konto usunięte

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Która firma/firmy dominuje/dominują na polskim rynku? Zna ktoś może odpowiedz na to pytanie? Myślę tutaj nie tylko o takich CRM'ach które są wystarczające dla małych i średnich firm ale także o tych dla wielkich korporacji. Podejrzewam, że większość z CRM'ów to produkcje firm zagranicznych ... zna ktoś może jakieś polskie, dobre CRM'y które walczą o o nasz rynek z konkurentami zagranicznymi na wyrównanym poziomie?

Pozdrawiam
Tomek C.

konto usunięte

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Witam
Pracowałam na Lotusach, to był mój pierwszy raz z CRM (dzięki temu wiedziałam co to za narzędzie) później miałam możliwość pracy z ,,końcówkami" Oracle a teraz uzywam polskiego narzędzia, które cenię sobie najbardziej o wdzięcznej nazwie GoNet więcej na stronie http://crm.krakow.pl polecam;-)
Karolina Wachowiak

Karolina Wachowiak Łowca Skarbów,
Poławiacz Pereł -
Head Hunter, Coach

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

polecam Codido...oferujemy właśnie małym i średnim firmom aplikacje do zarządzania procesami biznesowymi...CRM-y....wszystkie produkty są szyte pod klienta...nie mamy produktów na półkę...
na konferencji GigaCon CRM zajęliśmy 1 miejsce w konkursie Złoty Bit CRM!
Bartosz Ślepowronski

Bartosz Ślepowronski Problem? Jaki
problem?

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Coz - PeopleSoft, o tyle popularny, ze uzywa go TP i Orange. Chyba zaden inny CRM w Polsce nie obsluguje na raz 5tys uzytkownikow.
Za to nie spotkalem jeszcze osoby, ktora by sie dobrze o nim wypowiadala :>

Ciakwostka - o statnio mialem rozmowe w British Telecom, okazuje sie, ze narzekanie na PeopleSoft to temat rownie uniwersalny jak pogoda.
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Pracowalem z Logotec CRM, potem z Microsoft CRM 3.0 a ostatnio rozgryzam cos naprawde dobrego

Siebel

Nie wiem jak porownuje sie z PeopleSoft'em, Moze interfejs nie powala na kolana (chociaz jest BARDZO funkcjonalny jak na aplikacje internetowa - praktycznie nie ma roznicy w porownaniu do zwyklej 'okienkowej'), ale na mnie zrobil ogromne wrazenie.
Skalowalnoscia, mozliwosciami integracji i obszarem zastosowan.
Respekt.Maciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 13.06.07 o godzinie 06:10

konto usunięte

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Witam

Polecam CRM z mojego podwórka GoldMine firmy FrontRange Solutions.
Zalety : róznorodność wersji standard/corporeate/premium/enterprise(szeroka funkcjonalność)mnostwo dodatków , nakładek zewnetrznych, łatwa customizacja i parametryzacja (szycie na miare potrzeb biznesowych).Krzysztof Kapica edytował(a) ten post dnia 28.06.07 o godzinie 13:32
Rafał P.

Rafał P. Kierownik ds.
rozwoju produktów /
Pion Szkoleń /
Asseco D...

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Maciej Artur J.:
Pracowalem z Logotec CRM, potem z Microsoft CRM 3.0 a ostatnio rozgryzam cos naprawde dobrego

Siebel

Nie wiem jak porownuje sie z PeopleSoft'em, Moze interfejs nie powala na kolana (chociaz jest BARDZO funkcjonalny jak na aplikacje internetowa - praktycznie nie ma roznicy w porownaniu do zwyklej 'okienkowej'), ale na mnie zrobil ogromne wrazenie.
Skalowalnoscia, mozliwosciami integracji i obszarem zastosowan.
Respekt.Maciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 13.06.07 o godzinie 06:10

Ja miałem okazje brać udział we wdrożeniu PeopleSofta w Telekomunikacji Polskiej (ponad 2 lata rzeźby) - do dziś mam to samo niezmienne zdanie o tym produkcie - i jest ono nienajlepsze...

Z kolei kolega z zespołu, który pracował ze mną znał dobrze Siebel'a i pare rzeczy mi pokazał - on generalnie chwalił Siebel'a a PS to według niego nie ten poziom

i chyba ma racje....

PeopleSoft w TP to nie przypadek - to polityka....głównie made in france

konto usunięte

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Ekhm... żeby nie zaczynać negatywnie, to podam jeden przypadek gdzie PSoft był chwalony. Znajomy pracował w EFL (Europejski Fundusz Leasingowy) gdzie był wykorzystywany jako system ofertowy i do tego doskonale się sprawdzał.

