Dorota S.

Dorota S. UPDATE w profilu :)

Temat: KRZEWICIELE MARKETINGU 3.0

Tutaj proponuję rozmawiać o tych, którzy szerzą lub zreformowali patrzenie na tzw zintegrowany marketing 3.0 .

Nie zacznę może od samego początku (choć marketing 3.0 powstał w konkretny sposób i w konkretnym czasie został nim okrzyknięty przez konkretne osoby). Mimo to, na pierwszy rzut polecą inspirujące materiały od Pana Tonego Hsieh- bo tego gościa nie da się nie lubić :)

Tony swoje pierwsze 265 milionów baksów zarobił w wieku 24 lat, kiedy sprzedał swoją stronkę reklamową Microsoftowi. Jego ta stronka nie kosztowała nic :))
Stworzył ją z kumplem troszkę w zasadzie z nudów, a troszkę bo ich roznosiło i chcieli zobaczyć w ramach eksperymentu co z tego wyjdzie. Później Tony założył firmę Zappos (sprzedającą buty online), w której najważniejszym celem, poza dobrym układem z klientem było...bycie szczęśliwym. Każdy pracownik miał być radosny i wnosić dużo inspirującej energii.
W jego biografii czytamy m.inn o tym, jak wykupił dla firmy cały kompleks z basenami, kinami, restauracjami i salą imprezową, tylko po to, żeby w firmie było wesoło. Jest też pierwszym człowiekiem, który dał mi do zrozumienia, że myślę kategoriami marketingu 3.0. I to od zawsze.
Może kogoś z Was też wciągnie jego opowieść? :

http://www.dobreksiazki.pl/b18148-dawaj-innym-szczesci...
Czaderska biografia. Ja połknęłam jednym tchem.
Traktuje również o zasadach marketingu zintegrowanego, kulturze korporacyjnej i...oczywiście o tym jak przekuć przyjemność w milionowy zysk :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Hsieh
Zappos:
http://www.youtube.com/watch?v=g6WHAfWqX3s
O to poważna korporacja :D :
http://www.youtube.com/watch?v=4gHlEBU_NSg
http://www.youtube.com/watch?v=dKEsp6MveLM&feature=relmfu
Tony:
http://www.youtube.com/watch?v=WZpU8oIT8tM
http://www.youtube.com/watch?v=16HhJl-zheg&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=pyIFsDyn6m8&feature=rel...

Niezwykle istotne jest to, że tak samo jak w przypadku Zappos, jak i kilku innych kreatywnych miejsc, obszarów biznesowych prowadzonych w myśl marketingu 3.0, ludzie z zewnątrz są zaproszeni do obserwowania wewnętrznej kultury organizacji. 3.0 mówi o dzieleniu się. Dzieleniu się wiedzą, umiejętnościami i możliwościami. To dlatego nie mogę zrozumieć teoretycznych krzewicielu nowych nurtów marketingu, którzy na GL piszą oburzeni- "nikt za darmo nie dostanie żadnej informacji ode mnie".
Marketing 3.0 jest ekspansywny, powoduje że ludzie szukają relacji ze światem i innymi. Łączą się w swojej wiedzy i doświadczeniu tworząc bazę- potencjał, dzięki któremu można o wiele więcej, niż w pojedynkę.

Pozdrawiam i czekam na wasze sugestie...:)

konto usunięte

Temat: KRZEWICIELE MARKETINGU 3.0

Idea jest fantastyczna, ale jakoś ciężko mi sobie wyobrazić taką otwartość i dzielenie się wiedzą w polskich warunkach. Kwestia mentalności firm i ludzi.
Irenka Czusz

Irenka Czusz design, ilustracja,
grafika użytkowa,
identyfikacja
wizua...

Temat: KRZEWICIELE MARKETINGU 3.0

Dlaczego i kto jest przekonywujący, a zatem odnosi sukces?
O tym filmik http://www.wiecjestem.us.edu.pl/simon-sinek-jak-wielcy...
pozostałe tez można obejrzeć ;-)Irenka Czusz edytował(a) ten post dnia 04.08.12 o godzinie 12:23
Irenka Czusz

Irenka Czusz design, ilustracja,
grafika użytkowa,
identyfikacja
wizua...

Temat: KRZEWICIELE MARKETINGU 3.0

Zasady marketingu 3.0 w polskich realiach.

"Zapłać nowo zatrudnionym pracownikom 2000 dolarów za odejście."
- super, ale kogo na to stać?

"Uczyń obsługę klienta odpowiedzialnością całej firmy – nie tylko działu."
- dlatego kupuję na Amazon.com a nie na allegro ;-)

"Skup się na kulturze firmy jako na priorytecie nr 1."
- w Polsce dominują dwa modele - korporacyjny i buraczany, a takie podejście dla większości
to jak namawianie do wiary w krasnoludki

"Wykorzystaj badania nauki o szczęściu do prowadzenia biznesu."
- :-) Polacy nie potrafią być szczęśliwi

"Pomóż pracownikom rozwijać się – zarówno osobiście, jak i zawodowo."
- pracownika się u nas dobija, nie rozwija, bo powinien być wdzięczny, że ma pracę

"Staraj się zmienić świat."
- Polak zazwyczaj boi się zmian, a już najbardziej nie chce zmienić siebie

Aaa, i zarabiaj pieniądze…
- tak, za wszelką cenę, tu zgoda ;-)
Robert Gester

Robert Gester architekt (A
arch+ing/PL iarp),
animator 2d,
rysownik, BI...

Temat: KRZEWICIELE MARKETINGU 3.0

http://www.blueoceanstrategy.com/about/concepts/4-acti...

http://www.youtube.com/watch?v=zrGOBdVm-KE

http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_noss/185-6235708-087...

nie wiem, czy jest to marketing 3.0 czy 2.0 czy tez 4.0, ale jak dla mnie sama idea pozbycia sie konkurencji jest pomyslem najbardziej sexy, jaki znam.Ten post został edytowany przez Autora dnia 19.05.13 o godzinie 02:49

Następna dyskusja:

Dron reklama czyli drony w ...




Wyślij zaproszenie do