Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Wolni Zawodowcy

Jarosław Koć:
Zacznijmy od tego, że zgadzam się tylko co do tego, że się czepiasz. Czy to czerwony kolor źle na Ciebie działa, bo w innym wątku też się czepiałeś. Trudno dyskutować o subiektywnym postrzeganiu świata. Dla mnie facet 50-letni wskakujący w skórę jest np. żałosnym dupkiem. Brak pokory w osiąganiu sukcesu rozumiem jako dążenie do celu według swoich priorytetów. I to w tych spotach widzę.
A że inne banki też mają podobną ofertę? Co to za dziwny zarzut?
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Wolni Zawodowcy

Jarosław Koć:
Gdyby gość chciał zostać opiekunem surykatek w Somalii - i dlatego rzucił medycynę - a to co innego!
dodałbym jeszcze z racji miejsca, gdzie jesteśmy: kopirajterów, artów i kreatywnych ;)
niepokorni ludzie sukcesu? Ojej, ależ to zalatuje tandeta. Albo niepokorny albo sukcesu.
Niepokorni odnoszą sukcesy, ale raczej nie takie, jakie nasz kolega, Jarku ma na myśli, czyli jeśli dobrze zrozumiałem, finansowe. Ta reklama nie jest skierowana do gołodupców, prawda?
Natomiast jeśli niepokorny odniesie sukces, jak pan od Virgin, czy Apple, to wtedy szabloniaści (box thinking) są tak zdziwieni, że i tak nie są w stanie wykoncypować oferty dla takiego.

Mówię Ci, Alina, jestem niepokorny (to wiesz), mam wolny zawód i kilka pierdół głęboko... ukrytych ;), więc niby, że target i ta reklama nie jest do mnie.
Ja ją rozumiem ze względu na uprawiany zawód, zwracam uwagę na piękne prowadzenie światła i fajny montaż, ale gdybym miał to potraktować jako ofertę, to właśnie na złość takim pacanowatym dyrdymałom wygłaszanym w nich, poszedłbym i kupił 5 domów, a potem się zobaczy :)
Jak np. mężczyźnie odbija druga młodośc po pięćdziesiątce, to nagle kupuje motor, ubiera sie w skórę i jest niepokornym człowiekiem sukcesu.
Jarek, jak mogłeś, i teraz nici z porsze :(
A ten kontroler to jest śmieszny, a nie człowiek sukcesu.
raczej smutny gosc?
Jedyną dorosłą osobą w Polsce, która nie podejmuje samodzielnych decyzji jest prezes Jarek K., za którego te decyzje podejmuje mama.
Jarku, to pomówienie! ;) Jarek Ka. słucha się brata (za rym częstochowski od razu przeproszę, bo może będę musiał, jak Palikot ;D)
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Wolni Zawodowcy

marek mareksy szewczyk:
Uważasz, że hasło "morfina" w kontekście afgańskiej granicy to taki sam treściowo komunikat, jak ten "test" w kontekście testowania przedmiotów? Nie siedzę w głowie Jarka, ale chyba to miał na myśli? Jarek

Tak, bo jeden i drugi jest happy z tym co robi, mimo, że są to tak skrajne sytuacje. Again, domysły.
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Wolni Zawodowcy

marek mareksy szewczyk:
Mówię Ci, Alina, jestem niepokorny (to wiesz), mam wolny zawód i kilka pierdół głęboko... ukrytych ;), więc niby, że target i ta reklama nie jest do mnie.
Ja ją rozumiem ze względu na uprawiany zawód, zwracam uwagę na piękne prowadzenie światła i fajny montaż, ale gdybym miał to potraktować jako ofertę, to właśnie na złość takim pacanowatym dyrdymałom wygłaszanym w nich, poszedłbym i kupił 5 domów, a potem się zobaczy :)
Ty jesteś w ogóle skomplikowany egzemplarz :). Ofertą w banku są %%%%. Wolny zawodowiec skupia się na tym, co lubi, nie znosi biurokracji, nie zależy mu na prestiżu, ma pieniądze, ale przychodzą do niego "same", nie są motorem jego działań. Tak samo jak kasa ani porsche. Dostęp do konta przez internet i telefon jest korzyścią z jaką można wychodzić do tej właśnie grupy.
Gdzie są te pacanowate dyrdymały? Pacanowate jest: jestem wszystkimi dziewczynami, z którymi się całowałem, ale tu widzę konkretne 3 osoby, bardzo zindywidualizowane, prawdziwe, odmienne od siebie ale łączy je to, co napisałam w popisie oratorskim powyżej.Alina Patrycja K. edytował(a) ten post dnia 04.02.09 o godzinie 17:20
Seweryn J.

