Temat: Silnik 1.6 16V ECOTEC 100KM
Panowie, mam także asterkę f z 97 roku z silnikiem 1,6 16v - i takie oto pytania: do jakich obrotów bezpiecznie jest kręcić silnik? Zaznaczę, że nie robię tego nagannie często jedynie, gdy potrzebuję nagle więcej mocy (np przy wyprzedzaniu)?
- jak wspomniałem moja asterka jest z 97 roku, przebieg 270 tys km (z czego 20 tys. moje) i zamierzam ją mieć w posiadaniu aż się nie rozleci, dlatego chcę o nią dbać i chuchać na zimne. Stąd to pytanie - np. jadąc autostradą to jaka prędkość maksymalna jest zalecana? Bo ostatnio jechałem 160km/h przy ok 4-4,5 tys. obrotach (nie pamiętam już dokładnie) przez ładne kilka godzin. I wszystko było ok, ale zastanawiam się jaka jest optymalna prędkość przy tak długich trasach...? Wiem, że to pytanie może wydawać się banalne, ale wolałbym wiedzieć niż potem płakać i płacić...
- a ostatnie pytanie: z racji czystego lenistwa dojeżdżam do pracy autem. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to ze autem z domu do firmy jadę... 1-2 minuty... Pieszo szedłbym z 10 min max. Wiem, że silnik nie dogrzany, jadę na ssaniu, itd. Ale jak wspomniałem - to z lenistwa.
W każdym bądź razie zauważyłem ostatnio wyraźny ubytek oleju. W zasadzie musiałem dolać dobre 1,5 litra. Zastanawiałem się z początku co się z tym olejem stało, że tyle go ubyło. Silnik się nie poci. Wszystko wygląda ok. Jakiś miesiąc temu wymieniałem tylni tłumik. No i taki ładny błyszczący a na jego końcówce zauważyłem gromadzącą się sadzę. Dało mi to do myślenia i gdy zajrzałem pod spód auta zauważyłem, że na łączeniu tylnego tłumika z rurą kapie olejem. Czy ten znaczny ubytek oleju może być spowodowany takim krótkotrwałym uruchamianiem silnika (2 razy dziennie)?