Patryk K.

Patryk K. Kreatywny PM,
marketer z
analitycznym
umysłem, geek

Temat: panorama firm

Szukam opinii...

Co sądzicie o korzystaniu z usług firm typu Eniro? Chodzi o ich produkty - Panoramę Firm. Jaka może być skuteczność proponowanych przez nich nośników? Jaki korzyści z reklamy w internecie wyniesie firma, która i tak korzysta z profesjonalnych usług pozycjonowania (bo w zasadzie podstawową zaletą katalogów jest właśnie ich wysoka pozycja w wyszukiwarkach)? Kto korzysta z baz firm w postaci katalogów, płyt CD? Kto korzysta z ich linii telefonicznych i konsultantów? Generalnie - jakie korzyści można wynieść i do jakich grup trafić?

konto usunięte

Temat: panorama firm

PF
dane z okresu 11.12.08 - 19.02.2009:
wizyty - 96
średnio 5,82 stron na wizyte
średni czas wizyty - 3,22s

biorac pod uwage koszt wizytowki w tym portalu to jest to TRAGEDIA.

Nie wierze w portale teleadresowe jako zrodlo reklamy.

P.S. cos sie tak szybko ukryl ? :-PBłażej J. edytował(a) ten post dnia 30.03.09 o godzinie 11:14

konto usunięte

Temat: panorama firm

na dziś PF książkowa nawet nie nadaje się do podcierania tyłka.ma za cieńki papier,no i farba zostaje na pośladkach.

wersja www jest jedną z wielu a wyszukiwanie firm i tak opiera się na googlach więc po co płacić za kolejnego linka z PF skoro można robić to za free w innych bazach
Patryk K.

Patryk K. Kreatywny PM,
marketer z
analitycznym
umysłem, geek

Temat: panorama firm

Błażej J.:
P.S. cos sie tak szybko ukryl ? [/edited]

Powód też ukryty ;-) Dziękuję za odpowiedź
Rafał Hostyński

Rafał Hostyński Ten od
pozycjonowania

Temat: panorama firm

Patryk K.:
Szukam opinii...

Co sądzicie o korzystaniu z usług firm typu Eniro?
Nachalni tele-sprzedawcy nie mający pojęcia na temat skuteczności, a raczej braku skuteczności PF, jako reklamy w internecie, to podstawa.
Chodzi o ich produkty - Panoramę Firm.
Jakie produkty? Wpis do książki?
Jaka może być skuteczność proponowanych przez nich nośników?
Mierna
Jaki korzyści z reklamy w internecie wyniesie firma, która i tak korzysta z profesjonalnych usług pozycjonowania (bo w zasadzie podstawową zaletą katalogów jest właśnie ich wysoka pozycja w wyszukiwarkach)?
Kto zagląda na strony PF?
Kto korzysta z baz firm w postaci katalogów, płyt CD?
Odpowiedź jest prosta - inni tele-sprzedawcy, szukający bazy danych kontaktów. Najczęściej dzwonią do mnie przedstawiciele OFE i innych usług powiązanych np. z Towarzystwami Inwestycyjnymi.
Kto korzysta z ich linii telefonicznych i konsultantów?
Jakich konsultantów?
Generalnie - jakie korzyści można wynieść i do jakich grup trafić?
Konsultanci, a raczej tele-sprzedawcy jeszcze mogą nabrać wiele osób, bo przecież w rozmowie można nieźle pościemniać, a jak już się zacznie dyskutować, to słychać, iż tele-sprzedawca oprócz wyuczonych regułek, nie ma żadnych argumentów.Rafał Hostyński edytował(a) ten post dnia 31.03.09 o godzinie 00:16

Temat: panorama firm

Patryk K.:
Szukam opinii...

Co sądzicie o korzystaniu z usług firm typu Eniro? Chodzi o ich produkty - Panoramę Firm. Jaka może być skuteczność proponowanych przez nich nośników? Jaki korzyści z reklamy w internecie wyniesie firma, która i tak korzysta z profesjonalnych usług pozycjonowania (bo w zasadzie podstawową zaletą katalogów jest właśnie ich wysoka pozycja w wyszukiwarkach)? Kto korzysta z baz firm w postaci katalogów, płyt CD? Kto korzysta z ich linii telefonicznych i konsultantów? Generalnie - jakie korzyści można wynieść i do jakich grup trafić?

Tragedia
nie polecam.
Kupilem kiedys reklame za ponad 5 K przez rok mialem co dzien po 2-5 telefonow od jakis nachalnych naganiaczy i zaden klient do mnie nie zadzwonil.
Nigdy wiecej !.

konto usunięte

Temat: panorama firm

http://www.goldenline.pl/forum/mlodzi-przedsiebiorcy/5...

warto poczytać, chyba nawet się pracownicy wypowiedzieli z tego co pamietam...
Krzysztof Antosiewicz

Krzysztof Antosiewicz przedstawiciel
handlowy, MebelHouse
sp. z o.o.

