konto usunięte
Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.
Witam pragnę opisać jak działa jedna z firm branży serwisowej.Fototronik to firma prężna, działająca od 2005r. - jak zapewnia właściciel.
Kiedyś z ich usług skorzystałem, w drobnej co prawda sprawie, wymiany pękniętego wyświetlacza, nawet udało się bez kłopotu wymienić, czemu więc nie było spróbować ponownie.
I tu błąd! Rozum spłatał mi figla! Oddanie sprzętu o tego serwisu to była wielka porażka !
Po kolei więc.
Pewnego czerwcowego dnia w radosnym nastroju podjąłem próbę wykonania kolejnego zdjęcia Canonem 40D, nie powiodło się, aparat ustawił ostrość ale po naciśnięciu spustu zamiast usłyszeć szelest migawki była cisza….na wyświetlaczu złowrogo zamigał napis Busy. Po kilku próbach odblokowania zajętości szybka decyzja- aparat o serwisu.
No i padło na Foto-tronik, padło jak kowadło …hehe na nogę fotografa…. Jak kajdany niewolnicze, no przez ta decyzje normalnie tak się czuję jakbym sam trzymał łańcuch przy zakuwaniu w dyby bezradności niekompetencji usługodawcy.
Pobiegłem więc ochoczo, średnio zorientowana pani za ladą w uroczy sposób wypełniła zlecenie w dniu 2010.06.28 ( opis usterki -wyświetla komunikat, że jest zajęty z każdym obiektywem w T nie uruchamia się). Ponieważ trzeba wykonać kosztorys, który jest DARMOWY po podaniu maila mam oczekiwać na informacje o wycenie, czasie realizacji i wysłać informację zwrotną o podjętej decyzji: akceptacji, bądź nie naprawy.
Za kilka dni otrzymałem info :
Dnia 5 lipca 2010 9:50 Obsługa Foto-tronik <obsluga@ftronik.pl>
napisał(a):>
naprawa do 14 dni roboczych>
>
>
tomfish4you@o2.pl pisze:
> zgadzam się na naprawę, proszę podać termin odbioru sprzętu
> t.s.
>
>
> Dnia 2 lipca 2010 8:46 obsluga <obsluga@ftronik.pl> napisał(a):
>
> *KOSZTORYS* nr_zlec e-mail MARKA MODEL NR SERYJNY OPIS
> TECHNIKA Opis cd1 opis cd2 ROBOCIZNA (BRUTTO) CENA CZĘŚCI
> (BRUTTO) ŁĄCZNIE (BRUTTO) znacznik NAZWA CZESCI Opis usterki
> DATAKOSZTORYS
> 5412 tomfish4you@tlen.pl CANON eos 40D zatarty Uszkodzony
> zespół sterowania. Demontaż aparatu fotograficznego.Demontaż
> gł.elektroniki.Demontaż elektroniki przetworników.Demontaż
> górki.Demontaż wyświetlacza LCD.Demontaż elektroniki
> przetwornicy
> DC/DC.Naprawa elektroniki. Czyszczenie,konserwacja kontaktów oraz
> styków.Montaż oraz kontrola poprawności montażu.
> 350,00 zł 140,00 zł 490,00 zł *-1*
> wyświetla komuikata że jest zajęty, nie działa z żadnym
> obiektywem/ w FT nie uruchamia się 10-07-02
Odpisałem - zgadzam się i szczęśliwy zapomniałem o całej sprawie, w końcu to dwa tygodnie mogą być….
Czas mijał…. minął …cisza….. zirytowany piszę maila
Firma fototronik odpisuje : za tydzień odbiór…….. czekam…… cisza…. wk….ony piszę maila……
Odpowiedź:
Re: kosztorys zlecenia nr 5412
Od: Obsługa Fototronik <obsluga@ftronik.pl> (więcej) Do: "tomfish4you@o2.pl" <tomfish4you@tlen.pl> dnia: 29 lipca 2010 11:40
Witam,
Naprawa powinna zostać zakończona do końca tego tygodnia.
Z poważaniem
Karina Ż.
Fototronik
ul. Żurawia 32/34
00-515 Warszawa
022 435 82 42
www. ftronik.pl
Czekam……. opowiedź:
Dnia 30 lipca 2010 15:57 Fototronik dział techniczny
<obsluga@ftronik.pl> napisał(a):>
*KOSZTORYS* nr_zlec e-mail MARKA MODEL NR SERYJNY OPIS
TECHNIKA Opis cd1 opis cd2 ROBOCIZNA (BRUTTO) CENA CZĘŚCI
(BRUTTO) ŁĄCZNIE (BRUTTO) znacznik NAZWA CZESCI Opis usterki
DATAKOSZTORYS
5412 tomfish4you@tlen.pl CANON eos 40D zatarty Uszkodzony
zespół sterowania. Demontaż aparatu fotograficznego.Demontaż
gł.elektroniki.Demontaż elektroniki przetworników.Demontaż
górki.Demontaż wyświetlacza LCD.Demontaż elektroniki
przetwornicy
DC/DC.Naprawa elektroniki. Czyszczenie,konserwacja kontaktów oraz
styków.Montaż oraz kontrola poprawności montażu. Konieczna jest
wymiana elektroniki sterowania i czołówki- uszkodzone silniki.
Czas oczekiwania na część około 3tyg. 350,00 zł 1 350,00 zł 1 700,00 zł *0* wyświetla komuikata że jest zajęty, nie działa z żadnym
obiektywem/ w FT nie uruchamia się 10-07-30
Cena wzrosła do 1700 zł !!!! (tysiąc siedemset zł.)
