Adam Bruszkiewicz

Adam Bruszkiewicz Lider Zespołu
Sprzedaży, Sage sp.
z o.o.

Temat: CRM w małej firmie

Jak widzicie przyszłość systemów CRM w małych i średnich firmach? Mam tu na myśli firmy zatrudniające max. 50 pracowników i mających max. 200 kontrahentów.
Czy jako osoby działające w branży IT widzicie szansę na biznes na tym polu?
Jako właściciela małych firm czy widzicie w tym systemie metodę na zwiększenie efektywności pracy?
Zapraszam do dyskusji:)
Wojciech Kłujszo

Wojciech Kłujszo Poszukuję ambitnych
i ciekawych zadań :)

Temat: CRM w małej firmie

Myślę że swój renesans tego typu programy przeżyją kiedy to nasze pokolenie zacznie prowadzić firmy. Młodzi ludzie nie boją się komputerów i nie mają ochoty zapychać sobie głowy "spamem" więc na pewno chętnie będą korzystać z programu, w którym szybko mogą zweryfikować co się ze "sprawą/zleceniem" dzieje i zajmować się zarządzaniem a nie pytaniem ludzi czy widzą czy coś jest robione...
Adam Bruszkiewicz

Adam Bruszkiewicz Lider Zespołu
Sprzedaży, Sage sp.
z o.o.

Temat: CRM w małej firmie

Wojciech Kłujszo:
Myślę że swój renesans tego typu programy przeżyją kiedy to nasze pokolenie zacznie prowadzić firmy. Młodzi ludzie nie boją się komputerów i nie mają ochoty zapychać sobie głowy "spamem" więc na pewno chętnie będą korzystać z programu, w którym szybko mogą zweryfikować co się ze "sprawą/zleceniem" dzieje i zajmować się zarządzaniem a nie pytaniem ludzi czy widzą czy coś jest robione...

Masz rację, nie da się ukryć, że starsze pokolenie podchodzi do tematu bardzo ostrożnie. Znam wiele firm, które ze względu na przyzwyczajenia i obawy dalej pracują na Windzie 98 lub programach DOSowych.

konto usunięte

Temat: CRM w małej firmie

zle podejscie w mysleniu...
winno byc "firmy obecnie zatrudniajace do 50 pracownikow", nt. ilosci kontrahentow - tak planowac system, by ograniczeniem nie byl 201 kontrahent...

cele: dazy sie do zmniejszenia interakcji user-system. obsluga historii maili, raportowanie, statystyki wszelakich leadow - nie zajmujmy czasu pracownikowi, dajmy mu robic swoje....

znasz wiele firm pracujacych w dosie... Ile? 20 %? nawet jesli - pozostale 80% to Twoi potencjalni klienci... z ktorych 20% planuje zakup lekkiego CRM na jutro... A owi dosowcy - czy przy odpowiednim podejsciu do nich jako partnerow 5% z nich pozostanie przy dosie czy 98? :)Piotr Jędrkowiak edytował(a) ten post dnia 22.11.08 o godzinie 22:37
Adam Bruszkiewicz

Adam Bruszkiewicz Lider Zespołu
Sprzedaży, Sage sp.
z o.o.

Temat: CRM w małej firmie

Piotr Jędrkowiak:
zle podejscie w mysleniu...
winno byc "firmy obecnie zatrudniajace do 50 pracownikow", nt. ilosci kontrahentow - tak planowac system, by ograniczeniem nie byl 201 kontrahent...

cele: dazy sie do zmniejszenia interakcji user-system. obsluga historii maili, raportowanie, statystyki wszelakich leadow - nie zajmujmy czasu pracownikowi, dajmy mu robic swoje....

znasz wiele firm pracujacych w dosie... Ile? 20 %? nawet jesli - pozostale 80% to Twoi potencjalni klienci... z ktorych 20% planuje zakup lekkiego CRM na jutro... A owi dosowcy - czy przy odpowiednim podejsciu do nich jako partnerow 5% z nich pozostanie przy dosie czy 98? :)Piotr Jędrkowiak edytował(a) ten post dnia 22.11.08 o godzinie 22:37
Dziękuję Ci Piotrze za wniknięcie w moje myśli i zmianę podejścia:)
A teraz jeśli można, wróćmy do tematu i podyskutujmy o tym jakie szanse dziś mają systemy do zarządzania relacjami z klientem w małych firmach?
Jacek Dziwoki

Jacek Dziwoki Kierownik
IT/Software
Development Manager

Temat: CRM w małej firmie

Wiecie co temat jest zabawny, ponieważ jestem zaangażowny w ten rynek trochę mogę się podzielić wiedzą. Od mniej wiecej 10 lat średnio co 2 lata pojawiają się sygnały, że najblizszy rok to rok, w którym rynek CRM musi ruszyć z kopyta... I jeszcze się tak nie stało :-). Momim zdaniem powodem jest mentalność właścicieli polskich firm. Aż dziw bierze, że nawet spore firmy na rynku polskim ni euzywają oprogramowania CRM nawet takie, które aktywnie prowadzą telemarketing. Jest jednak możliwe. Nasza firma operuje na dalekiej prowincji i tutaj ten efekt nieświadomosci jest jeszcze wiekszy :-).
Andrzej Biliński

