Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Formatowanie arkusza

Tu zgłaszaj problemy, jakie masz z:
- przypisywaniem, usuwaniem formatów,
- formatowaniem liczb i tekstów,
- formatowaniem czcionek,
- formatowaniem obramowań,
- kolorowaniem,
- stosowaniem stylów,
- kontrolowaniem opcji wyświetlania,
- tworzeniem szablonów i konspektów
itp.

Nie zapomnij podać wersji programu - to ułatwi znalezienie lekarstwa.
Katarzyna B.

Katarzyna B. koordynator
merytoryczny/
psycholog

Temat: Formatowanie arkusza

Witajcie, mam problem - wydaje mi się, że z formatowaniem. Pracuję w excelu na tekście - jest to masa danych, niestety lepszego rozwiązania nie ma.
Wszystko niby jest ok, każda komórka sformatowana - zawartość tekst, wyrównanie lewa ( wcięcie), góra, czcionka Arial CE 9 i powtarza się problem jak na zdjęciu:


Obrazek


nie wiem czemu w niektórych komórka ucina część tekstu, próbowałam przeklejac, wpisywać od nowa, uzgadniać format malarzem formatów, ciagle to samo. Podobnie na wydruku - ucina tę niewidoczną część. Jak dwa razy kliknę na tę komórkę - wydaje się że jest ok - tekst jets taki jak w pasku, gdy wychodze znowu ucina. Dotyczy to komórki która jest na kraju obszaru drukowania i generalni ejest to dośc kłopotliwe :(
Czuję się bezradna. Może ktoś potrafi mi pomóc? Będę wdzięczna za wskazówki. Problem jest niezmienny od rodzaju programu - screen pochodzi z excela 97, w pracy pracuję na nowszym i Win Vista - jest identycznie, plik generalnie jest tworzony na tym nowszym, nie jest nadpisywany. Z góry dziękuję.
Mam nadzieję że to w miarę widoczne. Dodam, że komórki nie są scalane. Jest dużo miejsca a mimo tego tekst idzie na bok.Katarzyna B. edytował(a) ten post dnia 13.04.09 o godzinie 21:28
Ryszard M.

Ryszard M. Księgowy | Analityk
danych

Temat: Formatowanie arkusza

Katarzyna B.:
nie wiem czemu w niektórych komórka ucina część tekstu, próbowałam przeklejac, wpisywać od nowa, uzgadniać format malarzem formatów, ciagle to samo. Podobnie na wydruku - ucina tę niewidoczną część.

Wydaje mi się, że jedynym powodem tego stanu jest zbyt duża ilość tekstu w jednej komórce. To jest "na oko" z prawie tysiąc znaków... a teoretyczne ograniczenie w starszych wersjach Arkusza jest 256. Albo proponuję przenieść ten szablon "opinii" do Worda (czy MUSI to być w Excelu?), albo dzielić tekst na kilka komórek w jednej kolumnie.
Pozdrawiam
Marcin K.

Marcin K. Kredyty, back office

Temat: Formatowanie arkusza

Tak jak zamieszczony przez ciebie zrzut ekranu dowodzi, Excel nic ci nie obcina.
Na stronie http://support.microsoft.com/kb/264626 znajdziesz opis ograniczeń Excela. M. in. jest tam napisane:


Length of cell 32,767 characters. Only 1,024 display in a
contents (text) cell; all 32,767 display in the formula bar.


Oznacza to, że tylko 1024 znaki wyświetlają sie w komórce, ale pełna zawartość (do ok 33. tys znaków) wyświetla się w pasku formuły. Jeśli musisz mieć całośc wyświetloną w komórce to rozbij sobie opis na kilka kolumn.

konto usunięte

Temat: Formatowanie arkusza

O ile się orientuję w Excel 2007 zwiększono ilość znaków dostępnych w komórce....bo 2003 miał ich 1024 (chyba, jeśli nie 256) - tyle mi wklejało przy transferze z pliku tekstowego. Reszta ginęła, nawet na pasku formuły nie było. Po użuciu 2007 ilość znaków transferowana z txt wzrosla znacząco(miałem nawet ponad 4000 - takie najdłuższe teksty miałem)
Katarzyna B.

Katarzyna B. koordynator
merytoryczny/
psycholog

Temat: Formatowanie arkusza

Witajcie, dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Wytłumaczenie granic excela pomogło o tyle że podcięłam tekst, dosztukowałam komórki i jakoś to wygląda...;-) Niestety musi być w excelu, w czymś innnym miałoby grubo ponad 100 stron :/
Pozdrawiam,
K.B.
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Formatowanie arkusza

Najlepszy byłby Access...:-))
Piotr Nowak

Piotr Nowak Kierownik Projektu
(Project Manager),
Orange Polska

Temat: Formatowanie arkusza

Witam,
Ja trochę z innym "problemem" ;)
Jak "zmusić" Excel-a aby dymek z komentarzem do komórki pokazywał się w tym miejscu w jakim został w trybie tworzenia komentarza? Zawsze pokazuje się na prawo u góry w stosunku do danej komórki, a ja bym chciał aby np. pokazywał się po lewej stronie na górze, albo po lewej stronie na dole komórki w której jest ten komentarz.
Jak wybiorę aby komentarze były na stałe to jest ok - pokazuje się tam gdzie został, ale jak jest ukryty, to po podświetleniu komórki komentarz pokazuje się wg jakiegoś "standardu" :( Jak to zmienić?
Robert Godziszewski

Robert Godziszewski Senior Consultant -
only because full
time
multi-advisory...

Temat: Formatowanie arkusza

jak wchodzisz w edycje komentarza to wystarczy że złapiesz za brzeg "dymka" i go przesuniesz gdziekolwiek ci sie to żywnie podoba....
Robert D.

Robert D. Administrator
systemu / Analityk,
HRK S.A.

Temat: Formatowanie arkusza

Robert Godziszewski:
jak wchodzisz w edycje komentarza to wystarczy że złapiesz za brzeg "dymka" i go przesuniesz gdziekolwiek ci sie to żywnie podoba....


chyba nie o to chodziło Piotrowi.

Piotr, nie wiem czy to Ci pomoże ale jest takie narzędzie jak Microsoft Script Editor (Narzędzia>Makro>Microsoft Script Editor). Tam możesz edytować skrypt pliku/arkusza.
Myślę, że tam w kodzie powinny gdzieś być zmienne dotyczące położenia komentarza.
Janusz K.

Janusz K. Ekspert rozwoju i
przyszłości firm,
struktur, systemów
or...

Temat: Formatowanie arkusza

Radziłbym zachować wielką ostrożność z grzebaniem w skrypcie Excela...
Piotr Nowak

Piotr Nowak Kierownik Projektu
(Project Manager),
Orange Polska

Temat: Formatowanie arkusza

Robert Godziszewski:
jak wchodzisz w edycje komentarza to wystarczy że złapiesz za brzeg "dymka" i go przesuniesz gdziekolwiek ci sie to żywnie podoba....

Robert,
Nie o to mi chodzi. Napisałem, że jak włączę opcję "Pokaż/Ukryj komentarze" to ten dymek zostaje tam gdzie chcę, a ja chcę jednak aby dymek pokazywał się (w jakimś ustalonym miejscu) ale dopiero po najechaniu myszką na komórke z komentarzem.

Następna dyskusja:

Ciekawostki arkusza




Wyślij zaproszenie do