Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

Nie chcę mi się grzebać w necie , kto jest odpowiedzialny za akcję reklamową BMW od Orange , więc nie mogę imiennie , a chciałbym bardzo i to z użyciem niecenzuralnych wyrazów.
Z nudów po którymś spocie reklamowym wyslałem sms o treści BMW i zaczęło się: średnio 4-5 smsów dziennie że Krzysztof czyli ja i że własciciel numeru z którego wysłałem czyli znowu ja , już jestem właścicielem BMW tylko muszę jeszcze wysłać ileś sms żeby to potwierdzić.

Szanowni autorzy liczyć potrafię, wiem ile kosztuje BMW serii 1 , wiem ile sms trzeba otrzymać żeby sie zakup jednego dziennie zrekompensował , jaki jest koszt kampanii etc , ale pamiętajcie o jednym :niezależnie od zysków z akcji ( widać że w tym przypadku sms nie tylko rekompensują koszty kampanii , ale i pozwalają pozyskać spore wpływy extra), strata wizerunkowa może być większa niż zyski z akcji. w mojej firmie mamy ok 30 numerów Orange ,akurat skończyło sie sporo umów , a będąc regularnie zachęcanym przez pozostałe sieci komórkowe , przez moje niezadowolenie związane z napastliwością akcji , po raz pierwszy zupełnie poważnie pomyślałem o zmianie operatora . I co z tego że na co dzień jesteśmy zadowoleni z ich obsługi. Jedna wpadka i koniec uczuć.

Ku przestrodze dla zachłannych i pomysłowych głów koncepcyjnych na przyszłość.
Krystyna Jarek

Krystyna Jarek Rozwijamy innowacje
z wykorzystaniem
autorskich
programów...

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

Bardzo dobry przykład dla tych, którzy nie sprawdzają akcji pieć razy przed startem, czy wszystko gra. Było kilka takich wpadek i niestety na żywym organiźmie już tak łatwo i szybko nie wprowadzi się zmian.

Lepiej uczyć się na cudzych błędach, niż później patrzeć jak wyniki idą w dół.
Krzysztof Szarski

Krzysztof Szarski Head of
eCommerce/Conversion

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

Mówiac szczerze nie do końca rozumiem zarzut, mógłbys rozwinąć proszę? akcję Orange BMW kojarzę całkiem nieźle - smska tez wysyłałem. Przekaz był jednoznaczny - wysyłam smsa i dostaję "losy", każdy kolejny SMS to znacznie większa ilość "losów" które biora udział w losowaniu. Każdy sms kosztuje 4,66 zł. To że akcja zarabia, a przynajmniej zarabiac powinna - jest oczywiste.

Nie rozumiem co w tej akcji jest wg Ciebie nie tak? Czemu miała by negatywnie wpływac na wizerunek? Chodzi Ci o fakt ze gdy już wysklesz jednego smsa, to otrzymujesz kolejne z zachęta udziału w akcji?Krzysztof Szarski edytował(a) ten post dnia 31.05.09 o godzinie 22:04

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

dyskretna różnica między "klasą" a nachalnością < tyle i aż:))
Krzysztof Szarski

Krzysztof Szarski Head of
eCommerce/Conversion

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

Ale "nachalność" nastapiła dopiero po tym jak wysłałeś pierwszego SMSa prawda? ;) Nie biorę często udziału w konkursach sms, ale z tego ci się orientuję to w większości jak już smsa wyślesz, to potem Cię parę razy spammują. Zapewne jest to w jakiś sposób powiązane z ilością smsów jakie wyslałeś. Jeśli np. na jeden wysłany sms dostajesz 2 przypomnienia to przy wysłanych 5cio smsach konkursowych, faktycznie może byc męcząco ;)

Z tym że tak robią wszyscy operatorzy ;) Więc raczej nie demonizował bym, iż biorący udział w konkursie po kilku smsach przypominających o konkursie zmienią operatora ;) Zwłaszcza jeśli mają dobre warunki ;)
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

każdy by chciał po 1 smsie dostać wózek .... rany skąd tylu naiwniaków się bierze ???