Teraz się ładnie przywitam:
Cześć! :)

A teraz mniej pozytywnie: Porażka wdrożenia PSofta w TP nie polega na brakach funkcjonalnych w samej aplikacji co na złym podjęciu tematu przez... wystarczy :P Kto tam nie pracował, tego nie zrozumie. A faktem jest że było to największe wdrożenie CRM w Europie, jeśli nie na świecie (nie pamiętam) i firma z bólami, ale przeżyła. I akurat nie brak możliwości dodzwonienia się na BL był największym problemem...

pozdrawiam CRManiaków :)

PS. Aha, a rządzi i dominuje oczywiście SAP :)Grzegorz Kozłowski edytował(a) ten post dnia 13.07.07 o godzinie 12:05
Michał C.

Michał C. Kierownik zespołu
ds. utrzymania
systemów
informatycznych

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Witajcie,

Owszem, jeśli chodzi o Europę to TP jest jedyną tak dużą firmą, która odważyła się na wdrożenie CRM.

Jeśli chodzi o świat to stawiam na "GE". Jest to jedna z nielicznych firm (korporacji), którym udało się w miarę bez większych przeszkód wprowadzić CRM i jako jedna z pierwszych.

Pozdrawiam
Marcin Tarapata

Marcin Tarapata Analityk/Tester

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Tylko Siebel... :) trochę drogi jak na Polski rynek, przeznaczony raczej dla "bogatych" :)
Katarzyna Mateńka

Katarzyna Mateńka Senior Account
Manager

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

A ja polecam SIMPLE.CRM, wzorowany na najlepszym CRM-ie na świecie, sama na nim pracuję i zachęcam do zapoznania się , piszcie udzielę info

konto usunięte

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Wg mnie najbardziej popularne CRM w Polsce to: Siebel, Microsoft CRM, SAP CRM.
A pytanie o najlepsze jest już pytaniem, gdzie odpowiedź będzie mocno subiektywna. Wszystko zależy od potrzeb. Ja dla swojej firmy wybrałem nieznany na polskiej ziemi Epiphany. Jednym z głównych kryteriów było np. pochodzenie systemu od dostawcy ERP.
Jeśli jednak miałbym odpowiedzieć na pytanie o najlepszy CRM bez patrzenia na potrzeby firmy i kosztów systemu to wskazałbym Siebla.
Wojciech Zieliński

Wojciech Zieliński IT
Project/Programme/Pe
ople Manager
(PRINCE2
Practicioner...

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Padły w trakcie dyskusji ciekawe stwierdzenia. Widze, że przoduje Siebel, konkurujący z PeopleSoftem. Pojawił się M$, jak i (co juz bardzo ciekawe w kontekście popularności w Polsce - SAP CRM).

No i oczywiście kilka reklam - SIMPLE "wzorowany na najelszym CRMie na świecie" - ciekawi mnie szczerze mowiąc na ktorym, GoldMine, Codido, nie wspominając o "żelaznej" pozycji na tego rodzaju wątkach czyli CRMie polecanym przez p. Beatę Anioł.
Dołączając sie do tych reklam - mogę jedynie polecić jeszcze CRMa COBA (http://cobasolutions.com) - polskie rozwiązanie firmy, której jestem współwłaścicielem :) Ale może dość marketingu - wróćmy do konkretów...

Wracając niejako do wątku i skupiając się bardziej na CRMach opisywanych to zastanawia mnie, czy są one rzeczywiście tak popularne, czy tylko na takie kreuje je marketing. MS CRM akurat wiem, że jest dośc popularny - co do funkcjonalności pozwolę sobie przemilczeć, aby nie rozpętać wojny ze zwolennikami :) Siebel / PeopleSoft - jednak najlepiej znane z korporacji głównie zachodnich - i wdrożenia w Polsce sa podyktowane wymaganiami zachodnimi. Zresztą - w większości przypadków i tak te wdrożenia fizycznie nie dzieją się w PL, a w centralach IT tych korporacji.

Według mnie nadal w PL bardziej popularne sa małe rozwiązania - reprezentowane właśnie przez MSa, Logotec (też sie przewinął) jak i rozwiązania webowe (COBA, more7 czy ITCube).
Łukasz Kamionka

Łukasz Kamionka Premium CRM Owner /
Pivotal Polska - BDM

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Ooo, cześć Krzysztof, chwilę się nie widzieliśmy :)

Co do tematu wątku - każda liszka swój ogonek chwali i chętnie porozmawiam o moim macierzystym systemie ;-) natomiast żeby nie uprawiać kryptoreklamy to przypomnę parę (pewnie dla wielu osób znanych) prawd:

1) "najlepszy" to w przypadku CRM pojęcie dośc względne - równie dobrze można zadać pytanie np. który samochód jest najlepszy. To, co dla jednej firmy jest świetnym rozwiązaniem, nijak będzie przystawać od modelu działania drugiej - m.in. dlatego sporo dostawców skupia się na konkretnych branżach i dostarcza rzowiązania dla nich dedykowane
2) nawet świetny i sprawdzony system można skopać na etapie wdrożenia. Widzę, że są tu np. zadowoleni KLienci Siebla, znam też firmy, w których ludzie na dźwięk słowa "Siebel" zaczynają machać rękami i używać brzydkich słów :) I podejrzewam, że większości takich przypadków nie ma co winić softu, tylko pochwalić lub zganić partnera wdrożeniowego.

Co do pytania o polskie CRM, to moim zdaniem na rynku średnich i dużych Klientów cięzko znaleźć rdzennie polskiego dostawcę. Wyrwany do tablicy potrafię wymienić jedynie ComArch.
Michał Walerowski

Michał Walerowski Key Account Manager,
Software Mind S.A.

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Comarch również jest bardzo silnym graczem na rynku CRM. Główne moduły systemu to:

• Comarch CRM Sales Management – wsparcie sprzedaży
– pozyskiwanie nowych klientów, optymalizacja sprzedaży z wykorzystaniem technik cross i up selling, zarządzanie strukturą sprzedaży, monitorowanie i raportowanie realizacji celów sprzedażowych.

• Comarch CRM Campaign Management – zarządzanie komunikacją – całościowe zarządzanie komunikacją z klientami, w tym kampanie sprzedażowe, informacyjne, obsługa całego cyklu kampanii: przygotowanie, planowanie, realizacja, monitorowanie i raportowanie.

• Comarch CRM Loyalty Management – budowanie trwałych relacji z klientami – budowanie schematów lojalnościowych i zarządzanie programami lojalnościowymi i retencyjnymi, obsługa przyznawania i dystrybucji nagród.

• Comarch CRM Analysis – przetwarzanie i analiza danych – zarządzanie danymi klientów, budowanie i modyfikowanie modeli statystycznych, realizacja złożonych analiz dużej ilości danych, rozbudowane techniki wizualizacji danych uwzględniające specyfikę danych oraz typ użytkowników.

W przypadku zaintersowania chętnie służę pomocą.
Maciej Artur Jankowski

Maciej Artur Jankowski Pomagam ludziom
zrozumieć
technologie

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Katarzyna Wyrodek:
A ja polecam SIMPLE.CRM, wzorowany na najlepszym CRM-ie na świecie, sama na nim pracuję i zachęcam do zapoznania się , piszcie udzielę info

a ktory to jest ten najlepszy?
bo o tym jest watek...
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Maciej Artur Jankowski:
Katarzyna Wyrodek:
A ja polecam SIMPLE.CRM, wzorowany na najlepszym CRM-ie na świecie, sama na nim pracuję i zachęcam do zapoznania się , piszcie udzielę info

a ktory to jest ten najlepszy?
bo o tym jest watek...

Zdefiniujmy slowo najlepszy ... bo dla mnie to taki ktory spelnia zalozenia biznesowe ktore przed nim sa stawiane i ciezko jest decydowac czy to Siebel czy Peoplesoft czy Microsoft CRM ... to sa tylko i wylacznie narzedzia, pytanie ile firm potrafi je wlasciwie wykorzystac :)?

Pozdrawiam
Remi

Ps. Tak przy okazji systemy klasy "CRM" pelnia ostatnio coraz czesc role pewnego schematu sposobu zapisywania informacji o kliencie natomiast przestaja byc narzedziami operacyjnymi w sensie frontend'u dla uzytkownika. W Polsce ten trend tez powoli sie pojawia aczkolwiek bedzie to raczej dotyczylo wiekszych firm.
Maciej Tomaszewski

Maciej Tomaszewski starszy konsultant
CRM, Pivotal Polska

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Pytanie rozpoczynające ten wątek zostało źle postawione ponieważ najlepszy system CRM na świecie po prostu nie istnieje.
Proszę się przez moment zastanowić co powinno być wskaźnikiem wyższości jednego systemu nad innym: lista dostępnych funkcjonalności, cena, koszt wdrożenia, łatwość customizacji i dostosowywania do zmieniających się warunków w otoczeniu firmy?
Gdyby wybór najlepszego systemu był taki prosty to pobudzając wodze fantazji wszystkie firmy pracowałyby na takim samym systemie, według tych samych standardów obsługi produkując identyczne produkty/usługi dla klienta. Automatycznie zmniejszyłaby się konkurencyjność przedsiębiorstw ponieważ klientom byłoby wszystko jedno od kogo kupują bo i tak dostaną to samo. I gdzie tu zasada lojalności klienta?
Wybór systemu to zawsze powinna indywidualna decyzja firmy poprzedzona analizą swoich wymagań funkcjonalnych i procesów biznesowych. Na podstawie stopnia dopasowania poszczególnych systemów do potrzeb z analizy powinien nastąpić wybór. Dodatkowym kryterium to łatwość modyfikowania systemu już poźniej po wdrożeniu i dostosowywaniu go do zmieniających się warunków biznesowych.
Należy przy wyborze takich systemów pamiętać o tym, że systemy CRM nie mogą być tak "sztywnymi" systemami jak ERP. To nie księgowość i żadne regulacje prawne nam niczego nie narzucają. A marketing i sprzedaż, żeby utrzymywać konkurencyjność muszą być stale kreatywne.
A jeśli już tak wszyscy się chwalą się swoimi systemami to jak też dorzucę coś od siebie.Ja doradzałbym system firmy PIVOTAL http://www.pivotal.pl dobrze skalowalny i elastyczny, który może spokojnie konkurować nawet z Siebel lub PSoft.
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Maciej Artur Jankowski:
Pracowalem z Logotec CRM, potem z Microsoft CRM 3.0 a ostatnio rozgryzam cos naprawde dobrego

