![](https://static.goldenline.pl/user_photo_basic.jpg)
konto usunięte
konto usunięte
Łukasz
Rzepiński
Multimedia Sales
Manager, Ericsson
konto usunięte
Łukasz Rzepiński:Mam wrażenie, że bardziej chodzi o prostotę konkursu. W konkursie FK wystarczyło tylko wybrać dana parę kolczyków-jeden klik i koniec. Nie trzeba było odpowiadać na pytanie, szukać odpowiedzi, robić zdjęć, pisać esej itd. Wystarczyło jedno kliknięcie i już brałeś udział w konkursie (tak samo w konkursie Paczkobranie-wybór skrytki, jedno kliknięcie i szansa na wygraną, a zobaczcie ile oni nabili fanów). Internauci są leniwi, wolą coś zrobić w 5 sekund niż głowić się nad zadaniem. Moim zdaniem stąd wzięła się tak duża liczba uczestników (oczywiście udział w konkursie wymagał polubienia strony i to automatycznie nabiło ponad setkę lubisiów).
Bardzo ciekawy case.
To jest kurczę tajemnica jakie nagrody chytają. Są konkursy gdzie rozdają iPady czy inne drogie nagrody które rozchodzą się na 5000-10000 osób a tutaj takie drobiazgi na 120.000. Sam widziałem konkurs gdzie nagrodą była droga lustrzanka który rozszedł się tylko na 1500 osób.
Być może drobne a częste nagrody są znacznie skuteczniejsze.
Agata
Chmielewska
http://achmielewska.
com
Wojtek Kibitlewski:zgadzam się z Tobą, tzn. też się zastanawiam nad skupianiem się głównie na fanach na FB, jasne fajnie mieć dużo fanów, którzy w dodatku są aktywni, ale czy to przekłada się na sprzedaż/inne działania? czy celem jest przyciągniecie ludzi na funpage czy do strony docelowej poza FB?
W swoim wpisie podajesz Jacku, że serwis - dzięki pozyskaniu tych 120.000 nowych "fanów" zwiększył sprzedaż o 250%.. Przynajmniej tak twierdzą sami zainteresowani, jak rozumiem..
Ja jednak wciąż się zastanawiam nad celowością konkursów i wartością pozyskanych "fanów". W sensie: na FB jest cała rzesza osób, która tylko poluje na nagrody - to nie są potencjalni klienci.
Druga sprawa to lojalność takich osób - celem sklepu jest pozyskanie i utrzymanie klienta - bo to właśnie na długofalowej, powtarzającej się sprzedaży sklep zarabia.. A czy pozyskani z konkursów klienci są lojalni?..
Jakie są Wasze doświadczenia?
konto usunięte
Wojtek Kibitlewski:
Ja jednak wciąż się zastanawiam nad celowością konkursów i wartością pozyskanych "fanów". W sensie: na FB jest cała rzesza osób, która tylko poluje na nagrody - to nie są potencjalni klienci.
Druga sprawa to lojalność takich osób - celem sklepu jest pozyskanie i utrzymanie klienta - bo to właśnie na długofalowej, powtarzającej się sprzedaży sklep zarabia.. A czy pozyskani z konkursów klienci są lojalni?..
Jakie są Wasze doświadczenia?
konto usunięte
urszula krasny:Może dlatego, że czasem klient wie lepiej? :]
Zawsze mnie kompletnie dziwiło dlaczego marketerzy upierają się na konkursy.
konto usunięte
Anita L.:
urszula krasny:Może dlatego, że czasem klient wie lepiej? :]
Zawsze mnie kompletnie dziwiło dlaczego marketerzy upierają się na konkursy.
konto usunięte
urszula krasny:Bo konkursy na fb generują mnóstwo fanów. Nie sztuka jest naklepać konkurs i przyciągnąć kilka tysięcy użytkowników, sztuka jest utrzymać liczbę zdobytych fanów i nie dopuścić do jej spadku po zakończeniu konkursu.
Wojtek Kibitlewski:
Ja jednak wciąż się zastanawiam nad celowością konkursów i wartością pozyskanych "fanów". W sensie: na FB jest cała rzesza osób, która tylko poluje na nagrody - to nie są potencjalni klienci.
Druga sprawa to lojalność takich osób - celem sklepu jest pozyskanie i utrzymanie klienta - bo to właśnie na długofalowej, powtarzającej się sprzedaży sklep zarabia.. A czy pozyskani z konkursów klienci są lojalni?..
Jakie są Wasze doświadczenia?
aye, aye.
Tekst dokładnie na temat: http://promocja-na-facebooku.com.pl
Zawsze mnie kompletnie dziwiło dlaczego marketerzy upierają się na konkursy.
Podobnie rzecz wygląda z grami. Jest milion i jedna gra na Facebooku stworzona nie w celach reklamowych. Są to bardzo dobre gry z dużymi budżetami, tworzone przez firmy, które zjadły sobie zęby na browserówkach. Pal licho, jeśli gra na Facebooku ma być dodatkiem do profilu, niestety w większości przypadku cała strategia polega na takiej grze czy takim konkursie i nazywa się to szumnie koncepcją promocji na Facebooku.
konto usunięte
Paulina Nazaruk:
Bo konkursy na fb generują mnóstwo fanów. Nie sztuka jest naklepać konkurs i przyciągnąć kilka tysięcy użytkowników, sztuka jest utrzymać liczbę zdobytych fanów i nie dopuścić do jej spadku po zakończeniu konkursu.
Takim negatywnym przykładem jest MaxwellHouse, kubeczki rozdane i mamy fanów gdzieś ;) fani odpłynęli to MH znów zaczął budować konkursy.
Następna dyskusja: