Temat: Pinterest - case studies i pomocne informacje [zagranica]
Żeby dotrzymać słowa i pokazać, że nie rzucamy słów na wiatr, moje pierwsze case study za oceanu. proszę o litość;D
Z racji, że ostatnio sporo czasu spędziłem na przetargiem nad obsługę Social Media dla sieciówki z branży FMCG, post będzie nie o czym innym, jak o markecie ale nie byle jakim, bo ze zdrową żywnoścą. Mianowcie mowa o sieci marketów "Whoole Foods Market".
http://pinterest.com/wholefoods/
Najlepszą rzeczą jaką zrobiła sieć to trzymanie się wcześniej stworzonego motta, które brzmi mniej więcej tak:
"Cała żywność, wszyscy ludzie, cała planeta" takie motto przyświecało marce Whole Foods. Firma pokazała, że ich wizja sięga znacznie ponad zwykły market ze świeżą żywnością. Zespół z Whole Foods opiera swój sukces na mierzeniu sadysfakcji klientów, promowaniu regionalnych inicjatyw, wspieraniu lokalnych większych grup dostawców, skupieniu się na najwyższej jakości produktów.
Cała tablica powstała, jeszcze na długo zanim Pinterest osiągnoł jakiekolwiek znaczenie w USA. Sieć marketów zawsze wiedziała, że bycie tuż obok klienta, może się bardzo opłacić.
Whole Foods osiągneło swój cel, dzięki przypinaniu różnych rzeczy na swojej tablicy, które na pewno spodobają się ich klientom (wcześniej zdefiniowali profill konsumenta). Ich tablica jest niewiarygodnie zróżnicowana pod względem kategorii ale nadal nawiązująca do ideii zdrowego żywienia, chronienia środowiska naturalnego, zrównoważonego rozwoju, naturalnych produktów, profilaktyce zdrowotnej oraz wspieraniu rozwoju unikalnych pomysłów. (
http://pinterest.com/wholefoods/we-re-used-to-reusing/).
Ta tablica, stworzone przez powyższą firmę zawierają tematyczne kategorie takie jak: żywność; technologia; wakacje; zrób to sam. Nie wspominając, że "pinersi" biorą bardzo aktywny udział w tworzeniu tablic. Liczba na dzień dzisiejszy to 41 tablic, 850 pinesek oraz 30, 000 tys. "followersów".
W tym przypadku chodzi bardziej o bycie aktywnym użytkownikiem w lokalnej społeczności (
http://pinterest.com/claireisabel/texans-are-pinning-i... i promowanie ideii, aniżeli push advertising.
Ktoś zapyta ale jaki jest z tego zysk?
Gdzieś pomiędzy tymi tablicami jest ukryta specjalna kategoria z przepisami, która przenosi klientów do sklepu, gdzie można nabyć produkty z przepisu lub zachować na później. Większość przepisów jest na tyle dobra, że krąży po innych tablicach jednocześnie powodując efekt vajrusa.
Ps. zwrócie proszę uwagę na świetnie zaprojektowaną stronę W.F:)