ile zna Pan faktycznych przypadków "kradzieży" pomysłu? Był już o tym wątek - sam pomysł to tylko malutka część, liczy się kreatywność, zaangażowanie przedsiębiorcy. Inwestorzy nie inwestują w pomysły, tylko w ludzi z pomysłami.

Myślę, że fakt kompletnej kompromitacji w świecie biznesu jest czynnikiem mocno odstraszającym potencjalnych "złodziei". Chciałbym też przypomnieć, że lata '90 minęły już dość dawno.

Większość doradców to osoby, które cechuje pasja w tym co robią, posiadają satysfakcjonujący je status materialny, oraz są specjalistami w tym co robią - to dość mocno ogranicza ryzyko.

Pozdrawiam

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Wioletta S.:
Witam,
mam pytanie czy jest jakis deadline akcesyjny. Cały czas sie bowiem waham, gdyz mam jeszcze dwa projekty oprócz pracy zawodowej, w których pomagam i boję się ze doby mi nie starczy, a nie lubie robic nic na pół gwizdka:)

Terminu nie ma, jeśli nie będziesz w stanie pomagać teraz, poczekaj :)
Ania C.

Ania C. "Człowiek może
osiągnąć sukces
prawie we wszystkim,
do cz...

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

słuchajcie, z racji tego, ze w pracy na GL raczej nie bywam podaję mal kontaktowy: anna.plonska@fips.org.pl lub anna.plonska@intercadr.pl (ten drugi też aktywny jakby ktoś pracy szukał;)

Pozdrawiam!
Patrycja Hrabiec-Hojda

Patrycja Hrabiec-Hojda Infobroker | broker
informacji

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Witam, bardzo podoba mi sie pomysł :) Chętnie zaoferuję swoją pomoc przy tworzeniu bazy wiedzy lub organizacji konferencji i szkoleń :) Czy jest już jakiś termin spotkania?

konto usunięte

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Dziękuję za zaproszenie :)

Bardzo chętnie pomogę!
Rafał Rudnicki

Rafał Rudnicki zarządzanie ryzykiem
- blog:
ryzyko.blox.pl

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Panie Michale,

Czuje sie troche prztykniety w nos (zeby nie powiedziec zlinczowany) Pana komentarzem. Nie jestem pewien, czy znamy sie na tyle zeby mogl Pan mnie juz oceniac:

#To raczej nie jest złoty biznes. Szczerze - jeśli żałuje Pan 100zł, to nie wiem czy chcę mieć Pana w zespole. (...) jeśli nie zarabia Pan wystarczająco na swoje utrzymanie (i chciałby wyciągać kasę od młodych, niedoświadczonych), nie jestem pewien, czy nadaje się Pan na doradcę. Proszę przemyśleć, jakimi wartościami się Pan kieruje - ta inicjatywa nie jest dla każdego - wymaga poświęcenia i nie oczekiwania niczego w zamian. (...) Jeśli nie motywuję Pana nic poza gotówką, to nie jest projekt dla Pana :)#
Zdaje sie, ze juz czuje sie Pan Prezesem ...a przydaloby sie troche wiecej pokory, umiejetnosci sluchania i oceny na zimno.

Do rzeczy:

Ciesze sie, ze nowy watek zaczyna sie poprawnie (w przeciwienstwie do poprzedniego, z ktorego tak na prawde nie wynikalo nic spojnego na temat zalozen, organizacji, finansowania, funkcjonowania projektu). Przydal by sie link do miejsca, w ktorym bylby dostepny biezacy opis zalozen, struktury, organizacji itp - unikniemy w ten sposob jalowej badz podgrzanej dyskusji.

Rozumiem, ze raczyl Pan zartowac mowiac w kontekscie zwrotu 100 zl o zlotym biznesie czy "dorabianiu" na mlodych, niedoswiadczonych - wiadomo ze w zadnym stopniu doradzanie o ktorym mowa nie zmnieni sytuacji finansowej doradcow, zeby nie wiem jak intensywnie doradzali, i wyglada na to ze wiekszosc osob zglaszajacych akces sobie z tego zdaje sprawe i nie szuka zysku. Jesli nie wyrazilem sie jasno, chodzilo mi o zasade, ze (1) projekt powinien docelowo finansowac sie sam, (2) porada jakakolwiek, powinna sie laczyc chocby z symbolicznym kosztem.

Ad. 1 - nie dlatego ze jestem sknerą, ktory zaluje 100 zl, ale dlatego ze ludzie, zespoly sie zmieniaja i projekt powinien moc przetrwac bez nich. Ad 2 - pojawienie sie w nowym watku opisu idei uzmyslowilo mi, ze nie chodzi o doradzanie kazdemu kto chce/potrzebuje, lecz tylko tym ktorzy sie "zakwalifikuja" (dobrym projektem/pomyslem) i wykaza determinacje - to juz znacznie zbliza nas do czystej formuly non-profit, ktora bylaby z wielu wzgledow mniej klopotliwa.

