konto usunięte

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Witam pragnę opisać jak działa jedna z firm branży serwisowej.
Fototronik to firma prężna, działająca od 2005r. - jak zapewnia właściciel.
Kiedyś z ich usług skorzystałem, w drobnej co prawda sprawie, wymiany pękniętego wyświetlacza, nawet udało się bez kłopotu wymienić, czemu więc nie było spróbować ponownie.
I tu błąd! Rozum spłatał mi figla! Oddanie sprzętu o tego serwisu to była wielka porażka  !
Po kolei więc.
Pewnego czerwcowego dnia w radosnym nastroju podjąłem próbę wykonania kolejnego zdjęcia Canonem 40D, nie powiodło się, aparat ustawił ostrość ale po naciśnięciu spustu zamiast usłyszeć szelest migawki była cisza….na wyświetlaczu złowrogo zamigał napis Busy. Po kilku próbach odblokowania zajętości szybka decyzja- aparat o serwisu.
No i padło na Foto-tronik, padło jak kowadło …hehe na nogę fotografa…. Jak kajdany niewolnicze, no przez ta decyzje normalnie tak się czuję jakbym sam trzymał łańcuch przy zakuwaniu w dyby bezradności niekompetencji usługodawcy.
Pobiegłem więc ochoczo, średnio zorientowana pani za ladą w uroczy sposób wypełniła zlecenie w dniu 2010.06.28 ( opis usterki -wyświetla komunikat, że jest zajęty z każdym obiektywem w T nie uruchamia się). Ponieważ trzeba wykonać kosztorys, który jest DARMOWY po podaniu maila mam oczekiwać na informacje o wycenie, czasie realizacji i wysłać informację zwrotną o podjętej decyzji: akceptacji, bądź nie naprawy.
Za kilka dni otrzymałem info :
Dnia 5 lipca 2010 9:50 Obsługa Foto-tronik <obsluga@ftronik.pl>
napisał(a):
>
naprawa do 14 dni roboczych
>
>
>
tomfish4you@o2.pl pisze:
> zgadzam się na naprawę, proszę podać termin odbioru sprzętu
> t.s.
>
>
> Dnia 2 lipca 2010 8:46 obsluga <obsluga@ftronik.pl> napisał(a):
>
> *KOSZTORYS* nr_zlec e-mail MARKA MODEL NR SERYJNY OPIS
> TECHNIKA Opis cd1 opis cd2 ROBOCIZNA (BRUTTO) CENA CZĘŚCI
> (BRUTTO) ŁĄCZNIE (BRUTTO) znacznik NAZWA CZESCI Opis usterki
> DATAKOSZTORYS
> 5412 tomfish4you@tlen.pl CANON eos 40D zatarty Uszkodzony
> zespół sterowania. Demontaż aparatu fotograficznego.Demontaż
> gł.elektroniki.Demontaż elektroniki przetworników.Demontaż
> górki.Demontaż wyświetlacza LCD.Demontaż elektroniki
> przetwornicy
> DC/DC.Naprawa elektroniki. Czyszczenie,konserwacja kontaktów oraz
> styków.Montaż oraz kontrola poprawności montażu.
> 350,00 zł 140,00 zł 490,00 zł *-1*
> wyświetla komuikata że jest zajęty, nie działa z żadnym
> obiektywem/ w FT nie uruchamia się 10-07-02

Odpisałem - zgadzam się i szczęśliwy zapomniałem o całej sprawie, w końcu to dwa tygodnie mogą być….
Czas mijał…. minął …cisza….. zirytowany piszę maila
Firma fototronik odpisuje : za tydzień odbiór…….. czekam…… cisza…. wk….ony piszę maila……
Odpowiedź:
Re: kosztorys zlecenia nr 5412
Od: Obsługa Fototronik <obsluga@ftronik.pl> (więcej) Do: "tomfish4you@o2.pl" <tomfish4you@tlen.pl> dnia: 29 lipca 2010 11:40
Witam,

Naprawa powinna zostać zakończona do końca tego tygodnia.

Z poważaniem
Karina Ż.
Fototronik
ul. Żurawia 32/34
00-515 Warszawa
022 435 82 42
www. ftronik.pl

Czekam……. opowiedź:
Dnia 30 lipca 2010 15:57 Fototronik dział techniczny
<obsluga@ftronik.pl> napisał(a):
>
*KOSZTORYS* nr_zlec e-mail MARKA MODEL NR SERYJNY OPIS
TECHNIKA Opis cd1 opis cd2 ROBOCIZNA (BRUTTO) CENA CZĘŚCI
(BRUTTO) ŁĄCZNIE (BRUTTO) znacznik NAZWA CZESCI Opis usterki
DATAKOSZTORYS
5412 tomfish4you@tlen.pl CANON eos 40D zatarty Uszkodzony
zespół sterowania. Demontaż aparatu fotograficznego.Demontaż
gł.elektroniki.Demontaż elektroniki przetworników.Demontaż
górki.Demontaż wyświetlacza LCD.Demontaż elektroniki
przetwornicy
DC/DC.Naprawa elektroniki. Czyszczenie,konserwacja kontaktów oraz
styków.Montaż oraz kontrola poprawności montażu. Konieczna jest
wymiana elektroniki sterowania i czołówki- uszkodzone silniki.
Czas oczekiwania na część około 3tyg. 350,00 zł 1 350,00 zł 1 700,00 zł *0* wyświetla komuikata że jest zajęty, nie działa z żadnym
obiektywem/ w FT nie uruchamia się 10-07-30


Cena wzrosła do 1700 zł !!!! (tysiąc siedemset zł.)
Jest piątek godz. 15.57
Piszę maila i jadę o serwisu, body miało być zapasowym aparatem na wyjazdową sesję, swój drugi pożyczyłem koleżance bo miała ważny reportaż….

W tym czasie przychodzi odpowiedź :
Witam,

Niestety w trakcie naprawy okazało się że konieczna jest wymiana
"elektroniki sterowania i czołówki- uszkodzone silniki", więc nie ma
możliwości naprawy w pierwszym podanym koszcie.
Rozumiem że mam przyjąć rezygnacje z dalszej naprawy w podanym drugim
kosztorysie?
Technik od rezygnacji ma 5dni roboczych na zwrot sprzętu.

Z poważaniem
Karina Ż.
Fototronik
ul. Żurawia 32/34
00-515 Warszawa
022 435 82 42
www. ftronik.pl

16 z minutami serwis:
Wita mnie ‘zespół” trzech czirliderek , jedna przemówiła, rozanielonym głosem informuje mnie, że nikt ze mną nie porozmawia, bo one nie wiedzą o co chodzi a kompetentni wyszli o 16.00 .
Zaczyna mnie trafiać szlag, pani się ironicznie i z pobłażaniem uśmiecha do koleżanek. Zwracam uwagę, ze chyba nie tak wygląda obsługa klienta, pani ogląda tipsy… przewraca oczami… mówi, że wzywa ochronę bo jestem niegrzeczny.
Proszę o telefon do szefa – nie da, proszę o telefon do kierownika- nie da, ale da maila do kierowniczki, nie wziąłem okularów próbuje zapisać, długopis na sznurku, pęknięty i sklejony plastrem rozłazi się, otrzymuje reprymendę - nie wolno niszczyć sprzętu! … wychodzę radosny w podskokach przecież jest weekend!!! Żartowałem musze się wyciszyć…. Jadę na sesję….
Poniedziałek, wysyłam pismo na maila z prośba o przedstawienie na piśmie zaistniałej sytuacji i przedstawienie specyfikacji materiałowo cenowej naprawy….

Otrzymuje odpowiedź na zapytanie o kosztorys ze specyfikacja: (darmowy żeby nie było):
Szanowny Panie

Szanowny Pan nie życzył sobie płatnej ekspertyzy aparatu a jedynie BEZPŁATNY kosztorys - który jak sama nazwa wskazuje - zawiera zarys kosztów niezbędnych do poniesienia aby sprzęt został przywrócony do prawidłowego funkcjonowania. W chwili obecnej zażyczył Pan sobie usługi ekspertyzy - dokładnego "rozpisania" czynności i części.

No tak , wynika, ze wycena została zrobiona „ na oko” a za prawdziwa wycenę trzeba zapłacić.
Piszę, że to bzdury. Wymieniamy tony korespondencji ( zresztą bardzo ciekawej ) jakieś idiotyczne argumenty o zagrożeniu życia i zdrowia, że właściciel nie poda mi telefonu ani się ze mną nie spotka bo się obawia o swoje życie i zdrowie …normalnie facet ma jakieś traumy …może kiedyś był fizycznie wykorzystywany? Nie wnikam, to są osobiste sprawy, po co je wywleka, nie wiem.
Wczoraj dostaję info :
Sprzet jest gotowy do odbioru. Zlecenie nr: 5412
Od: Fototronik dział techniczny <obsluga@ftronik.pl> (więcej) Do: tomfish4you@tlen.pl dnia: 3 sierpnia 2010 11:59

Opis naprawy: Uszkodzony zespół sterowania. Demontaż aparatu
fotograficznego.Demontaż gł.elektroniki.Demontaż elektroniki
przetworników.Demontaż górki.Demontaż wyświetlacza LCD.Demontaż
elektroniki przetwornicy DC/DC.Naprawa elektroniki. Czyszczenie,konserwacja
kontaktów oraz styków.Montaż oraz kontrola poprawności montażu.
Konieczna jest wymiana elektroniki sterowania i czołówki- uszkodzone
silniki. Czas oczekiwania na część około 3tyg. Zwrot bez naprawy na
wniosek klienta. Zapraszamy po odbior w godzinach 10-18 od poniedzialku
do piatku. Koszt naprawy: 0zl brutto robocizna oraz 0zl brutto czesci.
Pozdrawiamy: zespół Fototronik

Odpisuję :
Pomyliliście zlecenie, ja nie wnioskowałem o zwrot aparatu.
pozdrawiam tomek staszewski

Dostaje odpowiedź:
Witam

W związku z Pana zachowaniem w dziale obsługi klienta, jesteśmy
zmuszeni zamknąć zlecenie i zwrócić Panu sprzęt bez naprawy.
Przypominam
,że w przypadku nie odebrania sprzętu w ciągu 6 miesięcy od informacji
o
zamknięciu zlecenia sprzęt zostanie zutylizowany.

pozdrawiam
Agnieszka Z.
Fototronik
ul. Żurawia 32/34/22
00-515 Warszawa
tel: 022 435 82 42
fax: 022 435 68 89
www. ftronik.pl

……….tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii…….

Pisze maila i wysyłam poleconym pismo :
WEZWANIE PRZED SĄDOWE:

Ja niżej podpisany, zgodnie z par. 630 k.c. żądam naprawienia rzeczy tzn. Aparatu Canon Model 40D w nieprzekraczalnym terminie tygodnia czasu. Zgodnie z Kosztorysem przedstawiony w dniu 10.07.02 opiewającym na kwotę 490 zł i zaakceptowanym przeze mnie.

Z poważaniem Tomasz Staszewski

sprawa w toku...pika...właśnie dostałem następnego maila.....tomek staszewski edytował(a) ten post dnia 09.08.10 o godzinie 16:13
Łukasz G.

Łukasz G. Senior Technical
Sales Manager w
Tripleplay Ltd.

