Temat: Pytania o pomysły na rozmowie rekrutacyjnej.
Hanna P.:
Coraz częściej spotkam się na rozmowie rekrutacyjnej "Ma pani produkt X naszej firmy, jak by go pani zareklamowała", albo "Proszę powiedzieć jak wypromuje pani szykowany przez firmę event". Dalsze pytania dotyczące pomysłu są bardzo szczegółowe.
Rozumiem, że w marketingu trzeba wykazać się pomysłowością, jednak tu mam pytanie - gdzie kończą się rekrutacja, a zaczyna "wyciąganie" pomysłów? Jak odpowiadać na tego typu pytania?
Hanno
Pozruszyłaś doskonały temat drenażu mózgów młodych niedoświadczonych aplikantów, gdyż 30% spotkań o pracę w działach sprzedaży i marketingu, to zwykłe i prymitywne wyciaganie pomysłów z potencjalnych kandydatów, dlatego trzeba mieć kilka, ale te swoje świetne auotorskie pomysły i projekty należy trzymać w tajemnicy i się nimi nie afiszować.
Bywa, że na spotkanie firmą każe przynieść ze sobą portfolio pomysłów i zrealizowanych projektów...tu też trzeba z głową, uważnie i rozsądnie...
Warto też dokładnie rozezanać, co leży na biurku/stole...bywa, że leży włączony dyktafon lub dyktafon w telefonie komórkowym...
Trzeba mieć zawsze oczy i uszy szeroko otwarte, a umysł nakierowany na kreatywne myślenie.
Do każdego spotkania trzeba się precyzyjnie przygotować.
Gdyż spotkanie o pracę, jest też procesem, który składa się z :
1/ rozeznania, czyli JOB-INFORMINGU i zebranie informacji o firmie, takich jak:
zatrudnienie, kapitał założycielski firmy, zarząd, kilka referencyjnych projektów jakie firma wykonała, jakie ma portfolio klientów, produktów,etc. itd. - warto te informacje sobie zapisać w kalendarzu, gdyż napewno przydadzą się na spotkaniu!
2/ przeczytaniu opinii o firmie...są fora, gdzie wypowiadają się osoby, które pracowały lub pracują w danej firmie i tam możesz się dowiedzieć ciekawych informacji jak firma rekrutuje i jakie realizuje casy sprawdzające w czasie spotkania i jak się tam pracuje.
Reasumując
Na każdym spotkaniu trzeba spokojnie odpowiadać na pytania, a pomysłami dzielić się z głową i z rozsądkiem.
Są techniki zaporowe, za pomocą, których możesz się zorientować, czy firma realizuje drenaż mózgów, czy naprawdę rekrutuje
Jedną ze skutecznych technik jest:
System ACQ -
Ask control questions & do not tell
Technika polega na zadaniu kilku pytań w czasie zagajenia, które pozwalają na zastowowanie skutecznej zapory, a to kilka przykładów ACQ + Firewall Questions - podstawy:
1/ kiedy planujecie Państwo zakończyć proces rekrutacji?
2/ czy zgłosiło się wielu kandydatów?
3/ czy planujecie Państwo kilka etapów rekrutacji?
4/ długo istnieje wakat na tym stanowisku?
...jeżeli potencjalny pracodowaca/rozmówca nie zna odpowiedzi na w/w przykładowe pytania, wtedy trzeba ostrożnie!
Pzdr Dario
Dariusz Szul edytował(a) ten post dnia 14.03.11 o godzinie 09:57