Barbara Stawarz

Barbara Stawarz Marketing
Internetowy, Content
Marketing, Budowa
Marki w ...

Temat: Po co nam Facebook?

Zastanawialiście się kiedyś na co poświęcamy najwięcej czasu na Facebooku?

35% ogląda profile i zdjęcia nieznajomych
35% ogląda profile i zdjęcia znajomych
9% przegląda swój profil
8% dodaje treść w profilach
8% dodaje lub usuwa znajomych

Na blogu piszę o tym, po co nam w ogóle ten Facebook... zapraszam na wycieczkę po... Starożytnym Facebooku :)

http://blog.innovaweb.pl/facebook-spoleczenstwo-utopij...

konto usunięte

Temat: Po co nam Facebook?

Zastanawialiście się kiedyś na co poświęcamy najwięcej czasu na Facebooku?

Nie korzystasz z FB, prawda?:-) Zaraz pewnie ktoś napisze, jakie istotne elementy pominęłaś:-)
Barbara Stawarz

Barbara Stawarz Marketing
Internetowy, Content
Marketing, Budowa
Marki w ...

Temat: Po co nam Facebook?

Dariusz Majgier:
Zastanawialiście się kiedyś na co poświęcamy najwięcej czasu na Facebooku?

Nie korzystasz z FB, prawda?:-) Zaraz pewnie ktoś napisze, jakie istotne elementy pominęłaś:-)

To go odeślę na szydercamp.pl ;-)
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Po co nam Facebook?

Uwielbiam te prezentowane w Polsce fantastyczne wyniki fantastycznych badań przeprowadzanych za oceanem :)))
Barbara Stawarz

Barbara Stawarz Marketing
Internetowy, Content
Marketing, Budowa
Marki w ...

Temat: Po co nam Facebook?

Piotr, sądzisz, że wyjątkowość Polaków objawia się także w korzystaniu z Facebooka? :)

Bo jak rozumiem mówisz o badaniach (nota bene polskiego profesora) przytoczonych we wpisie powyżej.

konto usunięte

Temat: Po co nam Facebook?

No tak...
W Polsce należałoby jeszcze dodać kategorię: "Rozmowy o Smoleńsku i ogólnie o polityce", to dałoby 50% spędzonego czasu na FB. Do tego proponuję wyniki ze Stanów podzielić przez dwa i będą adekwatne również u nas.
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Po co nam Facebook?

Barbara Stawarz:
Piotr, sądzisz, że wyjątkowość Polaków objawia się także w korzystaniu z Facebooka? :)

Tak.

Wynika to z różnic w równoległym rozwoju technologii komunikacyjnych u nas i w USA (z naciskiem na online), wskaźnika procentowego regularnie korzystających z dostępu do sieci z telefonów komórkowych, oraz N innych powodów. To także kwestia umiejscowienia takich badań w czasie (w Polsce). Bo należałoby choćby sprawdzić w którym miejscu krzywej ekscytacji Facebookiem znajduje się "przeciętny" polski użytkownik (z pewnością w innym niż amerykański) lub na ile polscy użytkownicy FB to migranci z NK (to na pewno duża grupa) i z jakimi oczekiwaniami przeszli do FB.

Nie zawsze to co globalne, przyjmuje się w Polsce ;)
Bo jak rozumiem mówisz o badaniach (nota bene polskiego profesora) przytoczonych we wpisie powyżej.

Polskie pochodzenie naukowca nie ma tu wg mnie nic do gadania. Autor (z tego co widzę w CV prof. Piskorskiego) od lat działa na Harvardzie i z pewnością zajmuje się badaniami zachowań Amerykanów. A przynajmniej nigdzie nie zaznaczono inaczej ;)

PS. Cieszę się, że poznałem sylwetkę prof. Piskorskiego - już teraz widzę, że będę chciał przeczytać kilka Jego prac.
Tomasz Reich

Tomasz Reich W sprawach
zawodowych proszę
pisać
tomasz.reich@nowawar
sz...

Temat: Po co nam Facebook?

A do czego nam w ogóle Internet? Komórki, komputery, media.....
Barbara Stawarz

Barbara Stawarz Marketing
Internetowy, Content
Marketing, Budowa
Marki w ...

Temat: Po co nam Facebook?

Oczywiście prawdą jest, że:
- w PL mniej osób ma dostęp (nie mówiąc o regularnym korzystaniu) do internetu niż w USA
- Facebook pochodzi ze Stanów
- Polak to nie Amerykanin
- Tu jest Polska :)

Tylko z takim podejściem pozostaje mi się cieszyć, że wpuściliśmy do kraju choćby piramidę Maslova, choć przypuszczam, że facet nie pofatygował się do Polski na badania, żeby stwierdzić pewne rzeczy, do dziś uznawane przez psychologię.

Facebooka akurat mamy tego samego i nie widzę powodu, żeby uznawać korzystanie z amerykańskich badań (tak, polskie pochodzenie nie ma na nie żadnego wpływu) za ironiczno fantastyczne, tym bardziej, że nie mamy swoich.

I cieszę się również, że czasami to co globalne, jednak przyjmuje się w Polsce ;)

A prace Piskorskiego również polecam ;)
Piotr A.

Piotr A. Solution provider

Temat: Po co nam Facebook?

Barbara Stawarz:
Oczywiście prawdą jest, że:
- w PL mniej osób ma dostęp (nie mówiąc o regularnym korzystaniu) do internetu niż w USA
- Facebook pochodzi ze Stanów
- Polak to nie Amerykanin
- Tu jest Polska :)

Tak, to oczywiste oczywistości ;)))) Co nie zmienia faktu, że sam Internet (w kontekście dostępu) rozwijał się kompletnie inaczej i stąd też różnice w korzystaniu.
Facebooka akurat mamy tego samego i nie widzę powodu, żeby uznawać korzystanie z amerykańskich badań (tak, polskie pochodzenie nie ma na nie żadnego wpływu) za ironiczno fantastyczne, tym bardziej, że nie mamy swoich.

No to inny przykład na szybko: telefony komórkowe (a konkretnie technologie telefonii mobilnej) również mamy w dużej mierze takie same, a jednak Amerykanie nie używają tak powszechnie jak my telefonów do SMSowania. Co więcej, do samego "texting" istnieją osobne urządzenia.

A wyniki badań powoli pojawiają się jak grzyby po deszczu, bo temat jest aktualny i wiele firm badawczych chce wtrącić swoje trzy grosze.
I cieszę się również, że czasami to co globalne, jednak przyjmuje się w Polsce ;)

Miałem raczej na myśli np. doświadczenia takich marek jak Ebay, AOL, Yahoo, Twitter - to globalni gracze, produkty/usługi są u nas obecne, ale polskiego rynku nie zawojowały i raczej nie mają na to szans w przyszłości.

Mimo, że piramida Maslova obowiązuje ta sama ;)
Barbara Stawarz

Barbara Stawarz Marketing
Internetowy, Content
Marketing, Budowa
Marki w ...

Temat: Po co nam Facebook?

> No to inny przykład na szybko: telefony komórkowe (a konkretnie
technologie telefonii mobilnej) również mamy w dużej mierze takie same, a jednak Amerykanie nie używają tak powszechnie jak my telefonów do SMSowania. Co więcej, do samego "texting" istnieją osobne urządzenia.

Nie wiem jak w Polsce, ale amerykańskie nastolatki wysyłają i otrzymują średnio 3339 SMS-ów miesięcznie. Na każdą godzinę przypada 6 nowych wiadomości. To chyba sporo :)

Ale np. foursquare to u nas kompletna egzotyka...
Miałem raczej na myśli np. doświadczenia takich marek jak Ebay, AOL, Yahoo, Twitter - to globalni gracze, produkty/usługi są u nas obecne, ale polskiego rynku nie zawojowały i raczej nie mają na to szans w przyszłości.

Mimo, że piramida Maslova obowiązuje ta sama ;)

Prawda. Ale Facebook się przebija - mimo że to NK jest wciąż nr 1 - i dlatego uważam - wracając do tematu :) - przywoływanie badań za jak najbardziej uzasadnione.

konto usunięte

Temat: Po co nam Facebook?

Mało kto chyba wie, ale sam Maslov zweryfikował swoją koncepcję piramidy w sposób, który uczynił ją znacznie mniej praktyczną w użyciu (ale bardziej odzwierciedlającą rzeczywistość).

W USA też prawie nikt nie używa 4square'a - bodaj w lutym cały serwis miał koło 7 mln userów na całym świecie.

