Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: POZnan*

Logotyp marki Poznań *


Obrazek


Kreacja — Agencja JUST (Poznań)

A~

--

*Z prezentacji logo marki miasta Poznań — 02.04.2009

POZ

Powiększenie trzech pierwszych liter odwołuje się do indywidualnego i uniwersalnego skrótu nazwy miasta, który funkcjonuje na całym świecie. Znamy go między innymi z lotnisk.

POZnan

Graficzne rozszerzenie dwóch sylab pomaga w rytmicznym akcentowaniu i zapamiętywaniu nazwy miasta. To ułatwia życie obcokrajowcom.

POZnan*

Gwiazdka nad słowem Poznań podkreśla jego wielowymiarowość. Nie ma jednego słowa, zdania czy obrazu, który jest w stanie opisać naraz wszystkie zalety, przewagi, benefity Poznania. Gwiazdka jest symbolem wielowymiarowości i wszechstronności marki Poznań.

POZnan*
*Miasto know-how

Użycie w przypisie terminu „know-how” jest wskazaniem głównej cechy wyróżniającej miasto i jego mieszkańców. KNOW-HOW (z ang. wiedzieć jak). Termin określający szczegółową wiedzę i umiejętności, które pozwalają na wykonanie czegoś w najbardziej profesjonalny i skuteczny sposób. Nie każdy może mieć know-how.


Obrazek
Aleksander Bąk edytował(a) ten post dnia 03.04.09 o godzinie 02:49
Karol Sidorowski

Karol Sidorowski www.brandking.eu

Temat: POZnan*

jak dla mnie poszli na łatwiznę,
więcej się wysilili z wymyślaniem do tego idei, ale chyba już po stworzeniu logo :P
Marcin Szymoniak

Marcin Szymoniak grafik, freelancer

Temat: POZnan*

jak dla mnie sam pomysł kampanii ciekawy ale co do logotypu to nie powalił... nothing special... spodziewałem się czegoś co zrobi na mnie większe wrażenie.
Monika K.

Monika K. senior art
director/graphic
designer

Temat: POZnan*

Wstyd, Aleksandrze ;)
Marek C.

Marek C. profesjonalny opis

Temat: POZnan*

takie nic niestety...

konto usunięte

Temat: POZnan*

hmmm
Hubert L.

Hubert L. Technology Transfer
Manager at
BioTech-IP.pl

Temat: POZnan*

POZnań. Miasto know-how - wysoki na 4 i długi na 14 metrów napis rozbłysnął w czwartek tuż po zmierzchu na placu Wolności. Jest to wyczekiwane od dawna nowe logo naszego miasta. A raczej wcale nie takie nowe


http://miasta.gazeta.pl/poznan/1,36001,6459852,Poznan_...

IMHO bardzo słaba kreacja wizerunkowa Poznania:

- gwiazdka, która się tak naprawdę z niczym nie kojarzy, a już na pewno nie z Poznaniem,
- utarte hasło, w dodatku niepotrzebnie po angielsku (pomimo, że skierowane jest do profesjoanlistów, ludzi biznesu i studentów),
- samo hasło to jeszcze nic. Ważne, aby za tym szły czyny: nie tylko pokazywanie wcale nie największego dotychczasowego dorobku Poznania w zakresie know-how, ale inwestycji w nowe technologie w przyszłości, a tych jest na razie jak na lekarstwo.
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: POZnan*

Aleksander Bąk:

Myslę, że argumentacja Justa przygotowana była dla mało
krytycznych srednio kumatych odbiorców, byc moze urzędników
z poznańskiego ratusza. Jest to argumentacja pokrętna,
zawiła, daleka od rzeczywistosci, naciagana:

- nie jest upowszechniony skrót nazwy miasta w
postaci liter POZ. Nie jest tez uniwersalny.
Jak sie ten skrót kojarzy z miastem warto
sprawdzić w googlach

- graficzne rozszerzenie sylab / co to znaczy? /
Ma ponoć pomagać w rytmicznym akcentowaniu.....
Czy mozna akcentować rytmicznie bardziej lub mniej
Ma takze pomagać w zapamiętywaniu
A skąd to wiadomo? Nauka czytania kiedys
posługiwała się podobnymi technikami ale to zupełnie
inna sprawa.


