Arvind Juneja

Arvind Juneja Współtwórca @
Fangol.pl | Blogger
@ Fitback.pl

Temat: [pytanie] Rozdzielanie HTML'a od PHP,

Witam,
Jestem początkujący i na dzień dzisiejszy z dumą mogę powiedzieć że napisałem sobie prosty system newsów (hehe, czyt. dodawanie wpisów do sql'a i wyświetlanie ich na stronce. Boskie prawda? a cieszyłem się tym jak dziecko :] and i still do :] )..

chciałbym teraz oddzielić php od html'a bo to takie juz nie "pro" no i strasznie uciazliwe (xhtml + css + php w jedym pliku to zuuooo.. i o ile css'a nigdy nie trzymam w jednym pliku z hyperem to o php wiem niewiele...

i teraz pytanie, koledzy których pytalem wspominali mi o szablony, i zastanawiam się czy

a) skorzystać z PTE Borysa
b) czy ze smartów?

wiem że Borysowe PTE jest szybsze, lżejsze i już niedługo wchodzi PTE 2.0 ale zastanawiam się czy jak sie naucze obsługi jednego to stane się PTE dependent a jak np nauczyłbym sie smartów to umiałbym obsługiwać i jedno i drugie... a że nie wiem jeszcze nic (poza bierną umiejetnościa rozumienia kodu :P) i nie znam innych rozwiązań to nie potrafię podjąć decyzji..

co wybieracie?Arvind Juneja edytował(a) ten post dnia 04.04.07 o godzinie 16:03

konto usunięte

osobiście używam Smarty w swoim framework'u i w pracy również, poza tym w firmach głównie używa się Smarty bo jest sprawdzone i wygodne, oczywiście można przyczepić się do wydajności, ale wg mnie nie jest źle więc warto ;) a do tego proponuję przyjrzeć się wzorcowi MVC.
Łukasz Jezierski

Łukasz Jezierski ICT & Project
Manager

zgadzam sie z kolega Markiem, rowniez u mnie w pracy uzywa sie Smartow i MVC na php5 (wczesniej tez na php4). Takie polaczenie daje naprawde duze mozliwosci i nawet duze projekty (CRM, EDI, i elementy przyszlego ERP) pisze sie szybko, sprawnie a przedewszystkim skutecznie.