Dawno temu z Jankiem Zającem zrobiliśmy prezkę o badaniach FB http://www.slideshare.net/ARBOinteractivePolska/facebo...

z takich ciekawszych jakie mogę Wam polecić to:

- http://visibli.com/reports/fbstudy

- http://soshable.com/liking-facebook-pages/

- http://news.discovery.com/tech/facebook-personality-te...

- http://reppler.wordpress.com/

Uprzedzając - te badania można traktować jako inspirację albo upraszczające tendencje, które z braku laku mogą pełnić role przesłanek w jakiś konkretnych działaniach :)Marcin Nagraba edytował(a) ten post dnia 26.05.11 o godzinie 21:54
Barbara Stawarz

Barbara Stawarz Marketing
Internetowy, Content
Marketing, Budowa
Marki w ...

Temat: Po co nam Facebook?

Marcin Nagraba:
Mało kto chyba wie, ale sam Maslov zweryfikował swoją koncepcję piramidy w sposób, który uczynił ją znacznie mniej praktyczną w użyciu (ale bardziej odzwierciedlającą rzeczywistość).

A mówiąc wprost po tym jak ją stworzył powiedział, że jest do... no, beznadziejna :)

Dawno temu z Jankiem Zającem zrobiliśmy prezkę o badaniach FB http://www.slideshare.net/ARBOinteractivePolska/facebo...


Nawet korzystałam z niej kiedyś... :)

konto usunięte

Temat: Po co nam Facebook?

Po co Facebook? Do autopromocji.
Obserwuję ciekawą tendencję w mojej grupie facebookowych znajomych. Im starsza jest dana osoba, tym mniej aktualizacji na jej profilu i tym większe zmieszanie, gdy jakaś - pochodząca od niej - aplikacja uderzy w tablice jej znajomych. Wygląda to tak, jakby tym co powstrzymuje od aktywności na Facebooku była skromność. I zdarza się proporcjonalnie odwrotnie. Polecam artykuł:
Profil na Facebooku a narcyzm.

Odpowiadając na pytanie po co nam Facebook: do autopromocji.

konto usunięte

Temat: Po co nam Facebook?

urszula krasny:
Wygląda to tak, jakby tym co powstrzymuje od aktywności na Facebooku była skromność.

Skromność?

A może po prostu brak potrzeby afiszowania się. Skoro taką tendencję zauważasz u osób starszych, to są to ludzie, którzy:

- nie muszą szukać znajomych, bo już ich mają
- są ustabilizowani życiowo, mają swoje nawyki, a akurat FB do nich nie należy
- nie są już tak ciekawi świata i innych ludzi, by nieustannie śledzić, co nowego u znajomych

Co piszę ja, który własnego profilu na FB w ogóle nie mam, bo nie mam po co go mieć.Marek Trenkler edytował(a) ten post dnia 27.05.11 o godzinie 14:36

konto usunięte

Temat: Po co nam Facebook?

Inne ciekawe badania na ten temat.
Tym razem dotyczące publikowania zdjęć na Facebooku:
Kobiety na Facebooku.

konto usunięte

Temat: Po co nam Facebook?

urszula krasny:
Po co Facebook? Do autopromocji.
Obserwuję ciekawą tendencję w mojej grupie facebookowych znajomych. Im starsza jest dana osoba, tym mniej aktualizacji na jej profilu i tym większe zmieszanie, gdy jakaś - pochodząca od niej - aplikacja uderzy w tablice jej znajomych. Wygląda to tak, jakby tym co powstrzymuje od aktywności na Facebooku była skromność. I zdarza się proporcjonalnie odwrotnie. Polecam artykuł:
Profil na Facebooku a narcyzm.

Odpowiadając na pytanie po co nam Facebook: do autopromocji.

To pewnie zależy też od danej grupy docelowej. Z moich obserwacji wynika, że spora część np. kadry menedżerskiej i specjalistów z aspiracjami, zwłaszcza tej (i tych) z korporacyjnym rodowodem bardziej ceni LinkedIn-a.
Niemniej jednak zgadzam się, że dla wielu osobników FB to nowy kanał do "lansu"... przynajmniej do czasu aż ochłoną z zachłyśnięcia się nową zabawką.

Następna dyskusja:

Facebook developer




Wyślij zaproszenie do