Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Do tej pory Unilever stosował architekturę opartą na markach indywidualnych, a logo korporacyjne pojawiało się jedynie na rewersie opakowań. Teraz to się zmieni, logo Unilever pojawiać się będzie w komunikacji poszczególnych marek.
W TV widziałam już spot Dove z logo korporacyjnym, ale w prasie jeszcze funkcjonuje stara architektura.

Jak myślicie, czy będzie to miało duży wpływ na wyniki poszczególnych marek z portfela Unilevera?
Czy marka Unilever jest na tyle znana polskiemu nabywcy by mogła stanowić wartość dodaną?
Dariusz Dąbrowski

Dariusz Dąbrowski Szukasz inwestora?
Zadzwoń.

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

niektórzy dopiero teraz zorientują się, że "otacza ich" jedna marka: od herbaty i keczupu, poprzez mydło, domestos itd.

i wielu osobom może się to nie spodobać - nie lubimy "monopolistów"

poza tym, można mieć przekonanie, że jedna firma nie może znać się na wszystkim: liczy się specjalizacja, a tu Unilever oferuje nam "mydło i powidło" ;)

nie wiem jaka jest długofalowa strategia Unilevera i co za nią stoi
Magdalena Mikorska Mba

Magdalena Mikorska Mba Manager operacyjny /
Project Manager

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

oj, z pewnoscia zmieni. ludzie nie bedacy w branzy, moga sie zdziwic co nieco. w niektorych przypadkach moga marke opuscic, w innych do niej przekonac. tak mysle, ale sledzmy i zobaczmy co sie bedzie dzialo
Monika Hajdas:
Do tej pory Unilever stosował architekturę opartą na markach indywidualnych, a logo korporacyjne pojawiało się jedynie na rewersie opakowań. Teraz to się zmieni, logo Unilever pojawiać się będzie w komunikacji poszczególnych marek.
W TV widziałam już spot Dove z logo korporacyjnym, ale w prasie jeszcze funkcjonuje stara architektura.

Jak myślicie, czy będzie to miało duży wpływ na wyniki poszczególnych marek z portfela Unilevera?
Czy marka Unilever jest na tyle znana polskiemu nabywcy by mogła stanowić wartość dodaną?
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Ciekawa jestem czy będzie jakaś kampania korporacyjna w związku z tymi zmianami.
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Jak dla mnie to nie tylko złe ale i beznadziejne posunięcie!
W branży odzieżowej jest LPP czy Redan, które mają w portfelu po kilka marek. Robią i jakieś marne t-shirty do Tesco i płaszcze po 800 PLN, które promują znane modelki na sesjach realizowanych w Brazylii.
I nie sądzę aby Klient kupujący Reserved był zachwycony wiedząc, że jego ukochany producent robi też Promostars, które z byle jakim nadrukiem noszą hostessy promujące piwo na jakimś małomiasteczkowym festynie...

Jeśli firma ma kilka silnych marek, ba! nawet jeśli ma jedną silną markę, IMO powinna pozostawać lekko w cieniu, a emanować światłem marek.

Klient nie musi wiedzieć, że markę Tatuum produkuje mała firma z podłódzkiego Wiączynia KAN czy że Matsushita Electric oprócz znanego światu brandu Panasonic, ma też markę b. dobrą markę Technisc czy jeszcze lepszą Ramsa ale robi też tanie telewizory, które podpisuje brandem Quasar.

Dlatego IMO Unilever nie powinien chwalić się, że to oni robią wszystko od keczupu po mydło. Ta wiedza nie jest oczywiście wiedzą tajemną ale niech pozostanie raczej w rozważaniach na forach dyskusyjnych, a nie wędruje na bilboardy.

