konto usunięte

Temat: PRZYCZYNY porażki przy wdrożeniu CRM

Przemysław N.:
Michał D.:
Dlatego tez ok 70% wdrozen CRM w ogole upada. Z pozostalych 30%
jedynie czesc spelnia postawione przed nim zadania w sposob zadowalajacy, przy jednoczesnym zachowaniu budzetu i terminow.
Lacznie mowimy o 10-15% udanych wdrozen CRM.

Czy w Waszej praktyce też tylko taki mały ułamek wdrożeń CRM można uznać za udane? Pracuję w branży ok. 5 lat i na dobrą sprawę nie spotkałem się, aby wdrażany przez nas system był totalną klapą... owszem, zdarza się, że proces wdrożenia się opóźnia, natrafiamy na opór ze strony użytkowników, zdarza się, że oczekują w praktyce trochę innych rozwiązań niż te zaproponowane podczas analizy wymagań ale i tak wydaje mi się, że te 10-15% udanych wdrożeń to jakoś strasznie mało...

Nie wiem, jakie dane odnosza sie do mojej branzy.
To, o czym pisalem, tyczylo sie rynku UE + Ameryka Polnocna.
Pamietaj prosze, ze brane sa pod uwage te wdrozenia, ktore maja za soba analize POWDROZENIOWA, ktora pozwala odpowiedziec konkretnie na stawiane pytania.
W Polsce takich koncowych prac analitycznych wykonuje sie malo.

konto usunięte

..:
A kto to piszę?
Komu mam odpowiedzieć?
Czy boi się Pan siebie?
Piotr Golczyk

Piotr Golczyk Marketing Management
Expert, founder at
MKTOUT

..:
mam wrażenie, że wszystkie firmy handlowe (ale nie tylko)potrzebują systemu do zarządzania relacjami z klientem. Wielu z właścicieli tych firm na już nawet świadomość, że rozwój ich firm może przyśpieszyć CRM.
A JEDNAK WIELU Z NICH POWSTRZYMUJE SIĘ PRZED DECYZJĄ O WDROŻENIU.
Pewnie wiele słyszeli o porażkach przy wdrożeniu, jak waszym zdaniem można łagodzić ich obawy..?

CRM to nie jest program WORD (Write czy inny), który naturalnie ułatwia życie. To oprogramowanie, które zmienia przyzwyczajenia ludzi, a z tym się walczy bardzo ciężko. I w zasadzie to cały problem z wprowadzeniem takiego systemu. Chcesz wdrożyć skutecznie CRM musisz temat tak sprzedać, żeby ludzie chcieli zmienić przyzwyczajenia.