Siebel

Nie wiem jak porownuje sie z PeopleSoft'em, Moze interfejs nie powala na kolana (chociaz jest BARDZO funkcjonalny jak na aplikacje internetowa - praktycznie nie ma roznicy w porownaniu do zwyklej 'okienkowej'), ale na mnie zrobil ogromne wrazenie.
Skalowalnoscia, mozliwosciami integracji i obszarem zastosowan.
Respekt.Maciej Artur Jankowski edytował(a) ten post dnia 13.06.07 o godzinie 06:10

Glowna przewaga Siebla nad Peoplesoftem przynajmniej z punktu widzenia uzytkownika to to co napisales, ze praktycznie nie rozni sie od zwyklej aplikacji. Peoplesoft jest bardziej "formularzowy" :). Ponadto w niektorych obszarach funkcjonalnych takich jak sprzedaz i marketing Siebel jest wiele krokow przed Peoplesoftem

Pozdrawiam
Remi
Remigiusz Franek

Remigiusz Franek Customer Care
Business Development
Manager

Temat: Jakie są najlepsze i najbardziej popularne CRM'y na...

Maciej Tomaszewski:
Pytanie rozpoczynające ten wątek zostało źle postawione ponieważ najlepszy system CRM na świecie po prostu nie istnieje.
Proszę się przez moment zastanowić co powinno być wskaźnikiem wyższości jednego systemu nad innym: lista dostępnych funkcjonalności, cena, koszt wdrożenia, łatwość customizacji i dostosowywania do zmieniających się warunków w otoczeniu firmy?
Gdyby wybór najlepszego systemu był taki prosty to pobudzając wodze fantazji wszystkie firmy pracowałyby na takim samym systemie, według tych samych standardów obsługi produkując identyczne produkty/usługi dla klienta. Automatycznie zmniejszyłaby się konkurencyjność przedsiębiorstw ponieważ klientom byłoby wszystko jedno od kogo kupują bo i tak dostaną to samo. I gdzie tu zasada lojalności klienta?
Wybór systemu to zawsze powinna indywidualna decyzja firmy poprzedzona analizą swoich wymagań funkcjonalnych i procesów biznesowych. Na podstawie stopnia dopasowania poszczególnych systemów do potrzeb z analizy powinien nastąpić wybór. Dodatkowym kryterium to łatwość modyfikowania systemu już poźniej po wdrożeniu i dostosowywaniu go do zmieniających się warunków biznesowych.
Należy przy wyborze takich systemów pamiętać o tym, że systemy CRM nie mogą być tak "sztywnymi" systemami jak ERP. To nie księgowość i żadne regulacje prawne nam niczego nie narzucają. A marketing i sprzedaż, żeby utrzymywać konkurencyjność muszą być stale kreatywne.
A jeśli już tak wszyscy się chwalą się swoimi systemami to jak też dorzucę coś od siebie.Ja doradzałbym system firmy PIVOTAL http://www.pivotal.pl dobrze skalowalny i elastyczny, który może spokojnie konkurować nawet z Siebel lub PSoft.

Dla mnie nie ma znaczenia czy to Siebel, czy Peoplesoft czy nawet Outlook. To sa tylko narzedzia. To takie samo pytanie jak jaka marka auta w segmencie kompactow jest najlepsza. Czesc powie ze Toyota, czesc ze Peugeot, czesc ze Opel.

Wracajac do pytania: dla mnie glownym wskaznikiem jest mozliwosc realizacji strategii firmy w zakresie zarzadzania relacjami z klientami (i nie mowie tutaj o prostym notowaniu kontaktow etc) oraz kosztach nizszych niz korzysci z wdrozenia.

Pozdrawiam
Remi

Następna dyskusja:

Raport na temat rynku CRM w...




Wyślij zaproszenie do