Jest piątek godz. 15.57
Piszę maila i jadę o serwisu, body miało być zapasowym aparatem na wyjazdową sesję, swój drugi pożyczyłem koleżance bo miała ważny reportaż….
W tym czasie przychodzi odpowiedź :
Witam,
Niestety w trakcie naprawy okazało się że konieczna jest wymiana
"elektroniki sterowania i czołówki- uszkodzone silniki", więc nie ma
możliwości naprawy w pierwszym podanym koszcie.
Rozumiem że mam przyjąć rezygnacje z dalszej naprawy w podanym drugim
kosztorysie?
Technik od rezygnacji ma 5dni roboczych na zwrot sprzętu.
Z poważaniem
Karina Ż.
Fototronik
ul. Żurawia 32/34
00-515 Warszawa
022 435 82 42
www. ftronik.pl
16 z minutami serwis:
Wita mnie ‘zespół” trzech czirliderek , jedna przemówiła, rozanielonym głosem informuje mnie, że nikt ze mną nie porozmawia, bo one nie wiedzą o co chodzi a kompetentni wyszli o 16.00 .
Zaczyna mnie trafiać szlag, pani się ironicznie i z pobłażaniem uśmiecha do koleżanek. Zwracam uwagę, ze chyba nie tak wygląda obsługa klienta, pani ogląda tipsy… przewraca oczami… mówi, że wzywa ochronę bo jestem niegrzeczny.
Proszę o telefon do szefa – nie da, proszę o telefon do kierownika- nie da, ale da maila do kierowniczki, nie wziąłem okularów próbuje zapisać, długopis na sznurku, pęknięty i sklejony plastrem rozłazi się, otrzymuje reprymendę - nie wolno niszczyć sprzętu! … wychodzę radosny w podskokach przecież jest weekend!!! Żartowałem musze się wyciszyć…. Jadę na sesję….
Poniedziałek, wysyłam pismo na maila z prośba o przedstawienie na piśmie zaistniałej sytuacji i przedstawienie specyfikacji materiałowo cenowej naprawy….
Otrzymuje odpowiedź na zapytanie o kosztorys ze specyfikacja: (darmowy żeby nie było):
Szanowny Panie
Szanowny Pan nie życzył sobie płatnej ekspertyzy aparatu a jedynie BEZPŁATNY kosztorys - który jak sama nazwa wskazuje - zawiera zarys kosztów niezbędnych do poniesienia aby sprzęt został przywrócony do prawidłowego funkcjonowania. W chwili obecnej zażyczył Pan sobie usługi ekspertyzy - dokładnego "rozpisania" czynności i części.
No tak , wynika, ze wycena została zrobiona „ na oko” a za prawdziwa wycenę trzeba zapłacić.
Piszę, że to bzdury. Wymieniamy tony korespondencji ( zresztą bardzo ciekawej ) jakieś idiotyczne argumenty o zagrożeniu życia i zdrowia, że właściciel nie poda mi telefonu ani się ze mną nie spotka bo się obawia o swoje życie i zdrowie …normalnie facet ma jakieś traumy …może kiedyś był fizycznie wykorzystywany? Nie wnikam, to są osobiste sprawy, po co je wywleka, nie wiem.
Wczoraj dostaję info :
Sprzet jest gotowy do odbioru. Zlecenie nr: 5412
Od: Fototronik dział techniczny <obsluga@ftronik.pl> (więcej) Do: tomfish4you@tlen.pl dnia: 3 sierpnia 2010 11:59
Opis naprawy: Uszkodzony zespół sterowania. Demontaż aparatu
fotograficznego.Demontaż gł.elektroniki.Demontaż elektroniki
przetworników.Demontaż górki.Demontaż wyświetlacza LCD.Demontaż
elektroniki przetwornicy DC/DC.Naprawa elektroniki. Czyszczenie,konserwacja
kontaktów oraz styków.Montaż oraz kontrola poprawności montażu.
Konieczna jest wymiana elektroniki sterowania i czołówki- uszkodzone
silniki. Czas oczekiwania na część około 3tyg. Zwrot bez naprawy na
wniosek klienta. Zapraszamy po odbior w godzinach 10-18 od poniedzialku
do piatku. Koszt naprawy: 0zl brutto robocizna oraz 0zl brutto czesci.
Pozdrawiamy: zespół Fototronik
Odpisuję :
Pomyliliście zlecenie, ja nie wnioskowałem o zwrot aparatu.
pozdrawiam tomek staszewski
Dostaje odpowiedź:
Witam
W związku z Pana zachowaniem w dziale obsługi klienta, jesteśmy
zmuszeni zamknąć zlecenie i zwrócić Panu sprzęt bez naprawy.
Przypominam
,że w przypadku nie odebrania sprzętu w ciągu 6 miesięcy od informacji
o
zamknięciu zlecenia sprzęt zostanie zutylizowany.
pozdrawiam
Agnieszka Z.
Fototronik
ul. Żurawia 32/34/22
00-515 Warszawa
tel: 022 435 82 42
fax: 022 435 68 89
www. ftronik.pl
……….tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii…….
Pisze maila i wysyłam poleconym pismo :
WEZWANIE PRZED SĄDOWE:
Ja niżej podpisany, zgodnie z par. 630 k.c. żądam naprawienia rzeczy tzn. Aparatu Canon Model 40D w nieprzekraczalnym terminie tygodnia czasu. Zgodnie z Kosztorysem przedstawiony w dniu 10.07.02 opiewającym na kwotę 490 zł i zaakceptowanym przeze mnie.
Z poważaniem Tomasz Staszewski
sprawa w toku...pika...właśnie dostałem następnego maila.....tomek staszewski edytował(a) ten post dnia 09.08.10 o godzinie 16:13