-Gwiazdka ma ponoć wyrażać wielowymiarowość i wszechstronnosc
marki. Tego już za wiele. Przecież tak dęte pojęcia jak
wielowymiarowość marki nie daja się uzyskiwac / załozmy
że ktoś to na siłe chce zrobić / prostym zabiegiem graficznym
To niedopuiszczalne wciskanie kitu.Zresztą marka miasta to
pojęcie ogólne i kiedy rozłoży się je na konkrety okaże się
ze gwiazdka nic nie informuje w takich obszarach jak tozsamośc
marki, jej wizerunek, idea czy kapitał marki. To dosc złożone
komponenty przy których majstrowanie gwiazdkami jest raczej
niecelowe

Temat: POZnan*

podoba mi sie, , , pierwsze coś dla poznania co mi sie podoba

Temat: POZnan*

ale ten psalm "o logo" to...

konto usunięte

Temat: POZnan*

Karol Sidorowski:
jak dla mnie poszli na łatwiznę,
więcej się wysilili z wymyślaniem do tego idei, ale chyba już po stworzeniu logo :P


mam takie samo wrażenie...
"know how"...słabe to malo chwytne, niewystarczjąco dźwięczne, malo wymowne i mal oznaczące...takie ot jakby nie było pomysłu

konto usunięte

Temat: POZnan*

a mi logo się podoba...
może już dość pomyłek z Białegostoku, Śląska itp

ale na tym koniec pozytywów.

jeśli chodzi o gwiazdkę - no ok, ale o co chodzi ??
know how - nie widzę związku - mimo, że autor stara się nam powiedzieć coś innego :)
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: POZnan*

Marcin Bieroń:
a mi logo się podoba...
może już dość pomyłek z Białegostoku, Śląska itp

ale na tym koniec pozytywów.

jeśli chodzi o gwiazdkę - no ok, ale o co chodzi ??
know how - nie widzę związku - mimo, że autor stara się nam powiedzieć coś innego :)

Ależ tu nie chodzi o to czy logo się podoba czy nie. O zupełnie innych sprawach rozmawiamy. Oczywiście najlepiej byłoby przeanalizować całą strategie brandingową Poznania, ale nie znamy
takowej. Natomiast o jakości tej strategii mozna wnioskować na podstawie argumentacji don znaku graficznego / logotypu /. I tyle
Łukasz Buszka

Łukasz Buszka www.dadadesign.pl
projektuje,
fotografuje,
podróżuje, gotuje

Temat: POZnan*

Idealny przyklad jak sie nie na robic a zarobic i jeszcze do tego dodac bełkot opisowy.
Karol Sidorowski

Karol Sidorowski www.brandking.eu

Temat: POZnan*

Łukasz Buszka:
Idealny przyklad jak sie nie na robic a zarobic i jeszcze do tego dodac bełkot opisowy.

może nawet jak zarobić na tym właśnie bełkocie a nie na pracy

może jestem trochę "inny" ale ja lubię krótki treściwy opis - jeb jeb, wytłumaczone a nie litania jakaś z pięknymi słowami wplecionymi w treśćKarol Sidorowski edytował(a) ten post dnia 03.04.09 o godzinie 13:54

konto usunięte

Temat: POZnan*

Jan J.:
Marcin Bieroń:
a mi logo się podoba...
może już dość pomyłek z Białegostoku, Śląska itp

ale na tym koniec pozytywów.

jeśli chodzi o gwiazdkę - no ok, ale o co chodzi ??
know how - nie widzę związku - mimo, że autor stara się nam powiedzieć coś innego :)

Ależ tu nie chodzi o to czy logo się podoba czy nie. O zupełnie innych sprawach rozmawiamy. Oczywiście najlepiej byłoby przeanalizować całą strategie brandingową Poznania, ale nie znamy
takowej. Natomiast o jakości tej strategii mozna wnioskować na podstawie argumentacji don znaku graficznego / logotypu /. I tyle

czekaj czekaj... a o czym rozmawiamy ? bo się w takim razie pogubiłem...

...to jedno,
a drugie...

chcesz powiedzieć, że Tobie się nie podoba ?
no to to powiedz.
forum, to przestrzeń wyrażania opinii.. albo się z nią zgadzasz albo nie.

