Michał
Stopka
Inwestor
Profesjonalny:
michalstopka.pl
Temat: „Prawo postrzegania” i samozatrudniony
WitamDzisiaj opiszę ciekawe „prawo postrzegania” i przedstawię, jak początkowo działało przeciwko mnie a następnie wykorzystałem je na moją korzyść.
Prawo, które opisuję w tym artykule znalazłem w książce „ 22 niezmienne prawa marketingu”, której autorami są Al. Ries oraz Jack Trout. Co prawda występuje pod nazwą „prawo percepcji”, ale dla mnie bardziej kojarzy się z postrzeganiem, więc tak też go nazwałem. Jest to dla mnie jedno z fundamentalnych „praw podstawowych”.
Prawo to sprowadza się do wniosku, że w rzeczywistym świecie tak naprawdę zazwyczaj nie chodzi o to czy ktoś coś rzeczywiście potrafi zrobić i czy ma dużą wiedzę. Liczy się tylko postrzeganie, percepcja, szybka ocena, czy ktoś jest odpowiednim kandydatem na pracownika, czy też nie. Innymi słowy liczy się, jakie ktoś ma wyobrażenie o Tobie. I to jest czynnik, który decyduje w głównej mierze o Twoim sukcesie. Wydaje się to niewiarygodne, ale badania na to wskazują.
Dlatego warto zwrócić uwagę na takie rzeczy:
- punktualność
- dostępność, (jeżeli klient potrzebuje skorzystać z Twojej usługi)
- bardzo ważne są relacje interpersonalne, ( czyli „rozmowa o pogodzie”, „co u Pana słychać” itd.)
- dbanie o ubranie (przynajmniej jeden garnitur / strój na zmianę, kilka koszul, krawatów, kilka par butów, odpowiedni zegarek , teczka skórzana, itd.)
- oczywiście odpowiednie szkolenia z zakresu prowadzenia spotkań z klientem, techniki negocjacyjne, przekazywanie w ‘nieinwazyjny sposób” swoich poglądów
- wydaje mi się, że BARDZO WAŻNE SĄ POLECENIA, właśnie z powodu „prawa postrzegania”, jeżeli ktoś Cię poleci znajomym, to zapewne zrobi Ci „dobrą reklamę” będziesz bardzo dobrze postrzegany.
Pozdrawiam Michał Stopka