Temat: panorama firm

Patryk K.:
Szukam opinii...

Co sądzicie o korzystaniu z usług firm typu Eniro? Chodzi o ich produkty - Panoramę Firm. Jaka może być skuteczność proponowanych przez nich nośników? Jaki korzyści z reklamy w internecie wyniesie firma, która i tak korzysta z profesjonalnych usług pozycjonowania (bo w zasadzie podstawową zaletą katalogów jest właśnie ich wysoka pozycja w wyszukiwarkach)? Kto korzysta z baz firm w postaci katalogów, płyt CD? Kto korzysta z ich linii telefonicznych i konsultantów? Generalnie - jakie korzyści można wynieść i do jakich grup trafić?

pracowałem w Eniro i powiem, jak sprawa moim zdaniem wygląda. uważam, że korzystanie z usług Eniro, to prywatna sprawa każdego przedsiębiorcy. kiedy ja pracowałem to celem wizyty u klienta, było rzeczowe przedstawienie oferty, żeby człowiek miał jasność co tak naprawdę mu oferujemy. jeżeli komuś nie pasowało, to po prostu nam dziękował.
co do korzyści dla firm, to moim zdaniem zależy to od firmy i od tego jakie ma się oczekiwania, ale też jakie środki, chce się przeznaczyć. wiem, że czasem miałem do czynienia z firmami, gdzie szefowie chcieli za pół darmo zrobić kampanię, i oczekiwali efektów jakby byli wielkim koncernem. prawda jest taka, że się nie da. natomiast z praktyki wiem, że 70% firm jest zadowolonych z tego co oferowałem. może miałem szczęście że takich klientów obsługiwałem, albo po prostu nasze narzędzia były skuteczne.
jeżeli chcesz wiedzieć, do kogo się dociera, to powiem tak, że odpowiednio ustalone warunki umowy i dało się dotrzeć do tej wybranej grupy. myślę, że jak zdecydujesz się na katalog w eniro to konsultant ci wskaże, co będzie najbardziej korzystne. natomiast nie uważam, że z góry trzeba zakładać, że reklama się nie uda. wiele firm ma po prostu tak silną konkurencję na rynku, że narzędzia eniro trzeba uzupełniać jeszcze czymś. konkurencja nie śpi. natomiast wielokrotnie mam do czynienia z firmami, których szefowie oczekują gwiazdek z nieba. myślę, że jak wyjaśnisz konsultantowi o co ci chodzi, to on ci dokładnie wyłuszczy. jak odszedłem w Eniro i kontaktowałem się z nimi już jako klient, to uważam, że moja firma dużo zyskała dzięki tym katalogom.
Łukasz R.

Łukasz R. Project Manager /
Project Engineer -
projekty komercyjne
...

Temat: panorama firm

Krzysztof Antosiewicz:
(...) jak odszedłem w Eniro i kontaktowałem się z nimi już jako klient, to uważam, że moja firma dużo zyskała dzięki tym katalogom.

o jakiej firmie mowa, która dużo zyskała? MebelHouse? jaki mają pakiet w PF? wpisuje w wyszukiwarkę PF.pl i lipa...
Krzysztof Antosiewicz

Krzysztof Antosiewicz przedstawiciel
handlowy, MebelHouse
sp. z o.o.

Temat: panorama firm

Łukasz Rembowski:
Krzysztof Antosiewicz:
(...) jak odszedłem w Eniro i kontaktowałem się z nimi już jako klient, to uważam, że moja firma dużo zyskała dzięki tym katalogom.

o jakiej firmie mowa, która dużo zyskała? MebelHouse? jaki mają pakiet w PF? wpisuje w wyszukiwarkę PF.pl i lipa...
po odejściu z eniro pracowałem w kilku miejscach i też kilka firm wspierałem w planowaniu kampanii reklamowych. dokładnie w statystykach widoczne było ilu klientów kontaktuje się z firmą dzięki wizytówce w panoramie firm.
zresztą jest część firm - klientów, którym eniro oferuje takie specjalne telefony które zliczają połączenia z wizytówki w pf-ce. jeżeli reklamę w katalogach oglądało X osób to średnio 60% z nich kontaktowało się z daną firmą, która taki telefon dostał. oczywiście to się wahało, ale średnia wynosiła właśnie ok. 60%. bo są różne branże, które cieszą się większym czy mniejszym zainteresowaniem. to tak wyjaśniając wątpliwość.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: panorama firm

Tragedia.
Zrezygnowaliśmy lata temu.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 31.03.11 o godzinie 13:35
Tomasz B.

Tomasz B. chwilowy brak

Temat: panorama firm

Dołączę się z wypowiedzią.
Eniro wyciągnęło ode mnie pieniądze reklama była wykupiona na rok.
Zgłosiła się jedna osoba, za to bazę z moimi danymi sprzedali do "miliarda" firm, które do dziś spamują moją skrzynkę!!!
Jolanta D.

