Jacek Rzepecki

Jacek Rzepecki Właściciel, JRR
Software Ltd

Temat: Program komputerowy usprawniający działanie domu opieki,...

Usprawnienie oznacza w tym wypadku oszczędność czasu oraz pieniędzy. Nie oznacza to pogorszenia jakości usług. Wręcz przeciwnie. Jakość świadczonych usług może być wyższa, ponieważ personel placówki będzie mógł poświęcać więcej czasu podopiecznym.

Program Domum9000 usprawnia działanie placówek opieki. Oto w jaki sposób:

PRACOWNICY I PODOPIECZNI
Dane dotyczące pracowników ORAZ podopiecznych przechowywane są w jednym miejscu. Dzięki temu można tworzyć różnego rodzaju powiązania między tymi danymi. Na przykład zaplanować wizytę: “O godzinie 9:30 podopieczny: Władysław otrzyma porcję leków dostarczoną przez opiekunkę: Martę”. Idąc dalej, możliwe jest planowanie czasu pracy, zadań, zabiegów itd. Przy okazji tworzona jest pełna dokumentacja do której można później wrócić.

BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Przykład zamieszczony powyżej zawiera nie tylko dane osobowe ale również tak zwane “dane wrażliwe” które muszą być chronione w szczególny sposób (wymaga tego ustawa). Dlatego program Domum9000 przechowuje dane w specjalnie do tego celu przygotowanym centrum obliczeniowym. Komunikacja z centrum jest szyfrowana aby nikt “po drodze” nie mógł przechwycić tych danych. Do tego celu stosowane są skomplikowane techniki informatyczne oraz kryptograficzne używane między innymi w bankowości elektronicznej.
Przechowywanie danych w strzeżonym centrum obliczeniowym to kolejne usprawnienie. Zwalnia bowiem placówkę z konieczności posiadania chronionego pomieszczenia w którym przechowywany jest główny komputer wraz z danymi. Pomieszczenie to można przeznaczyć dla podopiecznych lub na inne cele. Należy dodać, że profesjonalne centrum obliczeniowe z którego korzysta program Domum9000 jest zabezpieczone na wypadek zalania i pożaru. System może działać nawet wtedy gdy w placówce nastąpi awaria prądu ponieważ centrum obliczeniowe posiada niezależne zasilanie.

DOSTĘP DO DANYCH
Podobnie jak we wspomnianej wyżej bankowości elektronicznej (lub internetowej) do korzystania z programu Domum9000 wystarczy jedna z popularnych przeglądarek internetowych. Może to być również przeglądarka “mobilna”, zainstalowana w telefonie lub tablecie.
Programu nie trzeba instalować a personel oraz kadra kierownicza może z niego korzystać poza murami placówki - wszędzie tam gdzie jest dostępny internet. Wynikają z tego liczne usprawnienia. Właściciel lub dyrektor może zarządzać placówką z dowolnego miejsca, posiadając dostęp do zawsze aktualnych danych. Personel placówki ma możliwość przeglądania i wprowadzania danych już w trakcie trwania wizyty, bezpośrednio z domu lub pokoju podopiecznego.
W systemie Domum9000 istnieje możliwość tworzenia kont dla podopiecznych i ich rodzin. Starannie wybrane dane, bez możliwości ich modyfikacji mogą być użyteczne zwłaszcza dla rodziny podopiecznego. Skorzystanie z tego usprawnienia może znacząco zredukować liczbę odbieranych telefonów.

KONTROLA DANYCH
Działania wszystkich użytkowników są monitorowane. Każda modyfikacja jest odnotowywana. W Historii Zmian można sprawdzić kto i kiedy dokonał zmiany danych. Można porównać wartości archiwalne z wartościami aktualnymi. Historia Zmian zawiera również informacje o rekordach usuniętych oraz dodanych.
Takie usprawnienie pozwala jednoznacznie określić kto jest autorem konkretnej zmiany. Można więc szybko dotrzeć do tej osoby w celu zasięgnięcia dodatkowych informacji.

POMOC
Program Domum9000 został tak zaprojektowany aby wyświetlać tylko te informacje które są najbardziej potrzebne. Wszystkie elementy widoczne na ekranach programu zostały starannie przemyślane i opisane. Wirtualny Asystent to stała część ekranu przeznaczona wyłącznie do wyświetlania komunikatów oraz objaśnień. Objaśnienia dotyczą zawsze tylko jednego pola, tak aby dostarczyć użytkownikowi podpowiedzi której właśnie potrzebuje.
Takie podejście skraca czas potrzebny do zapoznania się z systemem. Nie trzeba studiować opasłych podręczników aby rozpocząć pracę z programem. Wystarczy podstawowa znajomość obsługi internetu. Jest to więc kolejne usprawnienie wynikające z zastosowania systemu Domum9000.

PRAWO WŁASNOŚCI DANYCH
Wszystkie zgromadzone dane, tak zwana “Baza Danych” może zostać pobrana, a nawet przeniesiona do innego systemu informatycznego. Operacji pobrania bazy danych może dokonać dyrektor lub właściciel placówki (osoba posiadająca uprawnienia administratora w systemie Domum9000). Pobrane dane będą zestawem plików tekstowych dających się wyświetlić za pomocą dowolnego arkusza kalkulacyjnego. Placówka nie musi więc być związana na stałe z operatorem systemu Domum9000.

KWESTIE PRAWNE
Operatorem systemu Domum9000 jest firma JRR Software Ltd z siedzibą w Wielkiej Brytanii i podlegającej prawu miejscowemu. Firma jest zarejestrowana w brytyjskim odpowiedniku GIODO (Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych) i posiada uprawnienia do przetwarzania wrażliwych danych osobowych.
Pozostałe kwestie prawne zostały zawarte w Polityce Prywatności oraz Regulaminie które są dostępne na stronie głównej systemu Domum9000.

Jacek Rzepecki
http://www.domum9000.plTen post został edytowany przez Autora dnia 10.11.14 o godzinie 22:02