Temat: jaki CRM dla małej firmy
Łukasz K.:
My korzystamy z HighRise firmy 37signals... testowaliśmy kilka CRMów - wszystkie w wersji online i w końcu wybraliśmy właśnie ten.
Tutaj opisałem z jakich systemów wcześniej korzystaliśmy i jest filmik do HighRise od środka http://www.mozeinaczej.pl/tag/highrise/
Do nas przesiadają się firmy po tym, jak już korzystały kilka lat z HighRise i potrzebują zacząć bardziej świadomie zarządzać sprzedażą i pracą z klientem, dysponując też możliwością prognozowania i statystykami, tak więc gorąco polecam przetestowanie -
http://livespace.pl. :)
W związku z tymi przesiadkami mamy już przygotowane gotowe mechanizmy do zaimportowania danych z HighRise do LiveSpace - jeśli będzie Pan zainteresowany przetestowaniem na własnych, realnych danych, to zapraszam do kontaktu.
Zaś co do głównego wątku - nie ma dobrego CRM'u dla małej firmy. Jeśli wielkość firmy byłaby jedynym kryterium doboru CRM'a wszystko byłoby proste. Na rynku mielibyśmy trzy typy CRM'ów - "Dla Małych", "Dla Średnich" i "Dla Dużych". Super - proste jak menu w McDonald's! Jednak w rzeczywistości wybór CRM'a zależy dużo bardziej od specyfiki firmy i modelu prowadzonego działania niż od jej wielkości. To tylko jeden z czynników i naprawdę nie kluczowy - znam bardzo duże firmy które w codziennej pracy bazują na excelach, outlooku i przyklejanych do monitora karteczkach, znam też niewielkie, które mają poukładane procesy, a wszystko znajduje się w CRM'ie.
Kilka słów podpowiedzi na temat tego, na co wato zwrócić uwagę szukając systemu CRM znajdziecie w moim artykule -
http://www.livespace.pl/blog/nowosci/crm-dla-malej-sre...
Gdzieś go już linkowałem kiedyś w tej grupie, ale jak sam nie mogłem znaleźć, to się dość głęboko zakopał. Na pewno nie wyczerpuje tematu - powiedziałbym, że to wierzchołek przysłowiowej góry lodowej, niemniej mam nadzieję, że skutecznie pokazuje kilka aspektów o których warto pamiętać szukając właściwego dla własnej firmy rozwiązania. I na pewno kluczem nie jest to, czy firma jest mała, średnia, czy duża! Podstawowe pytanie jest zawsze takie samo - co ma się zmienić, gdy ten CRM już będzie w firmie, czyli jakie zadanie przed nim stawiamy.