Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński

Andrzej Ludwik Alw Włoszczyński projektant, eagler i
orloger

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

Poczta Polska zmienia logo. Trąbka na czerwonym tle kosztuje 435 mln zł

http://wyborcza.pl/1,75478,8005552,Traby_pocztowe.html
Agnieszka Anna J.

Agnieszka Anna J. burza w szklance
wody

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

stać naszą biedną poczte na takie zmiany?ciekawa perspektywa.;P trzezba będzie trochę poczekać choć założenia nawiązujące do historii wydają się być ciekawe
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

Moim zdaniem, nawiązywanie do historii to błąd. Na dzień dzisiejszy reputacja poczty jest bardzo kiepska, co nie wzięło się znikąd. ,,Ogrom pracy'' został włożony w to, by dzisiaj poczta była postrzegana jako słaby usługodawca w swojej branży.

Tylko gruntowna zmiana strategii a co za tym idzie również wizerunku może coś zmienić. Poczta powinna iść z duchem czasu no i przede wszystkim, nadążać za coraz silniejszą (choć może dzisiaj jeszcze nie przez wszystkich mocno postrzeganą) konkurencję. Choćby (nie zagłębiając się w to, co było powodem rebrandingu) InPost:
- stare:

Obrazek

- nowe (dobra robota, FireFlyCreation ;)):

Obrazek

czy nawet nawet firmy kurierskie - DPD:
- stare - Masterlink:

Obrazek

- nowe - DPD:

Obrazek

czy Siódemka:
- stare

Obrazek

- nowe (figa z makiem ;)):

Obrazek


Nawiązywanie do historii, przeszłości... jakie to Polskie. Może jeszcze niech odwołają się w spotach do dębu Bartka, bo przecież on z przeszłości i taki solidny... ale, ale, przecież to teraz jest w jakimś spocie ;)

Symbol trąbki - czemu nie, ale w nowym wydaniu z dobrą strategią działania i rozwoju (firmy) oraz wizerunkową, realizowanymi w oparciu o nowoczesne rozwiązania.Marcin Gajos edytował(a) ten post dnia 12.06.10 o godzinie 09:48
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

to dobry news, byle nie zrobili czegos na wzor 'banku pocztowego' bo jesli tak mialoby byc to juz wole stara poczciwa trabke


Obrazek

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

Agnieszka Anna Janus:
stać naszą biedną poczte na takie zmiany?ciekawa perspektywa.;P trzezba będzie trochę poczekać choć założenia nawiązujące do historii wydają się być ciekawe

Wystarczy, że POCZTA trafi na odpowiedniego wykonawcę.
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

Nie ma znaczenia do czego się nawiązuje, do historii czy przyszłości. Ważne po co się to robi, co się chce przekazać, jaki obraz utrwalic?Mam poważne wątpliwości czy kierownictwo PP ma taka świadomość. Przecież w ostatnich kilku latach z obecnego szefa już majstrowano przy identyfikacji wizualnej firmy. Brakło oczywiście woli umiejętności dokończenia sprawy i teraz od początku?
Zabawę sobie chłopcy znależli
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

Ponadczasowe (z przymrużeniem oka, oczywiście):

http://www.youtube.com/watch?v=3Qi3tT2Xulk

;)Marcin Gajos edytował(a) ten post dnia 12.06.10 o godzinie 11:39
Jarek M.

Jarek M. POP (Pan Od
Pudełek), czasem i
inne...

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

andrzej-ludwik "alw" włoszczyński:
Poczta Polska zmienia logo. Trąbka na czerwonym tle kosztuje 435 mln zł

http://wyborcza.pl/1,75478,8005552,Traby_pocztowe.html

Pracowalem na poczcie jakies 12 lat temu.
Uzywalo sie tam starych instrukcji dotyczacych przewozu i specycji przesylek tak z roku okolo 1965 (zmiany byly doklejane - xerowki dosylali).
Uzywalo sie lakownicy, plombownicy i datownika tez (ale to mysle koniecznosc bedzie nadal).
Nad latwoscia obslugi calego tego systemu peieniezno-przesylkowego powinni popracowac. Nad uzytecznoscia i wygoda swoich mundurow (zmiany byly za mojej kadencji chyba dwukrotne - obie nietrafione), nad dzialaniem obslugi.

A potem dopiero za odnawianie wizerunku sie powinni wziac. Poprawienie uzytkownosci drukow pocztowych - aktualizacja ich chociazby.

Zreszta nie ma sie co napalac, pewnie juz od dawna wiadomo, kto to ma zrobic. To jest tak mnie wiecej jak z pismem "Poczta Polska" niby ladne, niby ciekawe - ale kto to czyta? A kosztuje PP kupe kasy, byla jakas aferka z tymi kosztami zwiazana.
Kupe kasy wydadza. A ludzie na najnizszych szczeblach sa po prostu wyzyskiwani (przeladowani, obicazani jakimis glupimi kosztami, handlujacy obwoznie niczym kiosk RUCHU jakis).

PS: wiem, ze nie na temat (w 80%). Sorki.Jarek M. edytował(a) ten post dnia 12.06.10 o godzinie 11:49
Maciej Reczek

Maciej Reczek "Wszystkie drogi
prowadzą do ludzi"

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

SONDAŻ
Czy zmiana wizerunku pomoże Poczcie Polskiej?

65%
Nie, to marnotrawienie pieniędzy (1275)

24%
Zmiana logo powinna ukoronować wielkie zmiany a nie je rozpoczynać (472)

7%
Tak, to początek nowych zmian (131)

4%
Nie interesuje mnie to (82)

Liczba oddanych głosów: 1960

Edit: Źródło: wyborcza.pl (http://wyborcza.pl/1,75478,8005552,Traby_pocztowe.html)Maciej R. edytował(a) ten post dnia 12.06.10 o godzinie 15:08
Szymon N.

Szymon N. Sieciorozwijacz

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

Czy to efekt tego, co zaczęło się... ponad dwa lata temu?

-> http://mediamikser.pl/article/14750/loza-a5-przygotuje...

"17 grudnia 2007, 13:28"

Szy.Szymon N. edytował(a) ten post dnia 12.06.10 o godzinie 13:04
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

Patrzac z perpektywy kosztow calej operacji mozna miec watpliowsci ale nie zaprzeczycie, ze zmiany wizerunkowe sa Poczcie potrzebne, kiedys to w koncu trzeba zrobic, BYLE DOBRZE. W tej chwli to era kamienia lupanego, wystarczy spojrzec chocby na ich strone... Co do jakosci uslug, osobiscie nie narzekam choc pewnie mogloby byc lepiej. Lepiej rowniez dla pracownikow bo to ciezki kawalek chleba, ale tego juz za 400 baniek sie nie zrobi...
Marcin Gajos

Marcin Gajos Doświadczony
Kreatywny@Brandglow

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

Czterysta baniek na zmianę mentalności?
Spokojnie powinno cuś jeszcze zostać na rebranding... ;)
Szymon N.

Szymon N. Sieciorozwijacz

Temat: Poczta Polska zmienia logo.


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek


Obrazek

... ze stron UPRP.

Szy.

konto usunięte

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

tralala :-) kraj schodzi na psy. Myslalem ze gorzej byc nie moze.

konto usunięte

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

Czy to nie ta sama firma która dla PKP Wars opracowała kolorowe kółeczka?
Taaaa...

dokładnie ta sama.
http://www.goldenline.pl/forum/213261/wars-nowe-logo/s/1
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

Jarek Leśniewski:
Patrzac z perpektywy kosztow calej operacji mozna miec watpliowsci ale nie zaprzeczycie, ze zmiany wizerunkowe sa Poczcie potrzebne,

Ustalmy zatem co rozumiemy przez określenie ,,zmiany wizerunkowe,,? Skąd wiadomo jaka zmiana obecnego wizerunku jest potrzebna? Zmiana całego wizerunku a może tylko części? Jeśli zmiana to zakładam że PP dokładnie rozpoznała aktualny wizerunek i wie napewno, że od zmiany grafiki logo zacząc trzeba. Inna kolejnośc mogłaby ten misterny plan położyć. Jak się wprowadzi nowe logo to zaraz będzie z górki, nastapi złoty wiek Poczty Polskiej? Otóż nie nastapi.
PP nie ma wiarygodnej tzn profesjonalnie przygotowanej i zweryfikowanej strategii. Tu wyjaśnię ,że kwitów zatytułowanych Strategia jest pewnie w archiwach PP kilkanaście. Myślę że wszystkie mają daty po 2000 roku. Ponieważ
powstawaly jako radosna twórczość pracowników PP mają wartość niewielką albo żadną. I pomysł z rozpoczynaniem od nowego logo jest w pewnym stopniu potwierdzeniem.Powinien sprawą zając się minister infrastruktury i rozpędzić całe to towarzystwo firmujące w ten sposób zmiany wizerunku - na cztery wiatry.
Jarek Leśniewski

