Julia  Krysztofiak-Szop a

Julia
Krysztofiak-Szop
a
InFlavo /
gryziemy.net

Temat: Szeptanki Plusa

W ramach ostatniej kampanii z dymkami, Plus posunął się nawet do szeptanek na blogach. Z tego samego IP... Polecam wpis Eireny:
http://zjadamyreklamy.blox.pl/2008/06/Nie-szepcz-do-mn...
Mikołaj Nowak

Mikołaj Nowak Partner w Iskrzenie
Studio, projektant
komunikacji,
strat...

Temat: Szeptanki Plusa

Tak jak napisałem w sąsiedniej grupie..

No niestety.
Umiejętnie przeprowadzony viral i buzz w polsce, to dalej rzadkość...
Że też na marketingu tego jeszcze nie uczą, no :)

Konsekwencje wtopy po nieudanym "wirusie" kasują całe fajne przesłanie w grupie, która myśli, że została zaatakowana.
Ech.Mikołaj Nowak edytował(a) ten post dnia 11.06.08 o godzinie 00:05
Bartek S.

Bartek S. Marketing at Timex
Group Polska /
Digital marketing at
Ti...

Temat: Szeptanki Plusa

Julia Krysztofiak-Szopa:
W ramach ostatniej kampanii z dymkami, Plus posunął się nawet do szeptanek na blogach. Z tego samego IP... Polecam wpis Eireny:
http://zjadamyreklamy.blox.pl/2008/06/Nie-szepcz-do-mn...

Nie pierwszy i nie ostatni raz

Nie pierwsza i nie ostatnia marka

W końcu trzeba będzie takie kwestie uregulować prawnie. Pozytywne jest to, że sami internauci są co raz bardziej świadomi działań. Nie określałbym też tego marketingiem szeptanym, a raczej szemranym ;)
Irena M.

Irena M. senior copywriter
@VML Poland

Temat: Szeptanki Plusa

Bartek Szlązkiewicz:
Julia Krysztofiak-Szopa:
W ramach ostatniej kampanii z dymkami, Plus posunął się nawet do szeptanek na blogach. Z tego samego IP... Polecam wpis Eireny:
http://zjadamyreklamy.blox.pl/2008/06/Nie-szepcz-do-mn...

Nie pierwszy i nie ostatni raz

Nie pierwsza i nie ostatnia marka

W końcu trzeba będzie takie kwestie uregulować prawnie. Pozytywne jest to, że sami internauci są co raz bardziej świadomi działań. Nie określałbym też tego marketingiem szeptanym, a raczej szemranym ;)

Moim zdaniem nie da się tego uregulować prawnie. Dlatego razem z kilkunastoma najbardziej znanymi blogerami stworzyliśmy Kodeks Współpracy z Blogerami, podobny w swoim wydźwięku do kodeksu WOMMA - niedługo będzie opublikowany i nagłośniony. Egzekwować go nie będziemy bo nie za bardzo widzimy możliwości i potrzeby - ale będzie o nim na tyle głośno, że powinno dotrzeć do wielu firm - jeśli będą chcieli nadal działać w taki sposób - ich ryzyko, nic nie możemy z tym zrobić poza nagłaśnianiem takich przypadków (jak w przypadku wspomnianego Plusa) i kierowaniem na stronę kodeksu w celach edukacyjnych. No i na pewno patroni i partnerzy pomogą w ewangelizacji :)

--------------------------
http://www.zjadamyreklamy.blox.pl
Bartek S.

Bartek S. Marketing at Timex
Group Polska /
Digital marketing at
Ti...

Temat: Szeptanki Plusa

Kodeks WOMMA zbyt ogólnikowo traktuje pojęcie, tym bardziej, że obejmuje też (a raczej przede wszystkim) kampanie marketingu szeptanego offline.

Wierze, że da się wprowadzić odpowiednie regulacje prawne. W UK udało się np. prawnie zakazać tworzenia flogów. Wszystko przed nami :)

Wasza inicjatywa bardzo ciekawa, pewnie mógłbym pomóc w propagacji (info na priv) tym bardziej, że zajmuje się buzzem zawodowo.

Pzdrwm

konto usunięte

Temat: Szeptanki Plusa

U nas też już jest to uregulowane prawnie.

Vide czyny nieuczciwej konkurencji

Choć w większości wypowiedzi na sieci można się przyczepić że chodzi o budowanie wizerunku, a nie aktywne nakłanainie do kupna towarów bądź usług.Grzegorz Sikora edytował(a) ten post dnia 13.06.08 o godzinie 09:30

konto usunięte

Temat: Szeptanki Plusa

Dla mnie to parcie na prawo jest jakimś śmiesznym pomysłem. Znaczy oczywiście, zło powinno być zakazane- jednak pomysł na trwający pięć lat proces za wpisy na forum, zakończony karą wysokości nie wiem jakiej, rodzi na mych ustach uśmiech.
Tym bardziej że udowadnianie takich spraw, ich szkodliwości, zależności między podmiotem typu Plus, a podmiotem typu osoba wprowadzająca komentarz czy wypowiedź... no ogólnie obejście tego zawsze będzie banalnie proste.
Nie wiem też jakie doświadczenie w biznesie mają osoby sugerujące takie rozwiązania prawne. Mi się wydawało do tej pory, że prawo prawem, a życie życiem- bo nikomu nie będzie się chciało przez lata angażować w proces o bzdury, na których ani się nic nie straciło, ani nic zyskać nie można.
Znacznie skuteczniejsze wydają mi się reakcje użytkowników, postawy prezentowane przez rozpoznawalnych przedstawicieli (tak interpretuję wspomniany kodeks), edukowanie narażonych na nadużycia, dobre regulaminy i aktywni moderatorzy. Już mi tylko tego brakuje żeby policjanci i prokuratura na forach poszukiwali evil buzzoperatorów... błagam.... powagi...
Oczywiście jakieś tam zapisy da się wprowadzić.. tylko.. są łot? Tym bardziej że w moim mniemaniu internet jakoś tam nie przez przypadek lubi wysmykiwać się prawu, i stara się być sferą samoorganizacji, oddolną, piękną kolektywną, równość i braterstwo itp. : >

Temat: Szeptanki Plusa

takie to fajne, że nawet doczekało się akcji anty (subvertisingowej?) http://gpo.blox.pl/2008/06/36i6.html
(o grupie: http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,5337418,Bo_to_mia... )
Maciej K.

Maciej K. Dyrektor
Zarządzający

Temat: Szeptanki Plusa

Na marginesie "wlepki" Plusa są bardzo dobrze wykorzystywane przez inne firmy :)

polecam w Warszawie ul Sienkiewicza i działanie dj z Pompon records wykorzystujące "naklejki" jako idealny podkład do swojej kampanii.

Następna dyskusja:

Omnia i900 z Plusa - upgrad...




Wyślij zaproszenie do