Damian Ciechański

Damian Ciechański manager; trener
wewnętrzny; redaktor
managerworld.pl

Temat: Kluczowe kompetencje managera

witam,
poniżej przedstawiam kilka cech, które według mnie są niezbędne w pracy managera:

*PRZEBOJOWOŚĆ Osoby przebojowe są bardzo energetyczne oraz dominujące. Charakteryzuje je duża determinacja w dążeniu do celu, lubią konkurować. Potrafią dobrze zmotywować pozostałych członków swojej załogi, przelać na nich energię i zmotywować do działania. Osoby takie potrafią zbudować dobrą atmosferę pracy, zachęcić do budowy celów i ich wspólnej realizacji.

* TOWARZYSKOŚĆ Wniosek nasuwa się sam - większość managerów ma ciągły kontakt z ludźmi, a co za tym idzie muszą być osobami towarzyskimi, które nie boją się drugiej osoby, potrafią rozmawiać, ale też i słuchać. Kontakt z ludźmi powinien sprawiać przyjemność. Bo wyobraźcie sobie kierownika, który nie lubi ludzi. A teraz pomyślcie o pracy z nim i waszych relacjach....

*UGODOWOŚĆ Dobry przywódca potrafi słuchać innych, jest wrażliwy na zdanie innych i pomysły, potrafi z nich korzystać i chce to robić. Osoba taka obdarza swych pracowników kredytem zaufania, co niewątpliwie zachęca pozostałych do współpracy i "burzy mózgów", jest też doskonałym elementem motywacji pozafinansowej. Przywódca obdarzony tą cechą jest elastyczny, potrafi patrzeć na trudne sprawy z nowej, pozytywnej perspektywy. Cechy te sprawiają, iż osoby takie budują z reguły doskonałe, zgrane zespoły.

*SUMIENNOŚĆ Nic innego jak wywiązywanie się z obietnic, terminowość, słowność...

*INTELIGENCJA Pod tym pojęciem rozumiem zarówno inteligencję analityczną dzięki, której przywódca sprawnie rozwiązuje problemy, wybiega w przyszłość, analizuje, myśli w sposób strategiczny; ale również inteligencję emocjonalną. Mając rozwiniętą inteligencję emocjonalną przywódca potrafi zarządzać własnymi emocjami, potrafi właściwie odczytać emocje własne oraz innych. Jednocześnie zdaje sobie sprawę z własnych mocnych i słabych stron, potrafi podtrzymywać relacje międzyludzkie, jest stabilny emocjonalnie.

Więcej artykułów nt managerskie możecie znaleźć na mym blogu:

managerworld.blox.pl

pozdrawiam

Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Jeśli chcesz spamować promocją swojego blogu to nie mam zamiaru CI w tym pomagam. Powiem tylko, że 4 z 5 są nieistotne. A szkoda , że zabrakło najbardziej potrzebnych. Strasznie to infantylne...
Cezary Sąsiadek

Cezary Sąsiadek Przedstawiciel
medyczny, Symphar

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Dagmara D.:
Jeśli chcesz spamować promocją swojego blogu to nie mam zamiaru CI w tym pomagam. Powiem tylko, że 4 z 5 są nieistotne. A szkoda , że zabrakło najbardziej potrzebnych. Strasznie to infantylne...


Merytorycznie pewnie bym się zgodził… ale czy to grzeczne było??
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Cezary Sąsiadek:
Dagmara D.:
Jeśli chcesz spamować promocją swojego blogu to nie mam zamiaru CI w tym pomagam. Powiem tylko, że 4 z 5 są nieistotne. A szkoda , że zabrakło najbardziej potrzebnych. Strasznie to infantylne...


Merytorycznie pewnie bym się zgodził… ale czy to grzeczne było??
A grzecznie jest spamować ? No właśnie.
Cezary Sąsiadek

Cezary Sąsiadek Przedstawiciel
medyczny, Symphar

Temat: Kluczowe kompetencje managera

[> A grzecznie jest spamować ? No właśnie.


Chciałbym być dobrze zrozumiany. To nie moja złośliwość tylko szczere pytanie..
Co złego jest w takim spamowaniu??
Portal społecznościowy, kolega się chce wypromować tym „kanałem” bo taki ma pomysł na siebie, nikogo nie obraża ani nie kradnie. Nie widzę tu nic niegrzecznego…
Czego w takim razie nie wychwytuję?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Ależ ja nie potraktowałam jako złośliwość. Po prostu odpowiedziałam. Jesteśmy cywilizowanymi ludźmi. Wiemy co to jest netykieta. Jeśli ktoś ją łamie to zachowuje się niekulturalnie. To dość proste. Nie trzeba nikogo okraść. Wystarczy przyjść do kogoś na przyjęcie i zacząć pierdzieć. Spamowanie to najgorszy objaw braku kultury w necie. I nie jest tak, że cel uświęca środki : cele kolegi i jego metody na sprzedanie siebie mnie nie interesują. I każdy cywilizowany człowiek w jasny sposób spozycjonuje jego zachowanie - jako niekulturalne cwaniactwo. A budowanie marki w necie to ciekawa dziedzina.I zaczyna się od czarnego PR.
Cezary Sąsiadek

Cezary Sąsiadek Przedstawiciel
medyczny, Symphar

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Naprawdę chce zrozumieć i zastanawiam się głęboko jak wiele osób się zgadza z tą etykietą .. odnosząc to do przyjęcia „ urodziny przy grillu” spamowanie porównał bym co najwyżej z przyjściem w koszulce z logo własnej firmy…
A czarny PR?? Kto go popełnił w tym momencie ??
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Kluczowe kompetencje managera

No tak ... netykieta - tak jak savoir vivre - dla niektórych jest kwestią bezdyskusyjna. Niektórzy nie dopuszczają relatywizmu moralnego. A niektórzy nie mają z tym problemu. Moje zdanie znasz - więc nie do mnie pytanie.
Krzysztof Jarzyna

Krzysztof Jarzyna Plant Manager, Pearl
Stream S.A.

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Nie chciał bym oceniać intencji osoby której wątek komentujecie i wdawać się z kimkolwiek w polemikę w tej kwestii, gdyż nawet nie mam sprecyzowanych poglądów co do celowych - bądź nie - reklam swoich blogów.
Chyba jest mi to obojętne.

Natomiast z chęcią poznał bym kilka opinii na zapoczątkowany pierwotnie temat ...
Piotr Tomasz Piotrowski

Piotr Tomasz Piotrowski Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Krzysztof Jarzyna:
Natomiast z chęcią poznał bym kilka opinii na zapoczątkowany pierwotnie temat ...
To świetnie!
Inteligencja jest na pewno jedną z cech po której można różnicować liderów, chociaż lider to mieszanka wielu cech, których proporcja musi być odpowiednia w danej sytuacji. Z reguły człowiek ma ograniczone możliwości zmiany swoich zachowań, nie przeczy to faktowi że inteligencja jest wymieniana jako jedna z czołowych cech lidera. Jest wiele rodzajów inteligencji - ograniczę się tylko do podziału na racjonalną IQ i emocjonalną EI/EQ. Generalnie proponuje sprawdzić w praktyce czy działa następujący wzór związany z miarą sukcesu odnośnie inteligencji, tj. 0.66*EQ+0.33*IQ, następnie wyznaczamy wartości obydwoch rodzajów inteligencji i odnosimy je do tabel, czy opisów, które statystycznie opisują aktualne możliwości osoby. Jeżeli jest to za trudne lub niepotrzebne, to proponuje przemyślenie faktu według którego ważniejsza jest inteligencja emocjonalna.
Z drugiej strony, rzecz niestety powinienem też bardziej skomplikować o czynniki, które precyzuje psychologia rozwojowa - środowisko, wiek biologiczny, dotychczasowy życiorys.
Piotr Tomasz Piotrowski