Seweryn J. Wolny człowiek

Temat: Wolni Zawodowcy

Jarosław Koć:
Ale w bardzo wiele nie można. na przykład dlatego, ze kampania wyraza jakąś ideę konkretną, charakterystyczna dla marki. a udowadnia to to, że może mamy do czynienia z ciekawymi filmikami opatrzonymi logo, a nie z kampanią reklamową. to pierwsze zrobic bardzo łatwo. To drugie juz nie.

Nadal, dla mnie nie argument. To tak jak z metką przy koszulce, do każdej można przypiąć i Armaniego i Tesco. Idea "koszulki" pozostanie ta sama. I w 3 spotach ja tą koszulkę widzę.

Szyjesz, kolego, szyjesz. Chirurg bez zawodu na całe życie??? No widzisz - w jednym filmie są te wartości, o których mówisz, w drugim inne. O to własnie mi chodzi.

W każdym są, inaczej opowiedziane. Ja to widzę, Ty nie i cool. I nie pisałem o wolnych zawodach tylko o wolności w zawodzie. Może niezbyt precyzyjnie. I nic tu z szycia nie ma, to nie tylko moje zdanie.

konto usunięte

Temat: Wolni Zawodowcy

Zgodzę sie z tym co na samym początku napisał Jarosław.

Pierwszy raz widziałem reklamę (wersja z lekarzem) wczoraj, nic o niej wcześniej nie słysząc. Pierwsze co zrobiłem po jej obejrzeniu to zadałem sobie pytanie: FAJNE, ALE O CO CHODZIŁO?

I jak widać, nie tylko ja. To chyba nie jest najlepsza rzecz jaką powinien zrobić potencjalny klient po obejrzeniu spotu. A myślę, że tzw. "przeciętny" widz (w tym sensie, że np. ja i Jarosław z racji wykonywanych zawodów jesteśmy, teoretycznie przynajmniej, bardziej wyczuleni na znaczeniowe niuanse reklam) może mieć jeszcze większy problem z wyłapaniem konkretnego przekazu.

Tu przekaz ginie, przykryty dynamicznym montażem. Takie miałem pierwsze wrażenie (cały czas mówie o wersji z lekarzem)

Mój prywatny werdykt... Wykonanie techniczne: kilka lat świetlnych przed bankową konkurencją. Jasnośc przekazu: słabo, niejasno.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Wolni Zawodowcy

Alina Patrycja K.:
Jarosław Koć:
Zacznijmy od tego, że zgadzam się tylko co do tego, że się czepiasz. Czy to czerwony kolor źle na Ciebie działa, bo w innym wątku też się czepiałeś.

To było w innym wątku. nie liczy się :) A poza tym - czy marzy Ci się świat, w którym wszyscy się zgadzają?

Dla mnie facet 50-letni wskakujący w
skórę jest np. żałosnym dupkiem. Brak pokory w osiąganiu sukcesu rozumiem jako dążenie do celu według swoich priorytetów. I to w tych spotach widzę.

Ale przecież każdy dąży do celu według swoich priorytetów. Ty dążysz według cudzych?
A że inne banki też mają podobną ofertę? Co to za dziwny zarzut?

Dla kogo dziwny, dla tego dziwny. to tak, jakbyś chciała powiedziec, że "nasze samochody jeżdżą". Wszystkie jeżdżą. musisz wymyslić coś innego.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Wolni Zawodowcy

Alina Patrycja K.:

Ty jesteś w ogóle skomplikowany egzemplarz :). Ofertą w banku są %%%%. Wolny zawodowiec skupia się na tym, co lubi, nie znosi biurokracji, nie zależy mu na prestiżu, ma pieniądze, ale przychodzą do niego "same",

Same pieniadze do nikogo nie przychodzą, a "zawodowcy" wiedzą najlepiej, jak ciężko trzeba na nie zapracowac. Chirurgowi nie zależy na prestiżu? Jasne, a Kopernik była kobietą.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Wolni Zawodowcy