Z drugiej strony, inwestowanie w start-upy (jak kazde inwestowanie) laczy sie z oczekiwaniem zysku z takiej inwestycji, wiec łamie Pan tutaj bardzo mocno bronionej przez siebie zasady "czystego" non-profit. Nie zaczepiam - jedynie daje do przemyslenia jak mialoby sie to bronic i funkcjonowac ...

Utrzymanie czystego non-profit (zeby byla jasnosc: taka idea mi sie podoba) nie zmienia jednak faktu, ze projekt potrzebuje finansowania oraz osob zaangazowanych na pelen lub prawie etat (niezaleznie od tego czy bedzie to etat platny czy nie). Sam przez ostatnie dwa lata uruchamialem pewna ogolnopolska organizacje non-profit wiec potrafie sobie wyobrazic na jakie trudnosci/wyzwania trafi Pan i projekt w ciagu najblizszych kilku czy kilkunastu miesiecy - najwieksza z nich sa ludzie. Szczerze gratuluje, ze ma juz Pan zespol i zycze, zeby sie w boju za szybko nie wykruszyl (tak, niestety to nalezy brac bardzo powaznie pod uwage ...).

Jestem risk managerem - dlatego odruchowo staram sie szukac najslabszych punktow przedsiewziec, byc moze moj punkt widzenia sie przyda na etapie budowania biznesplanu....

Rafal

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Rafał Rudnicki:
Panie Michale,

Czuje sie troche prztykniety w nos (zeby nie powiedziec zlinczowany) Pana komentarzem. Nie jestem pewien, czy znamy sie na tyle zeby mogl Pan mnie juz oceniac:

#To raczej nie jest złoty biznes. Szczerze - jeśli żałuje Pan 100zł, to nie wiem czy chcę mieć Pana w zespole. (...) jeśli nie zarabia Pan wystarczająco na swoje utrzymanie (i chciałby wyciągać kasę od młodych, niedoświadczonych), nie jestem pewien, czy nadaje się Pan na doradcę. Proszę przemyśleć, jakimi wartościami się Pan kieruje - ta inicjatywa nie jest dla każdego - wymaga poświęcenia i nie oczekiwania niczego w zamian. (...) Jeśli nie motywuję Pana nic poza gotówką, to nie jest projekt dla Pana :)#
Zdaje sie, ze juz czuje sie Pan Prezesem ...a przydaloby sie troche wiecej pokory, umiejetnosci sluchania i oceny na zimno.

Wygląda na to, że nie tylko ja w ten sposób odebrałem Pańską wypowiedź. Błąd w komunikacji po Pana stronie, tak samo jak po mojej (troszkę pochopne wnioski).
Do rzeczy:

Ciesze sie, ze nowy watek zaczyna sie poprawnie (w przeciwienstwie do poprzedniego, z ktorego tak na prawde nie wynikalo nic spojnego na temat zalozen, organizacji, finansowania, funkcjonowania projektu). Przydal by sie link do miejsca, w ktorym bylby dostepny biezacy opis zalozen, struktury, organizacji itp - unikniemy w ten sposob jalowej badz podgrzanej dyskusji.

Panie Rafale - proszę pamiętać, że na tamtym wątku projekt dopiero powstawał. Na początku jeszcze nie wiedzieliśmy jak - wiedzieliśmy, że chcemy pomagać młodym przedsiębiorcom. Obecnie wiemy już jak, jeszcze pozostaje sporo kwestii do rozstrzygnięcia. Nie chciałbym doprowadzić do sytuacji w której muszę np. "zlikwidować" stanowisko, ponieważ założenia były błędne i tym samym odebrać komuś możliwość współpracy z nami. Dlatego właśnie nie szarżujemy - wszystko uzgadniamy, obmyślamy, analizujemy - na to potrzeba czasu.
Rozumiem, ze raczyl Pan zartowac mowiac w kontekscie zwrotu 100 zl o zlotym biznesie czy "dorabianiu" na mlodych, niedoswiadczonych - wiadomo ze w zadnym stopniu doradzanie o ktorym mowa nie zmnieni sytuacji finansowej doradcow, zeby nie wiem jak intensywnie doradzali, i wyglada na to ze wiekszosc osob zglaszajacych akces sobie z tego zdaje sprawe i nie szuka zysku. Jesli nie wyrazilem sie jasno, chodzilo mi o zasade, ze (1) projekt powinien docelowo
finansowac sie sam, (2) porada jakakolwiek, powinna sie laczyc chocby z symbolicznym kosztem.

Ad. 1 - oczywiście, aczkolwiek 100zł/osobę to raczej niewielki wkład, natomiast efekty jakie możemy uzyskać na starcie, dzięki niezależnemu kapitałowi są bardzo wymierne.

Ad. 2 - tak jak Pan napisał poniżej, dodam jeszcze, że idea organizacji będzie zbudowana wokół wartości. To narzuca na nas pewne ograniczenia, które być może byłyby racjonalne z punktu widzenia ekonomii, jednak nie nastawiamy się na swój osobisty zysk.

