Temat: faktura korygująca
Ups :|
Rozumie, że faktura została nie tylko źle wystawiona (błędny nabywca) ale i źle wysłana (do tego błędnego nabywcy).
Zacznijmy od tego, iż przepisy pozwalają na skorygowanie faktury w zakresie nabywcy i ... tutaj pewniki niestety się kończą.
Bo po co błędnemu nabywcy (nazwijmy go X), faktura korygująca poprawiająca dane nabywcy na właściwe (nazwijmy go Y).
Należy uznać zachowanie X za nieprofesjonalne i naiwne, powinien po prostu odesłać tą błędną fakturę.
Proponuje wysłać korektę do X, ale nie korygować danych nabywcy, tylko wyzerować przedmiot transakcji. Czyli doprowadzić by błędnie skierowana faktura odzwierciedlała stan faktyczny, (nawet jak nie odbierze to trudno, przepisy co prawda wymagają potwierdzenia odbioru ale orzeczenia ETS i chyba ostatnio naszych sądów przedstawiają inne stanowisko). A następnie wysłać prawidłową fakturę z kolejnym numerem do właściwego nabywcy Y.
Najlepiej gdyby powyższe transakcje dokumetowały także inne materiały, jakieś umowy itp. Poza tym błędną fakturę dobrze opisać w rejestrach żeby się później nie zastanawiać o co chodziło.
Pozdrawiam