Alina Patrycja K.:
Ty jesteś w ogóle skomplikowany egzemplarz :).
No, no, tylko bez takich mi tu personalnych lol ;) :)
Ofertą w banku
są %%%%.
Nie, i na pewno nie only, ale tego polskie banki jeszcze nie skumały, a teraz po spektakularnych upadkach w świecie szerokim, będą mieć wymówkę, żeby nie skumać, co konstatuję z przykrością.
Wolny zawodowiec skupia się na tym, co lubi, nie znosi biurokracji, nie zależy mu na prestiżu, ma pieniądze, ale przychodzą do niego "same", nie są motorem jego działań. Tak samo jak kasa ani porsche.
e, tam, dyrdymały :), tzn. klisze - patrz poniżej.
Dostęp do konta przez internet i telefon jest korzyścią z jaką można wychodzić do tej właśnie grupy.
Żadną. To już mówił Jarek. To mają wszyscy.
Jak mi odwiozą dzieci do szkoły i podleją kwiatki w domu pod nieobecność to będzie włażenie mi w życie z butami i brak znajomości swego miejsca w szeregu.
Jeśli jednak zadzwonię do nich o 3. nad ranem w niedzielę z Gwatemali i powiem, karta mi się zacięła i nie wiem, gdzie jestem, a oni mi na to, że już mnie mają na podglądzie GPS i zaraz mi kogoś wyślą, to jesteśmy w domu.
To by była oferta dla wolnych profesjonalistów, którzy sami sobie wszystko wykuwają i czasem tylko potrzebują dyskretnej pomocy, jak poproszą, a tak to są jakieś wyobrażenia panów w krochmalonych kołnierzykach o plamach oleju na moich jeansach, czyli parafrazując Lindę, co Oni wiedzą o moim postrzeganiu świata?!
To właśnie mamy w tych filmach, kolejne klisze. Jakby pan z banku wyciągnął gościa z afgańskiego pierdla, zaczęlibyśmy się zbliżać do sedna sprawy i przyjętej strategii. A tak, to "znowu nic... o 20.00" ;)
Gdzie są te pacanowate dyrdymały? Pacanowate jest: jestem wszystkimi dziewczynami, z którymi się całowałem,
Chyba obrzydliwe, bo w warstwie konceptu, czy filozofii, a także logiki to to zdanie jest prawdziwe.
ale tu widzę konkretne 3 osoby, bardzo zindywidualizowane, prawdziwe, odmienne od siebie ale łączy je to, co napisałam w popisie oratorskim powyżej.
Jak one są zindywidualizowane, to ja jestem jednym z szeregu. Uwierz mi :) O prawdziwości tych życiorysów może nie mówmy ;)

P.S. Cholernie mi się podoba egzekucja tej serii, bardzo chcę to podkreślić, o związku z przyjętą strategią było powyżej.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Wolni Zawodowcy

UWAGA: DLA TYCH, KTÓRZY NIE OBEJRZELI ANI JEDNEGO FILMU Z SERII!

Zróbcie to od końca, najpierw lekarz, potem pani, potem smutny pan z lokówką.
Doskonale widać wtedy, że 1. reklamówka - lokówkowiec, to inna bajka. Zróbcie to, mówię Wam, walor poznawczy nie do przecenienia.
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Wolni Zawodowcy

Jarosław Koć:
To było w innym wątku. nie liczy się :) A poza tym - czy marzy Ci się świat, w którym wszyscy się zgadzają?
Nie. Zdecydowanie nie. Marzy mi się świat, gdzie ktoś mówi swoje stanowisko, ktoś inny mówi swoje i się nawzajem interesują życzliwie tym, czemu ktoś drugi tak rozumie jakąś kwestię. Ale to OT poza tym pomału z tego wyrastam :))).
Ale przecież każdy dąży do celu według swoich priorytetów. Ty dążysz według cudzych?
Tak, mogę się z tym zgodzić. Z tym, że dla niektórych priorytetem jest spełnianie życzeń innych, z różnych powodów. Chodzi mi o sytuację, kiedy ktoś nonkorfomistycznie kieruje się potrzebą własnej realizacji, nie cudzej, poprzez własną osobę (np. szefa, żony lub rodziców).
Dla kogo dziwny, dla tego dziwny. to tak, jakbyś chciała powiedziec, że "nasze samochody jeżdżą". Wszystkie jeżdżą. musisz wymyslić coś innego.
Nasze samochody jeżdżą, możesz temu naprawdę uwierzyć. To mówią te spoty. Lepiej, prawda?
Powiem tak - nie jestem ze świata reklamy. Udało mi się za to obejrzeć te 3 spoty i trafnie odczytać założenia twórców (jeśli są zbieżne z deklaracją ze strony www). O czym świadczy ten fakt?
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Wolni Zawodowcy

