Adrian T. www.autor.biz
Temat: Płatności na czas.
Mam pytanie. Jak radzicie sobie z problemem (szczęśliwi, którzy go nie mają:) płatności na czas (ze strony Waszych klientów).Częsta sytuacja - klient dzwoni, mailuje, prosi :) Że ma być na szybko, że ASAP, że na wczoraj itp.
OK, klient dostaje projekt na czas, wszystko jest w porządku itp. Wystawiacie fakturę, albo rachunek... no i wiadomo :) Czekanie, czekanie. Pół biedy jeśli to "tylko" rachunek. No, ale jesli to faktura, to trzeba od niej zapłacić podatki niezależnie od tego, czy się dostało pieniądze, czy nie.
Zwykle potem taka osoba kontaktowa zasłania się tym, że płatność utknęła w księgowości i takie tam (bo nie powiem - płacą, płacą - tyle, że zawsze z opóźnieniem)
Czy macie jakieś godne polecenia sposoby na uczulenie/wyegzekwowanie?
(zaliczka, umowa z jasno okreslonymi terminami wykonania zlecenie ale także z terminami płatności i np. karami - zarówno za opóźnienie w wykonaniu zlecenia, jak też i za opóźnienie w płatności - żeby nie było jednostronnie).
Ja wiem, że tak często bywa (ćwiczę to od długiego czasu - ludzie tak są skonstruowani, że ni lubią płacić). Ale może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł/sposób.Adrian T. edytował(a) ten post dnia 14.10.08 o godzinie 12:54