Dawid Milczarek AkademiaVAT.pl
Temat: Wydawanie nagród w ramach programów lojalnościowych a...
Tomasz Siennicki:1. Po pierwsze, przemawia za tym zasada powszechności opodatkowania.
Czy tylko z tego względu, że jest to utrudnianie życia podatnikom?
2. Po drugie, przemawia za tym zasada faktycznego opodatkowania konsumpcji.
3. Po trzecie, związek z działalnością opodatkowaną - w mojej ocenie - jest mniejszy, aniżeli z zaspokajaniem czyichś potrzeb konsumpcyjnych (oczywiście to kwestia ocenna, ktoś to może ocenić inaczej).
4. Po czwarte, i chyba najważniejsze, gdyby wszystkie wydatki związane z działalnością opodatkowaną dawały prawo do odliczenia, bez konieczności ich opodatkowania, to po co prawodawca wyraźnie przyznawałby w odrębnym przepisie prawo do odliczenia w przypadku drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych oraz próbek? Moim zdaniem można z tego wywnioskować, że w przypadku innych nieodpłatnych przekazać towarów prawo do odliczenia nie przysługuje.