Błażej J.:
no ale z obrandowaniem GL'a to przesadzili ;-)
Działa mi to na nerwy okropnie, na dodatek reklamowana strona nie ładuje się bez nowego flesza. Dzięki, jeśli tak ma otwierać się łatwo dostępny internetowy serwis bankowy.

konto usunięte

Temat: Wolni Zawodowcy

Alina Patrycja K.:
To nie jest kampania dla ludzi wykonujących wolny zawód, tylko dla "wolnych zawodowców" (freelancerów w pierwszej kolejności ale i etatowców). Wolni zawodowcy: nie boją się odważnych, śmiałych wyzwań, są nieszablonowi (jak te reklamy), wybierają zawody, które lubią, wbrew naciskom (kobieta w męskiej roli, lekarz w prawniczej rodzinie) jednocześnie w swojej pracy są odpowiedzialni za innych, co ma komunikować, że nie są to odrealnieni poszukiwacze adrenalinki, ale osoby godne zaufania. Jak dla banku super mieszanka - dla niepokornych ludzi sukcesu, ale mocno stąpających po ziemi. Kampania typowo wizerunkowa, podoba mi się. Bardzo.
>

reklama zrobiona swietnie, profesjonalnie i milo sie ja oglada. na tym sie konczy.

wybacz ale VWdirect podobnie jak inne banki ma takie pojecia o wolnych zawodach i freelancerach jak ja o hodowaniu krokodyli nilowych.
jakis czas temu bedac przypadkiem w jednym zbankow zobaczylem reklame "specjalna oferta dla przedstawicieli wolnych zawodow" .. pieknie ..pomyslalem .. moze wezme jakis inwestycyjny kredyt na firme na preferencyjnych warunkach .. pani w okienku az zatarla rece z radosci a w oczach niczym w automacie do gry zapalily sie znaczki dolara.... szybko zgasly gdy uslyszlaa ze jestem fotografem... "nie prosze pana .. fotograf to nie jest wony zawod.. gdyby pan byl dentysta architektem albo prawnikiem to tak .. ale fotograf nie jest wolnym zawodem"
od tego czasu po glowie mi lazi pytanie .. OD KIEDY prawnik, czy dentysta sa wolnymi zawodami ..a nei jest nim na przyklad kowal artystyczny czy malarzPiotr Fajfer edytował(a) ten post dnia 04.02.09 o godzinie 19:10
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Wolni Zawodowcy

Alina Patrycja K.:
Udało mi się za to obejrzeć te 3 spoty i trafnie odczytać założenia twórców (jeśli są zbieżne z deklaracją ze strony www). O czym świadczy ten fakt?

że w przeciwieństwie do Jarka, Piotra i mnie jesteś przedstawicielką wolnego zawodu, wolną specjalistką, i w ogóle to celem (tłumaczenie słowa target), znaczy się zwierzyną złowioną, ten tego, Jelonkiem :) ;)... my zaś jesteśmy wyrobnikami tylko, co to się nawet nie znają na krokodylach nilowych, a powinniśmy ;) i bylibyśmy tylko zawalidrogą na drodze do szczęścia pani z okienka, jak zauważył Piotr.

Alina idzie po kredyt, my we trzech ponieważ nie mamy nic, to mamy w sam raz, by założyć fabrykę, a dalej to już tylko Ziemia Obiecana lol. Bez cudownego zrządzenia losu i poznania oferty exclusive dla wybranych od banku dla ludu - patrzcie, jak to cholera trzeba uważać na nazwy ;D - przecieżbyśmy się a. nie poznali, b. nie wiedzieli, że nasza przyszłość, to... tekstylia?
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Wolni Zawodowcy

marek mareksy szewczyk:
??? Jakaś pogłębiona autoanaliza i do tego analiza mnie, z któraą się nie zgadzam. Można też inaczej - skoro Alina nie jest przedstawicielką wolnego zawodu (niestety :( a jednak Alinę ta reklama kręci a nie kręci wolnych i zdolnych trzech muszkieterów wymienionych powyżej to może ta reklama nie jest dla wolnych zawodowców tylko dla dyrektorów w czasach kryzysu, takich jak Alina? Co zza biurka sobie marzą jak to fajnie ejst być wolnym strzelcem??? Sorry, ale nie załapałam toku myślenia. Chętnie zrozumiem mistrzu, tylko poproszę od początku.
Jarosław K.

