Temat: szukam CRMa

W moim przekonaniu większość wymienionych powyżej systemów to "bazy danych klientów" z kilkoma funkcjami jak kalendarz czy przypomnienie o spotkaniu.
CRM zarządza relacjami - samodzielnie!
CRM nie ma nic wspólnego z uzupełnianiem notatek o kliencie (no, może częściowo). CRM to nie tylko wysyłanie życzeń urodzinowych i inne "bardzo istotne" funkcje systemu.

Ani sugarCRM ani inne (proszę mnie poprawić jeśli przeoczyłem) nie mają takich funkcji, bo inne jest podejście do firmy produkującej broń a inne do firmy ubezpieczeniowej (a więc również inna automatyzacja procesów utrzymania relacji z klientem).

Rafał Krawczyk
http://rkba.pl
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: szukam CRMa

Rafał Krawczyk:
W moim przekonaniu większość wymienionych powyżej systemów to "bazy danych klientów" z kilkoma funkcjami jak kalendarz czy przypomnienie o spotkaniu.

ale czy przypadkiem nie o to właśnie pytają Ci ludzie (tu zapominamy o skrócie CRM)???? Mam wrażenie, że tak ;)
CRM zarządza relacjami - samodzielnie!

obawiam się że wielu ludzi jednak wierzy, że mając bazę klientów i pamiętając o telefonach będą więcej sprzedawali... i tego oczekuje ...
CRM nie ma nic wspólnego z uzupełnianiem notatek o kliencie (no, może częściowo). CRM to nie tylko wysyłanie życzeń urodzinowych i inne "bardzo istotne" funkcje systemu.

ale to jest strategia firmy a nie CRM,
Ani sugarCRM ani inne (proszę mnie poprawić jeśli przeoczyłem) nie mają takich funkcji, bo inne jest podejście do firmy produkującej broń a inne do firmy ubezpieczeniowej (a więc również inna automatyzacja procesów utrzymania relacji z klientem).

w moim rozumieniu strategia firmy nie jest funkcjonalność oprogramowania, raczej "jakieś" oprogramowanie powinno wspierać realizacje tej strategii (jaka by nie była... niestety mam wrażenie nie raz, że wielu menedżerów wierzy, że nowym programem kupuje nową lepszą strategię dla swojej firmy - nic bardziej błędnego...

skrótu CRM nie lubię ...

Temat: szukam CRMa

Jarek Żeliński:
CRM nie ma nic wspólnego z uzupełnianiem notatek o kliencie (no, może częściowo). CRM to nie tylko wysyłanie życzeń urodzinowych i inne "bardzo istotne" funkcje systemu.

ale to jest strategia firmy a nie CRM,

Ani sugarCRM ani inne (proszę mnie poprawić jeśli przeoczyłem) nie mają takich funkcji, bo inne jest podejście do firmy produkującej broń a inne do firmy ubezpieczeniowej (a więc również inna automatyzacja procesów utrzymania relacji z klientem).

w moim rozumieniu strategia firmy nie jest funkcjonalność oprogramowania, raczej "jakieś" oprogramowanie powinno wspierać realizacje tej strategii (jaka by nie była... niestety mam wrażenie nie raz, że wielu menedżerów wierzy, że nowym programem kupuje nową lepszą strategię dla swojej firmy - nic bardziej błędnego...

Problem pojawia się, gdy firma strategii nie ma lub jej nie realizuje -
- wtedy po systemie CRM oczekuje się, że wskaże "ścieżkę" do bogactwa, co oczywiście nie może działać - wtedy często mamy do czynienia ze zrzucaniem odpowiedzialności za mierny rozwój firmy na słaby CRM.
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: szukam CRMa

Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na fakt, że CRM to najpierw sposób obsługi klienta. CRM jest to proces takiego prowadzenia ogółu działań marketingowych, który buduje relacje pomiędzy klientem a marką, sprzedawcą, produktem, firmą.
System klasy CRM to system wspierający te działania. Tylko i aż. Z takiego, słusznego, moim zdaniem podejścia wynika kilka wniosków.

Po pierwsze firma winna mieć własną strategię budowania relacji z klientem - określone cele i metody ich osiągnięcia.

Po drugie aplikacja powinna wspierać firmę w ich realizacji. Często w zupełnie inny sposób.

Dla przykładu jestem przekonany, że:
- większość użytkowników sklepów internetowych wściekła by się dostając na urodziny życzenia na maila od każdego sklepu w którym kiedykolwiek coś kupiła
- stały klient restauracji klasy premium doceni jeśli przed urodzinami dostanie zaproszenie na butelkę szampana jedynie z prośba potwierdzenia rezerwacji na dzień urodzin
- klientki sieci kosmetycznej posiadające karty lojalnościowe docenią maila z informacją, że w dzień urodzin mają prezent do odebrania lub dodatkowy rabat
- klient marki premium doceni, jeśli dostanie informację, że w dzień urodzin ma do dyspozycji samochód z kierowcą

ta sama sytuacja, różne efekty, różne działania, różne potrzeby; dobre wdrożenie systemu wspierającego zarządzanie relacjami z klientem będzie pomagało realizować konkretne zadania a nie wyśle zbiorowego maila do firmy informując jacy klienci mają dziś urodziny albo broń boże sam roześle życzenia

CRM to filozofia a nie system!
Paulina Woźniak

Paulina Woźniak Obecnie szukająca
zatrudnienia :)

Temat: szukam CRMa

Witam,

Jesteśmy małą 3osobą firmą. Zajmujemy się coworkingiem, więc posiadamy wielu klientów.
Poszukujemy takiego programu, który pracowałby również pod systemem MAC.

Czy znacie Państwo jakiś odpowiedni program dla naszej firmy?
I pytanie- jakie są koszty takiego programu?
Na internecie znajduje się naprawdę wiele tego typu ofert w różnych cenach.

Skoro inwestujemy, to nie chcemy zakupić jakiegoś "bubla" ;)

Bardzo proszę o radę.

Pozdrawiam serdecznie,
Paulina Woźniak
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: szukam CRMa

Paulina Woźniak:
Jesteśmy małą 3osobą firmą. Zajmujemy się coworkingiem, więc posiadamy wielu klientów.

to nic nie mówi
Poszukujemy takiego programu, który pracowałby również pod systemem MAC.

każdy przez WWW
Czy znacie Państwo jakiś odpowiedni program dla naszej firmy?

nie znamy firmy
I pytanie- jakie są koszty takiego programu?

proporcjonalne do stopnia komplikacji i Waszych korzyści...
Na internecie znajduje się naprawdę wiele tego typu ofert w różnych cenach.

w internecie
Skoro inwestujemy, to nie chcemy zakupić jakiegoś "bubla" ;)

wasze ryzyko....

Bardzo proszę o radę.

to co napisałem to proza życia....

a tak poważnie: w czym miałby ten program Wam pomagać?
Grzegorz K.

Grzegorz K. Angular, JavaScript,
Frontend, UI

Temat: szukam CRMa

Łukasz K.:

ExtJS silnym jest !

Pozdrawiam
GK
Grzegorz K.

Grzegorz K. Angular, JavaScript,
Frontend, UI

Temat: szukam CRMa

Łukasz K.:
nie korzystamy z ExtJS ;)
Pozdrawiam.

Ale tak wygląda.

Pozdrawiam
GK
Roman Z.

Roman Z. import/export Profil
niealtywny kontakt
dla zinteresowany...

Temat: szukam CRMa

Oferta Specjalna limitowana
Od 2004 rozwijamy własny system CRM: Prelude.
Obecnie mamy na swoim koncie wiele wdrożeń i wielu zadowolonych użytkowników. Nasz system pozwala na znaczne obniżenie kosztów przetwarzania dokumentów i danych. Faktury, zamówienia czy oferty przetworzone do wersji elektronicznej są zawsze pod ręką i nigdy nie zginą.
System wspomaga również wszelkie procesy decyzyjne czy sposoby określania kosztów.

Każdorazowo tworzenie tego typu oprogramowania jest maksymalnie sprofilowane na potrzeby klienta, dlatego też proces tworzenia poprzedzany jest serią spotkań, które określają konkretne potrzeby.
CRM- 1000zł netto Posiada następujące moduły:
• Pracownicy- baza pracowników
o Umowy
o Urlopy
o Szkolenia
o Badania lekarskie
• Flota- baza samochodów
o Ubezpieczenia
o Przeglądy
o Bad. Techn.
o Naprawy
• Firmy- baza firm
o Dane firmy
o Historia kontaktów marketingowych
• Faktury
o Dane o fakturach
o Płatności
• Koszty firmy
o Lista kosztów miesięcznych
o Lista kosztów stałych
Zapraszamy do kontaktu w celu umówienia się na prezentacje programu.

Temat: szukam CRMa

Witam. Ja tylko polecę naszą stronę: http://www.belisamacrm.com
System jest nowy, cały czas będzie rozwijany, a co najważniejsze - podstawowe moduły będą darmowe. Więcej informacji na naszej stronie internetowej.

Pozdrawiam.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: szukam CRMa

Paulina Woźniak:
Witam,

Jesteśmy małą 3osobą firmą. Zajmujemy się coworkingiem, więc posiadamy wielu klientów.
Poszukujemy takiego programu, który pracowałby również pod systemem MAC.

