Temat: Nie polecam MLM
Przepraszam za opieszałość ale dopiero dziś mam chwilę aby się tym tematem zająć.
Tadeusz F.:
Jacek Janota:
1. czym handluje(cie),
Produktami na bazie rośliny o botanicznej nazwie morinda cytrifolia, powszechnie znana jako Noni, w Polsce nazwaną Morwa indyjska http://pl.wikipedia.org/wiki/Morwa_indyjska.
W asortymencie znajdują się napoje z owoców i kosmetyki w skład których wchodzą nie tylko składniki z owocu, ale również z liścia i kwiatu tej rośliny.
Ok produkt dla mnie w takim układzie opisany prawidłowo i tyle wystarczy mi wiedzieć. jaka jest jego skuteczność - tego nie wiem nie próbowałem. Pytanie tylko, czy to jest naprawdę to co ma być w środku czy to nie jest taka sama sytuacja jaka była z tekimi dżemami sprzedawanymi w MLM... Urząd Ochrony Konsumenta je zbadał i okazało się ze nie ma tam ani 1% tego owocu czy głównego składnika pomimo deklarowanych 75% a były tylko owoce powszechne w sadach z dużym udziałem czarnej porzeczki - na pewno pan słyszał te rewelacje... domek z kart szybko się rozleciał.
Jeśli produkt spełnia te kryteria, które określają zalety tej rośliny to ok - uczciwy deal ale pytanie, czy przypadkiem nie jest budowana zbyt rozległa "legenda" do danego produkty?
Bo znowu w przypadku soków Mona Vie istnieje "fama" wśród handlowców tej firmy, że leczą wszystko poza śmiercią.
2. na jakich zasadach działa(cie) i dlaczego takie zasady
Nie wiem, czy dobrze rozumiem to pytanie. Odpowiem tak, jak je zrozumiałem: Działamy na zasadzie marketingu wielopoziomowego. System ten sprawdził się jako najskuteczniejszy przy wprowadzaniu na rynki nowych produktów.
Super, to akurat dla mnie jasne.
Firmy posługujące się nim należą do najszybciej rozwijających się.
Tutaj nie moge się zgodzić. szybciej rozwijają się firmy z branż IT, zwłaszcza firmy zajmujące się tworzeniem oprogramowań oraz firmy farmaceutyczne, które wprowadzają na rynek nowe lekarstwo np. nowa odmianę szczepionki, lub firmy z branży energetycznej, które wchodzą na nowy rynek lub nowe złoża. także może nie najszybciej ale powiedzmy że bardzo szybko.
3. jakie są stawki prowizyjne
Od 1 do 20%.
Dlaczego takie widełki?
Z całego obrotu firma przeznacza około 60% na wypłaty prowizji dla swoich dystrybutorów.
Super prowizje w ujęciu globalnym. Jak ja mam 10% to już mam wyrzuty sumienia że obdzieram klienta ze skóry.
45% z tego dzielone jest według dwóch podstawowych systemów wynagrodzeń: bonusu Szybki Start i bonusu Unilevel.
Co to za systemy? Mniej więcej na jakiej zasadzie każdy z nich działa?
Reszta przeznaczona jest na dodatkowe bonusy: bonus Wzrostu i Duplikacji, bonus Infinity, i bonus Czarnej perły,
tutaj tez proszę o wyjaśnienie. Bo może to są tylko prowizje nadprogowe za zwiększone obroty grupy sprzedażowej, tylko tak głupio (przepraszam za sformułowanie) tak się nazywają.
jak również na dodatkowe jednorazowe i powtarzające się bonusy
co to jest powtarzający się bonus? od czego jego przyznanie i jego wielkość zależą??
nagrody pieniężne lub opłacone przez firmy pobyty w różnych ciekawych miejscach na świecie.
to coś takiego jak fundusz reprezentacyjny?
4. jakie są zasady rozliczeń wewnętrznych na poszczególnych stopniach
To jest już nieco rozległe pytanie, ale spróbuję na nie odpowiedzieć krótko.
Wszelkie rozliczenia, naliczenia odbywają się na zasadzie jednolitych dla wszystkich dystrybutorów planów wynagrodzeń.
jednolite - super, jeśli tak jest naprawdę to uczciwe podejście.
Całością zajmuje się firma - nie ma czegoś takiego, że jeden dystrybutor wypłaca prowizje i bonusy innemu dystrybutorowi.
Każdy dystrybutor rozliczany jest indywidualnie i wraz z prowizją otrzymuje rozliczenie (fakturę), w którym jest dokładnie wyszczególnione co, ile i za co.
dystrybutor otrzymuje fakturę? Czyli musi się zatowarować w centrali na swój koszt, nie dostaje towaru w tzw. kredyt kupiecki?
Czyli wiadomo jest, że tutaj centrala już zarabia.