Ad. 1 - nie dlatego ze jestem sknerą, ktory zaluje 100 zl, ale dlatego ze ludzie, zespoly sie zmieniaja i projekt powinien moc przetrwac bez nich. Ad 2 - pojawienie sie w nowym watku opisu idei uzmyslowilo mi, ze nie chodzi o doradzanie kazdemu kto chce/potrzebuje, lecz tylko tym ktorzy sie "zakwalifikuja" (dobrym projektem/pomyslem) i wykaza determinacje - to juz znacznie zbliza nas do czystej formuly non-profit, ktora bylaby z wielu wzgledow mniej klopotliwa.

Z drugiej strony, inwestowanie w start-upy (jak kazde inwestowanie) laczy sie z oczekiwaniem zysku z takiej inwestycji, wiec łamie Pan tutaj bardzo mocno bronionej przez siebie zasady "czystego" non-profit. Nie zaczepiam - jedynie daje do przemyslenia jak mialoby sie to bronic i funkcjonowac ...

Odbieram to jako pytania mające na celu skonkretyzowanie wizji organizacji. Otóż inwestowanie w młode start-up'y oznacza, że młody przedsiębiorca otrzyma od nas znacznie więcej niż tylko wsparcie merytoryczne. Rozdawnictwo pieniędzy budziłoby mocne kontrowersje i wypaczało duch przedsiębiorczości, natomiast inwestowanie to zupełnie inna sprawa. Dlaczego organizacja ma czerpać z tego korzyści? Ponieważ środki pozyskane z tego typu działalności po wyjściu, pozwolą nam pomóc jeszcze więszej ilości osób, zorganizować jeszcze więcej szkoleń, konferencji, spotkań, zainwestować w jeszcze większą liczbę start-up'ów i pomóc młodym przedsiębiorcom realizować swoje marzenia. Odrazu zaznaczę, że nie jest to taki sam typ działalności, jak w przypadku pobierania opłat, ponieważ strumień finansów jest w drugą stronę.
Utrzymanie czystego non-profit (zeby byla jasnosc: taka idea mi sie podoba) nie zmienia jednak faktu, ze projekt potrzebuje finansowania oraz osob zaangazowanych na pelen lub prawie etat (niezaleznie od tego czy bedzie to etat platny czy nie). Sam przez ostatnie dwa lata uruchamialem pewna ogolnopolska organizacje non-profit wiec potrafie sobie wyobrazic na jakie trudnosci/wyzwania trafi Pan i projekt w ciagu najblizszych kilku
czy kilkunastu miesiecy - najwieksza z nich sa ludzie. Szczerze gratuluje, ze ma juz Pan zespol i zycze, zeby sie w boju za szybko nie wykruszyl (tak, niestety to nalezy brac bardzo powaznie pod uwage ...).

Kwestia etatów - jeśli będzie to działalność uniemożliwiająca podjęcie pracy w innym miejscu (czyli 40h tygodniowo), może być to funkcja opłacana przez CRKB. Mimo tego chciałbym, żeby łączyło nas działanie nie dla pieniędzy, lecz innych korzyści - niematerialnych. Pewną wartością materialną może być pierwszeństwo w inwestowaniu, jednak jest to ściśle relacja beneficjent - inwestor, w którą mam nadzieję nasza organizacja nie będzie musiała ingerować.

Kwestia zespołu - fluktuacje oczywiście przewidujemy, jednak wszystko wyjdzie "w praniu".
Jestem risk managerem - dlatego odruchowo staram sie szukac najslabszych punktow przedsiewziec, byc moze moj punkt widzenia sie przyda na etapie budowania biznesplanu....

Rafal

Oczywiście, że tak - zgłasza Pan problemy, na które należy znaleźć rozwiązanie już teraz, aby projekt miał maksymalne szanse na sukces.

Pozdrawiam serdecznie
MichałMichał Ksiądzyna edytował(a) ten post dnia 04.06.08 o godzinie 12:36
Janusz G.

Janusz G. . Biegły sądowy z
wyceny spółek,
rachunkowości,
analizy f...

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

W zakresie inwestycji giełdowych, kontaktów z inwestorami moge troche pomóc.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Bardzo dobry pomysł, w miarę możliwości chętnie pomogę
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Wspólny projekt - trochę konkretów

Witam, jako kluczowa osoba na liście członków-założycieli :)
I od razu mówię - ładnie idziemy !!!

Poproszę o stanowisko nr 15 w strukturze organizacyjnej.
15. Specjalista ds. Inwestycji i kontaktu z inwestorami -
- określa możliwości inwestowania w start-up'y przez CRKB
- nawiązuje kontakty z inwestorami
- przedstawia pomysły inwestorom

Na dalszym etapie działalności:
Stanowisko przeskztałcić sie w sprawny sub-zespół, który chętnie poprowadzę naprzód przez wiele bitew o lepsze jutro.
I dalej - jeśli bowiem ideą całości przedsięwzięcia jest właśnie to co robi nr 15, to powinno być to jednak stanowisko kierownicze.

Dodatkowo - względem ewentualnej roli jako doradcy (1 - 6) wypowiem się bliżej w nastepnym odcinku :)

Następna dyskusja:

Nasz wspólny projekt




Wyślij zaproszenie do