konto usunięte

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Tym razem nie polskie a brytyjskie biuro podróży ogłosiło bankructwo pozostawiając tysiące turystów zagranicą:

"Brytyjskie biuro podróży Goldtrail ogłosiło bankructwo pozostawiając tysiące turystów z tego kraju za granicą - poinformowała w sobotę BBC powołując się na brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA).

Specjalizująca się w organizowaniu wyjazdów do Grecji i Turcji firma ogłosiła bankructwo w piątek po południu. W tym czasie poza granicami Wielkiej Brytanii przebywało około 16 tys. jej klientów."




http://biznes.onet.pl/bankructwo-biura-podrozy--tysiac...

konto usunięte

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

"Już trzecie w obecnym sezonie wakacyjnym brytyjskie biuro podróży nieoczekiwanie zaprzestało działalności i ogłosiło bankructwo. We wtorek upadła agencja Kiss Flights oferująca tanie przeloty i wakacje nad Morzem Śródziemnym.

Biuro oferowało przelot i pobyt wypoczynkowy w Grecji, Egipcie, Turcji i na Wyspach Kanaryjskich. Ma 13 tys. klientów zagranicą i 60 tys. takich, którzy zarezerwowali u niej przelot, ale jeszcze nie wylecieli.

Nadzorca cywilnego ruchu lotniczego CAA (Civil Aviation Authority) wydał uspokajający komunikat zapewniając klientów Kissa, że będą mogli wrócić do domu bez większych zakłóceń. Ci, którzy jeszcze nie wylecieli dostaną zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet."


http://biznes.onet.pl/w-brytania-kolejne-biuro-podrozy...

konto usunięte

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

No i niestety ale popłynął SELECTOURS:

"Warszawa, 13.09.2010

Szanowni Klienci, Agenci i Partnerzy,

Zarząd Spółki z przykrością informuje, że wskutek utraty płynności finansowej wynikającej m.in. z trudności w ściągnięciu należności na rzecz Selectours, z dniem 13 września 2010 podjął decyzję o ogłoszeniu upadłości spółki i zaprzestaniu działalności operacyjnej. W związku z zaistniałą sytuacją zostaje uruchomiony proces zorganizowania powrotu Klientów Selectours do kraju, w miarę możliwości w jak najmniej uciążliwy sposób.

W tym celu, poza oficjalnym komunikatem, podjęto działania wspólnie z ubezpieczycielem, tj. Towarzystwem Ubezpieczeniowym SIGNAL IDUNA S.A., które jest wystawcą gwarancji ubezpieczeniowej M182146, z której pokryte zostaną koszty powrotu Klientów do kraju i stosownie do możliwości zwrot wpłaconych zaliczek.

W najbliższym czasie wydany zostanie nowy komunikat z telefonami kontaktowymi, pod którymi będzie można uzyskać szczegółowe informacje na temat zastosowanych procedur.

Z poważaniem

Zarząd B.P. SELECTOURS"


http://selectours.pl/

konto usunięte

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Jolanta I.:
Joluś, z ciekawości- biura podróży bankrutują z powodu małej ilości klientów, tak?
nie znam się- nie jeżdżę z biurem podróży, dlatego pytam :)

konto usunięte

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Karolina Ł.:
Jolanta I.:
Joluś, z ciekawości- biura podróży bankrutują z powodu małej ilości klientów, tak?
nie znam się- nie jeżdżę z biurem podróży, dlatego pytam :)


Karolka, aż tak biegła w tej -bądź co bądź nie mojej branży-nie jestem, jednak:
http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/435315,mozliwe_s...

Generalnie standardowa utrata płynności finansowej,co w obecnej sytuacji rynkowej nie jest w sumie niczym dziwnym.

konto usunięte

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

http://prawoiturystyka.blog.onet.pl/Biuro-upadlo-Jak-w...

Patrz wyżej :) Dziś zarząd Selectours złożył wniosek (przynajmniej tak rozumiem oficjalny komunikat) o ogłoszenie upadłości...
Ewa M.

Ewa M. Advertising Business
Partner ||
Allegro.pl

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Jolanta I.:
Zarząd Spółki z przykrością informuje, że wskutek utraty płynności finansowej wynikającej m.in. z trudności w ściągnięciu należności na rzecz Selectours,

Bo ja chyba nie rozumiem, to Klienci nie płacili do biura? :-)
Andrzej Ziemba

Andrzej Ziemba Impossible is
nothing...

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Ewa M.:
Jolanta I.:
Zarząd Spółki z przykrością informuje, że wskutek utraty płynności finansowej wynikającej m.in. z trudności w ściągnięciu należności na rzecz Selectours,

Bo ja chyba nie rozumiem, to Klienci nie płacili do biura? :-)
Mnie też to nie pasuje... Tym bardziej, że przecież warunkiem wyjazdu jest zapłata 100% należności... Smutne tym bardziej, że moja przyjaciółka miała za tydzień z nimi lecieć do Egiptu.

Pozostaje pytanie: co teraz?

konto usunięte

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Teraz zwrot pieniążków z gwarancji ubezpieczeniowej - niech znajoma dzwoni do marszałka województwa - telefony i opis sytuacji znajdziesz na moim blogu.

Natomiast rzeczywiście kwestia płatności w branży turystycznej wygląda z grubsza tak:

klient, kredyt ---> biuro ---> hotel, przewoźnicy, pośrednicy, agenci

Biuro pozaciągało np. kredyty na poczet wyjazdów klientów, zamówiło określoną ilość miejsc w hotelu i źle skalkulowało spłatę kredytów a za hotel musieli zapłacić, w tym sensie rzeczywiście brak środków obrotowych mógł nastąpić pośrednio z powodu nieściągalności należności od klientów. Ale czy tak było... ?
Andrzej Ziemba

Andrzej Ziemba Impossible is
nothing...

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Błażej Sarzalski:
Teraz zwrot pieniążków z gwarancji ubezpieczeniowej - niech znajoma dzwoni do marszałka województwa - telefony i opis sytuacji znajdziesz na moim blogu.

Natomiast rzeczywiście kwestia płatności w branży turystycznej wygląda z grubsza tak:

klient, kredyt ---> biuro ---> hotel, przewoźnicy, pośrednicy, agenci

Biuro pozaciągało np. kredyty na poczet wyjazdów klientów, zamówiło określoną ilość miejsc w hotelu i źle skalkulowało spłatę kredytów a za hotel musieli zapłacić, w tym sensie rzeczywiście brak środków obrotowych mógł nastąpić pośrednio z powodu nieściągalności należności od klientów. Ale czy tak było... ?
dziękuję, info przekazałem dalej.
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Hiszpanie rzucają koło ratunkowe branży turystycznej - będą dopłacać 150€ do przelotu na wakacje, żeby się u nich pojawić.

konto usunięte

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Wakacje marzeń;) mogą stać sie koszmarem. Zastanawiam się jak ustrzec sie przed takimi sytuacjami. ;) Chyba nie ma sposobów skoro firma z długoletnim doświadczeniem na rynku ogłasza upadłość.
Andrzej O.

Andrzej O. Haters gonna hate,
ainters gonna aint

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Małgorzata Flaka:
Wakacje marzeń;) mogą stać sie koszmarem. Zastanawiam się jak ustrzec sie przed takimi sytuacjami. ;) Chyba nie ma sposobów skoro firma z długoletnim doświadczeniem na rynku ogłasza upadłość.
to chyba problem tych co wplacili zaliczki, a nie tych na wyjeździe.
Ewa M.

Ewa M. Advertising Business
Partner ||
Allegro.pl

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Błażej Sarzalski:
Teraz zwrot pieniążków z gwarancji ubezpieczeniowej - niech znajoma dzwoni do marszałka województwa - telefony i opis sytuacji znajdziesz na moim blogu.

Natomiast rzeczywiście kwestia płatności w branży turystycznej wygląda z grubsza tak:

klient, kredyt ---> biuro ---> hotel, przewoźnicy, pośrednicy, agenci

Biuro pozaciągało np. kredyty na poczet wyjazdów klientów, zamówiło określoną ilość miejsc w hotelu i źle skalkulowało spłatę kredytów a za hotel musieli zapłacić, w tym sensie rzeczywiście brak środków obrotowych mógł nastąpić pośrednio z powodu nieściągalności należności od klientów. Ale czy tak było... ?

No właśnie to co piszesz miałoby sens gdyby napisali, że nie byli w stanie zapłacić podwykonawcom.

Ale tu podano jako jedną z przyczyn niemożność ściągnięcia należności dla nich? To kto im i za co miał płacić, jeśli, to co napisał Andrzej, warunkiem wyjazdu jest 100% zapłata ze strony Klienta?

