Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Po niesamowitym wyscigu w Chinach - czas na powrot do normalnej strefy czasowej i koniec ze zrywaniem sie o 5 rano aby obejrzec treningi;)


Obrazek



Circuit de Catalunya

Długość toru: 4,655 km
Liczba okrążeń: 66
Pełny dystans: 307,104 km

Poprzednie rekordy na tej wersji toru:

Najszybsze okrążenie kwalifikacyjne:
1:19,954 - Q2, Rubens Barrichello (Brawn), 2009

Najszybsze okrążenie wyścigu:
1:21,670 - Kimi Raikkonen (Ferrari), 2008

Największa średnia prędkość wyścigu:
198,102 km/h - Felipe Massa (Ferrari), 2007

konto usunięte

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Godziny startow (wreszcie godziny do ktorych sie przyzwyczailismy)


Fri 07 May 2010
Practice 1 10:00 - 11:30
Practice 2 14:00 - 15:30

Sat 08 May 2010
Practice 3 11:00 - 12:00
Qualifying 14:00

Sun 09 May 2010
Race 14:00

konto usunięte

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

W Hiszpanii różnice czasowe w kwalifikacjach chyba będą jeszcze mniejsze. Wszyscy znakomicie znają ten tor. Emocje :)
Wyścig pewnie mniej emocjonujący, dla koneserów gatunku.Tomasz Paprocki edytował(a) ten post dnia 18.04.10 o godzinie 11:38
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Okrążenie toru Catalunya z Robertem Kubicą
„Catalunya jest jednym z najlepiej znanych torów zarówno kierowcom, jak i zespołom, ponieważ pokonujemy tutaj bardzo wiele kilometrów podczas zimowych testów. Wyścigi nie są zbyt dobre ponieważ trudno się tutaj wyprzedza, jednak to wciąż interesujące grand prix ze wspaniałą atmosferą tworzoną przez hiszpańskich kibiców.

Układ toru jest całkiem interesujący i zawiera zarówno szybkie zakręty, jak i bardzo wolny ostatni sektor. Oznacza to, że trzeba znaleźć kompromis w ustawieniach, by poradzić sobie z rożnymi zakrętami. W przeszłości wolałem mieć balans dostosowany do wolnych zakrętów i jakoś przemęczyć się w tych szybkich. Uważam, że lepiej jest mieć więcej przyczepności przy niskich prędkościach i stabilność podczas hamowania, szczególnie jeśli jest gorąco i szybko zużywają się opony.

Początek okrążenia jest bardzo przyjemny w samochodzie F1. Trzeba mocno zahamować przed pierwszym zakrętem i jak najszybciej przejechać tę sekwencję, która prowadzi do zakrętu numer trzy. Ten zakręt jest sporym wyzwaniem, szczególnie z dużym ładunkiem paliwa. Trzeba ocenić, gdzie znajduje się limit, a linia jaką obierasz zależy od tego, jak zachowuje się twój samochód. Niektórymi bolidami lepiej szeroko wyjść z zakrętu numer dwa i ciasno wejść w trójkę. Innymi zaś lepiej zrobić odwrotnie, poświęcają prędkość na wyjściu z drugiego zakrętu, by szeroko wejść w trzeci.

Zakręt dziewiąty jest niezwykły i ekscytujący, ponieważ jest na wzniesieniu i nie widać wyjścia. To jeden z tych zakrętów, w których masz nadzieję, że nie stracisz kontroli nad samochodem, bo w przeciwnym razie może być całkiem spora kraksa. Zazwyczaj przejeżdża się go na piątym biegu z leciutkim dohamowaniem, by zaraz potem przyśpieszać przed zakrętem 10.

Zakręt dziesiąty jest zdradliwy i samochody zazwyczaj mają problem ze stabilnością hamowania z powodu małych nierówności w strefie hamowania. Jeśli masz problemy z oponami, jest jeszcze trudniej, szczególnie podczas szukania przyczepności na wyjściu. Później wjeżdżasz w zakręt numer 11, który można powiedzieć, że w zeszłym roku nie był właściwie zakrętem, ponieważ mocno atakowało się niski krawężnik i przejeżdżało go pełnym gazem. W tym roku przy dużym obciążeniu paliwem może być całkiem interesująco.

Obecnie koniec okrążenia jest bardzo wolny i nie jest tak dużym wyzwaniem dla kierowców, jak zakręty w starym układzie. Ostatnia szykana (zakręty 14 i 15) jest tak wolna, że przede wszystkim liczy się dobra przyczepność i dobre wyjście, ponieważ ma to wpływ na prędkość w ostatnim zakręcie i tym samym na prostej startowej”.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Aha.....

-----------------
Mechanicy zespołu Red Bull Racing będą nosili w ten weekend w Hiszpanii nowe ubrania FIT-VEST. Są to podkoszulki stworzone przez nowego partnera innowacyjnego ekipy, FIR-TEX (Far Infrared Rays TEXtile), które poprawiają ukrwienie organizmu, jak i „równowagę oraz samopoczucie”.

Noszone pod kombinezonami Red Bulla specjalne podkoszulki będą używały zdrowych, dalekich fal podczerwieni (30-1000 μm), które będą aktywowane ciepłotą ludzkiego ciała. Jest to technologia mająca na celu chronienie jednostki przed „stresującym elektromagnetycznym promieniowaniem” oraz „zwiększająca energię i wytrzymałość”.

„Wszyscy się zgodzą, że Formuła 1 reprezentuje szczyt innowacji technologicznych” – powiedział Iwan Postel, założyciel i dyrektor generalny FIT-TEX Ltd. „Red Bull jest nie tylko jednym z najlepszych zespołów, ale również są świetni w marketingu. Biorąc to pod uwagę, nie było lepszego partnera dla FIR-TEX, który zaczyna ujawniać serię innowacyjnych i uzupełniających się umów”.

konto usunięte

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Grand Prix Hiszpanii. Na wyścig pod Barceloną, inaugurujący europejską część rywalizacji, większość zespołów poprawiła swoje bolidy. Drobne zmiany wprowadziło Renault, najbardziej rewolucyjne - Mercedes.

- Inżynierowie znają ten tor jak własną kieszeń, a kierowcy mogliby jeździć niemal z zamkniętymi oczami. Dlatego będzie to bardzo trudny weekend. Trzeba będzie wyciągnąć absolutne maksimum z bolidów - mówi Robert Kubica przed Grand Prix Hiszpanii.

Czy w Formule 1 nastąpi wielkie przetasowanie? Kierowcy wprawdzie nie zapowiadają niespodzianek, ale każdy team starał się znacznie poprawić swoje samochody. Zespół Polaka przygotował drobne udoskonalenia aerodynamiczne. Ponadto do aut Renault zamontowana zostanie nowa podłoga, która nie sprawdziła się trzy tygodnie temu w Chinach, ale została poprawiona. Mimo to Kubica rewelacji nie oczekuje.

- Mam nadzieję, że inne zespoły nie przywiozą komponentów, które dadzą im zysk rzędu 0.3-0.5 sekundy, bo jeśli tak się stanie, to możemy mieć kłopot - powiedział nasz kierowca.

- Większość zespołów przygotowała na Grand Prix Hiszpanii wielkie udoskonalenia. Dla niektórych może być to drugi początek sezonu - mówił polski zawodnik.

Największe postępy, jak mówi się w padoku, zrobił Mercedes, którego inżynierowie zmienili nawet rozstaw osi, aby poprawić balans samochodów. Całkowicie przebudowany (w sposób, jakiego jeszcze nie było w Formule 1) został także górny wlot powietrza i generalnie pokrywa silnika.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Pierwszy dzisiejszy trening.


