Temat: Początkujący....
Witaj,
tak jak napisał już Marcin, zdecydowanie za mało danych znalazło się w pierwszym poście, żeby coś z nich większego wnioskować. Jest jednak kilka rzeczy, które można już zaobserwować :).
- czy są jakieś haczyki w ustawieniu takiej kampanii?
* Wyłącz ten cały optymalizator budżetu, bo nic z tego dobrego nie ma. Napisałeś, że na początku kampanii wyszedł Ci budżet 210 zł na 30 dni. Tymczasem po 10 dniach masz 468 wejść za średnio 0,31 zł, co daje 145,05 zł. W takim tempie za 30 dni wydasz 435 zł. Z punktu widzenia Google być może jest to zoptymalizowany budżet, a z Twojego? ;)
* Wyłącz sieć z treścią, tak jak napisał Rafał, albo uruchom ją osobno i zwróć uwagę na stawki.
* Popracuj nad kierowaniem reklam - z tego co zdążyłem się zorientować, przekierowujesz odwiedzających na tylko stronę główną.
* Nazwa firmy to ostatnia rzecz jaka powinna znaleźć się w nagłówku reklamy, chyba że dysponujesz marką pokroju Coca-Coli :).
- czy są może jakieś "złote pomysły" na podniesienie skuteczności?
Testować, testować, testować.
REASUMUJĄC - na co powinienem zwracać uwagę przy tworzeniu kolejnej kampanii aby była max efektywna :)
Zdecydowanie na ROI.
Moim skromnym zdaniem warto się jeszcze zastanowić nad czymś trochę innym. Weź pod uwagę ile już czasu poświęciłeś na kampanię, i ile jeszcze musisz poświęcić. Następnie odwiedź
http://www.google.com/intl/pl/adwords/learningcenter/ - znajdziesz tam bardzo dobrą instrukcję do AdWords, po której przeczytaniu poznasz system. Nie ma tam jednak, jak to napisałeś, haczyków. Te z kolei leżą w Internecie, na wszelkiego rodzaju blogach dedykowanych marketingowi w wyszukiwarkach, jak ten Mariusza Gąsiewskiego, polecany przez Marka. Zastanów się czy bardziej opłacalne dla Ciebie jest się tego uczyć bądź zatrudnić do tego pracownika, czy też może nawiązać z kimś współpracę. Ja nie chcę Ci niczego sprzedać, po prostu rozważ dwa słupki - z jednej strony czas na naukę + pieniądze wydane na nie do końca dobrze nastawioną kampanię, a z drugiej rozwój Twojego core businessu i koszt wynajęcia specjalisty - wybierz to, co Twoim zdaniem bardziej Ci się opłaca.
Pozdrówko,
Bartek.