Andrzej Biliński właściciel
pracujący, Biuro
Obsługi
Informatycznej

Temat: CRM w małej firmie

też to obserwuję: nietety musi wymrzeć stara kadra zarządzająca...
Jacek Dziwoki:
Wiecie co temat jest zabawny, ponieważ jestem zaangażowny w ten rynek trochę mogę się podzielić wiedzą. Od mniej wiecej 10 lat średnio co 2 lata pojawiają się sygnały, że najblizszy rok to rok, w którym rynek CRM musi ruszyć z kopyta... I jeszcze się tak nie stało :-). Momim zdaniem powodem jest mentalność właścicieli polskich firm. Aż dziw bierze, że nawet spore firmy na rynku polskim ni euzywają oprogramowania CRM nawet takie, które aktywnie prowadzą telemarketing. Jest jednak możliwe. Nasza firma operuje na dalekiej prowincji i tutaj ten efekt nieświadomosci jest jeszcze wiekszy :-).

konto usunięte

Temat: CRM w małej firmie

jednak nadal sie nie w pelni zgodze.
Stara kadra mowicie - czyzby byli az tak niereformowalni? A moze po prostu nie zdaja sobie sprawy z tego, co moze im zycie ulatwic.
Nieufnosc wobec nowosci jest naturalna cecha psychiki... co jest szalonym polem do manewru wobec tychze zaslonietych nieufnoscia potrzeb.
Zupelnie inna kwestia z kolei jest dostarczenie w postaci oprogramowania tego, co wczesniej przedstawialo sie w procesie przedsprzedaznym (a z tym niestety w PL nadal nie wszedzie jest dobrze...)
Jak zwykle moje zdanie odmienne :) ale na tym polega dyskusja :)
Jacek Dziwoki

Jacek Dziwoki Kierownik
IT/Software
Development Manager

Temat: CRM w małej firmie

Piotr Jędrkowiak:
jednak nadal sie nie w pelni zgodze.
Stara kadra mowicie - czyzby byli az tak niereformowalni? A moze po prostu nie zdaja sobie sprawy z tego, co moze im zycie ulatwic.

Niestety nie wygląda to tak różowo. Jeżeli procuje się dla dużych instytucji działa prawo dużych licz także w zakresie kumulowania się wiedzy i umiejętności wielu ludzi. Decyzje także są podejmowane w oparciu o wiedzę i doświadczenie wielu ludzi nawet wtedy gdzy podejmuje ją "główno dowodzący" w małych i średnich firmach sytuacja ma się nieco inaczej. Tutaj właściciel jest "bogiem" i jest tak nieomylny, że niedopuszczalne jest zwrócenie mu uwagi. Nie jest tak oczywiście we wszystkich przypadkach. Ale generalnie na ogół są to handlowcy i przedsiębiorcy starej daty wychowani w ten sposób, że wszystkie informacje trzeba mieć w głowie albo w swoim notatniku i nigdzie indziej. Takie ograniczenie jest trudne do przełamania w momencie gdy się wprowadza informatykę do firmy.
Maria Ptak

Maria Ptak Właściciel, Zerron

Temat: CRM w małej firmie

Adam Bruszkiewicz:
Jak widzicie przyszłość systemów CRM w małych i średnich firmach? Mam tu na myśli firmy zatrudniające max. 50 pracowników i mających max. 200 kontrahentów.
Czy jako osoby działające w branży IT widzicie szansę na biznes na tym polu?
Jako właściciela małych firm czy widzicie w tym systemie metodę na zwiększenie efektywności pracy?
Zapraszam do dyskusji:)

Ten CRM umożliwia przetesotwanie 30 dni bezpłatnych
Adam Bruszkiewicz

Adam Bruszkiewicz Lider Zespołu
Sprzedaży, Sage sp.
z o.o.

Temat: CRM w małej firmie

A ten CRM jest cały czas za darmo.
Oczywiście również w polskiej wersji językowej.Adam Bruszkiewicz edytował(a) ten post dnia 25.06.10 o godzinie 11:07

konto usunięte

Temat: CRM w małej firmie

Witam,

szukam systemu CRM, który pozwoli prowadzić i śledzić wszystkie procesy włącznie z wystawianiem faktur, drukowaniem umów, raportowaniem dla działu sprzedaży i... chciałbym żeby to biegało pod Linux'em Ubuntu, czy może mi ktoś z Państwa pomóc, doradzić?

z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: CRM w małej firmie

cały ubiegły rok kopalem za "czyms takim" dla siebie i moje wnioski:
- nie ma nic za darmo, w najgorszym przypadku mając tak zwany "darmowy kod" i inne darmowe czary mary zamiast zarabiac na moich usługach admisnitruję swoim systemem, tak długo jak długo moja godzina jest droższa od godziny developera PHP nie dotkne juz nigdy własnego serwera
- najbardziej opłacalne sa systemy platne dostępne przez internet, są tu dwa typowe modele, np.:
-- ryczałt (np. 10zł/m-c)
-- za użycie (raz 2,5zł za kazdy utworzony i przetwarzany dokument)
w obu przypadkach płacę, mam wsparcie, backupy całości itp.

teraz mam coś co robi:
"pozwoli prowadzić i śledzić wszystkie procesy włącznie z wystawianiem faktur, drukowaniem umów, raportowaniem dla działu sprzedaży " i płace <10zł/m-c i nie myśle o tym czy i jak to działa...

skończyłem definitywnie z zosia samosią bo to nie ma sensu przy jednej czy kilku osobach w firmie.

Kiedy jednak ma sens własna lokalna instalacja:
1. wymagana jest integracja z innymi posiadanymi systemami
2. użytkowników jest tylku, że roczna opłata za dzierzawę staje się wyższa niż roczne utrzymanie własnej instalacji.
(wystarczy jedne w powyższych warunków).

Dlaczego rok? Bo kazdy księgowy skrupulatnie liczy finanse per rok budżetowy a w kolejnym nowym roku wiele sie może zmienić i planowanie takich rzeczy na dłuży okres jest dużym ryzykiem.Jarek Żeliński edytował(a) ten post dnia 01.07.10 o godzinie 12:40

konto usunięte

Temat: CRM w małej firmie

Maciej R.:
Witam,

szukam systemu CRM, który pozwoli prowadzić i śledzić wszystkie procesy włącznie z wystawianiem faktur, drukowaniem umów, raportowaniem dla działu sprzedaży i... chciałbym żeby to biegało pod Linux'em Ubuntu, czy może mi ktoś z Państwa pomóc, doradzić?

z góry dziękuję za pomoc
pozdrawiam


CRM Madar
http://madar.com.pl/programy/programy.htm?http&&&madar...

:) Pozdrawiam
Jarek Kossakowski

Jarek Kossakowski wiceprezes zarzadu,
Unicorn Poland Sp. z
o.o.

Temat: CRM w małej firmie

Witam,

poszukuje systemu typu CRM ( z premedytacją pisze typu, gdyż do końca nie jestem przekonany czy właśnie taki system jest mi potrzebny ) do prowadzenia firmy kilkuosobowej. Nasza dzialalnosc opiera się prowadzeniu duzej ilosci projektow, wdrozen, sprzedazy, rozpoczynaniu tematówm ktore nie zawsze konczą się sprzedazą lub rozpoczęciem projektu - zaczynam się szczerze mowiąc gubic w iwewlości watkow ktore trzeba kontrolowac. planowanie prac, rozdysponowanie zasobów, kontrola rozpoczetych projektow - o tym dokladnie mowie

mailing, korespondencja masowa, marketing - tak, kakturowanie psrzeda - niekoniecznie

Nie wiem czy isc w stronę rozwiązania instalowanego w firmie czy aplikacji dzialajacej na zewnatrz ( kazde roziwazanie ma plusy i minusy ) . przeglądam fora, serwisy, opinie malych roziwazan są w wiekszosci druzgocące, z kolei wdrazanie "kobyły" nie ma sensu. przegladam obecnie ms dynamic crm i ms workgroup server ... troche to zamyslowate. jakieś podpowiedzi ?

pozdrawiam
jk
Magdalena B.

Magdalena B. HR Specialist w
GOG.com

Temat: CRM w małej firmie

Polecam TrackTime: program dla małych i średnich firm, łączący CRM z rejestracją czasu pracy, raportami i innymi elementami systemu ERP. Generalnie wszystko, czego potrzebuje firma:)

http://tracktime.pl

Temat: CRM w małej firmie

Nasza firma od kilku lat używa oprogramowania Firmao (https://firmao.pl/oferty) Wszystkie funkcje systemu dostępne są za jednym kliknięciem w przeglądarce. Nasza praca stała się szybsza i bardziej zorganizowana. Aktualnie dostępny jest darmowy okres testowy, umożliwiający przetestowanie oprogramowania, polecam.

Temat: CRM w małej firmie

Popracujcie z Berberis - zmianę zauważycie. Jak dużą, to zależy od wielu czynników.
Dużo można poprawić, ale wymaga to czasu i zaangażowania.
Po prostu się postarajcie.

Następna dyskusja:

Oprogramowanie HRM w firmie




Wyślij zaproszenie do