P. Nr Kierowca Bolid Czas okr. Strata Odstęp Okr.
1 2 Lewis Hamilton McLaren MP4-25 01:21,13 - - 21
2 1 Jenson Button McLaren MP4-25 01:21,67 0,54 0,54 14
3 3 M. Schumacher Mercedes GP W01 01:21,72 0,58 0,04 12
4 6 Mark Webber Red Bull RB6 01:22,01 0,88 0,3 27
5 5 S. Vettel Red Bull RB6 01:22,03 0,89 0,02 22
6 4 Nico Rosberg Mercedes GP W01 01:22,07 0,94 0,04 19
7 11 Robert Kubica Renault R30 01:22,20 1,07 0,13 22
8 8 Fernando Alonso Ferrari F10 01:22,26 1,12 0,06 19
9 12 Witalij Pietrow Renault R30 01:22,40 1,26 0,14 23
10 23 Kamui Kobayashi BMW Sauber C29 01:22,49 1,36 0,1 26
11 16 Sebastien Buemi Toro Rosso STR5 01:22,59 1,45 0,1 24
12 7 Felipe Massa Ferrari F10 01:22,98 1,84 0,39 22
13 14 Paul di Resta Force India 01:23,03 1,9 0,06 21
14 17 J. Alguersuari Toro Rosso STR5 01:23,11 1,98 0,08 31
15 15 V. Liuzzi Force India 01:23,28 2,15 0,17 19
16 9 R. Barrichello Williams FW32 01:23,31 2,18 0,03 22
17 10 Nico Hulkenberg Williams FW32 01:23,47 2,34 0,16 20
18 19 H. Kovalainen Lotus T127 01:25,33 4,2 1,86 17
19 18 Jarno Trulli Lotus T127 01:26,24 5,11 0,92 20
20 24 Timo Glock Virgin VR-01 01:26,34 5,21 0,1 23
21 25 Lucas di Grassi Virgin VR-01 01:26,69 5,56 0,35 24
22 20 Christian Klien HRT F110 01:27,52 6,39 0,83 26
23 21 Bruno Senna HRT F110 01:27,75 6,62 0,23 27
24 22 P.de la Rosa BMW Sauber C29 - - - 3
Paweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 07.05.10 o godzinie 12:23
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

-Nowy bolid mercedesa najwyrazniej pasuje MSC.
-Robert calkiem niezle.
-RB ciagle rzadzi.
Piotr Zawisza

Piotr Zawisza
https://performante.
com/

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Widziałem treningi na żywo w TV i faktycznie MSC jakby w lepszym humorze:)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Jop,
najwyrazniej MSC musial niezle popracowac z inzyniermi nad nowym bolidem - nowy rozstaw osi, zupelnie inna konstrukcja wlotu powietrza - do tego zmiany zwiazane z F-Duckt - szacunek.

Miejmy nadzieje ze bedzie to nowy poczatek jego walki - a jesli tak sie stanie - widowisko z pewnoscia na tym zyska;)

A poza tym, faktycznie Robertos bardzo przyzwoicie - pytanie jak jutro bedzie wygladala pogoda. Za kilkanascie godzin bedziemy wiedzieli duzo wiecej:)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Robert Kubica (P7/P6): „Dziś rano mieliśmy kilka drobnych problemów z samochodem, więc nie byliśmy w stanie zebrać zbyt wielu danych. Oznacza to, że przejechaliśmy znacznie więcej okrążeń po południu, by porównać opony i spróbować kilku zmian w ustawieniach. Jak dotychczas balans wciąż jest trochę nadsterowny, więc popracujemy nad tym w nocy i spróbujemy poprawić to rano. Musimy także zobaczyć, jak warunki na torze będą się rozwijać. Ogólnie, jeśli chodzi o czasy, wygląda to na normalny piątek”.

-----------

Michael Schumacher (P3/P3): „Dzisiaj czułem się znacznie bardziej pewnie w bolidzie i zachowywał się on bardziej stabilnie. Z mojego punktu widzenia nasze poprawki są krokiem naprzód, jednak musimy zaczekać i zobaczyć, jak duży to krok względem innych zespołów, ponieważ oni również wprowadzili poprawki. Teraz musimy dogłębnie przeanalizować dane, by otrzymać lepszy obraz obecnej sytuacji, a jak zwykle po piątkowych sesjach trudno jest wywnioskować, gdzie właściwie jesteś w porównaniu do konkurentów. Prawdziwy obraz będziemy mieli dopiero po jutrzejszych kwalifikacjach”.
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Paweł Kałuża:
Jop,
najwyrazniej MSC musial niezle popracowac z inzyniermi nad nowym bolidem - nowy rozstaw osi, zupelnie inna konstrukcja wlotu powietrza - do tego zmiany zwiazane z F-Duckt - szacunek.

