Temat: Problem kupna biletu przez IRCTC/brak smsa OTP
Napisz na cleartipie do pomocy technicznej - naprawdę odpowiadają! Może rzeczywiście zmieniły się zasady, ale jeśli tak, to Ci to wyjaśnią.
Ja też kupowałam przez tą stronę i nie było żadnych problemów.......
Owszem, zasady się pozmieniały w stosunku do zeszłego roku. Procedura jest troszkę zawiła, ale mi się udało wszystko załatwić i znów wygodnie kupuję bilety przez cleartrip.
Po pierwsze - trzeba być zarejestrowanym na stronie indyjskiej kolei - irctc.co.in
Również przez nią można kupować bilety, ale nie przechodzi przez nią płatność wieloma zagranicznymi kartami. Próbowałam bez skutku kilku opcji i dałam sobie spokój:).
Potem trzeba konta cleatripowe i kolejowe "powiązać".
Zacznijmy od rejestracji na stronie kolei. Indyjska kolej wymaga teraz aktywacji konta za pomocą kodu przesyłanego na podany numer komórki. Niestety musi to być komórka indyjska, bo systemowo wpisane jest 91 i nie da się tego zmienić. Ja akurat numer indyjskiej komórki mogłam podać przy rejestracji - korzystałam z uprzejmości znajomych, którzy w trakcie wakacji używali indyjskiego numeru (podałam ten ich numer) i przeforwardowali mi kod z esemesa. Ale jeśli ktoś nie ma takiej możliwości - da się to obejść. Jak - napiszę nieco dalej:).
Bilety kupowałam dużo później, niż aktywowałam konto, i znajomi zdążyli już z Indii wrócić. Odkryłam, że przez stronę kolei moje karty nie działają. Zatem chciałam skorzystać z cleartripa. I przy próbie powiązania konta natknęłam się znów na kłopot związany z brakiem indyjskiego numeru.
Przy powiązaniu tych kont trzeba podać dwa jednorazowe hasła. Jedno przesłane na adres mailowy, drugie - ów numer komórki zarejestrowany w kolei. Niestety, z numeru nie mogłam już skorzystać.
Wystosowałam więc mejla na adres customer's service kolei - care@irctc.co.in i:
- podałam dane swojego konta kolejowego - czyli mail, nazwę użytkownika
- załączyłam skan strony paszportu z danymi osobowymi
- napisałam, że chcę kupować bilety za pośrednictwem "partner's website" i że chodzi o cleartrip
- napisałam, że wymagane są dwa hasła (OTP, czyli One Time Password) - jedno przesłane mailem, drugie - na numer komórki i że jestem poza Indiami i nie korzystam teraz z indyjskiego numeru
- zapytałam w związku z tą sytuacją o możliwość otrzymania obu haseł, zarówno mailowego, jaki komórkowego, mailem
- na wszelki wypadek podałam swój aktualnie działający numer komórki, zaznaczajac, że to mój "international number".
Chwilę później dostałam automatycznie generowane potwierdzenie złożenia swojego wniosku i numer, na który miałam się powoływać dalej w tej sprawie.
Mejla wysłałam w środę o 23 czasu polskiego. W piątek o 9 rano naszego czasu znalazłam odpowiedź - i oba hasła przesłane w dwóch osobnych mejlach.
Powiązałam konta na cleartripie.
Wszystko działa, karty cleartrip akceptuje bez kłopotu.
Teraz jak to wygląda w wypadku braku indyjskiej komórki - trzeba wystosować na tego kolejowego mejla customer's service wiadomość również ze skanem strony z danymi z paszportu i poprosić o kod weryfikacyjny przesyłany komórką - tłumacząc, że jest się obcokrajowcem i indyjskiego numeru nie posiada.
Czy da się jeszcze w tym samym mejlu poprosić o dane potrzebne do powiązania konta kolejowego z cleartripem, czy będzie trzeba wysłać drugiego mejla po udanej rejestracji na IRCTC, nie wiem. Ale w procedurze z grubsza najważniejsze - mejl do care@irctc.co.in i skan strony z danymi osobowymi z paszportu. No i cierpliwość:).
Joanna K. edytował(a) ten post dnia 14.07.12 o godzinie 22:42