Piotr Tomasz Piotrowski Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Jeśli chodzi o spamowanie, czy postępowanie w ten sposób.
Jest problem na poziomie etycznym, jak i społecznym. Tego typu zachowanie jest pożądane jeśli jego długofalowe skutki są dobre dla większości naszej grupy osób. Z drugiej strony większość nie może ograniczać praw mniejszości ponad nieakceptowalne granice. Jest to najbardziej zalecana reguła w trudnej dziedzinie jaką jest etyka reklamy.
To jest jednak tzw. ciche przywództwo, tzn. pozwalające też pogodzić pewne sprzeczne interesy z korzyścią dla różnych stron. Z drugiej strony charyzmatycznym przywództwem byłby nakaz przestrzegania prawa do wypowiedzi w urzędowym języku, którego złamanie jest zawsze próbą dla każdego demokraty - po założeniu że większość osób jest o poglądach zbieżnych z kartą praw człowieka.
Krzysztof Jarzyna

Krzysztof Jarzyna Plant Manager, Pearl
Stream S.A.

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Wg mnie dobry lider powinien przedrzymskim umieć dobrze motywować i mobilizować zespół do działań, być świadomym celów do których dąży, konsekwentnym w swym działaniu oraz otwarty na otaczającą go rzeczywistość.
Powinien mieć dodatkowo charyzmę, która porwie za nim "tłumy".

Zwłaszcza w dzisiejszych czasach - dynamicznie się zmieniających - lider musi być bardzo czujny, stale monitorując to co dzieje się wewnątrz i na zewnątrz firmy, nieustanie pobudzając przy tym zespół do działania.Krzysztof Jarzyna edytował(a) ten post dnia 18.09.11 o godzinie 12:38
Przemysław Walter

Przemysław Walter
InstytutCoachinguiMe
ntoringu.pl -
Pomagamy Coachom
Przeks...

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Dla mnie osobiście kluczowymi kompetencjami managera są:

1. Myślenie strategiczne.
2. Myślenie systemowe.
3. Kompetencje interpersonalne.
4. Zarządzanie sobą.

Pozdrawiam wszystkich:)
Damian Ciechański

Damian Ciechański manager; trener
wewnętrzny; redaktor
managerworld.pl

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Dagmara D.:
Jeśli chcesz spamować promocją swojego blogu to nie mam zamiaru CI w tym pomagam. Powiem tylko, że 4 z 5 są nieistotne. A szkoda , że zabrakło najbardziej potrzebnych. Strasznie to infantylne...


witam,
zdanie nt "szeroko rozumianego spamu" znam jednak dużo bardziej interesuje mnie opinia co do tematu dyskusji, tj dlaczego cechy takie jak sumienność i inteligencja są nieistotne i jakie według Pani są "te najbardziej potrzebne"..?

pozdrawiam
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Nieistotna jest "towarzyskość" na przykład. Dla mnie towarzyskość to jednak coś nieco innego niż empatia, łatwość nawiązywania kontaktów, umiejętność tworzenia relacji. Mój były sąsiad alkoholik wykazywał szczególnie rozwiniętą "towarzyskość".
Przebojowość to raczej umięjętność osiągania założonych celów metodą "po trupach". Nie wiem czy chciałabym mieć takiego szefa. Podobno psychopaci są jednak najlepszymi szefami...

Ugodowość : postawa charakteryzująca się gotowością do zawarcia ugody; oportunizm, kompromisowość, uległość (za Słownikiem Języka Polskiego ) wydaje mi się być cechą wykluczającą bycie dobrym managerem. Ten powinien umieć walczyć o swoje i być asertywny zamiast uległy. Uległość to cecha niewolnika nie przywódcy.Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 20.09.11 o godzinie 16:13
Piotr Tomasz Piotrowski

Piotr Tomasz Piotrowski Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Jeśli chodzi o towarzyskość, to autor miał pewnie na myśli ekstrawersję, co potwierdzają badania psychologiczne lub umiejętności społeczne.
Natomiast, nie wdająć się w szczegóły, pewnym ideałem jest łączenie ugodowości z walecznością. Bardziej demokratyczne podejście sprawdza się np. przy doświadczonych pracownikach.
Piotr Tomasz Piotrowski

