Temat: Przypisy amerykańskie a strony WWW
Witam!
Można też skorzystać z zapisu, który nie szpeci tekstu pracy. Na przykład piszesz: "Jak czytamy w serwisie Interia.pl, szanse znalezienia pracy (...)"*. Oczywiście "Interia.pl" najlepiej wyróżnić, choćby kursywą, a gwiazdka odsyła czytelnika do przypisu, w którym podasz szczegółowe dane, powiedzmy tak: "Na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie Interia.pl pod adresem: [tu wpisujesz link], ostatni dostęp 10 września 2010 roku".
A gdzie zamieścić przypis? To zależy od różnych czynników: 1) estetycznych; 2) od wymogów, które Ci narzucono; 3) od tego, jak będzie praktyczniej: jeżeli praca Twoja jest obszerna, rozdziały są długie, to wskazane jest zamieszczanie przypisów na końcu danego rozdziału; jeśli zaś praca jest krótka, najlepiej przypisy podać na jej końcu, ale można je podzielić rozdziałami, aczkolwiek nie jest to wymóg. Raczej taki podział sprzyja przejrzystości i ułatwia czytanie, a właściwie szukanie konkretnego przypisu np. po numerkach.
W mojej pracy redakcyjnej przywykłem do takiego sposobu podawania przypisów, choć jestem elastyczny, jeśli któryś z autorów zrobi to inaczej i potrafi logicznie uzasadnić swoją metodę zapisu.
Miłego dnia, pozdrawiam.
Zbyszek