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

cóż, światem rządzą globalne korporacje (-;

moim zdaniem Unilever zmienia tożamość
w związku z nową koncepcją postrzegania całej grupy
z hasłem "Brands for life" aspiruje do roli konkwistadora,
pokazuje jakimi brandami się w życiu otaczać

"Wyzwania, które stoją przed nami -
Ubóstwo, zmiany klimatyczne, plaga otyłości, choroby cywilizacyjne: to niektóre z wyzwań przed jakimi stoi dzisiejszy świat i nasz biznes. Zobacz, jak angażujemy się w działania społeczne i środowiskowe."

przypomina to nieco troskę koncernów tytoniowych o walkę z nałogiem
nikotynowym u młodzieży

przy okazji - logo jest bardzo synergiczne

Obrazek

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Unilever w Polsce kojarzył się początkowo
ze środkami czystości, proszkami do prania

w 1991 roku holding zakupił akcje bydgoskiej Polleny i otworzył swoją pierwszą polską firmę: LEVER Polska (m.in. POLLENA 2000 – flagowy produkt tego zakładu, dynamicznie wypromowany kampanią ze znanym do dzisiaj hasłem "Ojciec prać"

i pomyśleć że Radion ("Radion - sam pierze") to także Unilever (-;


Obrazek


Jak myślicie, czy będzie to miało duży wpływ na wyniki poszczególnych marek z portfela Unilevera?
Czy marka Unilever jest na tyle znana polskiemu nabywcy by mogła stanowić wartość dodaną?Rafał Jerzy H. edytował(a) ten post dnia 30.04.10 o godzinie 13:49

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

edit: a jednak nie biorę w tym udziału... ODWIECZNE PYTANIE BYĆ TWÓRCA, CZY TWORZYWEM ;)Wojciech Tyszkowski edytował(a) ten post dnia 30.04.10 o godzinie 00:34
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Monika Hajdas:
Do tej pory Unilever stosował architekturę opartą na markach indywidualnych, a logo korporacyjne pojawiało się jedynie na rewersie opakowań. Teraz to się zmieni, logo Unilever pojawiać się będzie w komunikacji poszczególnych marek.
W TV widziałam już spot Dove z logo korporacyjnym, ale w prasie jeszcze funkcjonuje stara architektura.

Jak myślicie, czy będzie to miało duży wpływ na wyniki poszczególnych marek z portfela Unilevera?
Czy marka Unilever jest na tyle znana polskiemu nabywcy by mogła stanowić wartość dodaną?
Przyznam nie bardzo rozumiem to zdziwienie teraz. Trzeba się było dziwić w momencie redesignu Unilevera co już wskazywało na wychodzeie z cienia na słońce. Czy to coś zmieni? nic, bo niby czemu mieliby odrzucić markę tylko dlatego że Unilevera? Że mydło i powidło, a czymże innym jest wielu innych posiadaczy marek?
Paweł Kupper:
Jeśli firma ma kilka silnych marek, ba! nawet jeśli ma jedną silną markę, IMO powinna pozostawać lekko w cieniu, a emanować światłem marek.
A niby czemu? jakieś uzasadnienie
?
Klient nie musi wiedzieć, że markę Tatuum produkuje mała firma z podłódzkiego Wiączynia KAN czy że Matsushita Electric oprócz znanego światu brandu Panasonic, ma też markę b. dobrą markę Technisc czy jeszcze lepszą Ramsa ale robi też tanie telewizory, które podpisuje brandem Quasar.
Ale klient wie o tym dawno tylko może ty dopiero to zauważyłeś :)
Dlatego IMO Unilever nie powinien chwalić się, że to oni robią wszystko od keczupu po mydło. Ta wiedza nie jest oczywiście wiedzą tajemną ale niech pozostanie raczej w rozważaniach na forach dyskusyjnych, a nie wędruje na bilboardy.
raz jeszcze pytam - czemu? jakieś uzasadnienie czy ochrona klienta przed tą informacją przynosi jakiś zysk? Jaka to różnica unileverowski znaczek z tyłu czy z przodu dla klienta?
Paweł Kupper