Może to kwestia właścicieli? Jakoś się nie zdziwiłam, gdy przeczytałam nazwiska...

konto usunięte

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Błażej Sarzalski:
Teraz zwrot pieniążków z gwarancji ubezpieczeniowej - niech znajoma dzwoni do marszałka województwa


W teorii to ładnie wygląda, ale chyba jest kolejka wierzycieli: US, ZUS,linie lotnicze, hotele a na szarym końcu....klient.
Prawda jest taka, że ci zapłacili ale jeszcze nie wylecieli zostali z niczym: bez pieniędzy i bez urlopu.Pieniądze może odzyskają...kiedyś.

konto usunięte

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Jolanta I.:
Błażej Sarzalski:
Teraz zwrot pieniążków z gwarancji ubezpieczeniowej - niech znajoma dzwoni do marszałka województwa


W teorii to ładnie wygląda, ale chyba jest kolejka wierzycieli: US, ZUS,linie lotnicze, hotele a na szarym końcu....klient.
Prawda jest taka, że ci zapłacili ale jeszcze nie wylecieli zostali z niczym: bez pieniędzy i bez urlopu.Pieniądze może odzyskają...kiedyś.

Mylisz się - klient jest na pierwszym miejscu jeżeli chodzi o zwrot pieniędzy z gwarancji ubezpieczeniowej.

Edit: gwarancja jest właśnie po to aby: pokryć koszty podróży klientom, którzy muszą wrócić oraz zwrócić ludziom to co zapłacili za wakacje, które się nie odbyły.Błażej Sarzalski edytował(a) ten post dnia 14.09.10 o godzinie 14:59

konto usunięte

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Błażej Sarzalski:
Mylisz się - klient jest na pierwszym miejscu jeżeli chodzi o zwrot pieniędzy z gwarancji ubezpieczeniowej.


Dobrze, zobaczymy jak się lamenty zaczną, że komuś nie zwrócili pieniędzy...podobnie było z Kopernikiem.

konto usunięte

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Lamenty i tak będą, to nasza narodowa specjalność :)

konto usunięte

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Ewa M.:
Błażej Sarzalski:
Teraz zwrot pieniążków z gwarancji ubezpieczeniowej - niech znajoma dzwoni do marszałka województwa - telefony i opis sytuacji znajdziesz na moim blogu.

Natomiast rzeczywiście kwestia płatności w branży turystycznej wygląda z grubsza tak:

klient, kredyt ---> biuro ---> hotel, przewoźnicy, pośrednicy, agenci

Biuro pozaciągało np. kredyty na poczet wyjazdów klientów, zamówiło określoną ilość miejsc w hotelu i źle skalkulowało spłatę kredytów a za hotel musieli zapłacić, w tym sensie rzeczywiście brak środków obrotowych mógł nastąpić pośrednio z powodu nieściągalności należności od klientów. Ale czy tak było... ?

No właśnie to co piszesz miałoby sens gdyby napisali, że nie byli w stanie zapłacić podwykonawcom.

Ale tu podano jako jedną z przyczyn niemożność ściągnięcia należności dla nich? To kto im i za co miał płacić, jeśli, to co napisał Andrzej, warunkiem wyjazdu jest 100% zapłata ze strony Klienta?

Może to kwestia właścicieli? Jakoś się nie zdziwiłam, gdy przeczytałam nazwiska...

No właściciel w pewnych okolicznościach jest dłużnikiem spółki - tj. w przypadku gdy np. powinien wnieść środki na podwyższony kapitał zakładowy, albo uchwalone dopłaty... ale nie chcę gdybać tutaj... może być też tak, że nie zapłaciło jakieś inne biuro, które za pomocą tego biura organizowało dużo wyjazdów...
Ewa M.

Ewa M. Advertising Business
Partner ||
Allegro.pl

Temat: Bankructwo biur podróży A.D. 2010

Błażej Sarzalski:
Ewa M.:
Może to kwestia właścicieli? Jakoś się nie zdziwiłam, gdy przeczytałam nazwiska...

No właściciel w pewnych okolicznościach jest dłużnikiem spółki - tj. w przypadku gdy np. powinien wnieść środki na podwyższony kapitał zakładowy, albo uchwalone dopłaty... ale nie chcę gdybać tutaj... może być też tak, że nie zapłaciło jakieś inne biuro, które za pomocą tego biura organizowało dużo wyjazdów...

Ja miałam raczej na myśli narodowość właścicieli...



Wyślij zaproszenie do