Miejmy nadzieje ze bedzie to nowy poczatek jego walki - a jesli tak sie stanie - widowisko z pewnoscia na tym zyska;)

Mercedes ma teraz dwoch kierowcow o zupelnie odmiennych stylach jazdy i oczekiwaniach co do ustawien (rozwoju?) bolidu. Nie wiem czy i na ile jest to problem dla Mercedesa, wiem ze nie chcialbym zeby Nico na tym stracil.
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Bartosz Ślepowronski:
Mercedes ma teraz dwoch kierowcow o zupelnie odmiennych stylach jazdy i oczekiwaniach co do ustawien (rozwoju?) bolidu. Nie wiem czy i na ile jest to problem dla Mercedesa, wiem ze nie chcialbym zeby Nico na tym stracil.

Jeszcze wczoraj Ross powiedzial ze roznica pomiedzy MSC i ROS wynika jedynie z innego planu treningowego, natomiast przypuszczam, ze mimo wszystko to glos MSC liczy sie w tym duecie o wiele bardziej - jasnym jest tez ze kasa plynie ze wzgledu na nazwisko MSC a nie ROS, i dwa - sam Ross doskonale zdaje sobie sprawe ze zrobic pasujacy MSC samochod = sukces w wielu wymiarach. Inna rzecz, troche nie chce mi sie wierzyc ze MB bedzie ciagnal dwie odmienne wersje i konstrukcje auta dla dwoch kierowcow - ze wzgledu na ROS - oby to nie byla prawda. Natomiast jesli to auto faktycznie robione jest pod MSC, to moze Dziadek-Legenda pokaze jeszcze pazur, a my bedziemy mieli widowisko na "trzch kolach" ;)

Czas na 3. trening:)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Wyglada na to, ze osiagi Lotusa sa coraz bardziej zblizone do osiagow "starych" zespolow z konca stawki. Ale tez nie dziwie sie, "buldog" Gascoyne postawil na to swoja reputacje.
Za to HRT wyglada jakby od kilku wyscigow stalo w miejscu..
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

No i mamy po qualu...

1. Brawo RBR - miazga totalna. To co ten zespol prezentuje od poczatku sezonu to marzenie, ale dzisiejsze czasy - po prostu totalny kosmos. Jesli McL traci 0,8s. do WEB - to mamy przepasc.
2. McL - szybko i skutecznie - choc nie sadzilem ze tak wiele beda tracic do RBR.
3. FER - wydaje sie ze teraz moga byc w opalach, szczegolnie kiedy MB zaczyna doganiac ich pozycje. MAS bez formy, czy moze bolid w charakterystyce ALO?
4. Brawo MB - wydaje sie ze realnie moga juz byc trzecim zespolem w stawce, i jesli beda dalej szli w tym kierunku - kto wie kiedy zaczna deptac po pietach McL. MSC wyzej od ROS - niemiecki PR szaleje.
5. Brawo Robertos - realnie bez szans w walce z wymienionymi wyzej zespolami - w rzeczywistosci udaje sie jednak uczknac troche z tego tortu - bardzo ciekawy jutro bedzie start z ROS w jednej linii. Choc Robertos bedzie po lepszej stronie toru - to jednak moze tam sie troche dziac.
6. Brawo KOB!! Juz w piatek Sauber pokazal ze jego mozliwosci na tym torze sa niezle, ale kiedy w Q2 DLR a w Q3 KOB wykrecali czasy - bylem pod wrazeniem.

I teraz jeszcze pytanie - bedzie ten deszcz czy nie? Jesli nie - wydaje sie ze RBR odplynie stawce z szybkoscia swiatla i jedynie jakis blad/awaria moga zabrac im punkty. Jesli jednak popada - moze byc niezla bijatyka:)

Oby do jutra:)
Marceli Matczak

Marceli Matczak Security Account
Manager

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

pięknie Robi, szkoda tylko że Schumi mu się wtarabanił bo teraz bydzie w tyj sznicie Merców jak hekele, ale będzie się działo :-) - najważniejsze, że Mercedes nie odskoczył Robertowi, gratulacje dla Red Bulla bo są rewelacyjni - no i trzeba czekać do jutra, może coś lunie :-)
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Paweł Kałuża:
3. FER - wydaje sie ze teraz moga byc w opalach, szczegolnie kiedy MB zaczyna doganiac ich pozycje. MAS bez formy, czy moze bolid w charakterystyce ALO?