Pozdrawiam specjalistę
btw .. fajne zdjęcie ;)
Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: POZnan*

Marcin Bieroń:
czekaj czekaj... a o czym rozmawiamy ? bo się w takim razie pogubiłem...

...to jedno,
a drugie...

chcesz powiedzieć, że Tobie się nie podoba ?
no to to powiedz.
forum, to przestrzeń wyrażania opinii.. albo się z nią zgadzasz albo nie.

To ze nie zrozumiałeś, o czym Jan pisze, widać. Tak jak Jan pisze tu nie ma kwesti podoba się/nie podoba. Jest kwestia jaki komunikat został nadany i jaki odebrany. Do podobania lepsze są dziewczyny :)
Anna Cyran

Anna Cyran GD/UX Designer

Temat: POZnan*

Andrzej-Ludwik Włoszczyński:
Marcin Bieroń:
czekaj czekaj... a o czym rozmawiamy ? bo się w takim razie pogubiłem...

...to jedno,
a drugie...

chcesz powiedzieć, że Tobie się nie podoba ?
no to to powiedz.
forum, to przestrzeń wyrażania opinii.. albo się z nią zgadzasz albo nie.

To ze nie zrozumiałeś, o czym Jan pisze, widać. Tak jak Jan pisze tu nie ma kwesti podoba się/nie podoba. Jest kwestia jaki komunikat został nadany i jaki odebrany. Do podobania lepsze są dziewczyny :)

Panie Andrzeju,
jestem fanką Pana wypowiedzi ;) :D
Aleksander Bąk

Aleksander Bąk aleksanderbak.pl —
projektuję, bo
lubię.

Temat: POZnan*


Obrazek


Poznań. Miasto know-how.

Ideą kampanii wprowadzającej było zaznajomienie mieszkańców z Gwiazdką jako symbolem poznańskiego know-how, poznańskiej skuteczności, poznańskiego stylu działania z sukcesem.

W myśl nowej strategii rozwoju Marki Poznań, która mówi, że jesteśmy miastem specjalistów i sukcesu — Miasto już teraz, od pierwszych kroków, chce zadbać i wyróżniać Wielkie Marki, które na jego terenie funkcjonują i są z Poznaniem związane…

Mają tu swoje korzenie, ich wyjątkowy charakter wynika z charakteru miejca. Miasto wybrało te Marki i Instytucje, które wnoszą ogromną wartość w życie Miasta i Poznaniaków.

I tu właśnie ważne i warte podkreślenia jest to, że te Wielkie Marki to nie tylko marki produktowe, nie tylko marki ekonomiczne ale też takie marki jak wygrane powstanie, czy sukces Festiwalu Malta, złamanie kodu Enigmy…

…Ponieważ równie ważne jak sukcesy finansowe jest dla nas to, że te marki wnoszą wartość w życie Poznaniaków i Miasta. Poprzez emocje, ale i poprzez miejsca pracy, czy zaangażowanie ekologiczne, społeczne itp.

Te miejsca oznaczyliśmy Gwiazdkami i umieściliśmy obok nich komentarze, podkreślające najważniejszą wartość, misję czy atut danej marki — nawiązujący do Poznania.

Dlatego właśnie Allego, Astra, W. Kruk, VW, GSK, Nivea, Kompania Piwowarska, Festiwal Malta, Bridgestone, Stary Browar, Pomnik Poznańskiego Czerwca '56, Vox, Hotel Bazar, Pomnik Powstańców Wielkopolskich, i inne otrzymały takie oznaczenie i znalazły sie w gronie Wielkich Marek poznańskich.

Jest to początek działań, a kolejne kroki można już teraz zacząć śledzić w różnych mediach. Od pierwszego tygodnia kwietnia także w mediach ogólnopolskich.*


Obrazek
**

A~

--
* Z prezentacji logo marki miasta Poznań — 02.04.2009
** Motywy z kampanii teaserowej w internecie
Zdjęcia plenerowe — własne
Prot Haładaj

Prot Haładaj Programmers manager
& solutions
designer. Apps &
applicat...

Temat: POZnan*

mi ta piękna gwiazdka przypomina szermierską szpadę zatkniętą za sarmacki pas z kutasem.

Następna dyskusja:

poszukiwany grafik - Poznan...




Wyślij zaproszenie do