Temat: szukam CRMa
Remigiusz F.:
Monika Z.:
Witam,
Generalnie system CRM (Customer Relationship Manager)jest stworzony do zarządzania kontrahentami i skupia się przeważnie
na narzędziach dot.tematu sprzedaży.
Generalnie jest to najgorsze skojarzenie jakie można sobie wyobrazić. Oprogramowania CRM'owe są bardzo różne i skupiają się na tych z których się wywodzą (patrząc na drogie narzędzia mamy Siebla który zaczął tak naprawdę od SFA i tą część ma najlepiej rozwinięta, mamy Peoplasoft'a który odwrotnie wywodzi się z systemów do zarządzania TT (Vantive etc) i tak dalej i tak dalej. Natomiast to tak naprawdę jest najmniej ważne.
...
Szkoda, Pani Moniko że będąc dyrektorem d/s marketingu i sprzedaży ma Pani takie podejście do systemów CRM'owych i wszystkimi co jest z nimi związane. Jeśli mogę polecić to proszę zapoznać się z pracami Marthy Rogers i Don'a Peppers'a ( http://www.1to1.com ). Powinno to zdecydowanie pomóc w przyszłej pracy.
CRM ma wiele twarzy - handlowa, serwisowa, posprzedażna obsługa klienta czy też analityczna. Monika mówiła o najczęstszym skojarzeniu i niejako wykorzystaniu CRMa - czyli do wspierania procesów sprzedaży.
Pracujesz w firmie, w której CRM (lepiej lub gorzej - nie będę się wypowiadał, aby nie rozpętać burzy) został wdrożony w dużo większym zakresie. Jednak w MSP jak na razie CRM jest głównie wykorzystywany (i postrzegany) właśnie na poziomie handlowym i analitycznym.
Poza tym - jeśli byś dokładniej przeczytał wypowiedź, a nie rzucał się po przeczytaniu pierwszego zdania zobaczyłbyś, iż Monika właśnie stara sie obalić ten wizerunek - tym bardziej że COBA własnie nie skupia sie jedynie na CRMie handlowym. W pewnym stopniu parafrazując Ciebie - szkoda, że nie zajrzałeś do zakresu funkcjonalnego COBA przed pouczaniem innych i sugerowałbym zrobienie tego przed wystawianiem osądów w zakresie funkcjonalności.
Remigiusz F.:
Ja tego nie rozumiem, czy te fora sa prowadzone aby zapewniac
reklame dla produktow firm w ktorych sie pracuje czy tez zeby
sensownie sobie pomagac przy rozwiazywaniu konkretnych problemow
biznesowych.
Tego rodzaju fora służą równiez reklamie. A moze niekoniecznie reklamie, co przekazaniu informacji w zakresie tego, z czego osoba starająca się zasięgnąć informacji może skorzystać.
Bajanie na temat idei nie wiem, czy w dużym stopniu pomoże. Przez forum nie zrobisz analizy potrzeb klienta - ale możesz powiedzieć "zwróć się do mnie, postaram Ci sie pomóc". A że jest to postrzegane jako reklama... W pewnym stopniu jest to reklama - ale skierowana bezpośrednio do osoby która wydaje mi się, że jest zainteresowana taka reklamą.
Wojciech Zieliński edytował(a) ten post dnia 18.09.07 o godzinie 17:19