Prowizje wypłacane są w systemie tygodniowym (Bonus Szybkiego Startu), miesięcznym (Bonus Unilevel, Wzrostu i duplikacji,Infinity, oraz dodatkowy bonus tzw. samochodowy), oraz kwartalnym (Bonus Czarnej Perły).
tutaj musze zrozumieć co to są za bonusy aby to przeanalizować.
5. w jaki sposób miałbym budować strukturę sprzedaży, czyli jaki jest preferowany przez Pana firmę lub firme przez Pana wskazaną model i dlaczego taki model jest obowiązujący
Nie ma żadnego obowiązującego modelu. Są oczywiście pewne podpowiedzi ze strony firmy, ale nie ma obowiązku się do nich stosować. Każdy dystrybutor może sobie stosować taką metodę budowania struktury, jaka mu najlepiej pasuje. Ważne, by była skuteczna i etyczna.
Kolejny punkt dla Pana - skuteczna i etyczna - słowo klucz, który jest powodem całej tej dyskusji.
Same zasady planu wynagrodzeń zapobiegają opłacalności wykorzystywania innych.
Dotyczy to zarówno obrotu osobistego osób przez nas wprowadzanych, jak i ich wynagrodzeń. Jaśniej chodzi o to, że jeżeli osoby przez nas wprowadzone nie będą zarabiać, to i my nie zarobimy na nich zbyt wiele, i to bez względu na to, jak wielki nie robiłyby same obrót.
Pytanie - czy chodzi o zarobek, czy ich obrót jaki wykonają na towarze? Bo to jak wiemy muszą kupować towar (z tego co zrozumiałem) aby móc coś sprzedać dalej. Tym samym jeśli kupią 100 sztuk dobra za cenę 100 jednostek, to mamy obrót 10 000 jednostek. Ale czy firma ma kontrolę nad sprzedażą już ze strony dystrybutora do klienta docelowego? Chyba nie, dystrybutor trzymając sie stawek ma swoją prowizję? Co się z tym dalej dzieje?
tym samym nie jest ważne, czy dystrybutor to sprzeda czy nie, ważne że kupił towar w centrali. Dobrze to zrozumiałem?
6. w jaki sposób zdobywani mają być klienci
Na drodze bezpośredniego kontaktu lub poprzez danie im dostępu bezpośrednio do firmy za pomocą strony internetowej, którą każdy uczestnik systemu otrzymuje zaraz po rejestracji . Nie jest wymagane posiadanie jakiejś minimalnej lub maksymalnej ilości klientów. Ja preferuję pozyskiwanie klientów po drodze do zdobywania partnerów. Czyli, jeżeli szukam osób do współpracy, to klientami zostają ci, których nie interesuje współpraca, ale zainteresowali się produktami i z nich chcą korzystać.
z ciekawości, jaka jest skuteczność tej metody? Jest choć 5%?
5% w bankowości to dobry wynik handlowca.
7. kto jest klientem docelowym i dlaczego wskazany klient jest wg Pana firmy, lub firmy która Pan poleca, klientem docelowym?
Klientem docelowym jest każdy, kto ma świadomość utrzymywania swojego organizmu w najlepszej możliwej formie i gotów jest w to zainwestować.
No ogólna misja firmy - zrozumiałe.
To tyle na szybko Panie Jacku. Nie wiem, czy spełniłem tym Pańskie oczekiwania. Możemy oczywiście każdy punkt z osobna jeszcze bardziej rozwinąć. Zrobiłem to bowiem w bardzo wielkim skrócie i na szybko. Dlatego też proszę wybaczyć, jeżeli gdzieś wyraziłem się niejasno lub popełniłem jakiś błąd w pisowni.
No i dlaczego wcześniej nie można było tego tak przedstawić?
Wszyscy patrzą na MLM na zasadzie firm takich jak Novision z Bielska, Mona Vie, Lyoness czy inne cuda na kiju, gdzie ściema goni ściemę.
Jeśli w systemie jest produkt, jeśli w systemie jest jasność kariery i wynagrodzeń, jeśli jest fizycznie jakieś dobro przekazywane i nie pakuje się ludzi celowo na minę, to jest to uczciwy biznes.
Moim zdaniem firmy takie jak Oriflame czy Avon też działają na zasadzie MLM ale tam jet wszystko tak jasne wiadome, że nikt się ich nie czepia.
Kupujemy błyszczyk, kremik i jest produkt sprzedany. jesli jest dobry to kupujemy wiele razy. Handlowiec ile sprzeda tyle zarobi i luzik i nie ma w tym ściemy pt. sok z gumi-jagód to jedyny super lek stworzony przez szamanów z wioski w głębi dżungli bla bla bla dalej leci ściema.
I chyba tutaj jest problem. Sę MLM-y działające w sposób jasny, przejrzysty i określony a złą sławę robią Wam MLMy nazwijmy je "oszołomy" które zamiast konkretów dają zerowe informacje, sprzedają cud produkt, że kana galilejska sie przy tym chowa, lub produkt z powietrza lub samą idee produktu...