Jolanta D. Rekruterów zapraszam
do kontaktu -
stanowiska
menadżerskie

Temat: panorama firm

to potwierdza moją teorię, że o ile do b2c to narzędzie jest całkiem niezłe (bo jak mi się zepsuje zamek albo pralka, to znajdę fachowca w okolicy), to w b2b się nie sprawdza, chyba, ze w bardzo specyficznych branżach typu doradcy podatkowi, tłumacze przysięgli czy drukarnie.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: panorama firm

dostałam pod drzwi książkę. W W-wie jest 1 (słonie : jedno) solarium :):)
Piotr Boguta

Piotr Boguta Moja pasja to
reklama, a mój cel
to pracować z pasją

Temat: panorama firm

Błażej J.:
PF
dane z okresu 11.12.08 - 19.02.2009:
wizyty - 96
średnio 5,82 stron na wizyte
średni czas wizyty - 3,22s

biorac pod uwage koszt wizytowki w tym portalu to jest to TRAGEDIA.

Nie wierze w portale teleadresowe jako zrodlo reklamy.

P.S. cos sie tak szybko ukryl ? :-PBłażej J. edytował(a) ten post dnia 30.03.09 o godzinie 11:14


Błażej, po co pokazujesz dane z przed kilku lat? To bez sensu.
Obecne statsytyki dla pf.pl

3,8 mln uu
22,2 mln pv

mało?

konto usunięte

Temat: panorama firm

Piotr Boguta:
Błażej, po co pokazujesz dane z przed kilku lat? To bez sensu.
Obecne statsytyki dla pf.pl

3,8 mln uu
22,2 mln pv

mało?

Zobacz na datę mojego posta i przeczytyaj dokładnie czego dotyczą statystyki :-)
Łukasz K.

Łukasz K. Kocham sieć. Przez
10 godzin dziennie.

Temat: panorama firm

Piotr Boguta:
3,8 mln uu
22,2 mln pv

mało?

UU czy RU? Bo jak UU to nie ma szału :-)

konto usunięte

Temat: panorama firm

Oni chyba chcą za wpis około 1000 zł rocznie.
Gdzie taki wpis nic nie daje. Moja klientka wpisała się kiedyś, zapłaciła około 1k. Odwiedzin na swojej stronie z PF miała około 10 przez cały rok. (100zł za przeklik! To nawet ceneo tyle nie bierze :D).
Więc zrezygnowała. Od tamtej pory jest notorycznie nękana przez PF. Że "bez wpisu w panoramie firm jej firma nie istnieje w internecie", "że bez wpisu nikt jej nie znajdzie" i takie trele morele.
Z innych źródeł ma 1000x więcej odwiedzin.

Przestroga jest jedna. Nie dajcie się nakłonić na reklamę w panoramie firm... bo to tylko smród moim zdaniem.
to potwierdza moją teorię, że o ile do b2c to narzędzie jest całkiem niezłe (bo jak mi się zepsuje
zamek albo pralka, to znajdę fachowca w okolicy), to w b2b się nie sprawdza, chyba, ze w
bardzo specyficznych branżach typu doradcy podatkowi, tłumacze przysięgli czy drukarnie.

W B2C też nie bardzo. j/w... 10 klientów przyszło ze strony. Około 3-4 zadzwoniło po znalezieniu numeru w PF. Za 1000zł rocznie to super mało.
Marcin Gontarz

Marcin Gontarz Kierownik Salonu
Optycznego, Polskie
Pracownie Optyczne
S...

Temat: panorama firm

Nie chodzi o przekliki czy inne tego typu historie, jest to wyszukiwarka branżowa a nie google. Są branże które mają z tego naprawdę duże korzyści. Jest ok 14-stu wizytówek różnego rodzaju: od kilkuset zł do kilkunastu tysięcy. Skuteczność uzależniona jest od odpowiedniego doboru takiej wizytówki, od pola działania klienta oraz wielkości przedsiębiorstwa czy też oferowanego produktu. Np. branża medyczna bez sensu gdyż ukierunkowani są na tylko jeden segment klienta i taka forma reklamy nic im nie da. Odpowiedzialność strony to jedno a odpowiedzialność wizytówki to drugie w końcu treść w niej zamieszczana do czegoś służy, nie koniecznie klient musi wchodzić na stronę www. To wyszukiwarka dla mądrych przedsiębiorców którzy z odrobiną szczęścia trafią na profesjonalnego konsultanta.

Pozdrawiam,
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: panorama firm

Wystarczy poprosić o statystyki dla swojej branży - a najlepiej EKD. I pozamiatane.

Następna dyskusja:

Marketing dla najlepszych firm




Wyślij zaproszenie do