Piotr Tomasz Piotrowski Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Przemysław Walter:
Dla mnie osobiście kluczowymi kompetencjami managera są:

1. Myślenie strategiczne.
2. Myślenie systemowe.
3. Kompetencje interpersonalne.
4. Zarządzanie sobą.

Pozdrawiam wszystkich:)
Najmniej znane będzie myślenie systemowe, a szkoda bo przyda się też specjalistom, np. przez wyznawanie reguły że dana osoba powinna być zainteresowana nie tylko swoim biurkiem lecz także tym co potrzebuje kolega. To nie tylko nawoływanie do solidaryzmu społecznego, ale praktyczna potrzeba zespołów samoorganizujących się. Często specjaliści chcą większej swobody, ale co robią w tym kierunku?
3. i 4. w większym stopniu są plusami ogólnoludzkimi, które można szeroko stosować przez cały dzień. Nawet specjalista potrafi np. osiągnąć tu genialne rezultaty, lecz cóż do bycia menedżerem potrzeba jeszcze innych umiejętności.
Piotr Tomasz Piotrowski

Piotr Tomasz Piotrowski Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...

Temat: Kluczowe kompetencje managera

witam,
zdanie nt "szeroko rozumianego spamu" znam jednak dużo bardziej interesuje mnie opinia co do tematu dyskusji, tj dlaczego cechy takie jak sumienność i inteligencja są nieistotne i jakie według Pani są "te najbardziej potrzebne"..?

pozdrawiam
Inteligencja racjonalna może trochę mniej na niższych stopniach zarządzania, bo problemy wydają się tu mniej skomplikowane i zawsze mamy do dyspozycji modyfikację dobrych praktyk czy technologię obliczeniową. Jednak inteligencja emocjonalna jest bardziej potrzebna. Jednym z ciekawszych wyników jest dla mnie wypadkowy bardzo dobry wynik, lecz osoba nie chcę być managerem, bo nie ma potrzeby władzy powiedzmy ponad 50% albo jest przeciętnie ufna w swoje możliwości.
Będzie gorzej jak osoba managera nie będzie sumienna i będzie kierowała osobami ambitnymi - osoby te zaczynają widzieć np. marnotrastwo zasobów, najczęściej czasu.
Piotr Tomasz Piotrowski

Piotr Tomasz Piotrowski Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Krzysztof Jarzyna:
Wg mnie dobry lider powinien przedrzymskim umieć dobrze motywować i mobilizować zespół do działań, być świadomym celów do których dąży, konsekwentnym w swym działaniu oraz otwarty na otaczającą go rzeczywistość.
Powinien mieć dodatkowo charyzmę, która porwie za nim "tłumy".

Zwłaszcza w dzisiejszych czasach - dynamicznie się zmieniających - lider musi być bardzo czujny, stale monitorując to co dzieje się wewnątrz i na zewnątrz firmy, nieustanie pobudzając przy tym zespół do działania.
Motywować tak, lecz to tylko część prawdy. Można zaproponować regułę gdzie pracownik ma się sam zmotywować. Tak, tak, to jest też prawda. Ponadto nie powinien demotywować lub działać elementami, które są nawet już motywatorami drugiego rzędu dla danego pracownika.
Też mam pociąg do charyzmy, lecz pamiętajmy że najnowsze trendy podkreślają wagę "cichego przywództwa" prowadzącego do średnich szczebli zarządzania. Zależy co kto potrzebuje i jaką ma siłę psychiki.
Piotr Tomasz Piotrowski

Piotr Tomasz Piotrowski Inżynier Testów,
Analityk Danych,
Menedżer, Działacz
społ...

Temat: Kluczowe kompetencje managera

Co jest podstawą do tych wszystkich umiejętności na podstawie Państwa doświadczeń?

Następna dyskusja:

Lektura dla Top Managera




Wyślij zaproszenie do