Czy znacie Państwo jakiś odpowiedni program dla naszej firmy?
I pytanie- jakie są koszty takiego programu?
Na internecie znajduje się naprawdę wiele tego typu ofert w różnych cenach.

Skoro inwestujemy, to nie chcemy zakupić jakiegoś "bubla" ;)

Bardzo proszę o radę.

Pozdrawiam serdecznie,
Paulina Woźniak

od pewnego czasu korzystam z
http://wfirma.pl

mogę polecić i produkt i ludzi za nim stojących...
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: szukam CRMa

Jarek Żeliński:
Paulina Woźniak:
Witam,

Jesteśmy małą 3osobą firmą. Zajmujemy się coworkingiem, więc posiadamy wielu klientów.
Poszukujemy takiego programu, który pracowałby również pod systemem MAC.

Czy znacie Państwo jakiś odpowiedni program dla naszej firmy?
I pytanie- jakie są koszty takiego programu?
Na internecie znajduje się naprawdę wiele tego typu ofert w różnych cenach.

Skoro inwestujemy, to nie chcemy zakupić jakiegoś "bubla" ;)

Bardzo proszę o radę.

Pozdrawiam serdecznie,
Paulina Woźniak

od pewnego czasu korzystam z
http://wfirma.pl

mogę polecić i produkt i ludzi za nim stojących...
A co się stało, że po 4 miesiącach udzielasz na to samo pytanie tej samej osoby inną odpowiedź?:P
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: szukam CRMa

Mateusz Kurleto:
Jarek Żeliński:
Paulina Woźniak:
Witam,

Jesteśmy małą 3osobą firmą. Zajmujemy się coworkingiem, więc posiadamy wielu klientów.
Poszukujemy takiego programu, który pracowałby również pod systemem MAC.

Czy znacie Państwo jakiś odpowiedni program dla naszej firmy?
I pytanie- jakie są koszty takiego programu?
Na internecie znajduje się naprawdę wiele tego typu ofert w różnych cenach.

Skoro inwestujemy, to nie chcemy zakupić jakiegoś "bubla" ;)

Bardzo proszę o radę.

Pozdrawiam serdecznie,
Paulina Woźniak

od pewnego czasu korzystam z
http://wfirma.pl

mogę polecić i produkt i ludzi za nim stojących...
A co się stało, że po 4 miesiącach udzielasz na to samo pytanie tej samej osoby inną odpowiedź?:P

bo tego używam "na poważnie" od trzech miesięcy ;)
Mateusz Kurleto

Mateusz Kurleto Szukamy wybitnych
talentów do
świetnego zespołu IT
w Gdańsku

Temat: szukam CRMa

Jarek Żeliński:
Mateusz Kurleto:
Jarek Żeliński:
Paulina Woźniak:
Witam,

Jesteśmy małą 3osobą firmą. Zajmujemy się coworkingiem, więc posiadamy wielu klientów.
Poszukujemy takiego programu, który pracowałby również pod systemem MAC.

Czy znacie Państwo jakiś odpowiedni program dla naszej firmy?
I pytanie- jakie są koszty takiego programu?
Na internecie znajduje się naprawdę wiele tego typu ofert w różnych cenach.

Skoro inwestujemy, to nie chcemy zakupić jakiegoś "bubla" ;)

Bardzo proszę o radę.

Pozdrawiam serdecznie,
Paulina Woźniak

od pewnego czasu korzystam z
http://wfirma.pl

mogę polecić i produkt i ludzi za nim stojących...
A co się stało, że po 4 miesiącach udzielasz na to samo pytanie tej samej osoby inną odpowiedź?:P

bo tego używam "na poważnie" od trzech miesięcy ;)
Chyba się też przesiądę od początku roku.

konto usunięte

Temat: szukam CRMa

Przed przesiadką polecam mimo wszystko również zaglądnąć na http://egito.pl jednemu bliżej do CRM drugiemu bliżej do programu głównie wspomagającego księgowość...

Pozdrawiam.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: szukam CRMa

Kilka słów o kryteriach wyboru oprogramowania gotowego w mniejszych firmach:

- im mniejsza firma tym większy odsetek dokumentów i zdarzeń do sprawy powiązane z finansami i z klientami (bo stosunkowo mało jest innych spraw a każdy zajmuje się klientem od A do Z, nawet windykacją)

- szczególnie w firmach eksperckich ważne jest uniezaleznienie się od własnego notebooka i własnego biura więc aplikacje dostępne przez internet i z telefonu tym bardziej nabierają znaczenia

- im mniejsza firma tym bardziej prawdopodobne, że nie ma tam żadnego "dyżurnego" informatyka dlatego wsparcie dostawcy programu staje się kluczowe

- aplikacje internetowe działają 24 godz. na dobe bez naszej pomocy w sieci, z reguły mają wbudowany moduł automatycznie wysyłający monity do klientów, nieocenione są szczególnie przypominajki "małej windykacji" ;)

daje powyższe pod rozwagę: procesy biznesowe w małych firmach są, ale są to gównie procesu ad-hoc bazujące na modelach danych i bardzo dużych kompetencjach pracowników, które są tu znacznie ważniejsze...systemy CRM zbyt "wymyślne" ograniczają pracę w małych firmach, dlatego wdrażanie "CRM" tu raczej polega na zaprojektowaniu dobrego modelu danych z nie funkcjonalności, te ostatnie są konsekwencją tego jakie dane i jak "trzymamy", jak są dane to "czynność" na nich wykonamy, jak nie ma pewnych danych to żadne bogate menu nie pomoże.

Dodam także, że dobry system działający on-line 24x7 czyli permanentnie, niezależnie od tego czy mój komputer jest czy nie jest włączony (to ogromna zaleta aplikacji w sieci) śledzi każde poczynanie każdego pracownika. W małych firmach ograniczanie uprawnień (poza niezbędnymi) prowadzi do pomijania systemu CRM bo po protu nie pomaga. Dobry system nie ogranicza niczego ale zapisuje wszystko. Tak wiec ja jako "szef" nie zabraniam niczego ale wiem o wszystkim i to jest najlepsza metoda utrzymania porządku. Po drugie bazy danych są poza komputerem pracownika i nie da się (jest to znacznie trudniejsze a nie raz nie możliwe, poza tym pozostaje po tym ślad w logach i można pracownika zaskarżyć) nic wynieść (szczególnie bazy klientów).Jarek Żeliński edytował(a) ten post dnia 16.12.10 o godzinie 09:01
Grzegorz K.

Grzegorz K. Angular, JavaScript,
Frontend, UI

Temat: szukam CRMa

Jarek Żeliński:
jest włączony (to ogromna zaleta aplikacji w sieci) śledzi każde poczynanie każdego pracownika. W małych firmach 16.12.10 o godzinie 09:01[/edited]

Jarek, a jaki poziom logowania jest spotykany najczęściej ?
Operacje czytaj/zapisz/modyfikuj czy może każdy trace w aplikacji ?
Co z wydajnością, przy szczegółowym logowaniu traci się na szybkości, poza tym tabele zaczynają puchnąć.

Pozdr
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: szukam CRMa

Grzegorz K.:
Jarek Żeliński:
jest włączony (to ogromna zaleta aplikacji w sieci) śledzi każde poczynanie każdego pracownika. W małych firmach 16.12.10 o godzinie 09:01[/edited]

Jarek, a jaki poziom logowania jest spotykany najczęściej ?
Operacje czytaj/zapisz/modyfikuj czy może każdy trace w aplikacji ?
Co z wydajnością, przy szczegółowym logowaniu traci się na szybkości, poza tym tabele zaczynają puchnąć.

Z tego co obserwuję, to rejestrowane są zdarzenia w rodzaju: dokument stworzony, dokument modyfikowany - data osoba.

Więcej szczegółów faktycznie moim daniem niepotrzebnie zapychało dyski... a to zupełnie wystarczy do transparentności działań.
Mateusz Smoczynski

Mateusz Smoczynski IT Recruitment
Partner / Management
Consultant / Agile
En...

Temat: szukam CRMa

Witam,

Jestem zainteresowany kupnem rozwiazania CRM badz zleceniem stworzenia takiego systemu przez firme, ktora budowala juz system dla firmy rekrutacyjnej. Nie interesuje nas budowanie systemu calkowicie od zera, gdyz jest to proces z naszego doswiadczenia zbyt angazujacy.

Jestesmy firma rekrutacyjna zatrudniajaca ok. 8 osob (liczba ta bedzie stale rosnac). Zalezy nam aby system umozliwial wyszukiwanie recordow kandydatow pod katem roznych kryteriow, pozwalal na dolaczanie plikow (CV) oraz potrafil je przeszukiwac pod katem slow kluczowych + utrzymywanie relacji z klientami (rekordy kontaktow podpiete pod firmy, mozliwosc nanoszenia notatek itd). System powinien byc webowy oraz w jezyku angielskim.
Andrzej Sadowski

Andrzej Sadowski Dyrektor Marketingu,
Boto Opony

Temat: szukam CRMa

Witam, wszystkim zainteresowanym sugeruję zapoznać się z raportem GUSu nt. wdrażania systemów CRM. Statystyki też bywają przydatne. Zakładam, że są wiarygodne...

http://www.crmreview.pl/news.php?news=987

Pozdrawiam

Następna dyskusja:

Szukam CRMa z min 2 letnim ...




Wyślij zaproszenie do