Temat: Zyskać reklamodawcę
Hanna P.:
Według mojego doświadczenia reklama w małych pismach (nakład rzędu 3-5 000) nie jest zbyt opłacalna, bo zyskuje się np. 1 klienta, a koszt takiej reklamy jest wysoki i porównywalny z reklamą np. w dodatku Rzeczpospolitej.
Może być bardzo opłacalna jeśli jest przemyślana. Reklama skierowana nie tam gdzie trzeba zawsze przyniesie mierne efekty, a usprawiedliwianie błędnego wyboru reklamą w kolosie typu RP nie wypada komuś z Twoim stanowiskiem.
Wielkie wydawnictwa mają to do siebie, że docierają wszędzie. Wyodrębnienie konkretnej grupy odbiorców jest nierealne. Pozostaje co najwyżej liczyć na to, że chociaż część naszego targetu czyta daną gazetę :)
Tego typu media nadają się do utrwalania/zmiany wizerunku marki, nie do reklamy konkretnego produktu (nie wliczam w to rzeczy powszechnego użytku, dla których potencjalnym odbiorcą może być każdy).
Pomyśl raczej o artykułach sponsorowanych, badaniach marketingowych wśród czytelników (co lubią, co kupują, jaka to w ogóle społeczność) - aby mieć coś, co możesz przedstawić. Bo "jesteśmy fajni, bo jesteśmy pismem dla wędkarzy, więc na pewno trafia to do grupy docelowej i mamy aż 3000 czytelników" nie jest przekonujące.
Z artykułami sponsorowanymi bym uważał, nie wiemy co to za czasopismo :) Jeśli zafunduje się czytelnikom kilka numerów napchanych testami czegoś z dopiskiem "sponsoring artykułu" to niemal pewnym jest spadek liczby czytelników.
Ludzie reklamową papkę mogą czytać na stronach producentów/firm, nie po to kupują gazety :)
--------------------------------
Polian Corowski:
Witajcie!
Mam do Was pytanie - jak szybko i efektywnie znaleźć reklamodawcę do czasopisma/periodyka? Z doświadczenia wiem, że robić to samemu jest bardzo czasochłonnym zajęciem.
Znacie więc jakieś porady, które mogą ten proces przyśpieszyć? Albo są może agencje, które się tym zajmują? Szukając w Internecie takowe znalazłem, ale ograniczyły się one do stron internetowych.
Z góry dzięki
1) określić profil przeciętnego czytelnika
2) zebrać dane o zasięgu, nakładzie itd
4) wybrać firmy których produkt trafia w potrzeby czytelnika
5) ...zatrudnić handlowca, który sprzeda powierzchnię