Jarek Leśniewski projektowanie
graficzne

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

Jan J.:

Janie, koniecznosc zmiany wizerunku PP, nie tylko od tej strony wizualnej to przeciez oczywistosc, ale ja nie o tym mowilem. Tez mnie boli, ze zadna polska instytucja panstwowa nie moze byc sprawnie zarzadzana przez kompetentnych ludzi majacych o swojej robocie pojecie. zmiana wizerunku o jakim piszesz pewnie przyjdzie razem z prywatyzacja, wtedy to 'towarzystwo' o ktorym tak ladnie napisales odpowiadajace za ten caly balagan samo zniknie... oby nie bylo za pozno bo konkurencja juz zaczela odliczanie. informacje o nowym znaku traktowalem jaka pierwsza jaskolke zapowiadajaca zmiany, ale z tego co widze szalu nie ma. z tym Bankiem Pocztowym to 'wykrakalem'...

konto usunięte

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

Nie widze zmiany wizerunku a raczej powrót do ponadczasowej czerwonej skrzynki.
I byłoby świetnie gdyby nie ten nieszczęsny italic który mocno mi nie pasuje do kierunku i grubości tej trąbki.

konto usunięte

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

A kompresja na tych jpg po prostu boli w oczy!
Jan J.

Jan J. specjalista
wizerunku

Temat: Poczta Polska zmienia logo.

Jarek Leśniewski:
Jan J.:

Janie, koniecznosc zmiany wizerunku PP, nie tylko od tej strony wizualnej to przeciez oczywistosc, ale ja nie o tym mowilem. Tez mnie boli, ze zadna polska instytucja panstwowa nie moze byc sprawnie zarzadzana przez kompetentnych ludzi majacych o swojej robocie pojecie. zmiana wizerunku o jakim piszesz pewnie przyjdzie razem z prywatyzacja, wtedy to 'towarzystwo' o ktorym tak ladnie napisales odpowiadajace za ten caly balagan samo zniknie... oby nie bylo za pozno bo konkurencja juz zaczela odliczanie. informacje o nowym znaku traktowalem jaka pierwsza jaskolke zapowiadajaca zmiany, ale z tego co widze szalu nie ma. z tym Bankiem Pocztowym to 'wykrakalem'...


Wizerunek / nowy, poprawiony, zmieniony całkowicie , inny / to ważny środek osiągania celu. A nie cel sam w sobie. Idę o zakład że PP nie ma realnych celów strategicznych , takich na najbliższe pięć lat, piętnaście. Nie ma bo sama ich nie opracuje / bariera intelektualna / i jej nadzór właścicielski tego też nie uczyni / bariera ogólnej niemocy /. Samo przedsiębiorstwo jest zarządzane bez
jakiejkolwiek wizji, częste zmiany kierownictwa, dział marketingu gdzieś schowany bez wpływu na rzeczywistość, niefachowiec szef główny no i ta fatalna struktura organizacyjna, prawna.Dyskusja o nowym logo to sygnał ,że obecny szef osiągnął szczyt niekompetencji - jeśli to co czytamy w sprawie odpowiada rzeczywistości. I powinien być w szybkim tempie usuniety. Czy trabka będzie czerwona czy zielona znaczenia większego nie ma. Prawdopodobnie straty spowodowane przez obecne kierownictwo nie będą możliwe do nadrobienia jakimiś ruchami okołowizerunkowymi. Trzeba się będzie podzielić z sąsiadmi czyli D.P jako najlepiej zorganizowaną strukturą pocztową w Europie. Smutne to...

Następna dyskusja:

W Monachium zaprezentowano ...




Wyślij zaproszenie do