Paweł Kupper Właściciel,
eithel.pl

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Jeśli firma ma kilka silnych marek, ba! nawet jeśli ma jedną silną markę, IMO powinna pozostawać lekko w cieniu, a emanować światłem marek.
A niby czemu? jakieś uzasadnienie
?
Ma.
Ktoś kto kupuje produkt z wyższej półki niekoniecznie chce aby ta sama firma produkowała coś o niższym standardzie. Albo niekoniecznie chce wiedzieć o tym. Dowód? Wypowiedzi na tej grupie i na Reklama, marketing, marka.
Poza tym promując marki, nie producenta, można dywersyfikować sobie rynek. Dove targetować do 35 latek z kasą, a Rexonę do 15 latek z ...gimnazjum.
Jeśli na awersie opakowania wrzucisz wielkie Unilever - ktoś powie, że to to samo.
Ale klient wie o tym dawno tylko może ty dopiero to zauważyłeś :)
Właśnie nie wie.
Znaczy inaczej: jeśli ktoś się tym mocno interesuje, tak jak my zajmuje jakąś działką reklamy, fakturuje im jakieś usługi to wie.
Ale jak mawiał Kurski - "ciemny lud" - nie wie.

Zapytaj 10 osób czy wiedzą do kogo należy marka Ramsa albo Promosar. Oczywiście na żywo, żeby nie zdążyli sobie zrobić researchu. Nie sądzę aby więcej niż 1 znała poprawną odpowiedź.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Paweł Kupper:
Jeśli firma ma kilka silnych marek, ba! nawet jeśli ma jedną silną markę, IMO powinna pozostawać lekko w cieniu, a emanować światłem marek.
A niby czemu? jakieś uzasadnienie
?
Ma.
Ktoś kto kupuje produkt z wyższej półki niekoniecznie chce aby ta sama firma produkowała coś o niższym standardzie. Albo niekoniecznie chce wiedzieć o tym. Dowód? Wypowiedzi na tej grupie i na Reklama, marketing, marka.
A Unileverowskie produkty to ta wyższa półka?

Zapytaj 10 osób czy wiedzą do kogo należy marka Ramsa albo Promosar. Oczywiście na żywo, żeby nie zdążyli sobie zrobić researchu. Nie sądzę aby więcej niż 1 znała poprawną odpowiedź.
a skąd wiesz że będą znali w ogóle te akurat 2 marki, pomijając ich producenta? i co to znaczy znać markę - znać nazwę, logo, czy produkty?
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
A Unileverowskie produkty to ta wyższa półka?

No właśnie to różne półki. Bo Unilever ma w portfelu i marki premium i mainstream. Np. Liptona i Sagę, Florę i Delmę.
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Monika Hajdas:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
A Unileverowskie produkty to ta wyższa półka?

No właśnie to różne półki. Bo Unilever ma w portfelu i marki premium i mainstream. Np. Liptona i Sagę, Florę i Delmę.
i klient przestanie kupować Liptona bo to Unilever? Wybacz dla mnie to jednak ta sama półka z herbatami.
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Monika Hajdas:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
A Unileverowskie produkty to ta wyższa półka?

No właśnie to różne półki. Bo Unilever ma w portfelu i marki premium i mainstream. Np. Liptona i Sagę, Florę i Delmę.
i klient przestanie kupować Liptona bo to Unilever? Wybacz dla mnie to jednak ta sama półka z herbatami.

A wiesz, że niektórzy ludzie kupują i Liptona i Sagę? Sagę piją na co dzień, a Liptona trzymają dla gości?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Monika Hajdas:
A wiesz, że niektórzy ludzie kupują i Liptona i Sagę? Sagę piją na co dzień, a Liptona trzymają dla gości?
a może odwrotnie ;) a serio - i co z tego wyniknie jak zobaczą Unilever? zaczną pić tylko mazowszankę?
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Monika Hajdas:
A wiesz, że niektórzy ludzie kupują i Liptona i Sagę? Sagę piją na co dzień, a Liptona trzymają dla gości?
a może odwrotnie ;) a serio - i co z tego wyniknie jak zobaczą Unilever? zaczną pić tylko mazowszankę?

