Temat: Darmowy system do e-mail marketingu
Widzę, że zawrzało i niektórym puściły nerwy. Mam nadzieję, że nie wynika to z obaw przed konkurencyjnym systemem, a z czystego niezrozumienia naszej intencji i modelu biznesowego.
Po kolei postaram się nakreślić jeszcze raz temat.
Uwaga wstępna, Panie Simonie (Szymonie), proszę najpierw doczytać artykuł Pana Artura Małek (
http://www.internetstandard.pl/), a później pisać komentarze, czy też wklejać wcześniej przygotowany tekst nie pasujący do tematu.
To moja drobna uwag – naprawdę proszę nie mieć mi tego za złe.
Pan Artur rozmawiał wczoraj ze mną i bez żadnych podstępów uzyskał informację, że Inis jest spółką, która została założona przez założycieli SARE. Cytuję:
„Roman Grygierek dotychczas zatrudniony był w SARE. Również w skład zarządu Inis wchodzą dwie osoby, które jednocześnie pełnią te funkcje w SARE: Damian Rutkowski i Tomasz Pruszczyński”
Skąd zatem informacja, że ukrywamy się z tym faktem?
Pomysł jest mój, tak jak napisał Pan Artur, udało się mi przekonać członków zarządu SARE do udostępnienia części rozwiązań technologicznych i do powołania nowej spółki. Spółki o innych celach niż SARE. I to w zasadzie tyle jeśli chodzi o powiązanie z SARE. O pozostałe proszę pytać zarząd SARE.
Co do Inis i pomysłu który wdrożyliśmy.
Zapis w regulaminie – owszem są takie, podobne zapisy są na stronie „ O nas „ oraz tuż obok formularza zakładania konto. Wracając do regulaminu proszę przytoczyć także te:
"37. Licencjobiorca oświadcza, że uzyskał stosowne zgody osób zgromadzonych w zaimportowanej do Aplikacji bazie danych na otrzymywanie przez nie wiadomości handlowych wysyłanych drogą elektroniczną."
Czyż nie jest to jasno powiedziane, że wymagana jest zgoda na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną?
Zarzuca Pan, że nigdzie w świecie czegoś takiego nie widział. Cenię Pana doświadczenie w e-mail marketingu, ale wystarczy zobaczyć rynek polski. Czyż portale internatowe takie jak Interia, o2 czy wp i inne nie realizują wysyłek reklamowych do posiadaczy kont pocztowych na tych portalach. I nie są to oferty tylko tych portali a oferty innych podmiotów.
Zasada jest jasna – jeśli chcemy mieć darmowe konto pocztowe na którymś z portali w Polsce to wyrażamy zgodę na otrzymywanie informacji handlowych droga elektroniczną. Ja sam posiadam konto na takim portalu i codziennie otrzymuję informacje których nie zamówiłem, ale świadomie się na nie zgodziłem, bo uważam, że nie warto płacić za skrzynkę pocztową. Czy w związku z tym te wszystkie funkcjonujące portale w Polsce są spamerami? Gdzie jest tu spam?
Podobna zasada jest u nas. Jeśli chcesz wysyłać za darmo z inis budują bazę adresową w ten sposób, że twoi klienci wyrażą zgodę na otrzymywanie informacji handlowych drogą elektroniczną. Zatem gdzie tu mowa o spazmowaniu jeśli subskrybenci będą na samym wstępnie poinformowani o wysyłce 2 Malingów reklamowych.
My postanowiliśmy pójść nieco dalej – zbieramy takie dane o grupach naszych klientów, aby dodatkowo dopasować treść naszych reklam do ich zainteresowań. Nie chcemy aby subskrybenci zainteresowani marketingiem otrzymywali informacje z dziedziny np. budownictwa.
To jest nasz pomysł na dystrybucję programu do e-mail marketingu.
Nikogo nie zmuszamy do zakładania kont darmowych. Oczywiście będą firmy, które bardzo cenią sobie kontakty które posiadają i nie będą korzystali z Inis, a z innych – tradycyjny systemoo do e-mail marketingu . Z drugiej strony zdajemy sobie sprawę, że jest gro firm, które chciałyby korzystać z e-mailingu jako uzupełnienie swoich działań marketingowych , jednak nie mają na to środków. W związku z czym przyjmują wszystkie zasady konta darmowego, jak w przypadku kont pocztowych na portalach, i będą korzystały z Inis.
Mam nadzieję, że emocje trochę opadły i wyjaśniłem zawiłości.
Pozdrawiam