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Łóóóó, ależ się rozpisał.
Mam nadzieję, że niektórym przyda się przestroga, no i powodzenia w walce z wiatrakami, trzeba w Polsce pokazać że to klient ma zawsze rację!

konto usunięte

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Postanowiłem odpuścić, szkoda kopać się z koniem pojechałem po body.
Już nie jest BUSY teraz jest Dead - Muerto, czułem, że go popsuli podczas naprawy, nawet nie daje się włączyć.... body nie odebrałem....cdn. ;)

konto usunięte

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

I takie to są uroki w serwisach. Po przeczytaniu tego co napisałeś dochodzę do wniosku że i tak jest lepiej niż na Żytniej gdzie zostałem nazwany przez technika nawiedzonym kolesiem z dziwnymi problemami.

konto usunięte

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

ja mam o Fototroniku jak najlepsze zdanie. Szybko sprawnie i na temat, nie robilem zadym, bo nie było zadnych ku temu podstaw. I miła obsługa, i szybko, i cenowo nieporównywalnie taniej niz na Zytniej. Ogólnie duży plus.

W ogóle współczuję ludziom pracujących na reklamacjach, serwisach itd. Naprawdę, serdecznie im współczuję.

konto usunięte

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Hubert S.:

W ogóle współczuję ludziom pracujących na reklamacjach, serwisach itd. Naprawdę, serdecznie im współczuję.

Dlaczego tak ci się ściska serce jak o nich pomyślisz?
Podobnie masz np. z pracownikami służby zdrowia?

p.s. tak przy okazji, za jaką naprawę stawiasz duży plus?
Andrzej Z.

Andrzej Z. Administrator
NetWare

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

tomek staszewski:
Witam pragnę opisać jak działa jedna z firm branży serwisowej.
Fototronik to firma prężna, działająca od 2005r. - jak zapewnia właściciel.
Kiedyś z ich usług skorzystałem, w drobnej co prawda sprawie, wymiany pękniętego wyświetlacza, nawet udało się bez kłopotu wymienić, czemu więc nie było spróbować ponownie.
I tu błąd! Rozum spłatał mi figla! Oddanie sprzętu o tego serwisu to była wielka porażka  !

jak dawno temu naprawiałem u nich małpę i było OK - no ale cyfra to troszkę inna historia. Coś mi się zdaje, że na sądzie stanie. A z ciekawości - czemu nie Żytnia?

konto usunięte

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Ja bym nie odpuściła.

P.S. firmy nie znam , nigdy nie korzystałam z ich usług.

konto usunięte

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Przed tym serwisem to już mnie parę osób przestrzegało, zepsuli ludziom sporo sprzętu.
Michał J.

Michał J.
web/print/photograph
y/animation/video
edition

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Naprawili mi obietktyw, dobry kontakt, szybko, nie mialem problemow moge polecic, inna kwestia ze obiektyw znow padl :/Michał Jakóbczyk edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 13:25
Łukasz Łukawski

Łukasz Łukawski Szukam Pracy -
Lublin, Warszawa

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Też właśnie teraz mam podobną sytuacjęz Fototronikiem co Tomek. Już miesiąc czekam na obiektyw. Naprawa miala kosztowac 300zł a po miesiacu (gdzie po 21 dniach powinien by zwrot naprawionego sprzętu) dostałem nową wycenę na 600zł. Jestem na etapie oczekiwania na maila od kierownika serwisu. Myślę że jakbyśmy zebrali kilka osób które miały problemy z tym serwisem zgodnie z nowym prawem można by było zgłosic pozew grupowy i proponowałbym zebrac maile i wysłac do rzecznika praw konsumenta. Czekam na odpowiedz od fototronik ale powiem szczerze że będę na NIE dla tego serwisu. Pytanie co zostało....
Błażej K.

Błażej K. Zostaje na GL
Pozdrawiam.

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Łukasz Łukawski:
Też właśnie teraz mam podobną sytuacjęz Fototronikiem co Tomek. Już miesiąc czekam na obiektyw. Naprawa miala kosztowac 300zł a po miesiacu (gdzie po 21 dniach powinien by zwrot naprawionego sprzętu) dostałem nową wycenę na 600zł. Jestem na etapie oczekiwania na maila od kierownika serwisu. Myślę że jakbyśmy zebrali kilka osób które miały problemy z tym serwisem zgodnie z nowym prawem można by było zgłosic pozew grupowy i proponowałbym zebrac maile i wysłac do rzecznika praw konsumenta. Czekam na odpowiedz od fototronik ale powiem szczerze że będę na NIE dla tego serwisu. Pytanie co zostało....

Uświadomienie ludzi , aby nie korzystali z firmy krzak. !!!
Czasami warto wydać więcej, czasami warto poczekać dłużej, i tak czekasz. !!!
Łukasz Łukawski

Łukasz Łukawski Szukam Pracy -
Lublin, Warszawa

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Ale skoro Żytnia to dramat a Żurawia miała byc OK....sprawdziłem gdzie jest więcej pozytywnych opinii przed wybraniem serwisu.....to czekam na jakaś propozycje konkretniejszej firmy...

konto usunięte

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Witam ponownie :]

Mam prośbę, proszę o kontakt mailowy osoby którym firmie FOTOTRONIK na Żurawiej :

-uszkodzono sprzęt podczas "naprawy"
-zmieniono niekorzystnie kosztorys, argumentując znalezieniem następnej"usterki"
- nie chciano przedstawić ponownego kosztorysu szczegółowego twierdząc, że tylko pierwszy był darmowy
- zwrócono sprzęt nie działający, argumentując, że taki dostarczył zleceniodawca
- grożono doniesieniem do prokuratury o próbie "wyłudzenia" przy dalszych próbach dochodzenia swoich racji.
- informowano, że opieszałość przy odbiorze nienaprawionego sprzętu może poskutkować jego "utylizacją" po upływie 6 miesięcy.

informacje proszę kierować na maila :

fototronik@wp.pl

Jeżeli to możliwe, to proszę o rozpowszechnienie tej prośby na branżowych portalach.

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

ja w fototroniku na Żurawiej miałem raz okazje się pojawić. w sumie w drobnej sprawie.
Wpadłem na pomysł by ktoś porządnie wyczyścił mi matryce w minolcie. No i przez tydzień chyba tak czyścili, że musiałem ją sobie wyczyścić sam w domu gruszką.
Na reklamacje już nie było czasu, bo za dwa dni wyjeżdżałem.

konto usunięte

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Podany adres mailowy nie odsyła do firmy, założyłem go specjalnie, aby dokładnie filtrować informacje i niczego nie przegapić.
Nie adresujecie Państwo korespondencji do firmy Foto-tronik tylko do mnie

Dosadne zwroty i nerwy są zbędne, ja nie jestem winny Państwa słusznym frustracją. Poproszę tylko konkretne przypadki.
W razie wątpliwości proszę o kontakt na PW .
Katarzyna Kłos

Katarzyna Kłos Nie robię nic

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

WItam,

Też korzystałam z usług fototronika i kosztorys trwał długo. I dostałam bardzo drogą wycenę.
Oddawałam małpke canona 720 i nie otwierał mi sie obiektyw. Wycenili na 250zł po czym powiedzieli że trzeba wymienić i że obiektyw ponad 400zł.
Za drogo wiec poszłam do innego serwisu do Opto-Technika. Równiez w Warszawie.
Dostałam opis:
Aparat po nieumiejętnym demontażu. Naprawa obiektywu. Koszt 170zł.
Zgodziłam się, dostałam 6 miesiecy gwarancji, naprawa w ciągu tygodnia była skończona.
Polecam:)Katarzyna Kłos edytował(a) ten post dnia 11.04.11 o godzinie 17:08
Zofia Urbańczyk

Zofia Urbańczyk Specjalista ds
zasobów ludzkich i
promocji

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Witam,
ja również się rozpiszę, ponieważ również zostałam OSZUKANA przez firmę FOTOTRONIK (Warszawa ul. Żurawia) pisze aby wszystkich przestrzec przed stratą pieniędzy, czasu i nerwów.

