Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Damian
K.
Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Odgrzeję trochę stary temat:Zgodnie z wykazem wykształcenia odpowiedniego i pokrewnego uprawnienia budowlane w specjalności kolejowej można uzyskać po skończeniu studiów na specjalności DROGI KOLEJOWE lub DROGI ŻELAZNE.
Np. na Politechnice Wrocławskiej jednak specjalność nazywa się obecnie INFRASTRUKTURA TRANSPORTU SZYNOWEGO. No i teoretycznie rzecz biorąc, trzymając się ściśle rozporządzenia, absolwent takich studiów nie może otrzymać uprawnień w specjalności kolejowej.
Czy ktoś się orientuje, czy pomimo kuriozalnego zapisu w przepisach ukończenie studiów na specjalności kolejowej, ale o nazwie innej niż drogi kolejowe czy żelazne, pozwala w praktyce na uzyskanie uprawnień kolejowych?
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Damian Kosicki:
Odgrzeję trochę stary temat:
Zgodnie z wykazem wykształcenia odpowiedniego i pokrewnego uprawnienia budowlane w specjalności kolejowej można uzyskać po skończeniu studiów na specjalności DROGI KOLEJOWE lub DROGI ŻELAZNE.
Np. na Politechnice Wrocławskiej jednak specjalność nazywa się obecnie INFRASTRUKTURA TRANSPORTU SZYNOWEGO. No i teoretycznie rzecz biorąc, trzymając się ściśle rozporządzenia, absolwent takich studiów nie może otrzymać uprawnień w specjalności kolejowej.
Czy ktoś się orientuje, czy pomimo kuriozalnego zapisu w przepisach ukończenie studiów na specjalności kolejowej, ale o nazwie innej niż drogi kolejowe czy żelazne, pozwala w praktyce na uzyskanie uprawnień kolejowych?
Tak można uzyskać uprawnienia. Należy tylko przedstawić w Izbie zestawienie przedmiotów ze studiów potwierdzone na uczelni.
Damian
K.
Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Tak też mi się zdawało, że to by był absurd. Dziękuję za odpowiedź!konto usunięte
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Mam tytuł technika transportu kolejowego. Na co miało mi się to przydać, po co było uczyć się 5 lat, przedmiotów związanych ścisłe z kolejnictwem ? Skoro już w szkole nauczyciele mówili, że obecnie to się szykują tylko redukcje na kolei. I rozpady na spółki. Za to, sprawdzali non stop wiedzę z zakresu kolejnictwa, w postaci licznych sprawdzianów.ps. może ktoś pobieżnie napisać,jakie są przybliżone zarobki maszynisty, i czy ciężko nim zostać?
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
musisz na forum poszukać kogoś z Cargo i zadać pyt. na priv.Ja jestem torowcem.
Tomasz
Wciślik
Ekspert ds. oceny
podsystemu
"Infrastruktura"
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Uzupełniając kwestię Politechniki Wrocławskiej - kierownik Zakładu ITS prof. Krużyński mówił nam właśnie na pierwszym wykładzie z kolei - podstaw o sprawie z nazwą specjalności - podobno nikt jak dotąd nie miał problemów poza koniecznością uzyskania dokumentu z uczelni. Mamy przewidzianych w tym roku 36 miejsc na profilu dyplomowania drogi kolejowe, a analiza list zapisowych jeszcze z jednolitych studiów magisterskich wskazuje, że tylko 10 osób wybrało specjalność ITS jako preferencję nr 1, reszta "spadła" z innych specjalności lub urlopów.Zmiana rozporządzenia na pewno byłaby wyrównaniem szans, ale chyba nie rozwiąże problemu niedoboru właściwie wykształconych i przygotowanych ludzi - dopóki do studentów i maturzystów nie dotrze, że potrzeba rąk i umysłów do pracy na tym polu. Wspomniany prof. Krużyński mówił też, że często kontaktują się z nim ludzie poszukujący inżyniera z uprawnieniami kolejowymi...
Damian
K.
Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Wydaje mi się, że problemem jest właśnie przełamanie tego stereotypu specjalności kolejowej jako najgorszej specjalności na kierunku. Po prostu jeśli ktoś uczy się bardzo dobrze to wybiera konstrukcje lub TOB, ci którym idzie gorzej wybierają drogi, a ci którzy już nie mają czego wybierać trafiają na specjalność kolejową.Oczywiście to bez sensu. Ja wybrałem specjalność kolejową bo od początku szedłem na budownictwo z nastawieniem właśnie na nią i bynajmniej nie żałuję, obserwując jakie problemy mają koledzy z konstrukcji ze znalezieniem miejsca praktyk, o pracy nie wspominając.
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
36 osób na kolejówce to bardzo dużo.....Poznań i Wrocław zawsze miał najwięcej kolejarzy, bo tam się na kolei najwięcej działo. Większość osób idąc na kierunek kolejowy nie zdaje sobie sprawy iż bycie np. torowcem to ciągła praca w delegacji. No chyba , że chce się zostać urzędnikiem, ale do tego nie trzeba być kolejarzem.
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Wspomniany prof. Krużyński mówił też, że częstokontaktują się z nim ludzie poszukujący inżyniera z uprawnieniami kolejowymi...
A mówił ile oferują pensji ?
Słyszałem informację, że firma rekrutująca odmówiła współpracy ze firmą wykonawczą ze względu na niski poziom wynagrodzenia. Myślę iż jest to jeden z problemów braku kadr. Nie można wymagać ciągłej pracy w delegacji po kraju, na trudnych budowach, ciągłego szarpania się o wszystko i płacić na poziomie urzędnika ( 8h i do domu).
Tomasz
Wciślik
Ekspert ds. oceny
podsystemu
"Infrastruktura"
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Nie mówił.Przemysław Cieślik:
... bycie np. torowcem to ciągła praca w delegacji. No chyba , że chce się zostać urzędnikiem, ale do tego nie trzeba być kolejarzem.
No chyba, że chce się projektować, ale pracy w terenie nie wykluczam, wręcz przeciwnie. W delegacjach można poznać świat i ludzi. Jedyna wada to rozłąka z rodziną i znajomymi, dla których tak czy siak bywa mało czasu...Tomasz Wciślik edytował(a) ten post dnia 03.12.10 o godzinie 02:33
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Nie cierpię pogladu, że projektant siedzi w biurze. Projektant powinien zaznajomić się z terenem na którym projektuje.
Damian
K.
Inżynier budownictwa
w specjalności
kolejowej
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
No i stało się - mała rewolucja w uprawnieniach:http://www.abc.com.pl/serwis/du/2011/0573.htm
W skrócie:
uprawnienia budowlane w specjalności kolejowej: ukończone studia na kierunku budownictwo [na dowolnej specjalności] lub transport(!)
W zasadzie trzeba by zmienić cały program studiów, żeby to miało ręce i nogi. Na specjalności kolejowej jeszcze na magisterce są przedmioty typu konstrukcje metalowe i betonowe, ale na innych specjalnościach o zagadnieniach kolejowych przez 5 lat studiów jest jeden mały projekcik i pięć wykładów. Jeżeli daje się osobom po konstrukcjach możliwość zrobienia uprawnień kolejowych to chyba jednak powinno się im "sprzedać" trochę więcej wiedzy.
Jeśli chodzi natomiast o transport to - na przykładzie Politechniki Poznańskiej - przy obecnym programie nauczania jest to chyba jakieś nieporozumienie.
No i ten paragraf mnie zastanawia: co autor miał na myśli?
"Do praktyki zawodowej na budowie zalicza się pracę w organach administracji rządowej albo jednostek samorządu terytorialnego, realizujących zadania zarządcy drogi publicznej, albo u zarządcy infrastruktury kolejowej lub w podmiocie odpowiedzialnym za utrzymanie infrastruktury kolejowej we właściwym stanie technicznym działającym na zlecenie zarządcy infrastruktury kolejowej, polegającą na wykonywaniu czynności na terenie budowy i obejmującą konieczność fachowej oceny zjawisk lub samodzielnego rozwiązywania zagadnień architektonicznych oraz techniczno-organizacyjnych, w wymiarze stanowiącym nie więcej niż połowę wymaganego okresu."
Tomasz
Królikowski
Projektant branży
torowej
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
no to teraz będzie ciekawie... Za rok będzie już wielu kierowników i projektantów bez większego pojęcia o torach... oby tylko potem pociągi się nie powypieprzały...
Rafał
Z.
projektant torów
kolejowych
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Tomasz Królikowski:Nagle wiele linii trzeba remontować, zdążyć przed wielkim 2012, a kierowników z uprawnieniami brakuje. Wydaje mi się, że lepszy jest kierownik po konstrukcjach budowlanych z jako taką praktyką ale zawsze na miejscu budowy niż jeden emeryt z właściwym doświadczeniem (plus skleroza - normalka w tym wieku) ale mający pod kontrolą 7 budów (w rzeczywistości nie mający żadnej kontroli na żadnej z budów). Kierownik po konstrukcjach lub drogach, jeśli miał kontakt z pracą na kolei i zależy mu na dobrze wykonanej pracy bo jest odpowiedzialny i poważny - poradzi sobie.
no to teraz będzie ciekawie... Za rok będzie już wielu kierowników i projektantów bez większego pojęcia o torach... oby tylko potem pociągi się nie powypieprzały...