Naprawdę uważasz, że dodatkowe logo innej marki w reklamie nie będzie miało żadnego znaczenia? To jaki jest Twoim zdaniem sens brandingu w ogóle?

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

według mnie marka Unilever nie chce być kolejnym brandem (-sub albo -under)ale swego rodzaju QUALITY SIGN'em (znakiem autoryzującym swoje brandy)
jak Star Alliance – stajnią skupiającą autonomiczne brandy


Obrazek


Monika Hajdas:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Monika Hajdas:
A wiesz, że niektórzy ludzie kupują i Liptona i Sagę? Sagę piją na co dzień, a Liptona trzymają dla gości?
a może odwrotnie ;) a serio - i co z tego wyniknie jak zobaczą Unilever? zaczną pić tylko mazowszankę?

Naprawdę uważasz, że dodatkowe logo innej marki w reklamie nie będzie miało żadnego znaczenia? To jaki jest Twoim zdaniem sens brandingu w ogóle?
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

Monika Hajdas:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Monika Hajdas:
A wiesz, że niektórzy ludzie kupują i Liptona i Sagę? Sagę piją na co dzień, a Liptona trzymają dla gości?
a może odwrotnie ;) a serio - i co z tego wyniknie jak zobaczą Unilever? zaczną pić tylko mazowszankę?

Naprawdę uważasz, że dodatkowe logo innej marki w reklamie nie będzie miało żadnego znaczenia? To jaki jest Twoim zdaniem sens brandingu w ogóle?
1. ależ będzie miało i to dużo - uwiarygodni brand, Rafał to juz podpowiedział
2. co ma do tego odwoływanie się do sensu brandingu? Czy sensem brandingu jest tylko takie jednostronne postrzeganie, jak prezentujesz?
Sądzisz że Unilevera nie stać na specjalistów, którzy rozważą za i przeciw, zyski i straty?
Monika Hajdas

Monika Hajdas konsultant marki,
strateg freelancer

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Monika Hajdas:
andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Monika Hajdas:
A wiesz, że niektórzy ludzie kupują i Liptona i Sagę? Sagę piją na co dzień, a Liptona trzymają dla gości?
a może odwrotnie ;) a serio - i co z tego wyniknie jak zobaczą Unilever? zaczną pić tylko mazowszankę?

Naprawdę uważasz, że dodatkowe logo innej marki w reklamie nie będzie miało żadnego znaczenia? To jaki jest Twoim zdaniem sens brandingu w ogóle?
1. ależ będzie miało i to dużo - uwiarygodni brand, Rafał to juz podpowiedział
2. co ma do tego odwoływanie się do sensu brandingu? Czy sensem brandingu jest tylko takie jednostronne postrzeganie, jak prezentujesz?
Sądzisz że Unilevera nie stać na specjalistów, którzy rozważą za i przeciw, zyski i straty?

Andrzeju, z przyjemnością odniosę się do wszystkich ciekawych i merytorycznych argumentów w tej dyskusji, której celem jest lepsze zrozumienie decyzji koncernu i próba oceny jej możliwych następstw.

konto usunięte

Temat: Unilever wychodzi z ukrycia

a tak przy okazji Unilever w ramach nowej strategii
(walki z Nestle (-; i kryzysy globalnego)
redukuje liczbę posiadanych brandów z ok. 800 do nie więcej niż 400
pozbywając się m.in. ekskluzywnych kosmetyków
i co Wy na to...?
holding zwiera szyki

Następna dyskusja:

Unilever wychodzi z ukrycia




Wyślij zaproszenie do