konto usunięte

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

Orange celuje w podobnych akcjach. Standardem jest tekst: nasz system zarejestrował wiadomości głosowe dla Ciebie. aby je odsłuchać wyślij sms na...
rownież ja z nudów wysłałem i się zaczeło! następny sms: mamy 5 wiadomości dla ciebie. którą chcesz najpierw? aby odłuchac pierwszą wyślij sms o treści 1.. itd
tu już im wysłałem kilka brzydkich słów, odpowiedź była: "ale co co ci chodzi...? możesz wyjaśnić?"
i się zaczęło: rożne propozycje, oferty, reklamy, zaczepki smsami typu: a może sobie poklikamy?, na które konsekwentnie juz nie odpowiadałem, żeby tylko wypaść z ich bazy bieżących numerów. to jedyny sposób na naciągaczy.

reklam w Orange nie sposób zablokować - tzn jest taka możliwość, ale polityka firmy jest taka, żeby to utrudniać i przeciągać w czasie jak tylko się da. telefoniczni konsultanci mają polecenie w tej sprawie udawać idiotów na potęgę, bezczelnie wprowadzać ludzi w błąd.Marcin W. edytował(a) ten post dnia 31.05.09 o godzinie 22:28
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

Krzysztof - a ładnie to tak z firmowego telefonu marnować sms-y na pierdoły ? :)
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

Marcin W.:
reklam w Orange nie sposób zablokować - tzn jest taka możliwość, ale polityka firmy jest taka, żeby to utrudniać i przeciągać w czasie jak tylko się da. telefoniczni konsultanci mają polecenie w tej sprawie udawać idiotów na potęgę, bezczelnie wprowadzać ludzi w błąd.
To napisz nam tutaj jak wygląda procedura, bo Orange twierdzi, że nie można. Jeśli jednak można, to sprawa kwalifikuje się do Inspektora, raz za mylne informowanie klientów co do możliwości i uprawnień tychże, dwa za namolność - reklamy w Orange masowo atakują przy każdej zmianie statusu, np. doładowaniu.

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

do krzysztofa SZ. - ale podświadimie mnie wkurzyli i dlatego w ramach rewanży moje ja zastanawia się nad zmianą , jako MM doceń tego typu oceny.

do krzysztofa Z. - pisałem że z nudów , a nie z naiwności , z tego już wyrosłem:)

konto usunięte

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

marek mareksy szewczyk:
Marcin W.:
reklam w Orange nie sposób zablokować - tzn jest taka możliwość, ale polityka firmy jest taka, żeby to utrudniać i przeciągać w czasie jak tylko się da. telefoniczni konsultanci mają polecenie w tej sprawie udawać idiotów na potęgę, bezczelnie wprowadzać ludzi w błąd.
To napisz nam tutaj jak wygląda procedura, bo Orange twierdzi, że nie można. Jeśli jednak można, to sprawa kwalifikuje się do Inspektora, raz za mylne informowanie klientów co do możliwości i uprawnień tychże, dwa za namolność - reklamy w Orange masowo atakują przy każdej zmianie statusu, np. doładowaniu.
http://docs.google.com/View?id=df9wd6tb_8gx2tfvhj
jest zresztą w bieżącym wątku dotyczącym niechcianych reklam w komórce.
wynika z niego, że Orange najbaezczelniej żeruje na ludziach.
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

ja tam z orange nie mam problemów - zadzwoniłem kazałem nie przesyłać durnych smsów i nie dostaje ich
Krzysztof Z.

Krzysztof Z. SEO / SEM
websukces.net - w
tym miejscu piszemy
coś mądre...