Szef zespolu tlumaczyl dlaczego Massa byl o tyle wolniejszy ale niestety akurat telefon mi dzwonil i nie doslyszalem - wydawalo mi sie ze mowil ze MAS mial za duzo paliwa, ale to zupelnie bez sensu by bylo.. :)
4. Brawo MB - wydaje sie ze realnie moga juz byc trzecim zespolem w stawce, i jesli beda dalej szli w tym kierunku - kto wie kiedy zaczna deptac po pietach McL. MSC wyzej od ROS - niemiecki PR szaleje.

A tu z kolei uslyszalem - z setupem bolidu ROS poszedl w zupelnie inna strone niz MSC co okazalo sie byc kompletna katastrofa. Nie mowili dokladnie o co chodzilo, ale setup MSC byl "balanced" a ROS zdecydowal sie sprobowac "extreme". Cokolwiek by to extreme nie znaczylo.
5. Brawo Robertos - realnie bez szans w walce z wymienionymi wyzej zespolami - w rzeczywistosci udaje sie jednak uczknac troche z tego tortu - bardzo ciekawy jutro bedzie start z ROS w jednej linii. Choc Robertos bedzie po lepszej stronie toru - to jednak moze tam sie troche dziac.

Przez jakies 3 sekundy myslalem, ze bedzie P4 - ale czas i tak byl bardzo solidny.

Od siebie dodam:
7. FI po raz pierwszy w tym sezonie poza Q3Bartosz Ślepowronski edytował(a) ten post dnia 08.05.10 o godzinie 15:22
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Bartosz Ślepowronski:
Od siebie dodam:
7. FI po raz pierwszy w tym sezonie poza Q3

Ze wzgledow osobistych - wolalem to pominac;)
Paweł K.

Paweł K. Człowiek gotowy na
wyzwania.

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010


Kierowca Bolid Czas
M. Webber Red Bull RB6 01:20,00
S. Vettel Red Bull RB6 01:20,10
L. Hamilton McLaren MP4-25 01:20,83
F. Alonso Ferrari F10 01:20,94
J. Button McLaren MP4-25 01:20,99
M. Schumacher Mercedes GP W01 01:21,29
R. Kubica Renault R30 01:21,35
N. Rosberg Mercedes GP W01 01:21,41
F. Massa Ferrari F10 01:21,59
K. Kobayashi BMW Sauber C29 01:21,98
A. Sutil Force India 01:21,99
P. de la Rosa BMW Sauber C29 01:22,03
N. Hulkenberg Williams FW32 01:22,13
W. Pietrow Renault R30 01:22,14
S. Buemi Toro Rosso STR5 01:22,19
J. Alguersuari Toro Rosso STR5 01:22,21
V. Liuzzi Force India 01:22,85
R. Barrichello Williams FW32 01:23,13
J. Trulli Lotus T127 01:24,67
H. Kovalainen Lotus T127 01:24,75
T. Glock Virgin VR-01 01:25,48
L. di Grassi Virgin VR-01 01:25,58
K. Chandhok HRT F110 01:26,75
B. Senna HRT F110 01:27,12

Paweł Kałuża edytował(a) ten post dnia 08.05.10 o godzinie 15:43
Piotr Zawisza

Piotr Zawisza
https://performante.
com/

Temat: Gran Premio Telefónica de España 2010 - 9.05.2010

Jesli jednak popada - moze byc niezla bijatyka:)
He he ja mam nadzieję, że jednak popada:D
Bo jak nie to faktycznie RBR poleeeeeecą na starcie i tyle ich widzieli - są niesamowici.

Brawo dla Roberta - wykonał świetną robotę i po raz kolejny pokazał, że jest dobrym kierowcą.Piotr Zawisza edytował(a) ten post dnia 08.05.10 o godzinie 16:11



Wyślij zaproszenie do