Dorota S. UPDATE w profilu :)
Temat: KRZEWICIELE MARKETINGU 3.0
Tutaj proponuję rozmawiać o tych, którzy szerzą lub zreformowali patrzenie na tzw zintegrowany marketing 3.0 .Nie zacznę może od samego początku (choć marketing 3.0 powstał w konkretny sposób i w konkretnym czasie został nim okrzyknięty przez konkretne osoby). Mimo to, na pierwszy rzut polecą inspirujące materiały od Pana Tonego Hsieh- bo tego gościa nie da się nie lubić :)
Tony swoje pierwsze 265 milionów baksów zarobił w wieku 24 lat, kiedy sprzedał swoją stronkę reklamową Microsoftowi. Jego ta stronka nie kosztowała nic :))
Stworzył ją z kumplem troszkę w zasadzie z nudów, a troszkę bo ich roznosiło i chcieli zobaczyć w ramach eksperymentu co z tego wyjdzie. Później Tony założył firmę Zappos (sprzedającą buty online), w której najważniejszym celem, poza dobrym układem z klientem było...bycie szczęśliwym. Każdy pracownik miał być radosny i wnosić dużo inspirującej energii.
W jego biografii czytamy m.inn o tym, jak wykupił dla firmy cały kompleks z basenami, kinami, restauracjami i salą imprezową, tylko po to, żeby w firmie było wesoło. Jest też pierwszym człowiekiem, który dał mi do zrozumienia, że myślę kategoriami marketingu 3.0. I to od zawsze.
Może kogoś z Was też wciągnie jego opowieść? :
http://www.dobreksiazki.pl/b18148-dawaj-innym-szczesci...
Czaderska biografia. Ja połknęłam jednym tchem.
Traktuje również o zasadach marketingu zintegrowanego, kulturze korporacyjnej i...oczywiście o tym jak przekuć przyjemność w milionowy zysk :)
http://en.wikipedia.org/wiki/Tony_Hsieh
Zappos:
http://www.youtube.com/watch?v=g6WHAfWqX3s
O to poważna korporacja :D :
http://www.youtube.com/watch?v=4gHlEBU_NSg
http://www.youtube.com/watch?v=dKEsp6MveLM&feature=relmfu
Tony:
http://www.youtube.com/watch?v=WZpU8oIT8tM
http://www.youtube.com/watch?v=16HhJl-zheg&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=pyIFsDyn6m8&feature=rel...
Niezwykle istotne jest to, że tak samo jak w przypadku Zappos, jak i kilku innych kreatywnych miejsc, obszarów biznesowych prowadzonych w myśl marketingu 3.0, ludzie z zewnątrz są zaproszeni do obserwowania wewnętrznej kultury organizacji. 3.0 mówi o dzieleniu się. Dzieleniu się wiedzą, umiejętnościami i możliwościami. To dlatego nie mogę zrozumieć teoretycznych krzewicielu nowych nurtów marketingu, którzy na GL piszą oburzeni- "nikt za darmo nie dostanie żadnej informacji ode mnie".
Marketing 3.0 jest ekspansywny, powoduje że ludzie szukają relacji ze światem i innymi. Łączą się w swojej wiedzy i doświadczeniu tworząc bazę- potencjał, dzięki któremu można o wiele więcej, niż w pojedynkę.
Pozdrawiam i czekam na wasze sugestie...:)