Mariusz Gralewski

Mariusz Gralewski DocPlanner.com, CEO

Witam,

bodźcem to rozpoczęcia uprawiania tej dyscypliny sportu była dla mnie chęć zrzucenia paru kilogramów. Dowiedziałem się, że najlepiej biegać w takim wypadku rano przed śniadaniem i tak też czynie od paru tygodniu.
Czy robie prawidłowo?

Ps. Uprzedzam, że jestem absolutnym amatorem:)
M Bielecki

M Bielecki kierownik projektu,
EDC

O ile nie jesteś jakimś monstrum z nadwagą, to bieganie nawet intensywne pozwala zbić niewiele kilogramów. Przykładowo u mnie z 76 do 73 w okresie 8 miesiecy przy dystansach 30-60 km tygodniowo. Te 3 kg wydaje się niewiele, ale moją satysfakcją jest, że zeszło mi z tłuszczu w pasie na mięśnie w kończynach. Ubyło mi 2 dziurki w pasie, więc jestem zadowolony.Marcin Bielecki edytował(a) ten post dnia 19.05.07 o godzinie 21:29
Mariusz Gralewski

Wydaje mi się, że nie jestem monstrum:) i wystarczy jak schudne kilka kilogramów.
Bieganie z rana ma dla mnie jeszcze jeden atut - sprawia, że się przebudzam.

Co do wieczornego biegania to będę musial poprostu spóbować.

Wielkie dzięki za uwagi.

Pozdrawiam,
Mariusz.

konto usunięte

Witam;

Z racji moich studiów i zainteresowań, wiem o metodach treningu biegowego baaaaardzo dużo, czuje się więc w obowiązku odpowiedzieć na postawione pytanie i wyprowadzić z błędu Marcina Bieleckiego

Tak więc:

• Dla schudnięcia bieganie przed śniadaniem jest jak najbardziej wskazane - organizm czerpie energię ze zgromadzonych zapasów (trójglicerydy z tkanki tłuszczowej oraz glikogen mięśniowy i wątrobowy); jednak nie należy się przesadnie forsować - bieg nie powinien być zbyt intensywny, dzięki czemu organizm będzie spalał w przewadze tłuszcz, a oszczędzi zasoby glikogenu; za to powinien być to bieg długi: 7-10 km byłoby w sam raz; dodatkowym atutem biegu przed śniadaniem, jest spadek apetytu, dlatego raczej niemożliwe jest 'wciągnięcie' sutego śniadania, co sugerował Marcin; polecam na śniadanie duży jogurt Jogobelli i gorącą herbatę