Jacek M. przedsiębiorca
Temat: Ile kosztuje fabryka samochodów w Polsce?
post skasowany na rzecz poprzedniegohttp://www.goldenline.pl/forum/969788/ile-kosztuje-fab...Jacek M. edytował(a) ten post dnia 18.09.12 o godzinie 16:58
Jacek M. przedsiębiorca
Tadek Jacek W. Kierownik Projektu
Jacek M. przedsiębiorca
Tadek Jacek W.:
Rozszyfrował ""mój "" pomysł :
"No i tak mi sie nasunelo kolejne pytanie - po co fabryka skoro kazdy z takich "specjalistow" bedzie swoja czesc robil u siebie w warsztacie
Tadeusz
Stanisław
K.
Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies
Jacek M.:Gordon Murray stara sie udowodnic, ze w tym szalenstwie jest metoda. Nie wiem czy manufaktura jest najlepszym okresleniem, ale jego koncepcja "fabryki" pozwala wyeliminowac wiele skomplikowanych procesow i ograniczyc udzial robotow/automatow.
Pierszy raz spotykam się z założeniem , że manufaktora może konkurowac ze zrobotyzowanymi liniami produkcyjnymi ???
Jacek M. przedsiębiorca
Stanisław Kowalik:T.25 czy T.27. chodzi o traktor , samolot czy mobil Murraya
Gordon Murray stara sie udowodnic, ze w tym szalenstwie jest metoda. Nie wiem czy manufaktura jest najlepszym okresleniem, ale jego koncepcja "fabryki" pozwala wyeliminowac wiele skomplikowanych procesow i ograniczyc udzial robotow/automatow.
Stanisław
K.
Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies
Jacek M.:Obydwie wspomniane konstrukcje spelniaja wiekszosc powyzszych wymagan. Dyskusyjna moze byc sprawa estetyki i design-u, ale o gustach sie nie dyskutuje.
-normy bezpieczeństwa
-masa
-w miarę łatwe w naprawach po drobnych kolizjach
-ergonomia
-estetyka i design ( podstawa dobrej sprzedaży bo ludzie i krytycy , kupują najpierw oczmi....)
-niezawodne punkty mocowań podzespołów !!! ( podstawa ryzyka gwarancji )
-proste w utylizacji ( oddzielenie plastiku szkła aluminium stali )
Jacek M. przedsiębiorca
Stanisław Kowalik:
Problemem z T.xx jest to, ze slabo sie sprawdzi w kraju gdzie samochod ma sluzyc do wszystkiego - od jezdzenia po miescie do wyjazdu cala rodzina na wakacje.
Zmiany w mentalnosci moze nie beda trwaly az tak dlugo. W koncu dzis w wiekszym miescie samochod sluzy glownie do stania w korkach a nie przemieszczania sie, i zmian na lepsze sie nie spodziewam. Tanie paliwo to tez, moim zdaniem, juz historia.
Stanisław
K.
Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies
Jacek M.:Tutaj bym oponowal. Jak dla mnie Warszawa czy Paryz to komunikacyjny koszmar (Hamburga, Frankfurtu czy Birmingham tez nie wspominam milo, a to ze lepsze niz Londyn to dla mnie marna pociecha. Roznica nie jest (dla mnie) az tak duza.
polsce jest luzik w porownaniu z londynem . Nie jest zle w Hamburgu , Berlinie , Kolonii , Frankfurcie n.m., Brukseli , Paryzu itd
Jacek M. przedsiębiorca
Stanisław Kowalik:Roznica nie jest (dla mnie) az tak duza.te trochę czasem czyni wiele , oczywiście ścisłe centrum non stop tych miast i dalsze rejony w godzinach dojazdu i powrotu z pracy to problem , ale nie skłoni dziś do takiej desperacji...D po za tym rozwiazaniem lokalnym jest metro
Stanisław
K.
Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies
Jacek M.:Jesli to metro jest.
te trochę czasem czyni wiele , oczywiście ścisłe centrum non stop tych miast i dalsze rejony w godzinach dojazdu i powrotu z pracy to problem , ale nie skłoni dziś do takiej desperacji...D po za tym rozwiazaniem lokalnym jest metro
Jacek M. przedsiębiorca
Stanisław Kowalik:
Ja osobiscie bym sobie kupil takiego T.25 do miasta. I nawet powiem, ze mi sie podoba :)
Stanisław
K.
Technical Director,
R&D and Innovation
Technologies
Jacek M.:Za innych sie nie wypowiem. Sam, szczerze sie przyznam, sie nie zastanawialem, ale mysle ze 20 tys PLN bym strawil.
a ile jesteś sklonny zaplacic i ile zaplacą twoim zdaniem inni ?
Dariusz
Krawczyński
Prezes Zarządu
Litpolex Sp. z o.o.
Jacek M. przedsiębiorca
Dariusz Krawczyński:Myslę że te 50 000 jest realną kwotą , opieram się sugestiami Watenfala z przed 2 lat . Oczywiście ciagle mam na mysli samochod elektryczny . W takim wypadku wyprodukowanie musi się zamknąc w 1\2 50 000 czyli 25 000pln . Druga połowa to podatki , zysk , reklama , dystrybucja , stwożenie sieci ladowania lub wymiany akumlatorów . Jest mozliwe do pewnego etapu produkcji wyeliminoac w 90% - 99% podatki , w tym produkcyjny . natomiast ciężko będzie w malej serii zejśc do 50% z budową nadwozia . Wydaje mi się że są rozwiązania umozliwiające przeskoczenie takich problemów jak
A znowu zrobienie samochodu za 50tys zl nie ma sensu bo takich jest juz pelno, do wyboru, do koloru. A czy ktos bedzie wolal kupic jakis wynalazek z Polski, ktory nie ma sieci sprzedazy,
Tylko dlaczego Bugatti nie podnioslo cen Veyrona i doklada do kazdego modelu? To mnie dziwi, bo nawet przy cenie 2x wyzszej kupili by go ci sami klienci.
Dariusz
Krawczyński
Prezes Zarządu
Litpolex Sp. z o.o.
Jacek M. przedsiębiorca
Dariusz Krawczyński:
Ale teraz nie beda mieli latwo, bo kazdy sie spyta "dlaczego nowy model jest 2x drozszy
Co do budowy samochodu, to jak najbardziej elektryczny samochod ma tutaj sens..........
Kupowanie samochodu 4/5 osobowego, zeby moc znajomych odwiezc z pracy albo z imprezy jest bez sensu, w koncu od tego sa taksowki :)
a Golf IV jest symbolem uniwersalnego samochodu na kazda okazje...
Krystian
Pluciak
♛CO MOGĘ DLA CIEBIE
UDOSKONALIĆ?☛JAKIE
BARIERY, BŁĘDY I
P...
Tadek Jacek W. Kierownik Projektu
Marcin
T.
Dyrektor
Zarządzający,
Reich-cK Sp. z o.o.,
dr n. ekon.
Jacek M. przedsiębiorca
Tadek Jacek W.:
Witam
Takie auto co każdy polak będzie chciał kupić !
Czyli ?
Co kupiłby Pan Jacek dla swojej rodziny ?
Tadek
Następna dyskusja: