konto usunięte

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Ostatnio, dość często na łamach GW mamy do czynienia z takimi oto artykułami.
http://wyborcza.pl/1,87648,9558172,Postrzyzyny__czyli_...
Mam podejrzenia, że nie są one spontaniczne. Czy można powiedzieć, że sączy się tym kanałem czarny PR w reklamie?
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Nie wiem czy to spisek :)

Ale jest wiele historii o Grouponie.
Historii o tym jak firma myślała, że złapała Pana Boga za nogi a okazało się co się okazało.
O Klientach, ktorzy są wkurzeniu, bo nie tak miało być.

Robi się o tym głośno. Ja już otwieram lodówkę i jak nie Groupon to to drugie Citycośtam. Jak nie zajrzeć ? No właśnie. Redakcja GW też pewnie zajrzała :):)

Czarny PR jest wtedy, gdy artykuł mija się z prawdą - tak myślę. Jeśli są pomówienia, nieuzasadnione opinie.
Ale osobiście znam kilka osób, ktore chciały umówić sie na usługę z tego typu kuponu i były traktowane jak klienci drugiej kategorii. Czy to wina firm, ktore sprzedały swoje kupony ? Nie wiem - wiem, że to baaardzo poważnie nadszarpuje ich wizerunek. Kto więc zostaje na placu boju wygrany ? Nie klient, nie firma.... ups....Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 08.05.11 o godzinie 23:35

konto usunięte

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

to raczej kwestia braku wyobraźni i nie do końca przemyślanego wejścia w takie akcje
po prostu ktoś znowu uwierzył w cuda - a mechanizm zakupów grupowych taki cudny wcale nie jest z punktu widzenia sprzedawcy
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2011/01/31/groupono...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

I z punktu widzenia Klienta - jak się okazuje coraz częściej. Nie ma co pytać retorycznie : to komu się to opłaca :)

konto usunięte

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Dagmara D.:
Nie wiem czy to spisek :)

Ale jest wiele historii o Grouponie.
Historii o tym jak firma myślała, że złapała Pana Boga za nogi a okazało się co się okazało.
O Klientach, ktorzy są wkurzeniu, bo nie tak miało być.

Robi się o tym głośno. Ja już otwieram lodówkę i jak nie Groupon to to drugie Citycośtam. Jak nie zajrzeć ? No właśnie. Redakcja GW też pewnie zajrzała :):)

Czarny PR jest wtedy, gdy artykuł mija się z prawdą - tak myślę. Jeśli są pomówienia, nieuzasadnione opinie.
Ale osobiście znam kilka osób, ktore chciały umówić sie na usługę z tego typu kuponu i były traktowane jak klienci drugiej kategorii. Czy to wina firm, ktore sprzedały swoje kupony ? Nie wiem - wiem, że to baaardzo poważnie nadszarpuje ich wizerunek. Kto więc zostaje na placu boju wygrany ? Nie klient, nie firma.... ups....

Oczywiście, masz bardzo dużo racji. Ja natomiast myślę sobie tak: jeśli Groupon nadszarpuje wizerunek firm, to w takim razie firmy te nie będą sprzedawać swoich produktów-usług Grouponowi. I odwrotnie - jeśli to robią lub jeśli nie sprzeciwiają się, znaczy, że grupowe zakupy są "dobrym towarem". Dalej. Jest jeszcze kilka definicji Czarnego PR, co powiesz na taką: "Czarny PR to odpowiedź na pytanie, komu to służy?"Michał Pijet edytował(a) ten post dnia 08.05.11 o godzinie 23:58

konto usunięte

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Jeszcze, żeby nie było, że sobie wymyślam jakieś pseudofakty z sufitu: http://www.agora.pl/agora_pl/1,66632,669779.html
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Michał Pijet:
Oczywiście, masz bardzo dużo racji. Ja natomiast myślę sobie tak: jeśli Groupon nadszarpuje wizerunek firm, to w takim razie firmy te nie będą sprzedawać swoich produktów-usług Grouponowi.
Ciekawe czy bohater artykułu jeszcze raz się odważy ? Wątpię.
Czy jego grouponowi KLienci wrócą do niego ? Wątpię
Dlaczego ?
Ci zadowoleni płacą dziś jakieś grosze. Nie zapłacą normalnej stawki
Ci niezadowoleni, obrażeni tez nie wrócą - gorzej, opowiedzą swoim znajomym.
Sam sobie pewnie teraz musi odpowiedzieć na pytanie czy użył jak pies w studni ?
I odwrotnie - jeśli to robią lub jeśli nie sprzeciwiają się, znaczy, że grupowe zakupy to "dobry towar". Dalej. Jest jeszcze kilka definicji Czarnego PR, co powiesz na taką: "Czarny PR to odpowiedź na pytanie, komu to służy?"
:):) No właśnie - to pytanie logicznie wynika z treści artykułu (natomiast na szczęście rozumienie tekstu w Polsce jest na znikomym poziomie).

Jeśli artykuł opisuje fakty - nie mam uwag - dobrze, że o tym piszą. Ja nie wiem czy chciałabym potraktowania jak KLienci pana fryzjera - nie mam w tym frajdy. Nie czułabym się też komfortowo nieco gościa wykorzystując ( po takim artykule nie można uciec od tej myśli). Oczywiście - można powiedzieć : "jak był głupi to ma - się połaszczył - czesał gwiazdy a tera musi je porzucić dla Helki z warzywniaka- ma za swoje. "

To taka ocena jak ludzi, którzy kupili cudowną kołdrę w merynosów :)

Czy to czarny PR ? Na pewno nie laurka :) Ale czy nie na tym polega dziennikarstwo ? Żeby obnażać takie zjawiska ?Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 09.05.11 o godzinie 00:05

konto usunięte

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Dagmara D.:
Czy to czarny PR ? Na pewno nie laurka :) Ale czy nie na tym polega dziennikarstwo ? Żeby obnażać takie zjawiska ?

Tak, na tym polega dziennikarstwo. Nie mam pojęcia czy w omawianym przypadku mamy do czynienia z czymś więcej - po prostu zaczynam czytać media między wierszami.

A między wierszami zaraz pojawia się podejrzenie, że skoro media są najlepszą areną do realizacji prowskich akcji - tych pozytywnych i tych negatywnych, to może nie jest wcale tak, że w gazetach i na portalach czytamy o dzielnych "dziennikarzach śledczych", którzy mają ideę, aby dostarczyć ludziom codzienną porcję faktów.

Pamiętasz, jak następnego dnia po akcji z regulaminem Naszej Klasy pojawiły się w mainstreamie artykuły w czerwonej ramce, że ludzie masową przenoszą się na FB? A komu najbardziej zależało na tych przenosinach? No przecież nie dziennikarzom :-)

konto usunięte

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Mirek Połyniak:
to raczej kwestia braku wyobraźni i nie do końca przemyślanego wejścia w takie akcje
po prostu ktoś znowu uwierzył w cuda - a mechanizm zakupów grupowych taki cudny wcale nie jest z punktu widzenia sprzedawcy
http://mirekpolyniak.wordpress.com/2011/01/31/groupono...

Czekamy w takim razie na podobną laurkę Citeam.pl ;-) Przecież tam też podobne zjawiska muszą zachodzić.
Mariusz Jankowski

Mariusz Jankowski Programista
Excel/VBA

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Mnie troche dziwi zachowanie tego fryzjera i nagonka na Groupona. Owszem, konsultantka (czy jak tam sie to nazywa) mogla nieco wprowadzic Pana Budnego w blad, ale tajemnica Poliszynela jest czy zrobila to celowo. Nie zmienia to faktu, ze bedac na miejscu tegu fryzjera, na pewno taki limit bym wprowadzil - dla swietego spokoju i 100%-owej pewnosci. Tym bardziej, ze w ogloszeniu fryzjer napisal jakie znane osoby mial przyjemnosc strzyc. A to juz jest spora reklama. Poza tym prosta kalkulacja. Jezeli z 70zl robi sie 29zl z czego 19h wedruje jako prowizja dla Groupona, to dzienny zysk przy 10h to niecale 100zl (bo niektore klientki przychodza na dwie godziny). To jest z gory bardzo nieoplacalne przeciez dlatego dziwi mnie to, że fryzjer przystal na takie warunki.
Czy to jest czarny PR? Moim zdaniem chyba tak, bo sugeruje sie wine Groupona, a moim zdaniem wina lezy jednak po stronie fryzjera - po prostu mam wrazenie, ze podjac pochopna decyzje wchodzac w niekorzystny dla siebie uklad z Grouponem.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Michał Pijet:
Tak, na tym polega dziennikarstwo. Nie mam pojęcia czy w omawianym przypadku mamy do czynienia z czymś więcej - po prostu zaczynam czytać media między wierszami.

A między wierszami zaraz pojawia się podejrzenie, że skoro media są najlepszą areną do realizacji prowskich akcji - tych pozytywnych i tych negatywnych, to może nie jest wcale tak, że w gazetach i na portalach czytamy o dzielnych "dziennikarzach śledczych", którzy mają ideę, aby dostarczyć ludziom codzienną porcję faktów.

Pamiętasz, jak następnego dnia po akcji z regulaminem Naszej Klasy pojawiły się w mainstreamie artykuły w czerwonej ramce, że ludzie masową przenoszą się na FB? A komu najbardziej zależało na tych przenosinach? No przecież nie dziennikarzom :-)
Jasne, masz rację. Tylko wiesz jak jest - jeśli sie dało dupy, to trzeba być przygotowanym na to , że sprawa pójdzie w eter.
Gorzej - że konkurencja to wykorzysta - jeśli nie bezpośrednio : dając kupę szmalu na reklamę to pośrednio : dając kupę szmalu komuś kto o tym bedzie krzyczał na mieście.
Wiesz, ale ja zazwyczaj zakładam, że ludzie są uczciwi (idiotka ! :))
Zakładam,że jeden, drugi , trzeci "zadowolony Klient" się wkurzył. Zakładam, że ktoś poczytał o tym na jakimś forum i w dobie "ogórkowej" napisał jak to wygląda. Ale zawsze można sie zastanawiać gdzie leży prawda ...
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Michał Pijet:
Czekamy w takim razie na podobną laurkę Citeam.pl ;-) Przecież tam też podobne zjawiska muszą zachodzić.
Mam wrażenie , że te dwie firmy różni regulamin, ale głowy sobie nie dam obciąć. Coś mi się kolebie, że jedna nie bierze żadnej odpowiedzialności a druga bierze reklamacje na siebie. To trzeba sprawdzić - ale od czego dziennikarstwo obywatelskie :)

konto usunięte

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Wiem. Będę się czepiał.
Ale co to jest "czarny PR"? :)

konto usunięte

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Dagmara D.:

1.
wiesz jak jest - jeśli sie dało dupy, to trzeba być przygotowanym na to , że sprawa pójdzie w eter.

2.
Gorzej - że konkurencja to wykorzysta - jeśli nie bezpośrednio : dając kupę szmalu na reklamę to pośrednio

Właśnie o ten związek mi się rozchodzi, w momencie, gdy mamy 1. a przechodzimy do 2. :)

konto usunięte

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Dagmara D.:
Michał Pijet:
Czekamy w takim razie na podobną laurkę Citeam.pl ;-) Przecież tam też podobne zjawiska muszą zachodzić.
Mam wrażenie , że te dwie firmy różni regulamin, ale głowy sobie nie dam obciąć. Coś mi się kolebie, że jedna nie bierze żadnej odpowiedzialności a druga bierze reklamacje na siebie. To trzeba sprawdzić - ale od czego dziennikarstwo obywatelskie :)

Proszę uprzejmie:

http://www.ekomercyjnie.pl/citeam-pl-czyli-sposob-alle...

konto usunięte

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Krzysztof S.:
Wiem. Będę się czepiał.
Ale co to jest "czarny PR"? :)

Moja robocza definicja: celowe osłabienie czyjegoś wizerunku.
Niejako przeciwieństwo PRu.
Dagmara D.

Dagmara D. Field Research
Poland - Badania
rynku - moja miłość.
Wykł...

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Najpierw klienci i firmy przetestowałi Groupona. Co to za problem zebrać te opinie (robię ot całe życie :)) - zrobić analizę SWOT i zbudować nową, lepszą markę unikając tych wszystkich niedociągnięć ? Wolny rynek, konkurencja nie śpi :):)Dagmara D. edytował(a) ten post dnia 09.05.11 o godzinie 00:25
Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Dagmara D.:
Ci zadowoleni płacą dziś jakieś grosze. Nie zapłacą normalnej stawki

Właśnie to zależy, także chyba od rodzaju usługi. Np. do niektórych knajp, poznanych dzięki gruponowi i podobnych portalach już wracałem (a inne odradzałem, ale to inna kwestia). Pewne rzeczy, które miałem okazję przetestować (np. paintball laserowy) spodobały mi się na tyle, że może nie od razu, ale za kilka miesięcy tam wrócę i sądzę, że regularnie, choć nieco sporadycznie będę na takich rzeczach bywał.

Aczkolwiek zgadzam się w pełni, że mogą też takie oferty sporo namieszać.

konto usunięte

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Moja intuicja jest taka, że rynek sprzedaży jest obecnie bardzo trudny. Mamy do czynienia z podkręcaniem wyników poprzez umiejętne prezentowanie statystyk GUSu wskaźników makroekonomicznych - ludzie natomiast odczuwają zjawisko chudnięcia portfela z powodu galopujących cen. Na rynku działają ogromne firmy, które mają wszystko - pozycję, dystrybucję i zaplecze finansowe. To argumenty, że sprzedawcy dołączają do sieci sprzedaży grupowej, bo nie mają innego wyjścia - mogą zostać pominięci.

Ale mam też inny argument - pozycja sprzedawców, którzy mają dobrą markę jest cały czas niezła. Po co oddawać sieci kupę hajsu, tak jak ten fryzjer? Przychodzi do mnie Groupon, więc to ja rozdaję karty - prosty wniosek. Facet strzygł Figurę, a połasił się na 10 zeta, jako procent w zyskach. Niezbyt logiczne.

Dlatego bardziej przychylam się do tego, co napisał Artur.Michał Pijet edytował(a) ten post dnia 09.05.11 o godzinie 00:42

Temat: Wyborcza "nadgryza" Groupona. Czarny PR?

Dagmara D.:
Ale osobiście znam kilka osób, ktore chciały umówić sie na usługę z tego typu kuponu i były traktowane jak klienci drugiej kategorii.

Same zakupy grupowe (purchasing community) to sprawa stara jak swiat. Na tej zasadzie bazuje np. wiekszosc sklepow sieciowych. Groupon nieco rozszerzyl cala sprawe no i byc moze troche przesadzil. Osobiscie uwazam, ze tak szybko jak sie popjawil i zrobil furore tak szybko zniknie. Nie pamietam ile bierze Groupon za "posrednictwo" ale slyszalem, ze calkiem sporo. A wydatki na marketing nie moga rosnac w nieskonczonosc?

Następna dyskusja:

czarny Polak i hoop cola




Wyślij zaproszenie do