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

KRZYSZTOF B.:
do krzysztofa Z. - pisałem że z nudów , a nie z naiwności , z tego już wyrosłem:)
rozumiem, że wątek też z nudów ?? :P

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

nie z ciekawości , ciekawość jest motorem napędowym ludzkości:)
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

Marcin W.:
TNX. Podana strona nie nastraja optymistycznie, bo ostatecznym rozwiązaniem jest wg autora jednak zgłoszenie sprawy UOKiK albo jednocześnie zgłoszenie także do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych (ewidentne naruszenie prawa do edycji i usuwania danych osobowych z bazy danych operatora).
Buuuu...

konto usunięte

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

marek mareksy szewczyk:
TNX. Podana strona nie nastraja optymistycznie, bo ostatecznym rozwiązaniem jest wg autora jednak zgłoszenie sprawy UOKiK albo jednocześnie zgłoszenie także do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych
powodzenia życzę :]
zawierając umowę z operatorem zgodziłeś się na klauzulę o wykorzystywaniu danych osobowych dla celów marketingowych, prawda?
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

Marcin W.:
zawierając umowę z operatorem zgodziłeś się na klauzulę o wykorzystywaniu danych osobowych dla celów marketingowych, prawda?
i to znaczy, że 5 sek później nie mogę jej cofnąć? Ależ mogę, zgodnie z prawem o danych osobowych. I to bez konsekwencji.
Szkoda tylko, że nikt tego nie respektuje.
Szkoda także, że operatorzy nie patrzą, gdzie wysyłają i do kogo te oferty. Jakby duża ilość wysłancyh smsów zwracała dużą ilość zainteresowanych, a tak przecież nie jest.
Tak to jest, jak się zdobywa wiedzę marketingową u niedorobionych guru, bo do takiej konkluzji chyba sprowadza się ten wątek?

konto usunięte

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

marek mareksy szewczyk:
Tak to jest, jak się zdobywa wiedzę marketingową u niedorobionych guru, bo do takiej konkluzji chyba sprowadza się ten wątek?
otóż to. niedorobieni "marketerzy" nie potrafią zrozumieć, jakie buty sobie szyją w ten sposób.
ale my możemy tylko biadać i pomstować, bo wobec uzbrojonych w tabuny prawników korporacji jesteśmy bezradni.Marcin W. edytował(a) ten post dnia 31.05.09 o godzinie 23:53
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

Marcin W.:
marek mareksy szewczyk:
Tak to jest, jak się zdobywa wiedzę marketingową u niedorobionych guru, bo do takiej konkluzji chyba sprowadza się ten wątek?
otóż to. niedorobieni "marketerzy" nie potrafią zrozumieć, jakie buty sobie szyją w ten sposób.
ale my możemy tylko biadać i pomstować, bo wobec uzbrojonych w tabuny prawników korporacji jesteśmy bezradni.Marcin W. edytował(a) ten post dnia 31.05.09 o godzinie 23:53
No nie wiem. Przykładowo, w USA jest jeden telefon krajowy, pod który zgłasza się niechęć do reklam w skrzynce i skrzynka pustoszeje. W Niemczech nikt nie zadrze z konsumentem bez poważnego powodu, bo tam konsumenta chroni 6 silnych federacji konsumenckich. A u nas?

Jak daleko jesteśmy od stopnia uświadomienia amerykańskiego czy niemieckiego społeczeństwa? Tu widzę przyczynę.
I dlatego Play może sobie kpić w żywe oczy z praw konsumenckich w swojej reklamie (tej z obwieszczeniem prawa do rezygnacji z umowy), bo ilu z Was zna swoje prawa i obowiązki? No ilu?
Joanna Chorębała

Joanna Chorębała Account manager
szukający nowych
wyzwań

Temat: Orange BMW - czyli nie rób drugiemu co Tobie nie miłe:)

Jakoś do Ery nikt się nie przyczepia o mercedesy, tyko do Orange. Każdy potrafi sobie przeliczyć, że jednym smsem nie załatwi sprawy, więc nie rozumiem o co tyle hałasu. Jak się już ktoś prosi o "spam" w postaci smsmów zwrotnych po wysłaniu zgłoszenia, to niech ma pretensję do siebie. Ciekawe co na to tzw. gracze, którzy rozwalają co większe konkursy i zgarniają nagrody.
Konkurs jak konkurs.



Wyślij zaproszenie do