Temat: Promocja bloga

Jak promujecie swoje blogi?

Żeby określić skuteczność, podawajcie ilość wejść unikalnych użytkowników w ostatnim miesiącu :)Michał Ksiądzyna edytował(a) ten post dnia 03.11.08 o godzinie 15:07

konto usunięte

Temat: Promocja bloga

Na przykład podając odnośniki do notek na nich zamieszczanych na Goldenline :-)

(Daje to całkiem wymierne efekty jak widzę ze statystyk dostępu.)

konto usunięte

Temat: Promocja bloga

Michał Ksiądzyna:
Jak promujecie swoje blogi?

Inwestujemy w dobrą zawartość :-).Szymon S. edytował(a) ten post dnia 03.11.08 o godzinie 14:45

konto usunięte

Temat: Promocja bloga

Michał Ksiądzyna:
Jak promujecie swoje blogi?
1.Zaczynamy od zawartości bloga. Niech się trochę pondeksuje i coś tam w nim będzie.
2.Dodajemy do Myblogloga, blogcataloga itp.
3.Tradycyjnie komentując inne blogi mamy w adresie ten blog co go promujemy,ale zgodny z profilem. Tzn. Jeśli komentujemy blog podróżniczy to nie podajemy linku do bloga o mediach bo to bez sensu.
4.Mamy link do niego w sygnaturce na blogach.
5.A tak naprawdę skupiamy się na ciekawej treści, nie tylko dla nas ale i dla ogółu.
6.Z goldena prawie mi nikt nie wchodzi na blogi,ale też mało piszę na forach.
7.Ze statystyk wychodzi mi cała masa linków bezpośrednich i gugle. Osobiście wolę te pierwsze, na przypadkowych wejściach mi nie zależy.

Temat: Promocja bloga

Jarosław Z.:
Na przykład podając odnośniki do notek na nich zamieszczanych na Goldenline :-)

(Daje to całkiem wymierne efekty jak widzę ze statystyk dostępu.)

Daje, ale to takie jednorazowe akcje raczej :)

Temat: Promocja bloga

Żeby określić skuteczność, podawajcie ilość wejść unikalnych użytkowników w ostatnim miesiącu :)
Marek Przegaliński

Marek Przegaliński SEO/SEM Web Promocja
Bezpieczeństwo

Temat: Promocja bloga

Paulina Szmit:
Michał Ksiądzyna:
Jak promujecie swoje blogi?
1.Zaczynamy od zawartości bloga. Niech się trochę pondeksuje i coś tam w nim będzie.
2.Dodajemy do Myblogloga, blogcataloga itp.
3.Tradycyjnie komentując inne blogi mamy w adresie ten blog co go promujemy,ale zgodny z profilem. Tzn. Jeśli komentujemy blog podróżniczy to nie podajemy linku do bloga o mediach bo to bez sensu.
4.Mamy link do niego w sygnaturce na blogach.
5.A tak naprawdę skupiamy się na ciekawej treści, nie tylko dla nas ale i dla ogółu.
6.Z goldena prawie mi nikt nie wchodzi na blogi,ale też mało piszę na forach.

Do tego momentu się zgadza.
7.Ze statystyk wychodzi mi cała masa linków bezpośrednich i gugle. Osobiście wolę te pierwsze, na przypadkowych wejściach mi nie zależy.

Tutaj już się nie zgadza. :-)

Rzeczywista popularność i wartość bloga to właśnie (!) wejścia z wyszukiwarki! ... Bez tych wejść jesteś w "kole" 1/3/5/25 przyjaciół.... Dopiero osoby, które wchodzą z gugla i dalej niezależnie popularyzują Twój blog tworzą jego siłę. Dotyczy to szczególnie blogów "biznesowych" i tematycznych.

Ważne - by treść nadawała się do takiej popularyzacji, i by popularyzację wspomagać promocją - wówczas to działa i napędza się wzajemnie :-)
Marek Przegaliński

Marek Przegaliński SEO/SEM Web Promocja
Bezpieczeństwo

Temat: Promocja bloga

Michał Ksiądzyna:
Żeby określić skuteczność, podawajcie ilość wejść unikalnych użytkowników w ostatnim miesiącu :)


Skuteczność mierzona ilością WEJŚĆ zależy WYBITNIE od tematyki bloga!!! Uuuuu!

Dla prac "osobistych" 50 to bardzo dużo, dla tematycznych "średnio". Blogi tematyczne - można nazwać popularnymi od kilkuset wejść dziennie. (np. przyzwoity blog o fotografii - jak ma 200 ludzi dziennie i o ile jest "blogiem", a nie witryną udającą bloga, uważam, że to fajny wynik ...!). Oczywiście dalej łączy się to z celem takiego bloga etc - Pytanie - zbyt ogólne...

konto usunięte

Temat: Promocja bloga

Marek Przegaliński:

Rzeczywista popularność i wartość bloga to właśnie (!) wejścia z wyszukiwarki! ... Bez tych wejść jesteś w "kole" 1/3/5/25 przyjaciół.... Dopiero osoby, które wchodzą z gugla i dalej niezależnie popularyzują Twój blog tworzą jego siłę. Dotyczy to szczególnie blogów "biznesowych" i tematycznych.

Tak blogosfera nie działa.
Marek Przegaliński

Marek Przegaliński SEO/SEM Web Promocja
Bezpieczeństwo

Temat: Promocja bloga

Jarosław Z.:
Marek Przegaliński:

Rzeczywista popularność i wartość bloga to właśnie (!) wejścia z wyszukiwarki! ... Bez tych wejść jesteś w "kole" 1/3/5/25 przyjaciół.... Dopiero osoby, które wchodzą z gugla i dalej niezależnie popularyzują Twój blog tworzą jego siłę. Dotyczy to szczególnie blogów "biznesowych" i tematycznych.

Tak blogosfera nie działa.

Tak? :-) To ciekawe ... acz sztuczne. Teoria pt. "my jesteśmy", "my tworzymy" i okraszanie tego terminem np. "blogerzy, blogosfera" - to jedno, nie pozbawione sensu. - Czemu nie?

Nie można jednak, nie da się - zapominać o "prawach" dotyczących całej web. Za wszystkim wszak stoją ludzie. Żywi...

konto usunięte

Temat: Promocja bloga

Marek Przegaliński:
Jarosław Z.:
Tak blogosfera nie działa.

Tak? :-) To ciekawe ... acz sztuczne. Teoria pt. "my jesteśmy", "my tworzymy" i okraszanie tego terminem np. "blogerzy, blogosfera" - to jedno, nie pozbawione sensu. - Czemu nie?

Nie można jednak, nie da się - zapominać o "prawach" dotyczących całej web. Za wszystkim wszak stoją ludzie. Żywi...

Przede wszystkim - rozmawiamy tu o blogach. I blogosferze, która nie oznacza tylko autorów blogów i ich blogi. To własnie jej specyfika. I zresztą całej sfery Web 2.0.

Tak, za wejściami z Google stoją ludzie. Żywi. Zajmujący się pozycjonowaniem stron a nie ich czytaniem czy tworzeniem. Ale to inna historia.

Wejścia z Google są w dużej mierze przypadkowe i właśnie na swoich blogach tematycznych to obserwuję.

Wartościowe są w blogosferze odwołania z innych blogów, z tekstów innych postów i z komentarzy. Ze spisów blogów umieszczanych na blogach. I to jest miarą siły danego bloga.
Marek Przegaliński

Marek Przegaliński SEO/SEM Web Promocja
Bezpieczeństwo

Temat: Promocja bloga

Piszemy o "zasadach", nie o uprzedzeniach. Czytam, piszę, wchodzę. To nie ma nic do rzeczy. Budując, życząc sobie czegoś nie zapominajmy o faktach. To wszystko...
Nie sądzę, żeby celowym było "wartościowanie" czytelników na tych z blogosfery i na tych z wyszukiwarki.
- Studium przypadku - prowadzę bloga o "reklamie" w języku obcym. Dużo dzięki temu się nauczyłem - m.in. LUDZIE z całego świata, komentarze z wielu krajów, linki z wielu miejsc w sieci. Jedno nie przeczy drugiemu! :-) Oczywiście WŁAŚNIE ! wartościowe są linki z innych blogów - przecież temu nie przeczę ;-) ! I dla tego podnoszę istotę. Spokojniej :-)

Temat: Promocja bloga

Jarosław Z.:

Przede wszystkim - rozmawiamy tu o blogach. I blogosferze, która nie oznacza tylko autorów blogów i ich blogi. To własnie jej specyfika. I zresztą całej sfery Web 2.0.

Tak, za wejściami z Google stoją ludzie. Żywi. Zajmujący się pozycjonowaniem stron a nie ich czytaniem czy tworzeniem. Ale to inna historia.

Wejścia z Google są w dużej mierze przypadkowe i właśnie na swoich blogach tematycznych to obserwuję.
Przypadkowe, ale tez wartosciowe. W przypadku blogow mocno tematycznych/technicznych czesto oznacza to bowiem, ze zamiesciles informacje, ktorej ktos poszukuje. Czesto z takiego wejscia bierze sie link na jego stronie czy jakims serwisie "zbiorczym" (Digg, Reddit, itd).

konto usunięte

Temat: Promocja bloga

Zależy, czy komuś zależy (:P) na dobrej zabawie, czy dobrych statystykach.

Mam dwa blogi:
- WhereIsThatFire.com ma miesięcznie prawie 4 tysiące użytkowników. Nie jest to powalająca liczba, ale masa z nich to hard-userzy - tacy, którzy komentują każdy news, wysyłają własne artykuły albo nawet nagrywają audiokomentarze, w odpowiedzi na nasz podcast. Super zabawa i wielka satysfakcja.

- Techkultura.com - tu uzytkowników jest 20 000 miesięcznie, ale znowu nie ma takich maniaków (również z powodu odmiennej tematyki). To już zabawa innego typu :)

Jakościowo wejścia "z palca" są najfajniejsze. Przyrost użytkowników też się liczy, ale taki użytkownik z Google, jeśli zostanie, to potem już wchodzi z palca, więc różnica niewielka ;)

konto usunięte

Temat: Promocja bloga

Marek Przegaliński:
Paulina Szmit:
Michał Ksiądzyna:
Jak promujecie swoje blogi?
1.Zaczynamy od zawartości bloga. Niech się trochę pondeksuje i coś tam w nim będzie.
2.Dodajemy do Myblogloga, blogcataloga itp.
3.Tradycyjnie komentując inne blogi mamy w adresie ten blog co go promujemy,ale zgodny z profilem. Tzn. Jeśli komentujemy blog podróżniczy to nie podajemy linku do bloga o mediach bo to bez sensu.
4.Mamy link do niego w sygnaturce na blogach.
5.A tak naprawdę skupiamy się na ciekawej treści, nie tylko dla nas ale i dla ogółu.
6.Z goldena prawie mi nikt nie wchodzi na blogi,ale też mało piszę na forach.

Do tego momentu się zgadza.
7.Ze statystyk wychodzi mi cała masa linków bezpośrednich i gugle. Osobiście wolę te pierwsze, na przypadkowych wejściach mi nie zależy.

Tutaj już się nie zgadza. :-)

Rzeczywista popularność i wartość bloga to właśnie (!) wejścia z wyszukiwarki! ... Bez tych wejść jesteś w "kole" 1/3/5/25 przyjaciół.... Dopiero osoby, które wchodzą z gugla i dalej niezależnie popularyzują Twój blog tworzą jego siłę. Dotyczy to szczególnie blogów "biznesowych" i tematycznych.

Ważne - by treść nadawała się do takiej popularyzacji, i by popularyzację wspomagać promocją - wówczas to działa i napędza się wzajemnie :-)

No to się nie zgodzę, bo nie zależy mi na ilości lecz jakości widza. Jakby mnie podlinkowali na głównej gazety.pl czy wp.pl to bym miała kilkatysięcy zupełnie bezwartościowych wejść. Zależy mi na ludziach,którzy rzeczywiście są zainteresowani moim blogiem i dyskusją jaka się na nim toczy. Można mieć tysiące wejść i dwa trzy komentarze od dzieci neostrady. Nie o TO chodzi w blogowaniu.
Jak napiszę o cybersexie albo Rihannie to może będę mieć setki tysięcy odsłon. Tylko co mi po takiej popularności?

A w międzyczasie przypomniał mi się blip jako miejsce do autolansowania. Wielu tak robi, robię i ja. Ale lansuję tak tylko słabsze blogi, warszavki nie muszę i tak sporo ludzi ma ją w czytniku. O właśnie, ilość ludzi dodających rss, myślę, jest lepszym wyznacznikiem popularnosci bloga niż ilość odsłon.

Na blipie lansuję nie tylko swoje blogi, wręcz przeciwnie, często linkuję do innych blogów. Robię sobie z mikroblogingu mikrowykopik :)

konto usunięte

Temat: Promocja bloga

Acha w kwestii wartościowych wejść z wyszukiwarek poleam tag #frazy na blipie oraz mój wpis poświęcony temu tematowi na lavnecie
Klikać w linki do ludzi, tam są dopiero kwiatki.
http://lav-net.blogspot.com/2008/09/zabawa-frazy.html
(to nie jest lans) ;))))

Kilka przykładów dla nieklikajacych w linki

Bez jacka słodki całus od tak
Przyłapałem kuzynkę
Koperek nie chce mi rosnąć
Co można robić na balkonie
Świnia w sieci
Dlaczego byki mają kółka w nosie

i tak dalej...

Ostatnio na Warszavce przybyło sporo wejść z amfibii :) Pociesza mnie fakt,że fraza "lavinka" oraz "warszavka i lavinka" są w czołówce, te przytoczone to jednak pojedyncze przypadki.
Julia  Krysztofiak-Szop a

Julia
Krysztofiak-Szop
a
InFlavo /
gryziemy.net

Temat: Promocja bloga

Ooo, Paulina - może mogłabyś rozjaśnić laikowi, na czym polega autopromocja/lans na Blipie? Właśnie tam sobie konto założyłam, w celach niecnych promocji bloga i ani trochę nie rozumiem tego serwisu. (Już nie mówiąc o Flakerze - techniki lansu na Flakerze całkowicie przerastają moje zdolności poznawcze.) O co chodzi z tymi tagami, co się zaczynają od hasha? Np. jak jest #pokacycki, to o co chodzi? Jest tam jakaś logika tagowania blipów?

konto usunięte

Temat: Promocja bloga

Julia Krysztofiak-Szopa:
Ooo, Paulina - może mogłabyś rozjaśnić laikowi, na czym polega autopromocja/lans na Blipie? Właśnie tam sobie konto założyłam, w celach niecnych promocji bloga i ani trochę nie rozumiem tego serwisu. (Już nie mówiąc o Flakerze - techniki lansu na Flakerze całkowicie przerastają moje zdolności poznawcze.) O co chodzi z tymi tagami, co się zaczynają od hasha? Np. jak jest #pokacycki, to o co chodzi? Jest tam jakaś logika tagowania blipów?

Niektóre tagi są "dla jaj", a niektóre bardzo praktyczne. Np. rzesza osób obserwuje tag #drogiblipie, bo tam pisze się po to, żeby uzyskać pomoc ("szukam taniego czajnika" etc.). Są tagi-relacje - np. podczas niedawnej tuby były prowadzone relacje live pod tagiem... #tuba ;) Uzytkownicy komputerów Apple obserwują tag #mac czy #iphone, a ludzie, którzy nie chcą o tym słyszec - ignorują ten tag ;)

konto usunięte

Temat: Promocja bloga

Odnośnie Blipa i WordPressa (pełna automatyka):
http://wpninja.pl/blip-i-wordpress/ (yBlip)

Skuteczność:
2,63% z całości odwiedzin
Julia  Krysztofiak-Szop a

Julia
Krysztofiak-Szop
a
InFlavo /
gryziemy.net

Temat: Promocja bloga

@Szymon, ale cała Twoja aktywność na Blipie to właściwie tylko feedy z tej wtyczki, prawda?

Następna dyskusja:

O czym piszesz bloga?




Wyślij zaproszenie do