Jarosław K. senior copywriter

Temat: Wolni Zawodowcy

Alina Patrycja K.:

Tak, mogę się z tym zgodzić. Z tym, że dla niektórych priorytetem jest spełnianie życzeń innych, z różnych powodów. Chodzi mi o sytuację, kiedy ktoś nonkorfomistycznie kieruje się potrzebą własnej realizacji, nie cudzej, poprzez własną osobę (np. szefa, żony lub rodziców).

To bardzo cie zaskoczę ale te "wolne zawody" pracują w regularnym sektorze usługowym, jak większość z nas zresztą. a w sektorze usługowym robi sie właśnie to, co chce Klient. Chirurg, kontroler jakości czy panienka od burzenia nie kieruja sie potrzeba żadnej realizacji tylko ścisłymi regułami swojej profesji i potrzebami Klienta.

Nasze samochody jeżdżą, możesz temu naprawdę uwierzyć. To mówią te spoty. Lepiej, prawda?

Komunikacyjnie to jest nie do obrony, koleżanką. No, chyba, że żartobliwie zrobiłabyś z tego główny pomysł na kampanię.
Powiem tak - nie jestem ze świata reklamy. Udało mi się za to obejrzeć te 3 spoty i trafnie odczytać założenia twórców (jeśli są zbieżne z deklaracją ze strony www). O czym świadczy ten fakt?

Spoty nie są od odczytywania założeń ich twórców tylko od naganiania klientów lub odpowiedniego meblowania opinii w ich mózgach.
Marek Mareksy Szewczyk

Marek Mareksy Szewczyk creative & art
direction, branding,
advertising, graphic
...

Temat: Wolni Zawodowcy

Alina Patrycja K.:
No właśnie widzę, że nie zrozumiałaś :)
skoro Alina nie jest przedstawicielką wolnego zawodu (niestety :( a jednak Alinę ta reklama kręci a nie kręci wolnych i zdolnych trzech muszkieterów wymienionych powyżej to może ta reklama nie jest dla wolnych zawodowców tylko dla dyrektorów w czasach kryzysu, takich jak Alina?

Alina, ja to właśnie napisałem 436 znaków temu jako zaprzeczenie Twojej i Seweryna tezy: "że jednak dla zdolnych muszkieterów jest" ;) Nawet wysłałem Cię po ten kredyt, czy co oni tam reklamują (a właśnie, co oni tam reklamują?).

Co zza biurka sobie marzą jak to fajnie ejst
być wolnym strzelcem???
Sorki chłopaki, Jarek, Piotr, że to spada ew. na Was ;), bo jak wszyscy wiedzą na Flickr: Im Other and Taken, ale Alina, zawsze jeszcze możesz wydać się, co za piękne słowo w kontekście tematu ;D, za jakiegoś wolnego strzelca i mieć tę niejaką przyjemność z obcowania z taką jednostką w pieleszach domowych a nawet mieć ją na wyposażeniu domostwa, które zakupisz, ale nie z pieniędzy banku ludowego, bo jak wiesz z ich reklamy, domy to zła inwestycja :)
Alina Patrycja K.

Alina Patrycja K. Szczęśliwa kobieta

Temat: Wolni Zawodowcy

marek mareksy szewczyk:
Sorki chłopaki, Jarek, Piotr, że to spada ew. na Was ;), bo jak wszyscy wiedzą na Flickr: Im Other and Taken, ale Alina, zawsze jeszcze możesz wydać się, co za piękne słowo w kontekście tematu ;D, za jakiegoś wolnego strzelca i mieć tę niejaką przyjemność z obcowania z taką jednostką w pieleszach domowych
Sorki mareksy, ale wpadłam na to wcześniej :). Będę sobie czytać spokojnie ten wątek. Już się nie wymONdrzam :P.

