Artur Miernik

Artur Miernik projektant grafiki
użytkowej

Temat: Jaki darmowy CMS spełni te oczekiwania?

Nie jestem programistą lecz grafikiem, debiutuję w CMSach i mam pewien kłopot:
Potrzebowałem postawić portfolio na jakimś CMSie tak, bym mógł mieć każdą pracę (obrazek) w bazie, razem z opisem, do tego skategoryzowaną i otagowaną. Do listy prac miałem się odwoływać raz poprzez kategorie, innym razem poprzez tagi. Zależnie od odwołania miały pokazywać się tylko miniaturki z wybranej kategorii/słowa kluczowego albo prace z pełnym opisem (dostęp na hasło).

Opis porażki:
Na naukę CMSa i wykonanie strony wygospodarowałem sobie około miesiąca. Po trzech tygodniach okazało się, że wiem jak zrobić szablon pod Joomlę, lecz nie wiem jak poradzić sobie z jej systemem wyłącznych kategorii. Został mi tydzień, więc zrezygnowałem z dalszych poszukiwać i na szybko stronę postawiłem w dziwactwie pod tytułem Indexhibit.
Indexhibit działa, ale niczego nie oferuje.

Potrzebuję CMSa, który:
- pozwoli mi przypisywać treści do kilku kategorii na raz (Joomla! mnie tu zawiodła),
- pozwoli mi otagować (słowa kluczowe) treści i odwoływać się do treści także poprzez tagi,
- pozwoli mi tworzyć własną szatę graficzną (szablony),
- ma mechanizm tworzenia strony w kilku wersjach językowych,
- zabezpiecza formularze i utrudnia botom odczyt adresów poczty,
- sprawdza poprawność wypełnienia formularza,
- ma czytelny panel admina,
- ma szyfrowany dostęp do dodatkowych treści (hasło lub zarejestrowany użytkownik),
- możliwość rozbudowy o własne moduły/wtyczki,

Przy czym dobrze by było na przyszłość, gdyby CMS miał:
- kodowanie w UTFie,
- obsługę wielu witryn.

Jako, że sam nie programuję, spróbuję z grubsza określić to z czym sobie radzę, a co mnie przerasta: Z HTMLem i CSS jestem od dawna zaprzyjaźniony, podobnie z JavaScriptem. Nie znam natomiast PHP ani Pythona. Tym bardziej nie znam TypoScriptu.

Temat: Jaki darmowy CMS spełni te oczekiwania?