konto usunięte

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

http://miasta.gazeta.pl/katowice/1,35019,5082765.html

Czy tamten artykuł też pisała Pani... Za przeproszeniem Malinowska? :)

no ale fakt, hasło "Śląskie najciekawsze wice"...
Kuźwa, nie umiem rozkminić! :/
Pozostałe hasła w porządku.
Jest to jakaś wizja, pomysł, realizacja też bez zastrzeżeń.
Mi się podoba.

Poza tym hasłem dla Katowic dałabym piątkę z minusem.MALINA W. edytował(a) ten post dnia 03.04.08 o godzinie 09:54

konto usunięte

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

Z niemieckiego 'witz' - zart, dowcip, numer. W Wielkopolsce tez sie uzywa :)

konto usunięte

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

Haha, pojadę po bandzie: "skoro nie jestem target grupą tych reklam, to mam prawo ich nie rozumieć" i nie rozumiem nadal "śląskie najciekawsze wice", a poza tym kampania jest lekko banalna. Hasła nie są aż tak dowcipne bym chciała ich kiedykolwiek użyć.
Podoba mi się jednak to, że zmusiło mnie do kombinowania i zastanowienia, ale czy aby nie przegięli? Z drugiej strony, gdy okazało się, że Plus zatrudnił Mumio do swoich spotów, też spotykał się z ostrzeżeniami, że prosty lud tego nie pojmie...

konto usunięte

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

a mnie sie hasla podobaja (oprocz rybnika, bo tego nikt chyba nie zlapie - nietrafione), natomiast grafika pozostawia wiele do zyczenia - zupelnie nie w klimacie, w ktorym życzylabym sobie promowac slask.
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

copy spoko, dla mnie zrozumiałe i pomysłowe choć nie jestem w targecie... ale dobór zdjęć - mogli się bardziej postarać.

a ludzie i tak będą narzekać że to zmarnowane pieniądze ;)

konto usunięte

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

a po co się promuję woj.śląskie wśród własnych mieszkańców??? to oni swego własnego podwórka nie znają? a może była kasa do wydania...

a co do 'egzekucji' - taka fantastyczna agencja jak ESKADRA nie robi badań fokusowych reklam przed ich wypuszczeniem na rynek?????????

konto usunięte

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

A mnie się podoba - kolorowo, ładnie, pozytywnie, kompletnie inny odbiór Śląska niż do tej pory, który to zawsze kojarzył mi się z ponurym zagłębiem surowcowym.

konto usunięte

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

To dobre do promowania dyskoteki w Obrzydłówku, na promocję regionu trochę za tępe nożyce ;). Chyba firma reklamowa robi na kilka frontów i lepiej tym, co więcej zapłacą albo swoi ;))
Foty jak z gazetki szkolnej :)), hasła względne.

konto usunięte

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

te reklamy to jakis prima aprilis?sebastian /. edytował(a) ten post dnia 03.04.08 o godzinie 11:20
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

Nie mieszkam w regionie, ale ciekawy jestem co na to mieszkańcy Zagłębia? Nagle robi się z nich też Śląsk a to chyba dość drażliwa kwestia ;)

A jako smaczek - prezentacja strategii:
http://www.silesia-region.pl/energia/slaskie_pe.pdf

Edit: jest też wersja z przykładowymi projektami jak mniemam materiałów drukowanych (ulotek):
http://invest.silesia-region.pl/zalaczniki/2007/11/22/...Piotr A. edytował(a) ten post dnia 03.04.08 o godzinie 11:25
Tomek Banasik

Tomek Banasik NAZYWAMY.COM /
firmujemy dobre
nazwy

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

No tym razem to i mi ręcę opadły. Pomysły i wizualki niby niezle, ale... gdzie strategia, o co w ogóle chodzi, po co to komu?

konto usunięte

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

ponoć gdy nie wiadomo o co chodzi, to chodzi tylko o kasę...
Marek Tobolewski

Marek Tobolewski Senior Business
Development Manager,
dyrektor
marketingu,...