konto usunięte

Temat: Wolni Zawodowcy

marek mareksy szewczyk:
Alina idzie po kredyt, my we trzech ponieważ nie mamy nic, to mamy w sam raz, by założyć fabrykę, a dalej to już tylko Ziemia Obiecana lol.

i to jest najlepsza mysl w tym watku :D

nie poznali, b. nie wiedzieli, że nasza przyszłość, to... tekstylia?

hmmm tekstylia powiadasz .. :D
marek mareksy szewczyk:
Sorki chłopaki, Jarek, Piotr, że to spada ew. na Was ;)

spoko .. jestem w stanie przyjac kazdy spadek zarowno w gotowce jak i w nieruchomosciach :D .. byle z czysta hipoteka :D
Marcin Samek

Marcin Samek Strategy Director,
McCann Worldgroup

Temat: Wolni Zawodowcy

Czołem!
Tak się włączę, bo przejrzałem sobie Waszą burzliwą dyskusję i trochę się poczułem, „wywołany do tablicy”, jako że strategizowałem przy tym projekcie (aczkolwiek nie mam nic wspólnego z kreacją, żeby była jasność). Co za tym idzie oczywiście jestem mocno nie obiektywny, no ale cóż …
Po pierwsze fajnie, że w ogóle ta reklama wywołuje dyskusje. Ok. wśród fachowców, ale i to już coś, zważywszy, że 95% reklam nie jest komentowana na naszej grupie (i pewnie dobrze).
Po drugie. Faktyczne szacun za produkcje (casting, scenografia, montaż naprawdę ekstra). Jako że nie miałem z tym nic wspólnego, to mogę chwalić. Naprawdę ta kampania napawa optymizmem. Okazuje się, że jednak „da się”, jak się po prostu chce. Porównując np. do kampanii Alior Bank, to dzieli je przynajmniej jedna klasy (mówię tu tylko o samej produkcji, nie zagłębiając się czy Alior mądry jest czy nie).
OK. zgadzam się, że można tym trzem spotom wytknąć pewną niespójność. Nie wiem, czy była ona zamierzona, czy nie, natomiast fakt, jest (szczególnie jak się ogląda „od tyłu” – słuszna uwaga). Natomiast z drugiej strony jest coś co je bezsprzecznie łączy, czyli grupa do której ( i o której) mówimy. Alina już ją opisała, więc nie będę powtarzał. To co ważne – to ludzie niezależni, „wolni”, samodzielni (pracujący, nie ważne czy freelance, czy wolny zawód, czy na etacie), mający swoje przekonania itd. I to jest to, co kluczowe w tej komunikacji. Pamiętajmy, to czysto wizerunkowa kampania jest i tego typu cele ma realizować. Nie ma tu mowy o konkretnych produktach, ich cechach, benefitach itp. bo … bo być nie miało (inna sprawa, że w bankowości, jest z tym totalny bałagan i „konia z rzędem’ temu kto w tym się jeszcze może połapać). Nie będę oczywiście pisał o szczegółach strategicznych, ale mocno wierzę, że tak to powinno wyglądać.
A co do „głównego komunikatu, korzyści” to powiem szczerze, że mało wierzę w kreowanie pozycjonowania (a o to tu chodzi!) poprzez korzyści funkcjonalne, czy atrybuty produktowe itp. (szczególnie w takiej kategorii jak bankowość, gdzie racjonalny – w sensie oparty na twardym porównaniu cech – wybór jest praktycznie niemożliwy). Stąd tutaj nie ma czegoś takiego. Jak to słusznie zauważył bodajże Jarosław, mamy tu czyste oparcie się na grupie i jej cechach – niezależność myślenia, samodzielność itp. i to jest key idea tej komunikacji. Oczywiście taka a nie inna grupa nie jest przypadkowa. Wynika z wielu powodów, m.in. z charakteru samego banku, ale nie będę zanudzał strategicznym gadaniem.
Ok. można postawić zarzut, że nie czytamy tego z samej reklamy. Po pierwsze to bardziej do kreacji, a po drugie, to mam wrażenie, że jednak większość z piszących „wyczuła” o co chodzi i dla kogo to jest. A o to w sumie bardziej chodzi …

Pozdrawiam,

A i tak najweselszy był wątek sukienki :-)

Następna dyskusja:

SINGLE, SAMOTNI, WOLNI, TOW...




Wyślij zaproszenie do