konto usunięte

Temat: wdrażanie 5S w firmie produkcyjnej

Witam serdecznie,

Poszukuję osób, najlepiej koordynatorów wdrożenia systemu 5S w firmach produkcyjnych. W tym roku moja firma rozpoczęła wdrażanie 5S i szukam cennych wskazówek, a także ciekawych rozwiązań, które mogłabym wykorzystać. Chętnie podzielę się również swoimi pomysłami, chociaż uprzedzam - jestem osobą początkującą w tym temacie :)
Jak na razie jestem na etapie przygotowywania tablic informacyjnych oraz 1S w obszarze pilotażowym.

Pozdrawiam,
Agnieszka
Marek Kubiś

Marek Kubiś programista c#

konto usunięte

Temat: wdrażanie 5S w firmie produkcyjnej

Hello Agnieszka..
5S...extra narzedzie..5S jest podstawa kazdego systemu produkcyjnego...Jest to nie zmiernie wazne narzedzie i proste..
5S pochodzi od 5 japonskich slow zaczynajacych sie od S..
w 5S masz 5 poziomow..skonstruowanych tak ze zawsze zaczynasz od poziomu 1 i trzymasz sie sekwencji i tak wskrocie ci wytlumacze.
Wezmy np twoje biurko...(chcesz wprowadzic 5S w twoim biurze)ok zaczynamy.
1S - poprostu elimnujesz, wyrzucasz wszystko co Ci jest niepotrzebne...robisz selekcje..Np masz stare notatki ktore sa nie aktualne,, masz norzyczki ktore sa popsute.Generalnie wyrzucasz wszystko co jest nie potrzebne
2S - wprowadzasz system, organizujesz wszystko tak abys kazda rzecz szybko znalazla...Np kazda rzecz ktora czest urzywasz umieszczasz nie daleko swojego zasiegu...kazde inne rzeczy uzywane nie zbyt czesto umieszczasz w dalszym miesju...Wszystko co masz na swoim biurko podpisujesz (naklejesza naklejke itp) np...w korytku z dokumentami na 1 szufladze naklejisz label => raport, 2 nazwiesz => Tymczasowe, 3 Akcje do wykonia itp...
Ogolnie na 2S wprowadzasz pewnego rodzaju system...zalezy to od Ciebie..ale bynajmniej ten system powinien Ci umozliwic w szybkim tempie odnalezienie tego czego szukasz.
3S..w 3S poprostu sprzatasz, czyscisz wszystko..:-)