Temat: NETWORK MAGAZYN
Maciej M.:
1. Jakie konkretnie informacje na temat firm MLM chciałbyś mierzyć w takim quizie?
Sprawa jest dość prosta. Jest test, jest kilka (kilkanaście) pytań, zainteresowany użytkownik wybiera właściwą według własnych oczekiwań. Można by to rozwiązać w podobny sposób jak tu:
http://jakilinux.org/jaki-linux/quiz/
mniej więcej na tej samej zasadzie tylko że pytania dotyczyłyby MLM.
A więc tak:
1. W jakiej branży chcesz działać?
a) finanse/ubezpieczenia
b) suplementy diety
c) perfumy
d) ...
i tutaj może być opcja zaznaczenia kilku jednocześnie (poszerzy zakres poszukiwań) lub tylko jednej (znajdzie kilka pasujących firm do wybranej branży)
2. Jaka forma współpracy Ciebie interesuje?
a) zakupy na użytek własny i polecanie
b) prawo do odsprzedaży (DG)
(i tutaj też można zaznaczyć kilka jednocześnie lub tylko jedną opcję)
3. Z jaką firmą chcesz podjąć współpracę
a) z dopiero startującą (powiedzmy do 1 roku działalności)
b) działającą od niedawna (powiedzmy od 2 do 5 lat)
c) działającą długo (powyżej 5 lat)
(i tu zakładam tylko jedną opcję do wyboru)
4. Jaką formę marketingu wybierasz
a) spotkania w hotelach
b) marketing internetowy
(i tu znowu może być łącznie lub tylko jedno do wyboru)
Dalej można by jeszcze dodać pytania dotyczące nagród, premii, programów motywacyjnych itd.
I tych pytań może być i z 50, co odpowiednio powinno dopasować listę pasujących firm. To tylko przykład. Ale tutaj po prostu można wyjść z pewnych założeń, bo chyba nie warto rekrutować tych którzy się nie nadają.
2. Jakie kryteria i metody badań byś chciał przyjąć?
Informacje pozyskane za zgodą firm i dystrybutorów dotyczące tych właśnie opcji wyżej. I prawdę mówiąc to chyba najtrudniejsza sprawa bo należałoby pozyskać informacje od dużej liczby ludzi. I te informacje później (pod względem technicznym) muszą być po prostu w bazie danych serwisu, ten quiz po prostu wybiera odpowiednie pasujące rekordy.
Nie wiem czy byłby to sposób na zainteresowanie MLM, w końcu np. produkty finansowe dobiera się w podobny sposób (jest to badanie potrzeb klienta). Tutaj jest po prostu takie założenie, że ten kto chciałby podjąć współpracę z jakąś firmą miałby prawo wyboru (w końcu z Twojej listy wynika że tych firm jest sporo), więc może to powodować mętlik w głowie. A już napewno jeżeli przyszłoby analizować dane tych wszystkich firm.
Ja tu niczego nikomu nie sugeruję. Przydała by się wypowiedź kogoś doświadczonego w MLM. Ja tylko z tego co pamiętam podczas jednego szkolenia na którym byłem, mój rozmówca działał w podobny sposób, czyli najpierw badanie potrzeb, jeśli czymś nie byłem zainteresowany to wtedy jakaś inna propozycja itd.