W ubiegłym roku rozpoczęła się moja przygoda z naprawą lustrzanki Konica Minolta Dynax 5D. Ponieważ aparat przestał robić zdjęcia, ikona stabilizacji na ekranie migotała wskazując najwyższy stopień wstrząsów a aparat zaczął charakterystycznie "trykać" oddałam aparat do naprawy do Fototronika. Po ekspertyzie dowiedziałam się, że do wymiany jest silnik stabilizacjo obrazu. Koszt naprawy to 650zł.
Zdecydowałam się na naprawę. Po odebraniu aparatu działał on zaledwie tydzień i zrobił łącznie kilka zdjęć po czym objawy wróciły takie same jak sprzed naprawy.

Ponieważ nie jestem z Warszawy zgłosiłam usterkę, ale aparat oddałam w późniejszym terminie natomiast nadal w okresie gwarancyjnym Fototronika.

Po oddaniu aparatu na reklamacje otrzymałam informacje zwrotną, że reklamacja nie została uznana, ponieważ poprzednimm razem został wymieniony pionowy silnik a tym razem zepsuł się poziomy silnik i koszt naprawy to kolejne 450zł. Było to dla mnie bardzo podejrzane, ponieważ w pierwszym zamówieniu i ekspertyzie nie był wyszczególniony, który silnik został uszkodzony. Nie otrzymałam również żadnych dokumentów po naprawie aparatu wskazujących, co zostało naprawione (mój błąd, że tego nie dopilnowałam). Dokumenty dotyczące naprawy otrzymałam dopiero po zgłoszeniu reklamacji.

Po wielu wymienionych mailach z zażaleniami i nieprzyjemnych telefonach zdecydowałam się na kolejną naprawę. Czyli łęcznie wydałam 1100zł.

Odebrałam aparat po drugiej naprawie i po pierwszych kilku zdjęciach objawy (identyczne jak w poprzednich przypadkach) wróciły. Oczywiście aparat oddałam na reklamację, ale jaką odpowiedź uzyskałam??!!

Reklamacja nieuznana-:

"Witam
Po ponownym dostarczeniu sprzęt został dokładnie sprawdzony. Oba silniki działają prawidłowo. Obecnie zawiesza się migawka, jest to zupełnie inna usterka niż w poprzednich przypadkach. Migawka jest elementem zużywającym się w aparatach. Technik postara się naprawić sekcję migawki ,żeby koszty były jak najmniejsze( ma jeszcze nadzieję, że nie będzie konieczna jej wymiana) a na robociznę uwzględnił już rabat ze względu na poprzednie zlecenia.
Prosimy o decyzję.
z poważaniem
Agnieszka Zawadzka
Kierownik serwisu
Fototronik
ul. Nowogrodzka 31
00-511 Warszawa
tel. 22 435 82 42
http://ftronik.pl"

To dla mnie po prostu wyłudzanie pieniędzy, ciągle są te same objawy po naprawach aparat robi kilka zdjęć ale za każdym razem się psuje coś innego. Konsultowałam się z Rzecznikiem Praw Konsumenta i niestety jest bezradny, ponieważ sa to zbyt specjalistyczne sprawy, całość należałoby skierować do Sądu i jestem na tyle zdesperowana, że chyba to zrobię.

Najgorsze nie są te pieniądze ale poczucie, że jestem tak bezczelnie i bezkarnie oszukiwana a przy tym wszystkim bezradna. Do tego wcale nie muszę być jedyną ich "ofiarą".

Jak oddawałam aparat kolejny raz na reklamację, również przy mnie stały osoby reklamujące u nich naprawę.

konto usunięte

Temat: FOTOTRONIK na medal - z kartofla.

Ja czytam ten watek to przypomina mi sie naprawianie TV przez lokalnych specjalistow w latach 80 :)

Paweł L.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora



Wyślij zaproszenie do