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

Najpierw dwie ważne rzeczy, bo wielu wciąż tego nie rozumie:

1. To nie jest kampania zachęcająca kogokolwiek do przyjazdu do Śląskiego. To kampania wizerunkowa skierowana do mieszkańców województwa.

2. To nie jest kampania Śląska. To kampania województwa śląskiego. Województwa, którego mieszkańcy wciąż ze sobą walczą i starannie pielęgnują konflikty między poszczególnymi subregionami. Warto pamiętać, że w granicach Śląskiego leżą: Górny Śląsk, Zagłębie, Częstochowa, Rybnicki Okręg Węglowy, a nawet kawałki Mało- i Wielkopolski. Kampania musi docierać do nich wszystkich.

A czemu właśnie tak?

Według założeń strategicznych pierwszym etapem budowy wizerunku Śląskiego powinna być komunikacja wewnętrzna. Odbiorcy lokalni często – jak wskazują badania – ulegają negatywnym stereotypom na temat miejsca, w którym mieszkają. Dlatego kampania ma na celu pokazanie i wypromowanie optymistycznego wizerunku Śląskiego oraz przekonanie mieszkańców w lekki i dowcipny sposób do pozytywnej identyfikacji z województwem.

Koncepcja kreatywna polega na pokazaniu wybranych miast województwa, które żartobliwie uosabiają śląskie dumy i radości. Śląskie zaprezentowane w reklamach jest więc miejscem pełnym pozytywnych emocji, zamieszkanym przez ludzi z poczuciem humoru, potrafiący również na samych siebie spojrzeć z dystansem.

Zamiast pokazywać wyłącznie stolicę regionu czy szukać wspólnego dla całego województwa symbolu – pokazaliśmy różnorodność jako siłę regionu. Projekty przywołują siedem miast: Będzin, Częstochowę, Zabrze, Cieszyn, Rybnik, Wisłę i Katowice (ale i inne "wice": Gliwice, Mysłowice, Czechowice-Dziedzice, Świętochłowice...), pozwalając zaistnieć w kampanii wszystkim tworzącym go subregionom. Jednocześnie nazwa województwa, czyli "Śląskie", została wpleciona zostało w każde z głównych haseł kampanii, często w zaskakujący sposób.

Przy okazji tym, którzy wietrzą spiski na linii Eskadra-Gazeta Wyborcza, sugeruję, by rzucili okiem, jaką sondę gazeta.pl ma dla internautów. Doprawdy trudno o bardziej zjadliwe pytanie niż "Które z haseł promocyjnych uważasz za najgłupsze?". A gama możliwych odpowiedzi poraża już zupełnie...

Niemniej na całe zamieszanie można też spojrzeć inaczej: nie ma właściwie wydarzeń, które okupują całą jedynkę lokalnych wydań GW. Tymczasem kampanii Śląskiego się to udało. A layouty, które w tej samej Gazecie Wyborczej publikowane będą jako płatne reklamy, tym razem całkiem za darmo pojawiły się na pierwszej stronie.marek tobolewski edytował(a) ten post dnia 03.04.08 o godzinie 11:36
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

Czyli - nieważne jak piszą, byle pisali? No bo o korupcji w piłce nożnej też się pisze na pierwszych stronach gazet... i wydań ogólnopolskich i lokalnych ;)

konto usunięte

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

rozumiem, że po tej kampanii wszelkie problemy województwa już się skończą ;)

albo będzie to kamień milowy na drodze ku pojednaniu się :))
Adrian T.

Adrian T. www.autor.biz

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

Niby kolorowo, niby fajnie...

OK, rozumiem wszystko. Tylko o co chodzi? :)

Bo jaki był - że użyję wielkich słów - cel tej kampanii.

OK, skupię się tylko na hasłach.

Mam wrażenie, że pisał je ktoś, kto chyba nie zna dobrze tego regionu (ale tak naprawdę).
Dla postronnego obserwatora Katowice, Sosnowiec, czy nawet Częstochowa i np. Bielsko-Biała lub Cieszyn to ŚLĄSK. No bo przecież to województwo śląskie. To zupełnie tak, jak dla np. Amerykanina Warszawa i Praga to jedno i to samo (Przecież dla niego wiadomo, że stolicą Polski jest dajmy na to Budapeszt).

Otóż nie. Katowice, Zabrze, Gliwice, Tychy... tak. Ale zapraszam do Bielska-Białej, Sosnowca... spytajcie mieszkańców, czy czują się ślązakami? Zapewniam, że nie czują się. I nie ma tu nic do rzeczy podział administracyjny, czy historyczne tradycje (beskid śląski itp). Tym bardziej Częstochowa!!!
Spokojnie - tu nie chodzi o jakieś animozje, tylko o to, żeby to było prawdziwe. To NIE jest tak, że tu (w regionie) jest jakaś nienawiść itp. Ale jak słyszę np. gdy mój znajomy z Wawy mówi - jadę na śląsk - do Sosnowca - to uśmiecham się serdecznie i mówię: stary - mi tak możesz spoko powiedzieć, ale zagłębiak się z Tobą (deliokatnie mówiąc) nie zgodzi. :)

Przecież my (Polacy :) też się obruszamy, gdy słyszymy, np. od kogoś z zagranicy, że Stolicą Polski jest Budapeszt

Ok, rozumiem przekaz, jednak - tu pole do popisu językowego jest naprawdę duże i można zrobić bardzo dużo fajnych komunikatów.

konto usunięte

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

Rozumiem potrzebę zintegrowania sztucznie stworzonego regionu, ale to porywanie sie z motyka na slonce. Zagłebiak nigdy nie poczuje sie Slazakiem, nie mowiac juz o goralach z podbeskidzia czy ludziach z czestochowy.Pomysl pokazania ronorodnosci regionu w zalozeniu jest swietnym pomyslem, jednak w realizacji chyba nie poszlo tak dobrze. Nie ma w tej kampanii elementow charakterystycznych dla poszczegolnych, odrebnych nawet mentalnie, czesci wojewodztwa, sa tylko, owszem czasem zabawne, gierki slowne w haslach. Brakuje gry na emocjach, ktora udalo sie osiagnąc jedynie w bilboardzie o Zabrzu. Przy promocji pozostalych miast tego zabraklo.

konto usunięte

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

Taki mój regionalny przecinek do dyskusji.. Jestem z... właściwie nie wiem, bo historycznie z Mazowsza, ale terytorialnie z Podlasia.
Zbawne jest, że Sokołów Podlaski jest w mazowieckim, zaś Wysokie Mazowieckie w Podlaskim ;)))

Wpuścić kilku panów w garniakach pamietających Gierka i robią rewolucje u schyłku swej świetności ;) dot. podziału terytorialnego.
Marek Tobolewski

Marek Tobolewski Senior Business
Development Manager,
dyrektor
marketingu,...

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

Adrian!

Bądźmy precyzyjni i trzymajmy się zasad obowiązujących w języku polskim. Śląskie to nie Śląsk. "Śląskie" (odmieniane "Śląskie, w Śląskiem" etc.) oznacza województwo śląskie, czyli jednostkę administracyjną, a nie region geograficzny czy historyczny. I to właśnie Śląskie, a nie Śląsk pojawia się w naszych hasłach.

Kampanie zlecił Urząd Marszałkowski, władający całym województwem. Dlatego nie odnosimy się do tożsamości Ślązaków, Zagłębiaków czy Częstochowian. Raczej pokazujemy, że wszystkie subregiony (GOP, Zagłębie, dawne województwa bielskie i częstochowskie) tworzą "nowe" Śląskie, które jest pełne pozytywnej energii.
Magdalena D.

Magdalena D. Specjalista
ds.marketingu,
content marketing,
SEO

Temat: znowu eskadra, znowu Gazeta.pl ? co jest??

Tworzą śląskie dla ludzi, którzy zrobili reklamę - nie dla ludzi, którzy tutaj mieszkają i do których ona miała być adresowana...

O ile hasła mi się podobają, o tyle grafika jest dla mnie sztuczna...Magdalena U. edytował(a) ten post dnia 03.04.08 o godzinie 13:42



Wyślij zaproszenie do