Temat: "Szanowna Pani", czyli jak nie należy się zwracać.
Iwona K.:
Zgodnie z zapisami jakie odnalazłam na stronach firmy Competitive Skills
" W e-mailach należy używać zwrotów grzecznościowych. Wobec osób, których nie znamy, stosownie będzie zwracać się Szanowna Pani czy Szanowny Panie.
Do potencjalnego klienta, któremu proponuję w ostateczności spotkanie drogą e-mailową, stosuję zwrot "Szanowna Pani/Szanowny Panie". Niedawno zaś zwrócono mi uwagę, że lepszą formą będzie po prostu "Witam, czy witam serdecznie". Być może jestem nie z tego świata, ale mam wątpliwości, czy stosować dany zwrot do Dyrektorów, czy Prezesów, z którymi zamierzamy współpracować. Jedna z przedmówczyń, wyraża swoja awersję do zwrotu podanego w tytule wątku, jako, że stosują go tzw. sklepikarze. Każdy ma inne poglądy na daną kwestię, inne doświadczenia z tym związane.
Czy ktoś jest w stanie przedstawić formułę, jak należy się zatem zawracać w e-mailu? Wydawałoby się, że pytanie banalne, ale często to niewłaściwe powitanie może mieć nieoczekiwane skutki, czyli np. brak reakcji ze strony adresata. W jakimś stopniu świadczy ono o osobie, która wystosowała zapytanie. Głupcem jest ten , kto myśli, ze wie wszystko;) Za udzielone odpowiedzi, bardzo dziękuję.
Pozdrawiam:)
Magdalena S. edytował(a) ten post dnia 20.01.08 o godzinie 14:30