Pozdrawiam
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Jesli ktoś chciałby być kierownikiem na kolei to powinien skończyć odpowiedni kierunek. Nadchodzą czasy kolekcjonerów uprawnień, którzy o niczym nie mają pojęcia.
Rafał
Z.
projektant torów
kolejowych
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Przemysław Cieślik:Zdaję sobie sprawę, że dzięki temu zapisowi zrobi się ciaśniej w branży. Ale ile jeszcze pamiętasz ze studiów informacji, które są Ci niezbędne, a których nie miałbyś możliwości zdobyć na budowie albo przeczytać w ustawach dot. kolei, z którymi i tak trzeba się zapoznać przystępując do egzaminu?
Jesli ktoś chciałby być kierownikiem na kolei to powinien skończyć odpowiedni kierunek. Nadchodzą czasy kolekcjonerów uprawnień, którzy o niczym nie mają pojęcia.
Pozdrawiam
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
żeby zostać kolejarzem wydaje mi się iż trzeba tą pracę polubić.Jeśli ktoś nie wysilił się by skończyć kierunek kolejowy, to znaczy iż była mu ta część budownictwa zupełnie obojętna.
To tak jak na plk. Zniechęcano pracowników którzy swoją pracę lubili, tak że większość odeszła.
Przemysław
Cieślik
Inżynier budownictwa
- branża kolejowa
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Rafał Zakrzewski:
Przemysław Cieślik:Zdaję sobie sprawę, że dzięki temu zapisowi zrobi się ciaśniej w branży. Ale ile jeszcze pamiętasz ze studiów informacji, które są Ci niezbędne, a których nie miałbyś możliwości zdobyć na budowie albo przeczytać w ustawach dot. kolei, z którymi i tak trzeba się zapoznać przystępując do egzaminu?
Jesli ktoś chciałby być kierownikiem na kolei to powinien skończyć odpowiedni kierunek. Nadchodzą czasy kolekcjonerów uprawnień, którzy o niczym nie mają pojęcia.
Pozdrawiam
Problem jest w tym, że uprawnienia zdobędą ludzie, którzy nigdy na budowie nie byli.
Wykuć rozporządzenie może każdy, a czy znaczy to iż każdy powinien mieć uprawnienia ?
Mirosław
Cwetko
inspektor
diagnosta,PKP PLK
S.A.:ZLK Gdynia
Temat: Gmeranie przy uprawnieniach
Przemysław Cieślik:To prawda
Rafał Zakrzewski:
Przemysław Cieślik:Zdaję sobie sprawę, że dzięki temu zapisowi zrobi się ciaśniej w branży. Ale ile jeszcze pamiętasz ze studiów informacji, które są Ci niezbędne, a których nie miałbyś możliwości zdobyć na budowie albo przeczytać w ustawach dot. kolei, z którymi i tak trzeba się zapoznać przystępując do egzaminu?
Jesli ktoś chciałby być kierownikiem na kolei to powinien skończyć odpowiedni kierunek. Nadchodzą czasy kolekcjonerów uprawnień, którzy o niczym nie mają pojęcia.
Pozdrawiam
Problem jest w tym, że uprawnienia zdobędą ludzie, którzy nigdy na budowie nie byli.
Wykuć rozporządzenie może każdy, a czy znaczy to iż każdy powinien mieć uprawnienia ?
Podobne tematy
-
Plus » co Was trzyma przy Plusie? -
-
Chiny Biznes 中波商务 » Pomoc przy imporcie z Chin:) -
-
Schroniska i adopcje dla... » Potrzebne osoby do pomocy przy zbiórkach -
-
Prawo pracy i ubezpieczeń... » wypowiedzenie przy umowie na czas nieokreslony -
-
Nieruchomości » Mieszkania w Krakowie przy ul. Kordylewskiego -
-
Domeny Internetowe » szukam chętnych do współpracy przy sprzedaży NAZW/DOMEN... -
-
Domeny » szukam klientów/pośredników/chętnych do współpracy przy... -
-
Bazy Danych » Jakie indeksy utworzyc dla tabel przy nastepujacym... -
-
Adobe Flash » Dzwiek przy najezdzaniu kursorem na przycisk -
-
Zabrze » 'Remont' Parku im. Jacka Kuronia przy DMiT -
Następna dyskusja: